Przetargi.pl
Opracowanie Zintegrowanego Programu Rewitalizacji Obszaru Funkcjonalnego Chorzowa , Rudy Śląskiej i Świętochłowic.

Urząd Miasta Chorzów, Biuro Zamówień Publicznych ogłasza przetarg

  • Adres: 41-500 Chorzów, Rynek 1
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 2-411-261...9 , fax. 32 2-417-458
  • Data zamieszczenia: 2014-03-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miasta Chorzów, Biuro Zamówień Publicznych
    Rynek 1 1
    41-500 Chorzów, woj. śląskie
    tel. 32 2-411-261...9, fax. 32 2-417-458
    REGON: 27625530600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.chorzow.eu
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Opracowanie Zintegrowanego Programu Rewitalizacji Obszaru Funkcjonalnego Chorzowa , Rudy Śląskiej i Świętochłowic.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zadanie podzielono na dwie części: Część I: Wykonanie Lokalnego Programu Rewitalizacji Chorzowa do 2030 r. obejmuje opracowanie dokumentu podległego do strategii rozwoju miasta zintegrowanego z ustaleniami planu miejscowego (MPZP). Lokalny Program Rewitalizacji (LPR) winien być programem operacyjnym. Program powinien składać się z dwóch komponentów: 1.klasycznego - obejmującego działania związane z poprawą stanu szeroko rozumianej tkanki miejskiej w obszarze kryzysowym - np. budynki i budowle wymagające generalnego remontu potrzeby termomodernizacyjne, substandardy architektoniczne (np. zdewastowana zabudowa barakowa, magazynowa itp.) , tereny nieużytków (najczęściej poprzemysłowych), uporządkowanie i uzupełnienie zabudowy, potrzeby budowy ,uzupełnienia lub odnowy przestrzeni publicznych, terenów zieleni itp., budowa lub poprawa jakości i standardu dróg i chodników lokalnych, 2.społeczno-gospodarczego - obejmującego działania związane z ograniczeniem degradacji społeczno-gospodarczej poprzez walkę z wykluczeniem społecznym ( bezrobocie i ubóstwo ), poprawą bezpieczeństwa, zwiększeniem potencjału gospodarczego. Lokalny Program Rewitalizacji powinny mieć następującą strukturę : 1.Streszczenie, 2.Diagnozę, powinna zawierać kontekst w zakresie elementu polityki strategicznej miasta, konieczne jest określenie w jaki sposób delimitowano obszary kryzysowe miasta. 3.Analizę przyczyn degradacji i charakterystykę sytuacji na obszarach objętych LPR, w tym także nawiązania do szerszej struktury i procesów rozwojowych miasta. Analiza powinna być prowadzona w obu komponentach i przede wszystkim charakteryzować zjawiska kryzysowe. W analizie powinni zostać zidentyfikowani potencjalni partnerzy i interesariusze projektu. 4.Opis najważniejszych potencjałów ,wyzwań ,problemów obszarów objętych LPR z udziałem obu komponentów. Doprecyzowanie celów szczegółowych i priorytetów rewitalizacji. 5.Cele szczegółowe rewitalizacji wraz z narzędziami ich rewitalizacji ,a także system zarządzania rewitalizacją programu. 6.Środki realizacji celów (z rozbiciem na oba komponenty i wskazaniem ich komplementarności w przypadku jej występowania),opracowanie planu rzeczowo- finansowego zadania dla obszarów zrewitalizowanych, w podziale na lata i zakres przedmiotowy oraz wysokość i źródła finansowania. Zasadniczą częścią opracowania powinny być tabele szczegółowo opisujące planowane projekty, czas ich realizacji i poszczególne etapy ,oczekiwane rezultaty (wskaźniki produktu, rezultatu i oddziaływania ), niezbędne nakłady wraz informacją o zakładanych źródłach finansowania, lista podmiotów uczestniczących w realizacji zadania. Tabela winna być przygotowana w taki sposób, aby łatwo można było wprowadzać zmiany w jej treści. Projekty zupełnie niezależne od władz lokalnych -powinny być przedstawiane , jako lista dobrowolnych partnerstw. Ostatnią częścią tej jednostki LPR powinno być przedstawienie powiązań miedzy poszczególnymi projektami . 7.Wskaźniki LPR. 8. Załączniki mapowe i inne ilustrujące wyznaczone obszary kryzysowe miasta. 9.Instrumenty wdrażania programu i komunikacji społecznej obejmujące formę zarządzania realizacją LPR-u ,system informacji i promocji ,system budowania i wspierania partnerstw, system monitorowania procesu rewitalizacji. 10.Wnioski W trakcie realizacji LPR należy uwzględnić: roboczą wersję Miniprogramu Rewitalizacji Chorzowa II stanowiący załącznik nr 8, projekt wytycznych w sprawie przygotowania Lokalnych Programów Rewitalizacji i uwzględniać kolejne jego aktualizacje stanowiący załącznik nr 9, opracowany przez Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego, założenia końcowe dla Strategii Rozwoju Chorzowa do 2030 r. (wraz z dokumentem obowiązującym, który powstanie w czasie realizacji tego zamówienia) stanowiące załącznik nr 10 oraz Zintegrowane podejście do problemów obszarów funkcjonalnych na przykładzie Chorzowa, Rudy Śląskiej i Świętochłowic - określenie obszaru funkcjonalnego poprzez jego identyfikacje i delimitację zamieszczone na stronie internetowej www.miasto3com Wykonawca winien przeprowadzić postępowanie związane z Strategiczną Oceną Oddziaływania na Środowisko (SOOŚ) wynikającą z zapisów ustawy z dnia 03.10.2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie ,udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. 2013, 1235 z późn. zm.), a w szczególności z art.47 ww ustawy wskazującym, że przeprowadzenie SOOŚ jest wymagane także w przypadku dokumentów innych niż te wymienione w art.46 ,jeżeli w uzgodnieniu z właściwym organem ,o którym mowa art.57 ,organ opracowujący projekt dokumentu stwierdzi ,że wyznaczają one ramy dla późniejszej realizacji przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko lub ,że realizacja postanowień tych dokumentów może spowodować znaczące oddziaływanie na środowisko i w tym przypadku zakłada się taką ewentualność. Wymóg SOOŚ powoduje konieczność uzgodnienie przez Wykonawcę w porozumieniu z Zamawiającym zakresu i stopnia szczegółowości informacji wymaganych w prognozie oddziaływania na środowisko. Sporządzenie Prognozy Oddziaływania na Środowisko powinno zawsze odpowiadać wymogom wynikającym z art.51 ust.2 ww. ustawy , przy zachowaniu warunków ,o których mowa w art.52 ust.1 i 2 ustawy. Organami właściwymi w sprawach opiniowania i uzgadniania w ramach SOOŚ są w tym przypadku Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska i Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny. Zgodnie z treścią art.53 Organ opracowujący projekt dokumentu ,o którym mowa w art.46 lub art.47 , uzgadnia z właściwymi organami zakres i stopień szczegółowości informacji wymaganych w prognozie oddziaływania na środowisko. Uzgodnienia dokonuje się w terminie 30 dni od dnia otrzymania wniosku o uzgodnienie. Organ opracowujący projekt dokumentu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko poddaje go opiniowaniu przez właściwe organy, które w terminie 30 dni od dnia otrzymania takiego wniosku wydaja opinię. Organ opracowujący projekt takiego dokumentu zapewnia możliwość udziału społeczeństwa w tym postępowaniu. Zasady udziału społeczeństwa w podejmowaniu decyzji określają art.33-art.38 ww. ustawy, a udział społeczeństwa w opracowywaniu dokumentów określają art.39- art.43 ww. ustawy. Wykonawca powinien zapewnić 1 spotkanie konsultacyjne z udziałem dwóch moderatorów trwające do 5 godzin, wraz z wynajmem sali, na to spotkanie Wykonawca zapewnia catering dla około 70 osób (w formie napojów woda mineralna, soki, kawa , herbata wraz z dodatkami i tzw. słodki poczęstunek, który może obejmować również owoce) oraz posiłek lunchowy, dla którego dopuszcza się kanapki z częściowym przystawaniem ich dla wegetarian przy założeniu około 4 kanapek dla jednej osoby. Wykonawca zapewnia materiały dla potrzeb konsultacji i materiały piśmienne, jak również informacje o projekcie wraz z wykonaniem plakatów i ich rozplakatowaniem .Plakaty będą zawierały informacje o projekcie. Konsultacje winny się odbyć do III kwartału 2014 r. W przypadku pozostałych ewentualnych konsultacji Zamawiający może udostępnić jedynie nieodpłatnie salę posiedzeń w budynku UM Chorzowa. Wykonawca LPR zobowiązany będzie w 2015 r. do zaprezentowania na konferencji prezentacji ilustrującej i opisującej kluczowe założenia LPR. Rezultaty konsultacji winny być wykorzystane w następujący sposób: 1.Wykonawca utrwala wyniki konsultacji - po konsultacjach musi powstać protokół lub notatka , jak również materiał fotograficzny. Dokumenty te zostaną udostępnione na stronie internetowej projektu. 2.Zamawiający upubliczni wyniki konsultacji oraz przedstawi wyniki analizy materiału powstałego w czasie konsultacji, które sporządzi Wykonawca. Zamawiający zapewni zamieszczenie na stronie internetowej projektu niezbędnych materiałów dla potrzeb realizacji opracowania. Wykonawca dla tej części zamówienia sporządzi następujące dokumenty : Lokalny Program Rewitalizacji Chorzowa do 2030 roku wraz z ewentualnymi dokumentami związanym z SOOŚ winny być przygotowana w formacie A-4 zawierać powyżej 100 stron (w tym materiał zdjęciowy kolorowy, schematy, tabele, ankiety. plany ,mapy itp.) a jego projekt i skład graficzny przygotowany do druku zostanie zaakceptowany przez Zamawiającego. Zamawiający zakłada wydrukowanie 10 egzemplarzy Lokalnego Programu Rewitalizacji Chorzowa do 2030 roku. Każdy egzemplarz wyposażony będzie dodatkowo w nośnik elektroniczny zawierający pełną treść dokumentu. Zamawiający otrzyma od Wykonawcy 4 egzemplarze LPR na 4 sztukach nośników elektronicznych w formie edytowalnej i nieedytowalnej przy użyciu powszechnie dostępnego programu. Dodatkowo Wykonawca wykona 4 egzemplarze prezentacji multimedialnych o minimalnej ilości 30 sztuk slajdów na 4 sztukach nośników elektronicznych w formacie edytowalnym i nieedytowalnym w dostępnym powszechnie oprogramowaniu np. w programie Power Point. Zamawiający udostępni Wykonawcy logotypy, które muszą być zamieszczone w Lokalnym Programie Rewitalizacji i na nośniku elektronicznym. Zarówno pełny dokument LPR oraz prezentacja multimedialna mogą zostać udostępnione na stronie internetowej miasta Chorzowa. Część II: Wykonanie Zintegrowanego Programu Rewitalizacji Obszaru Funkcjonalnego (ZPROF) Chorzowa , Rudy Śląskiej i Świętochłowic do 2030 roku obejmuje analizę dokumentów sporządzonych dla potrzeb projektu -Zintegrowane podejście do problemów obszarów funkcjonalnych na przykładzie Chorzowa, Rudy Śląskiej i Świętochłowic - w postaci 3 lokalnych programów rewitalizacji tych miast, z których Lokalny Program Rewitalizacji Chorzowa do 2030 roku zostanie wykonany 02.09.2014 r. w ramach niniejszego zamówienia, a Lokalne Pogramy Rewitalizacji Rudy Śląskiej i Świętochłowic zostaną udostępnione Wykonawcy w terminie do 03.09.2014 r. Na podstawie tych dokumentów Wykonawca przygotuje -Zintegrowany Program Rewitalizacji Obszaru Funkcjonalnego Chorzowa ,Rudy Śląskiej i Świętochłowic do 2030 r.- w terminie do 03.10.2014 r. mając na względzie ,że miejski obszar funkcjonalny (MOF) jest układem osadniczym ciągłym przestrzennie ,złożonym z odrębnych administracyjnie jednostek. Obejmuje zwarty obszar miejski oraz powiązaną z nim funkcjonalnie strefę zurbanizowaną . administracyjnie obszary te mogą obejmować gminy miejskie. MOF można podzielić na 4 podtypy, a w przypadku obszaru funkcjonalnego objętego niniejszym zamówieniem najbardziej odpowiedni jest podtyp związany z ośrodkiem subregionalnym (pow.50 000 mieszkańców ), gdyż dotyczy 3 miast na prawach powiatu, z których każde liczebnie przewyższa 50 tys. mieszkańców. Wszystkie trzy miasta pełnią ważną rolę, jako ośrodki koncentrujące funkcje gospodarcze i społeczne oraz są miejscem dostarczania, w uzupełnieniu do oferty miast regionalnych, usług publicznych istotnych z perspektywy mieszkańców. ZPROF winien być wykonany w postaci dokumentu ,o objętości co najmniej 70 stron maszynopisu formatu kartek A-4 w formie 4 egzemplarzy drukowanych ,oraz w formie 4 egzemplarzy na 4 sztukach nośników elektronicznych w formie edytowalnej i nieedytowalnej ,przy użyciu powszechnie dostępnego programu .Dodatkowo Wykonawca wykona 4 egzemplarze prezentacji multimedialnych o minimalnej ilości 30 sztuk slajdów na 4 sztukach nośników elektronicznych w formacie edytowalnym i nieedytowalnym w dostępnym powszechnie oprogramowaniu np. PowerPoint. W trakcie prac nad dwoma programami Wykonawca będzie przedstawiał i uzgadniał z Zamawiającym wersje robocze dokumentów stanowiące przedmiot zamówienia, jak również treść opracowanej przez Wykonawcę ankiety wykonanej w taki sposób ,aby można je było zamieścić na stronie (ach) internetowych. Przy opracowaniu przedmiotu zamówienia Wykonawca odpowiada za merytoryczną stronę opracowania, błędy literowe, układ i zawartość. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek błędów w opracowaniu Wykonawca uwzględni uwagi Zamawiającego. Prawa autorskie: Wykonawca przeniesie nieodpłatnie na Zamawiającego wyłączne prawa autorskie do opracowania. Uwaga: Do oferty Wykonawca winien dołączyć opis - konspekt przedstawiający sposób realizacji przedmiotu zamówienia wraz z harmonogramem terminowo-rzeczowym przy założeniu, że zostanie wykonana SOOŚ realizacji prac w ujęciu tabelarycznym w celu umożliwienia Zamawiającemu dokonania oceny jego zawartości merytorycznej. Konspekt powinien odpowiadać strukturze przedmiotu zamówienia i zawierać max 10 stron.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 732000000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium nie jest wymagane

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Jakość zawartości merytorycznej konspektu przedstawiającego sposób realizacji przedmiotu zamówienia
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.chorzow.ee/bip
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach