Przetargi.pl
Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy realizacji zadania inwestycyjnego pn.: ,,Budowa chodnika w m. Góra w ciągu drogi wojewódzkiej nr 324,,

Gmina Góra ogłasza przetarg

  • Adres: 56-200 Góra, ul. Mickiewicza 1
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 065 5443644 , fax. 065/543-26-58
  • Data zamieszczenia: 2013-01-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Góra
    ul. Mickiewicza 1 1
    56-200 Góra, woj. dolnośląskie
    tel. 065 5443644, fax. 065/543-26-58
    REGON: 41105066900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gora.com.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy realizacji zadania inwestycyjnego pn.: ,,Budowa chodnika w m. Góra w ciągu drogi wojewódzkiej nr 324,,
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi nadzoru inwestorskiego w branży drogowej wraz z odwodnieniem w trakcie realizacji inwestycji pn. ,,Budowa chodnika w m. Góra w ciągu drogi wojewódzkiej nr 324,,. a) Zakres inwestycji: Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn. ,,Budowa chodnika w m. Góra w ciągu drogi wojewódzkiej nr 324,, zgodnie z decyzją o pozwoleniu na budowę Nr I-D-345/12 z dnia 05.10.2012 roku wydaną przez Wojewodę Dolnośląskiego, w miejscowości Góra, gmina Góra, w ciągu drogi wojewódzkiej numer 324 (ulica Wrocławska), w km projektowym od 0+000,00 do 0+1133,00. Inwestycja swym zakresem obejmuje działki numer 1359; 1969; 2244, których administratorem jest Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu. Droga objęta inwestycją jest drogą klasy G, z kategorią ruchu KR3. Stan istniejący: W ciągu projektowanej inwestycji obecnie znajdują się chodniki o nawierzchni nieulepszonej zlokalizowane w poboczu istniejącej drogi wojewódzkiej nr 324. Odwodnienie pasa drogowego zapewnione jest przez rowy przydrożne. Na skutek wykonania chodnika z betonowej kostki brukowej a także dostosowania jego szerokości do obowiązujących wymagań zachodzi konieczność zarurowania przydrożnego rowu na całej długości planowanej inwestycji oraz podłączenia wpustów ulicznych i odprowadzenia wód opadowych do istniejącego rowu. Ogólna charakterystyka robót: -budowa chodnika o szer. 2,0 m, w podziale 1,5 m nawierzchnia z kostki brukowej wibroprasowanej w kolorze szarym i 0,5 m w kolorze czerwonym od strony jezdni, gr. kostki 8 cm, - montaż krawężnika i poszerzenia jezdni do szerokości 6,5m, - wykonanie zjazdów na posesje o szer. 4,5m o nawierzchni z kostki brukowej w kolorze grafitowym gr. 8 cm, - budowę miejsc postojowych o nawierzchni z kostki brukowej w kolorze grafitowym gr. 8 cm, - odwodnienia pasa drogowego poprzez budowę kanalizacji deszczowej (zabudowa rowu przydrożnego na dz. nr 1359, 1969, 2244 obręb Góra, rurociągiem PVC o śr. zewn. 400 mm wraz ze studniami rewizyjnymi i studzienkami wpustów ulicznych, wykonanie wylotu kanalizacyjnego na dz. nr 1359 obręb Góra, śr. 400 mm, odprowadzanie wód opadowych i roztopowych z odcinka drogi wojewódzkiej nr 324 wylotem kanalizacyjnym zlokalizowanym na dz. nr 1359 do rowu na tej samej działce oczyszczonych w osadniku i separatorze substancji ropopochodnych). Długość odcinka objętego inwestycją wynosi 1133 mb; - roboty pomiarowe, - usunięcie warstwy humusu o gr. 15 cm - 3469,100m2 i wywóz urobku. Koszty składowania lub utylizacji odpadów (ziemia, pozostałości po rozbiórkach, etc.) są po stronie Wykonawcy. Składowanie urobku w miejscu wskazanym przez Zamawiającego w odległości nie większej niż 5 km od placu budowy. -roboty rozbiórkowe: zjazdy z kostki betonowej, płytek betonowych, kostki kamiennej - 222m2,rozbiórka ścianek czołowych przepustów - 50 szt., rozbiórka przepustów pod zjazdami - 230m, -wykopy, -odwodnienie korpusu drogowego - kanały z rur PVC łączonych na wcisk o śr. zewn. 200mm - 45 m, kanały z rur PVC łączonych na wcisk o śr. zewn. 400mm -1046,600m, drenaż z rur o zwojach o śr. nom. 160mm - 295,500m, studzienki ściekowe uliczne betonowe o śr. 500mm z osadnikiem i syfonem - 22szt., studnie rewizyjne z kręgów betonowych i żelbetonowych o śr. 1000mm - 24 stud., inspekcja TV wykonanej sieci kanalizacyjnej wraz z cyfrowym zapisem na CD/DVD, zakup i montaż separatora (1szt.), zakup i montaż osadnika (1szt.), - koryto z profilowaniem i zagęszczaniem , -warstwy odcinające: warstwy odcinające pod poszerzenia -859,700m2, warstwy odsączające pod zjazdy i parkingi - 662,500m2, warstwy odsączające - podbudowa pod chodnik - 1946,900m2, -oczyszczenie i skropienie - skropienie asfaltem nawierzchni drogowych - 859,700m2, -podbudowa z kruszywa łamanego - 1522,200m2, -podbudowa z BA -859,700m2, -nawierzchnie z betonu asfaltowego - warstwa ścieralna - 859,700m2, -nawierzchnie z kostki betonowej - parkingi, kostka gr. 8 cm, grafitowa, na podsypce cementowo-piaskowej - 157,00 m2, -rowy przydrożne- oczyszczenie rowów -1070,00m, - urządzenia zabezpieczające ruch pieszy - wygrodzenie - 206,00m, -oznakowanie na czas robót, -krawężniki - betonowe z wykonaniem ław betonowych na podsypce cementowo-piaskowej - 1178,800m, krawężniki najazdowe - 297,000m, -budowa chodnika o nawierzchni z betonowej kostki brukowej koloru szarego wraz z opaską przykrawężnikową - opaska o szer. 50 cm od strony jezdni koloru czerwonego, gr. kostki 8cm na podsypce cementowo-piaskowej. Powierzchnia zajmowana przez projektowane chodniki wynosi ok. 1946,70 m2. - obrzeża betonowe o wym. 30x8 cm z wykonaniem ław betonowych na podsypce cementowo-piaskowej - 1302,100m, -wjazdy i wyjazdy z bram - z betonowej kostki brukowej koloru grafitowego gr. 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej. Powierzchnia zajmowana przez projektowane zjazdy wynosi ok. 550 m2. -mury oporowe - zakup i montaż murów oporowych typu L - 206,000m, -roboty wykończeniowe i towarzyszące - regulacja pionowa studzienek. b) Dokładny opis przedmiotu zamówienia obejmuje dokumentacja projektowa. Materiały udostępniono na stronie Zamawiającego: www.bip.gora.com.pl w zakładce zamówienia publiczne w ogłoszeniu na roboty budowlane: Góra: Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn.: ,,Budowa chodnika w m. Góra w ciągu drogi wojewódzkiej nr 324,, Numer ogłoszenia: 519814 - 2012; data zamieszczenia: 19.12.2012 OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane (pobierz SIWZ) Link do strony internetowej UMiG w Górze z zamieszczonym ogłoszeniem na roboty budowlane: http://www.bip.gora.com.pl/content.php?cms_id=2121 d) Zakres rzeczowy nadzoru inwestorskiego, stanowiącego przedmiot postępowania obejmuje nadzór nad wykonaniem robót budowlanych zgodnie z dokumentacją projektową stanowiącą integralną część SIWZ. Inspektor nadzoru zobligowany jest do dokładnego zapoznania się z przedmiotową dokumentacją, udostępnioną na stronie Zamawiającego: http://www.bip.gora.com.pl/site.php?pobierzSiwz2 Dokładny zakres obowiązków inspektorów nadzoru opisano w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) i w aktach wykonawczych oraz projekcie umowy stanowiącym załącznik do SIWZ. e) Podstawowe obowiązki inspektora nadzoru to m.in.: 1. Wykonawca w ramach pełnionego nadzoru inwestorskiego zobowiązany jest do dostosowania godzin pracy do przyszłego Wykonawcy robót, przy czym Zamawiający wymaga pełnej dyspozycyjności i inspekcji na terenie prowadzenia robót budowlanych. Należy przyjąć minimum 1 pobyt tygodniowo na placu budowy potwierdzone wpisem do dziennika budowy. 2. Zamawiający wymaga pełnej dyspozycyjności od Inspektora nadzoru, brak możliwości skontaktowania się Inspektorem nadzoru przez 3 kolejne dni robocze może stanowić podstawę do rozwiązania umowy. 3. Do podstawowych obowiązków i praw Wykonawcy należy m.in.: 3.1. Sprawowanie funkcji nadzoru inwestorskiego dla całego procesu inwestycyjnego, w zakresie wynikającym z przepisów Prawa budowlanego (Dz. U. z 2010 r., nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) oraz przepisów wykonawczych. 3.2. Pełna znajomość dokumentacji projektowej zadania inwestycyjnego, w tym warunkami pozwolenia na budowę. Zaznacza się, że Wykonawca i Inspektor nadzoru nie wprowadzą względem dokumentacji oraz umowy z Wykonawcą robót budowlanych jakichkolwiek zmian dotyczących robót, bez względu na ich zakres i istotność bez pisemnego polecenia lub zgody Zamawiającego. Projekt umowy zawarto w ogłoszeniu o zamówieniu na roboty budowlane: www.bip.gora.com.pl. 3.3. Odpowiedzialność za koordynację realizacji zadania pn. ,,Budowa chodnika w m. Góra w ciągu drogi wojewódzkiej nr 324,, i nadzór nad prawidłowym przebiegiem robót zgodnie z umową na roboty. 3.4. Realizowanie obowiązków i zadań nadzoru inwestorskiego w okresie gwarancyjnym na roboty budowlane. W czasie trwania okresu gwarancyjnego Wykonawca będzie dokonywał systematycznych przeglądów robót objętych umową na roboty, przyjmował zgłoszenia dotyczące wad i usterek zaistniałych w okresie gwarancyjnym, zgłaszał do Wykonawcy robót zaistniałe wady i usterki oraz ustalenia dotyczące terminów ich usuwania, nadzorował realizację robót związanych z usuwaniem wad i usterek zaistniałych w okresie gwarancyjnym i poświadczał ich wykonanie. 3.5. Współuczestniczenie w rozliczeniu budowy w zakresie finansowym i rzeczowym. 3.6. Protokolarne przekazanie placu budowy Wykonawcy robót budowlanych oraz pilotowanie spraw związanych ze spełnieniem warunków które inwestor otrzymał od jednostek opiniodawczych, które są niezbędne w celu prawidłowego realizowania inwestycji; 3.7. Zaopiniowanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia BiOZ przekazanego przez Wykonawcę robót Zamawiającemu. 3.8. Pełnienie nadzoru inwestorskiego poprzez bieżący nadzór i kontrolę techniczną nad realizacją robót, w sposób umożliwiający ocenę prawidłowości i zgodności wykonania robót z dokumentacją projektową, STWiORB, pozwoleniem na budowę, zasadami sztuki budowlanej, właściwymi normami i przepisami prawa oraz interesem Zamawiającego. 3.9. Analiza dokumentacji projektowej, uzgodnień oraz decyzji w celu zidentyfikowania problemów i podjęcia działań zaradczych - informowanie Zamawiającego o problemach. 3.10. Rozstrzyganie wątpliwości natury technicznej w toku prowadzonych robót, a w razie potrzeby zaciąganie opinii autora projektu - egzekwowanie wypełniania czynności związanych z nadzorem autorskim. 3.11. Egzekwowanie od projektanta uzupełnień lub poprawek dokumentacji w trakcie realizacji robót w przypadku ujawnienia wad tej dokumentacji. 3.12. Sprawdzanie kwalifikacji oraz uprawnień do prowadzenia prac budowlanych osób zatrudnionych przez Wykonawcę robót. 3.13. Kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywanie w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla procesu budowlanego oraz wyceny robot. 3.14. Sprawdzanie jakości i zatwierdzanie wykonywanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie. 3.15. Sprawdzenie posiadania przez Kierownika budowy odpowiednich dokumentów (atestów, świadectw jakości, wyników badań, certyfikatów) dotyczących dostarczonych elementów prefabrykowanych i innych wyrobów oraz dokonanie ich oceny jakości na placu budowy przed ich wbudowaniem. Inspektor nadzoru zweryfikuje parametry techniczne zastosowanych materiałów dla zamienników równoważnych wyznaczonych przez autora dokumentacji przed ich użyciem. Inspektor Nadzoru sprawdza i zatwierdza daną partię materiałów przeznaczonych przez Wykonawcę robót do wbudowania. 3.16. Uczestniczenie przy przeprowadzaniu prób, pomiarów i sprawdzeń, odbiorów technicznych instalacji, urządzeń technicznych. 3.17. Odbiór i sprawdzanie robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających - Inspektor Nadzoru potwierdza ich prawidłowość wykonania wpisem do dziennika budowy. 3.18. Uczestniczenie w odbiorach inwestycji (Inspektor Nadzoru potwierdza faktycznie wykonane roboty, potwierdza usunięcie wad) - przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowego obiektu i przekazaniu go do użytkowania. 3.19. Zatwierdzanie obmiaru robót faktycznie wykonanych oraz dokumentacji powykonawczej stanowiących podstawę do sporządzenia protokołu odbioru końcowego lub robót częściowych, jeżeli taki sposób rozliczenia przyjęto. 3.20. Przygotowanie inwestycji do odbioru końcowego - sprawdzanie kompletności i zatwierdzenie przedstawionej przez Wykonawcę robót całościowej dokumentacji powykonawczej niezbędnej do przeprowadzenia odbioru końcowego inwestycji. 3.21. Potwierdzenie faktycznie wykonanego zakresu robót jako podstaw do fakturowania robót budowlanych, a także akceptowanie i zatwierdzanie faktury końcowej, po uprzedniej kontroli, weryfikacji i analizie prawidłowości zafakturowania wykonanych robót. 3.22. Dostarczanie wszelkich informacji związanych z postępem prac, niezbędnych dla prawidłowego rozliczenia przez Zamawiającego środków finansowych. 3.23. Opracowywanie wniosków na ewentualne zmiany w zakresach robót. Wykonawca nie jest umocowany do samodzielnego podejmowania decyzji w zakresie powyższego. Przyjmowanie wniosków od Wykonawcy o przesunięciu terminu wykonania prac (przedłużeniu lub skróceniu) zaopiniowanie ich i przedstawienie do akceptacji Zamawiającemu. 3.24. Organizowanie przez inspektora wiodącego spotkań koordynacyjnych (rady budowy) minimum 2 razy w miesiącu na wniosek Zamawiającego w sprawach dotyczących realizacji robót budowlanych z udziałem przedstawicieli Inwestora i Wykonawcy robót, a także inicjowanie i prowadzenie takich spotkań, jeżeli zachodzi taka konieczność. Inspektor wiodący w przeciągu 3 dni od daty spotkania sporządza i przekazuje Zamawiającemu protokół ustaleń ujmujący sprawy branży drogowej wraz z odwodnieniem. 3.25. Kontrola realizacji przez Wykonawcę robót obsługi geodezyjnej w trakcie realizacji robót. 3.26. Wykonywanie wszystkich innych czynności niezbędnych do prawidłowej realizacji inwestycji i do zabezpieczenia interesu Zamawiającego. 3.27. W ramach pełnionego nadzoru inwestorskiego Wykonawca ma prawo: - Wydawać kierownikowi budowy potwierdzone wpisem do dziennika budowy polecenia dotyczące: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych. - Żądać od Kierownika budowy dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę. - Żądać od Kierownika budowy zawieszenia prowadzenia robót budowlanych w przypadku, gdy ich kontynuacja może spowodować znaczne straty materialne. Inspektor zobowiązuje się zawiadamiać Inwestora niezwłocznie o zaistniałych na budowie nieprawidłowościach. 3.28.Dokładny zakres obowiązków opisano w ustawie Prawo budowlane i w aktach wykonawczych, projekcie umowy stanowiącym załącznik do SIWZ. 3.29. Zamawiający zastrzega sobie prawo do oddelegowania swoich pracowników, którzy będą uczestniczyć w pracy Inspektora nadzoru.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712470001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: W postępowaniu nie przewidziano obowiązku wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.gora.com.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach