Przetargi.pl
Opracowanie strategii i schematu komunikacji społecznej, projektu kampanii informacyjnej wyborów powszechnych w 2015 r. tj. wyborów na Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej oraz wyborów do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej i ich realizacja, organizacja i prowadzenie.

Krajowe Biuro Wyborcze ogłasza przetarg

  • Adres: 00-902 Warszawa, ul. Wiejska 10
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 6952415 , fax. 6253687
  • Data zamieszczenia: 2015-01-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Krajowe Biuro Wyborcze
    ul. Wiejska 10
    00-902 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 6952415, fax. 6253687
  • Adres strony internetowej zamawiającego: pkw.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Administracja publiczna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Opracowanie strategii i schematu komunikacji społecznej, projektu kampanii informacyjnej wyborów powszechnych w 2015 r. tj. wyborów na Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej oraz wyborów do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej i ich realizacja, organizacja i prowadzenie.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: 1.1. Opracowanie strategii działań z zakresu komunikacji społecznej Państwowej Komisji Wyborczej i Krajowego Biura Wyborczego w zakresie bieżącej działalności, uwzględniającego w szczególności: - zasady dostarczania opinii publicznej ogólnej wiedzy na temat procesów wyborczych, w tym nt. przebiegu przygotowań do wyborów i przebiegu samych wyborów, - zasady prowadzenia i rozwijania współpracy z partnerami społecznymi, środowiskami opiniotwórczymi, mediami, organizacjami pozarządowymi oraz instytucjami zaangażowanymi w procesy wyborcze w Polsce, - schemat prowadzonych działań z zakresu komunikacji społecznej dla Państwowej Komisji Wyborczej oraz Krajowego Biura Wyborczego. 1.2. Kompleksowa obsługa dziennikarzy (w siedzibie, jak i poza siedzibą Zamawiającego) w okresie od dnia podpisania umowy do dnia 31 grudnia 2015 r., obejmująca w szczególności: - opracowywanie projektów komunikatów prasowych Państwowej Komisji Wyborczej oraz Krajowego Biura Wyborczego, - organizacja na konferencji prasowych Państwowej Komisji Wyborczej oraz Krajowego Biura Wyborczego, - przygotowywanie projektów innych materiałów prasowych, - pełnienie stałej obsługi Zamawiającego w zakresie kontaktów z dziennikarzami, - realizowanie działań wynikających z opracowanej i zatwierdzonej prze Zamawiającego strategii, o której mowa w pkt. 3.1.1. 1.3. Opracowanie projektu kampanii informacyjnej wyborów na Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w 2015 r. i realizacja projektu w mediach radiowych i telewizyjnych, obejmującej informacje, wyjaśnienia i komunikaty związane z zarządzonymi wyborami, zasadami ich przeprowadzania, terminami wynikającymi z kalendarza wyborczego oraz obowiązującymi w wyborach przepisami prawnymi. 1.4. Koncepcja scenografii Studia Wyborczego Państwowej Komisji Wyborczej w wyborów na Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w 2015 r. i realizacja tej koncepcji. 1.5. Organizacja i obsługa Studia Wyborczego Państwowej Komisji Wyborczej w wyborów na Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w 2015 r. w zakresie wystąpień PKW w Studiu Wyborczym. 1.6. Opracowanie projektu kampanii informacyjnej wyborów do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej w 2015 r. i realizacja projektu w mediach radiowych i telewizyjnych, obejmującej informacje, wyjaśnienia i komunikaty związane z zarządzonymi wyborami, zasadami ich przeprowadzania, terminami wynikającymi z kalendarza wyborczego oraz obowiązującymi w wyborach przepisami prawnymi. 1.7. Koncepcja scenografii Studia Wyborczego Państwowej Komisji Wyborczej wyborów do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej w 2015 r. i realizacja tej koncepcji. 1.8. Organizacja i obsługa Studia Wyborczego Państwowej Komisji Wyborczej wyborów do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej w 2015 r. w zakresie wystąpień PKW w Studiu Wyborczym. 1.9. Opracowanie projektów informacji nt. przebiegu przygotowań do wyborów i przebiegu samych wyborów w dniu głosowania, przed pierwszym i między kolejnymi wystąpieniami PKW w Studiu Wyborczym i realizacja projektu. 2. Przedmiot zamówienia w częściach wskazanych w pkt.3.1.5 i 3.1.8 ma mieć charakter żywego, telewizyjnego przekazu i powinien być interesujący oraz przyciągający uwagę. Przedmiot zamówienia powinien uwzględniać przyswajalność, zrozumiałość i dostępność przekazu dla osób głuchoniemych i niewidomych. 3. Kampania medialno-informacyjna Państwowej Komisji Wyborczej w wyborach powszechnych w 2015 r. na Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej oraz wyborów do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej (obejmująca okres od dnia zarządzenia wyborów do podania do publicznej wiadomości wyników głosowania i wyników wyborów) w publicznych mediach radiowych i telewizyjnych, powinna obejmować: 3.1. zasady przeprowadzania wyborów, 3.2. terminy czynności wyborczych wynikające z kalendarza wyborczego, zgodnie z obowiązującymi w wyborach przepisami prawnymi, 3.3. zasady głosowania i oddawania głosów, 3.4. przekaz informacji dla osób głuchoniemych uwzględniające zakres treściowy objęty stroną internetową info.pkw.gov.pl, 3.5. pack shot - infografiki (obejmujący co najmniej: layout plakatu informacyjnego o wyborach, layout komunikatu prasowego, layout banera na stronę internetowego w różnych rozmiarach, layout grafiki na portale społecznościowe) związane z wyborami do wykorzystania przez Zamawiającego oraz inne podmioty w ramach prowadzonych działań informacyjnych w internecie, w tym mediach społecznościach. na każdym etapie kalendarza wyborczego, począwszy od zarządzenia wyborów, poprzez etap rejestracji komitetów wyborczych, list kandydatów, dzień głosowania, aż do ogłoszenia przez Państwową Komisję Wyborczą wyników głosowania i wyników wyborów, a także powinna obejmować obsługę dziennikarzy zainteresowanych przebiegiem i wynikami wyborów w okresie 14 dni od zakończenia wyborów. 4. Scenografia Studia Wyborczego Państwowej Komisji Wyborczej w wyborach powszechnych w 2015 r. na Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej oraz wyborów do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, obejmująca rozmieszczenie środków technicznych i ich opis funkcjonalny. 4.1. Lokalizacja Studia Wyborczego zostanie wskazana Wykonawcy w terminie 45 dni przed terminem wyborów. Powierzchnia sali - 100-140 m2. Zamawiający udostępni-wynajmie Wykonawcy salę na czas niezbędny do realizacji zadań Studia Wyborczego na swój koszt. 4.2. Wykonawca projektuje scenografię Studia odpowiednią do funkcji studia i do wielkości sali, zapewniając: - odpowiednio zorganizowane miejsce prezydialne dla członków Państwowej Komisji Wyborczej i ochronę miejsca; - odpowiedniej wielkości urządzenie wizyjne do prezentacji medialnych, miejsce dla ekip telewizyjnych i dziennikarskich i ich obsługę organizacyjną i techniczną; - wyposażenie Studia własnymi środkami i obsługę Studia własnymi siłami zapewniającymi: tłumaczenia na żywo z języka polskiego na angielski, jak również tłumaczenie dla osób głuchoniemych, - środki audio i wideo; środki do rejestracji wystąpień, oświadczeń, konferencji prasowych PKW i innych wydarzeń w Studiu; - wizualizacje internetowe i medialne; - rejestrację w postaci materiałów filmowych, przygotowanie materiałów prasowych i medialnych, publikacje elektroniczne. 5. Organizacja i obsługa Studia Wyborczego, o którym mowa w pkt. 3.4 powinna polegać na: 5.1. Obsłudze dziennikarskiej konferencji i wywiadów prasowych członków Państwowej Komisji Wyborczej (PKW) oraz upowszechnianiu komunikatów Komisji. 5.2. Obsłudze dziennikarzy zainteresowanych przebiegiem i wynikami wyborów. 5.3. Rejestracji wszystkich wydarzeń w Studiu. 5.4. Medialnej prezentacji danych wyborczych grafiką czasu rzeczywistego; frekwencji podczas głosowania i ustalania wyników wyborów w ujęciu ogólnopolskim i w ramach okręgów i rejonów kraju; cząstkowych i pełnych wyników głosowania na komitety wyborcze, które uzyskały największą liczbę głosów; kandydatów, którzy uzyskali największą liczbę głosów (ewentualnie inne elementy - do uzgodnienia). 5.5. Wypełnienie czasu w przerwach między konferencjami materiałami medialnymi tematycznie związanymi z tematyką konferencji, 5.6. Sukcesywnym umieszczaniu na stronach internetowych Zamawiającego dokumentów opracowywanych i prezentowanych (komunikaty prasowe, filmy, transmisje, konferencje, itp.) w 3 wersjach językowych. 5.7. Wykonawca obowiązany jest opracować w porozumieniu z Zamawiającym agendę Studia w wyborach na Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w 2015 r., a także zasady jego obsługi i uwarunkowania organizacyjne, uwzględniające bezpieczeństwo członków Państwowej Komisji Wyborczej, pracowników Krajowego Biura Wyborczego oraz zaproszonych gości, w terminie 45 dni przed datą wyborów, przy czym Zamawiający przewiduje nie mniej niż 10 a nie więcej niż 15 konferencji prasowych. 5.8. Wykonawca obowiązany jest opracować w porozumieniu z Zamawiającym agendę Studia w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej w 2015 r., a także zasady jego obsługi i uwarunkowania organizacyjne, uwzględniające bezpieczeństwo członków Państwowej Komisji Wyborczej, pracowników Krajowego Biura Wyborczego oraz zaproszonych gości, w terminie 45 dni przed datą wyborów, przy czym Zamawiający przewiduje nie mniej niż 5 a nie więcej niż 15 konferencji prasowych. 6. Informacje nt. przebiegu przygotowań do wyborów i przebiegu samych wyborów (dotyczy zarówno wyborów na Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w 2015 r. do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej w 2015 r.): 6.1. Przed pierwszą konferencją PKW wskazane jest przedstawienie w formie medialnej drogi dojścia od ogłoszenia wyborów do dnia otwarcia Studia Wyborczego, np. poprzez prezentację materiałów wytworzonych w trakcie kampanii medialno-informacyjnej lub innej zaproponowanej przez Wykonawcę. 6.2. Mają podkreślać złożoność przeprowadzania ogólnopolskich wyborów i szczeble organów wyborczych zaangażowane w organizację i przeprowadzenie wyborów. 6.3. Mają uwypuklać wszystkie etapy, przez jakie przepływa oddany głos, od zasad skreślenia głosu na liście, do głosowania; aktu oddania głosu; po uwzględnienie drogi tego głosu do ustalenia wyników głosowania (protokół z głosowania w obwodzie), zarówno drogą elektroniczną, jak i formalną. 6.4. Mają rozpowszechniać zasady i sposób przekazywania i obliczania wyników wyborów, po obliczanie wyników głosowania i wyborów. 6.5. Mają podawać do wiadomości informacje o poszczególnych etapach przeprowadzania wyborów od strony organizacyjnej i informatycznej, czyli od kuchni. 6.6. Przekazywać publiczności prezentowane dane wyborcze, wyniki głosowania i wyniki wyborów ze stron internetowych, które Zamawiający udostępnia w miarę postępowania liczenia wyników głosowania, oraz po ogłoszeniu przez PKW wyników głosowania i wyników wyborów. 7. Podstawowe cechy kampanii informacyjnej i obsługi Studia Wyborczego PKW: 7.1. Kampania informacyjna ma promować cel głosowania w ramach wyborów na Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w 2015 r. i do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej w 2015 r. 7.2. Kampania informacyjna musi być zgodna w etapach z zarządzeniem wyborów i z kalendarzem wyborczym. 7.3. Kampania informacyjna musi być obojętna politycznie: nie może nosić cech kampanii politycznej, nie może preferować żadnej partii politycznej czy komitetu wyborczego, nie może zawierać żadnych podtekstów politycznych. 7.4. Kampania informacyjna ma mieć charakter wyłącznie informacyjny, związany z organizacją wyborów w Polsce od obwodów głosowania, przez gminy, powiaty, okręgi wyborcze i kraj. 7.5. Kampania informacyjna ma uwzględniać dostępność form przekazu przez osoby głuchonieme i niewidome. 7.6. Kampania informacja ma uwzględniać możliwość wykorzystania materiałów informacyjnych Państwowej Komisji Wyborczej przez organizacje pozarządowe działające na rzecz środowisk lokalnych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 924000005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg ograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Koncepcja kampanii informacyjnej
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: pkw.gov.pl/zamówienia publiczne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach