Przetargi.pl
Opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego pn.: Budowa suchych zbiorników przeciwpowodziowych na terenie miejscowości: Niebocko, Grabówka gm. Dydnia woj. podkarpackie wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na realizację inwestycji.

Podkarpacki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych ogłasza przetarg

  • Adres: 35-959 Rzeszów, ul. Hetmańska 9
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 17 8537 440 , fax. 17 8536421
  • Data zamieszczenia: 2014-10-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Podkarpacki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych
    ul. Hetmańska 9 9
    35-959 Rzeszów, woj. podkarpackie
    tel. 17 8537 440, fax. 17 8536421
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pzmiuw.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: wojewódzka samorządowa jedn. org. nieposiadająca osobowości prawnej (jedn. budżetowa)

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego pn.: Budowa suchych zbiorników przeciwpowodziowych na terenie miejscowości: Niebocko, Grabówka gm. Dydnia woj. podkarpackie wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na realizację inwestycji.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: 1. opracowanie analizy wielokryterialnej i wskazanie wariantu preferowanego do realizacji, 2. opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego pn.: Budowa suchych zbiorników przeciwpowodziowych na terenie miejscowości: Niebocko, Grabówka gm. Dydnia woj. podkarpackie. 3. uzyskanie decyzji o pozwoleniu na realizację inwestycji. A. STAN ISTNIEJĄCY I. Podkarpacki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Rzeszowie posiada dokumentację pn. Wariantowa koncepcja programowo - przestrzenna, ochrony przed powodzią zlewni rzeki Stobnica ze szczególnym uwzględnieniem jej dopływów - Grabówki, Sietnicy, Leluty, potoku Fugas, Jakla i Wygon, pot. Gołaszewskiego, Orzechowskiego i Rosielnej oraz rzeki Golcówki i potoku Budziszańskiego na terenie gmin: Brzozów, Jasienica Rosielna, Domaradz, Dydnia, woj. podkarpackie opracowaną w 2006 r. przez PPHU AdEko s.c., 30-612 Kraków, ul. Witosa 35/4. W Wariantowej koncepcji przyjęto wstępnie wariant zabezpieczenia powodziowego, polegający na stworzeniu na bazie systemu zbiorników (suchych i mokrych) , sztucznej retencji, która pozwoliłaby na redukcję zagrożenia powodziowego w zlewni Stobnicy. Do obliczeń należy uwzględnić łącznie obszar zlewni Niebockiego Potoku do Dopływu z Bośni oraz zlewni Dopływu z Bośni. II. Obecnie w opracowaniu znajduje się Analiza programu inwestycyjnego w zlewni Sanu (wraz ze zlewnią Wisłoka), wykonywana przez KV Projekty Inżynieryjne i Architektoniczne Sp. z o.o. ul. Nowogrodzka 31, 00-515 Warszawa, uwzględniające teren zlewni Stobnicy. III. Wykonawca zaproponuje optymalną lokalizację zbiorników w nawiązaniu do Wariantowej koncepcji, o której mowa w pkt. B. I i Analizy wskazanej w pkt. B. II. B. ZAKRES PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie: I. Prac przedprojektowych II. Prac projektowych. III. Usług towarzyszących pracom projektowym IV. Operatu szacunkowego wyceny nieruchomości gruntowych. I. PRACE PRZEDPROJEKTOWE 1. Wykonanie prac geodezyjno - pomiarowych, w tym: a) Zakup lub sporządzenie map sytuacyjno-wysokościowych w zakresie niezbędnym do celów projektowych. Mapy sytuacyjno-wysokościowe należy zaopa?trzyć w klauzulę Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficz?nej oraz Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej, że są aktualne i nadają się do celów projektowych. b) Mapy ewidencyjne i informację z rejestru gruntów na podstawie bazy EGiB należy uzyskać i potwierdzić ich aktualność we właściwym Starostwie Powiatowym. Uwaga: Mapa do celów projektowych powinna zawierać aktualny stan prawny obowiązującej mapy ewidencyjnej i wszystkie elementy mapy zasadniczej. c) Sporządzenie 20 przekrojów dolinowych - po 5 dla każdego zbiornika (ilość ta może ulec zmianie w zależności od potrzeb i powinna być uzgodniona z Zamawiającym) w miejscach umożliwiających sporządzenie charakterystyki hydrologicznej i hydraulicznej doliny rzeki. 2. Wykonanie dokumentacji geotechnicznej, w tym: dokumentacji geologiczno - inżynierskiej dla posadowienia zapór czołowych i bocznych oraz wykonanie badań geotechnicznych przydatności gruntów z czaszy zbiorników do budowy korpusów zapór, zgodnie z: - Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012r., w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadowienia obiektów budowlanych (Dz.U. z 2012r., poz. 463) - Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 20.04.2007r., w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle hydrotechniczne i ich usytuowanie (Dz.U. 2007r., Nr 86, poz. 579, z późn. zm.); - Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 8 maja 2014 r. w sprawie dokumentacji hydrogeologicznej i dokumentacji geologiczno-inżynierskiej (Dz.U. z 2014r., poz. 596) - 4 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie uzgodnionym z Zamawiającym, 3. Wykonanie obliczeń hydraulicznych i hydrologicznych zawierających najnowsze dane - 3 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie uzgodnionym z Zamawiającym, 4. Opracowanie analizy wielokryterialnej do wyboru wariantu preferowanego do realizacji Wariant preferowany do realizacji (optymalny wariant ochrony przeciwpowodziowej) należy wyłonić spośród inwestycyjnych wariantów planistycznych wskazanych zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2013 r., poz. 1235, z późn. zm.), ograniczających w różnym stopniu ryzyko powodziowe, a także charakteryzujących się kosztami inwestycyjnymi i utrzymaniowymi oraz mniejszą lub większą ingerencją w środowisko przyrodnicze i powodujących zmiany w życiu społecznym. Wybór wariantu preferowanego do realizacji winien nastąpić w wyniku zastosowania odpowiedniej metody analizy wielokryterialnej, w sposób szczegółowo określony w dokumencie pn.Zastosowanie analizy wielokryterialnej do wyboru preferowanego wariantu ochrony przeciwpowodziowej w zlewni wykorzystywane w analizach planistycznych regionu Górnej Wisły (Kraków, lipiec 2014; wydanie II): 1. Zakres analizy wielokryterialnej do wyboru preferowanego wariantu winien przebiegać w następujących krokach: 1) Określenie celu analizy. 2) Wyznaczenie grup kryteriów, jakie podlegać będą ocenom. 3) Zdefiniowanie w obrębie każdej z rozpatrywanych grup kryteriów cząstkowych, ich miar oraz założeń do procedury szeregowania wariantów. 4) Przeprowadzenie analizy wielokryterialnej przy zastosowaniu jednej z niżej wymienionych metod: metody 1 - analizy porównawczej metody 2 - analizy punktowej, przy czym Wykonawca sam dokona wyboru metody, jaką zastosuje. W ramach przeprowadzanej analizy, w zależności od przyjętej metody analizy wielokryterialnej określa się wagi dla kryteriów oraz grup kryteriów. Efektem końcowym przeprowadzonej analizy wielokryterialnej, niezależnie od tego, którą z w/w metod Wykonawca zastosuje, będzie wyłonienie preferowanego do realizacji wariantu. Powyższą analizę wielokryterialną należy przeprowadzić przy uwzględnieniu: a. map prezentujących obszary Natura 2000 - geoserwis.gdos.gov.pl/mapy/ b. wyników monitoringu innych planów i przedsięwzięć, c. literatury przyrodniczej dotyczącej rozpatrywanego obszaru, d. wstępnej analizy występujących składników przyrody ożywionej i nieożywionej (na podstawie wizji w terenie przeprowadzonej dla każdego wariantu inwestycji na obszarze jej realizacji i w przewidywanym zasięgu jej oddziaływania), e. dokumentów strategicznych (Mapy prezentujące zagrożenie powodziowe na obszarze administrowanym przez RZGW w Krakowie - www.krakow.rzgw.gov.pl, Plan gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Wisły, Masterplan - www.mos.gov.pl), f. materiałów (gminnego, powiatowego i wojewódzkiego) zespołów zarządzania kryzysowego. g. wybór (przy udziale Zamawiającego) najkorzystniejszego wariantu powinien nastąpić przy uwzględnieniu opinii koordynatora oceny przyrodniczej (o którym mowa w pkt. VII.2.2 lit. e) siwz. UWAGA: W przypadku gdy wyłoniony w wyniku analizy wielokryterialnej preferowany do realizacji wariant może wpłynąć na zagrożenie w realizacji celów ochrony wód Wykonawca przygotuje należyte uzasadnienie przesłanek z art. 4.7. RDW. Zgodnie z art. 38j Ustawy Prawo Wodne (transpozycja art. 4.7.RDW do prawa krajowego) dopuszczalne jest nieosiągnięcie dobrego stanu ekologicznego oraz niezapobieżenie pogorszeniu stanu ekologicznego oraz dobrego potencjału ekologicznego, a także dopuszczalne jest nieosiągnięcie dobrego stanu oraz niezapobieżenie pogorszeniu stanu jednolitych części wód podziemnych, jeżeli są spełnione łącznie następujące warunki: - podejmowane są wszelkie działania, aby łagodzić skutki negatywnych oddziaływań na stan jednolitych części wód - przyczyny zmian i działań są szczegółowo przedstawione w PGWD - uzasadniony jest nadrzędny interes publiczny, a pozytywne efekty dla środowiska i społeczeństwa związane z ochroną zdrowia, utrzymaniem bezpieczeństwa oraz zrównoważonym rozwojem przeważają nad korzyściami utraconymi w następstwie tych zmian i działań - zakładane korzyści nie mogą zostać osiągnięte przy zastosowaniu innych działań, korzystniejszych z punktu widzenia interesów środowiska, ze względu na negatywne uwarunkowania wykonalności technicznej lub nieproporcjonalnie wysokie koszty w stosunku do spodziewanych korzyści (rozpatrzenie alternatyw i wybór najlepszej). Do czasu uzyskania ewentualnej derogacji prace projektowe mogą zostać wstrzymane. Opracowaną analizę wielokryterialną do wyboru preferowanego wariantu (z nazwą opracowania zaproponowaną przez Wykonawcę), należy sporządzić w 3 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej (w formacie uzgodnionym z Zamawiającym) 5. Opracowanie materiałów do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla wybranego wariantu zgodnie z art. 74 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2013 r., poz. 1235, z późn. zm.) - 3 egz. w wersji papierowej + 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie uzgodnionym z Zamawiającym Przedmiotowe materiały winny zawierać m. in.: a) poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz obejmującej obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie (w przypadku przedsięwzięć wymagających decyzji, o której mowa w art. 72 ust. 1 pkt 4 lub 5, prowadzonych w granicach przestrzeni niestanowiącej części składowej nieruchomości gruntowej oraz przedsięwzięć dotyczących urządzeń piętrzących I, II i III klasy budowli, zamiast kopii mapy ewidencyjnej - mapę sytuacyjno-wysokościową sporządzoną w skali umożliwiającej szczegółowe przedstawienie przebiegu granic terenu, którego dotyczy wniosek, oraz obejmującą obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie) b) informacja / wypis z rejestru gruntów obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz obejmujący obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, c) kartę informacyjną przedsięwzięcia zawierającą dane określone w art. 3 ust. 1, pkt. 5) ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, uzupełnioną o warunkowania wyszczególnione w art. 63. UWAGA: w Karcie Informacyjnej Przedsięwzięcia powinny się znaleźć informacje wynikające z przeprowadzonej analizy wielokryterialnej do wyboru preferowanego wariantu, dotyczące m.in: przeprowadzonego wariantowania, przeprowadzonej wstępnej oceny oddziaływania przedsięwzięcia hydrotechnicznego (wariantu preferowanego do realizacji) oraz wariantów alternatywnych na stan wód, a także, kosztów środowiskowych oraz środków minimalizujących. Sporządzenie wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgodnie z wymaganiami art. 74 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko na podpis Zamawiającego. 6. Opracowanie inwentaryzacji przyrodniczej dla wariantu preferowanego do realizacji (W PRZYPADKU KONIECZNOŚCI SPORZĄDZENIA RAPORTU) Opracowanie przyrodnicze winno być sporządzone jako opracowanie umożliwiające wykonanie raportu o oddziaływaniu przedmiotowego przedsięwzięcia na środowisko. Opracowanie przyrodnicze należy sporządzić w 1 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej (w formacie uzgodnionym z Zamawiającym). 7. Opracowanie (O ILE ZAJDZIE TAKA KONIECZNOŚĆ) raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko Raport winien być sporządzony: - zgodnie z wymogami art. 66 Ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2013 r., poz. 1235, późn. zm.), wg poniżej przedstawionych zagadnień: 1) opis planowanego przedsięwzięcia, 2) opis elementów przyrodniczych środowiska objętych zakresem przewidywanego oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na środowisko, w tym elementów środowiska objętych ochroną na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody; 3) opis istniejących w sąsiedztwie lub w bezpośrednim zasięgu oddziaływania planowanego przedsięwzięcia zabytków chronionych na podstawie przepisów o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami; 4) opis przewidywanych skutków dla środowiska w przypadku niepodejmowania przedsięwzięcia; 5) opis analizowanych wariantów, 6) określenie przewidywanego oddziaływania na środowisko analizowanych wariantów, 7) uzasadnienie proponowanego przez wnioskodawcę wariantu, ze wskazaniem jego oddziaływania na środowisko, 8) opis metod prognozowania zastosowanych przez wnioskodawcę oraz opis przewidywanych znaczących oddziaływań planowanego przedsięwzięcia na środowisko, obejmujący bezpośrednie, pośrednie, wtórne, skumulowane, krótko-, średnio- i długoterminowe, stałe i chwilowe oddziaływania na środowisko, 9) opis przewidywanych działań mających na celu zapobieganie, ograniczanie lub kompensację przyrodniczą negatywnych oddziaływań na środowisko, w szczególności na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru; 10) wskazanie, czy dla planowanego przedsięwzięcia jest konieczne ustanowienie obszaru ograniczonego użytkowania w rozumieniu przepisów ustawy Prawo ochrony środowiska oraz określenie granic takiego obszaru, ograniczeń w zakresie przeznaczenia terenu, wymagań technicznych dotyczących obiektów budowlanych i sposobów korzystania z nich; 11) przedstawienie zagadnień w formie graficznej; 12) przedstawienie zagadnień w formie kartograficznej w skali odpowiadającej przedmiotowi i szczegółowości analizowanych w raporcie zagadnień oraz umożliwiającej kompleksowe przedstawienie przeprowadzonych analiz oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko; 13) analizę możliwych konfliktów społecznych związanych z planowanym przedsięwzięciem; 14) przedstawienie propozycji monitoringu oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na etapie jego budowy i eksploatacji lub użytkowania, w szczególności na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru; 15) wskazanie trudności wynikających z niedostatków techniki lub luk we współczesnej wiedzy, jakie napotkano, opracowując raport; 16) streszczenie w języku niespecjalistycznym informacji zawartych w raporcie, w odniesieniu do każdego elementu raportu; 17) nazwisko osoby lub osób sporządzających raport; 18) źródła informacji stanowiące podstawę do sporządzenia raportu. Ponadto Raport powinien zawierać: 1. Analizę wpływu realizacji przedsięwzięcia na: a. zasoby, twory i składniki przyrody wymienione w art. 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody, b. środowisko przyrodnicze, 2. Zdefiniowane wszystkie przedsięwzięcia lub plany, które w połączeniu z projektowanym przedsięwzięciem mogą spowodować negatywne oddziaływania na środowisko przyrodnicze i ekosystem rzeki Grabówki (Niebocki Potok) i Bośni (Dopływ z Bośni) , a także ekosystem pobliskiej, stanowiącej ich odbiornik - Stobnicy; 3. Charakterystykę przyrodniczą terenu, 4. Opis zastosowanej metodyki inwentaryzacji przyrodniczej, przeprowadzonej zgodnie z zasadami przyjętymi w nauce; należy podać m.in. daty i godziny wizyt w terenie, warunki pogodowe, sposoby pozyskania danych itp.; 5. Określenie stopnia ingerencji w roślinność nadbrzeżną, a ponadto przedstawienie składu gatunkowego i ilościowego drzew i krzewów przeznaczonych do usunięcia; 6. Analizę wpływu planowanego przedsięwzięcia na funkcjonowanie korytarza ekologicznego, jakim jest dolina Grabówki (Niebocki Potok) i Bośni (Dopływ z Bośni) oraz Stobnicy; 7. Analizę oraz wskazanie terminów realizacji zaplanowanych działań w ramach projektowanego przedsięwzięcia w celu uwzględnienia potrzeby ochrony istotnych z punktu widzenia przyrody gatunków roślin, grzybów i zwierząt oraz ich siedlisk; 8. Informacje dotyczące przewidywanego wpływu przedsięwzięcia na środowisko przyrodnicze odcinka położonego poniżej miejsca budowy wału; 9. Przedstawić analizę oddziaływania planowanego zamierzenia na jakość powietrza oraz klimat akustyczny najbliżej położonych terenów chronionych pod względem akustycznym, z częścią opisową, obliczeniową i graficzną. 10. Opis działań minimalizujących wpływ przedmiotowego przedsięwzięcia na środowisko przyrodnicze, w tym wariantów alternatywnych dla planowanego przedsięwzięcia; 11. Przedstawienie zasadności planowanego zamierzenia (na załączniku graficznym należy zilustrować zasięg wód powodziowych obecnie oraz przewidywany zasięg wód powodziowych po przeprowadzeniu przedmiotowego zamierzenia) i uzasadnienie wybranego wariantu preferowanego do realizacji. Wykonawca zobowiązany jest wskazać wariant preferowany do realizacji przy uwzględnieniu ustaleń dokumentów strategicznych oraz w oparciu o dokument pn.: Zastosowanie analizy wielokryterialnej do wyboru preferowanego wariantu ochrony przeciwpowodziowej w zlewni wykorzystywane w analizach planistycznych regionu Górnej Wisły. W toku wyboru wariantu preferowanego Wykonawca uwzględnieni konieczność wyważenia interesów związanych z ochroną zdrowia i bezpieczeństwa ludności, mienia publicznego i prywatnego z interesami związanymi z ochroną środowiska naturalnego. 12. Charakterystykę stanu wód powierzchniowych jednolitych części wód narażonych na oddziaływanie planowanego przedsięwzięcia na podstawie stanu ekologicznego i chemicznego oraz identyfikację potencjalnych oddziaływań planowanego przedsięwzięcia na etapie jego realizacji i eksploatacji na obecny stan wód - opracowaną w pracach przedprojektowych, dla wszystkich analizowanych wariantów 13. Uzasadnienie zamiaru realizacji przedsięwzięcia (wskazać obiekty i tereny, które będą chronione przed zalewaniem wodami powodziowymi w związku z realizacją przedmiotowego przedsięwzięcia). Raport należy sporządzić w 3 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej (w formacie uzgodnionym z Zamawiającym) Zakres raportu, o ile będzie wymagany, przedstawi organ właściwy do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach w drodze postanowienia - wskaże konieczność jego opracowania i określi zakres bądź też postanowi o braku konieczności jego wykonania, stosownie do Art. 63 Ustawy o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. II. PRACE PROJEKTOWE 1) Operat wodnoprawny - 4 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie uzgodnionym z Zamawiającym. 2) Projekt budowlany wraz z towarzyszącymi projektami rozwiązań ewentualnych kolizji z istniejącą infrastrukturą nadziemną i podziemną (zabezpieczenia, przełożenia, rozbiórki, demontaże, podniesienie terenu), oraz z uwzględnieniem lokalizacji dróg dojazdowych dla potrzeb prowadzonych robót - po 6 egz. w wersji papierowej oraz po 2 egz. w wersji elektronicznej (dla każdego projektu oddzielnie) w formacie uzgodnionym z Zamawiającym 3) Projekt wykonawczy wraz z towarzyszącymi projektami rozwiązań ewentualnych kolizji z istniejącą infrastrukturą nadziemną i podziemną (zabezpieczenia, przełożenia, rozbiórki, demontaże, podniesienie terenu), oraz z uwzględnieniem lokalizacji dróg dojazdowych dla potrzeb prowadzonych robót - po 4 egz. w wersji papierowej oraz po 1 egz. w wersji elektronicznej (dla każdego projektu oddzielnie) w formacie uzgodnionym z Zamawiającym. 4) Przedmiar robót (dla każdego projektu oddzielnie) - opracowany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicz?nych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytko?wego (Dz.U. z 2004r., Nr 202, poz. 2072, z późn. zm.) - 2 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej w formie uzgodnionej z Zamawiającym. 5) Kosztorys inwestorski (dla każdego projektu oddzielnie) wraz z zestawieniem całkowitych kosztów - opracowany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r. w spra?wie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania plano?wanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych okre?ślonych w programie funkcjonalno- użytkowym (Dz.U. z 2004r., Nr 130, poz. 1389) - 2 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej w programie uzgodnionym z Zamawiającym (wraz z 2 egz. tabeli elementów scalonych) 6) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych (dla każdego projektu oddzielnie) - sporządzona zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicz?nych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytko?wego (Dz.U. z 2004r., Nr 202, poz. 2072 z późn. zm.) - 2 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie uzgodnionym z Zamawiającym. 7) Projekt zagospodarowania terenu - Inwentaryzacja drzew i krzewów przeznaczonych do wycinki sporządzona zgodnie z Ustawą z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody. Inwentaryzacja drzew i krzewów przeznaczonych do wycinki powinna zawierać: imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę posiadacza nieruchomości, tytuł prawny władania nieruchomością, nazwę gatunku drzewa lub krzewu, obwód pnia drzewa mierzonego na wysokości 130 cm, przeznaczenia terenu, na którym rośnie drzewo lub krzew, przyczynę i termin zamierzonego usunięcia drzewa lub krzewu, wielkość powierzchni, z której zostaną usunięte krzewy. Inwentaryzacja drzew i krzewów przeznaczonych do wycinki powinna być sporządzona na aktualnej mapie ewidencyjnej z zaznaczonym obszarem inwestycji oraz zawierać wykaz właścicieli działek zgodnie z ewidencją gruntów - 4 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie uzgodnionym z Zamawiającym. 8) Projekt podziału nieruchomości w formie operatu geodezyjnego podziału, przedstawiającego podział działek niezbędnych dla wykonania obiektów budowlanych tj. dla ok. 60 działek (Ilość działek została ustalona w sposób orientacyjny i może ulec zmianie. Na etapie projektu budowlanego nastąpi urealnienie ilości działek i wartości przedmiotu zamówienia wg ryczałtowej ceny za 1 działkę). 9) Uzyskanie umów cywilno-prawnych z właścicielami działek na zajęcie terenu (dla potrzeb ew. pozwoleń na budowę lub zgłoszeń) W/w dokumentacje winny zostać opracowane zgodnie z przepisami Prawa Bu?dowlanego i Prawa ochrony środowiska w szczególności zaś z: Ustawą z dnia 8 lipca 2010r. o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych (Dz.U. z 2010r., Nr 143, poz. 963 z późn. zm.), (zwaną SPECUSTAWĄ); Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001r. - Prawo ochrony środowiska (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r., poz. 1232, z późn. zm.); Ustawą z dnia 07 lipca 1994r. Prawo Budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r., poz. 1409, z późn. zm.); Ustawą z dnia 18 lipca 2001r. Prawo Wodne (tekst jedn. Dz. U. z 2012r., poz. 145, z późn. zm.); Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o zmianie ustawy - Prawo wodne oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2014 r., poz. 850) Ustawą z dnia 17 maja 1989r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (tekst. jedn. Dz. U. z 2010 r., Nr 193, poz. 1287 z późn. zm.); Ustawą z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jedn. Dz. U. z 2014r., poz. 518, z późn. zm.); Ustawą z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2012 r., poz. 647 z późn. zm.); Ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r., poz. 907, z późn. zm.); Ustawą z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2013 r., poz. 1235, z późn. zm.); Ustawa z dnia 6 lipca 1982r. - o księgach wieczystych i hipotece (Dz. U. z 2014r., poz. 707); Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964r. - Kodeks cywilny (tekst jedn. Dz. U. z 2014 r., poz. 121, z późn. zm.); Ustawa z dnia 17 listopada 1964r. - Kodeks postępowania cywilnego (Dz. U. z 2014 r., poz. 1091); Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r., poz. 267, późn. zm.), oraz przepisami wykonawczymi do tych ustaw: Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2010 r., Nr 213, poz. 1397, z późn. zm.); Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012r., w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2012 r., poz. 462) Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012r., w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadowienia obiektów budowlanych (Dz. U. z 2012r., poz. 463) Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 20.04.2007r., w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle hydrotechniczne i ich usytuowanie (Dz.U. 2007r., Nr 86, poz. 579, z późn. zm.); Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 8 maja 2014 r. w sprawie dokumentacji hydrogeologicznej i dokumentacji geologiczno-inżynierskiej (Dz.U. z 2014r., poz. 596) Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004r., w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz.U. z 2004r., Nr 268, poz. 2663); Rozporządzeniem Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21 lutego 1995r., w sprawie rodzaju i zakresu opracowań geodezyjno-kartograficznych oraz czynności geodezyjnych obowiązujących w budownictwie (Dz.U. z 1995r., Nr 25, poz. 133); Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 20 czerwca 2002 r. w sprawie jednorazowego odszkodowania za przedwczesny wyrąb drzewostanu (Dz. U. z 2002 r. nr 99 poz. 905 z późn. zm.) Rozporządzeniem Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29.03.2001r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz.U. z 2001r., Nr 38, poz. 454); Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 17.09.2001r. w sprawie prowadzenia ksiąg wieczystych i zbiorów dokumentów (Dz.U. z 2001r., Nr 102, poz. 1122 z późn. zm.); Rozporządzeniem nr 4 Dyrektora RZGW w Krakowie z dnia 16 stycznia 2014r. w sprawie warunków korzystania z wód regionu wodnego Górnej Wisły Opracowany projekt powinien być zgodny z obowiązującymi normami i przepisami oraz zasa?dami wiedzy technicznej. Ponadto projekt powinien zawierać opinie, uzgodnienia i sprawdzenia rozwiązań projektowych w zakresie wynikającym z przepisów, posiadać wkre?ślony obrys inwestycji. W rozwiązaniach projektowych należy stosować materiały i wyroby budowlane dopusz?czone do stosowania w budownictwie zgodnie z przepisami: Ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o wyrobach budowlanych (tekst jedn. Dz. U. z 2014 r., poz. 883.), III. USŁUGI TOWARZYSZĄCE PRACOM PROJEKTOWYM 1. Uzyskanie prawomocnej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach 2. Uzyskanie prawomocnego pozwolenia wodnoprawnego. 3. Uzyskanie prawomocnej decyzji o warunkach prowadzenia działań. 4. Uzyskanie decyzji o pozwoleniu na realizację inwestycji zgodnie ustawą z dnia 8 lipca 2010r. o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych (Dz. U. z 2010r., nr 143, poz. 963). 5. Uzyskanie innych nie wymienionych decyzji - o ile zajdzie taka potrzeba - w tym również pozwoleń/zgłoszeń dla ewentualnych kolizji z infrastrukturą techniczną IV. OPERAT SZACUNKOWY WYCENY NIERUCHOMOŚCI GRUNTOWYCH ORAZ SKŁADNIKÓW ROŚLINNYCH I BUDOWLANYCH NA DZIAŁKACH PRZEZNACZONYCH DO WYKUPU NA RZECZ SKARBU PAŃSTWA - 2 egz. w wersji papierowej UWAGA: OPERAT SZACUNKOWY należy wykonać w ciągu 14 dni od dnia wydania decyzji o pozwoleniu na realizację inwestycji natomiast wysokość odszkodowania winna być ustalona według stanu nieruchomości w dniu wydania decyzji o pozwoleniu na realizację inwestycji
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 713220001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pzmiuw.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach