Przetargi.pl
Opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego dla inwestycji pn.: Rozbudowa ulicy Osieckiej - drogi wojewódzkiej nr 432 w granicach miasta Leszna

Miasto Leszno, Urząd Miasta Leszna ogłasza przetarg

  • Adres: 64-100 Leszno, ul. Kazimierza Karasia 15
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 65 5298100 , fax. 65 5298131
  • Data zamieszczenia: 2016-04-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Leszno, Urząd Miasta Leszna
    ul. Kazimierza Karasia 15 15
    64-100 Leszno, woj. wielkopolskie
    tel. 65 5298100, fax. 65 5298131
    REGON: 00066099500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.leszno.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego dla inwestycji pn.: Rozbudowa ulicy Osieckiej - drogi wojewódzkiej nr 432 w granicach miasta Leszna
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje: Opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego dla inwestycji pn.: Rozbudowa ulicy Osieckiej - drogi wojewódzkiej nr 432 w granicach miasta Leszna. Opis stanu istniejącego: Ulica Osiecka w Lesznie leży w ciągu komunikacyjnym drogi wojewódzkiej 432, łączącej miasto Leszno z powiatami: leszczyńskim, kościańskim i śremskim. Droga ta posiada bezpośrednie połączenie z drogą krajową nr 12 (ul. Kąkolewską w Lesznie). Dodatkowo ulica ta stanowi dojazd do dróg krajowych nr 5 i 12 a także docelowo do drogi ekspresowej S5. Jezdnia ulicy Osieckiej jest w złym stanie technicznym. Ulica nie posiada chodników i kanalizacji deszczowej. Oświetlenie uliczne wymaga przebudowy. Podstawowe dane wyjściowe do projektowania: a) branża drogowa: - długość odcinka - ok. 2,8 km, - na odcinku od granicy miasta do przejazdu kolejowego przekrój drogowy, na odcinku od przejazdu kolejowego do końca robót przekrój uliczny, - nośność drogi -115 kN/oś - zalecana szerokość jezdni jednopasmowej 7 m, wydzielony pas lewoskrętu 3,5m - droga klasy Z - kategoria ruchu - KR4, - ścieżka rowerowa dwukierunkowa szer. 3,00 m połączona z chodnikiem szerokości 1,50m, - zatoki autobusowe ok. 8szt. - lokalizacje należy uzgodnić z Miejskim Zakładem Komunikacji w Lesznie, - projekt przebudowy przejazdu PKP uzgodniony z PKP - znaczna część przedmiotowej drogi zlokalizowana jest na terenie nie objętym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego b) branża elektryczna: - budowa nowej linii oświetlenia ulicznego, - budowa przyłącza elektroenergetycznego zasilającego projektowane oświetlenie - słupy wys. 9 m, - źródło światła LED, - dodatkowe doświetlenie wszystkich przejść dla pieszych, c) branża sanitarna : - budowa sieci kanalizacji deszczowej długości ok. 1,2 km na odcinku od przejazdu kolejowego do istniejącej studni kanalizacji deszczowej w ul. Osieckiej przed rondem Grzybowo , d) branża telekomunikacyjna: - budowa monitoringu - zgodnie z uzyskanymi przez Projektanta wytycznymi Komendy Miejskiej Policji w Lesznie i Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska UM Leszno - budowa kanalizacji teletechnicznej na całej długości rozbudowywanej drogi . Przy projektowaniu należy kierować się zasadami podanymi w: - rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. z 1999 r. nr 43 poz. 430 ze zm.) - rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie (Dz. U. z 2000r. nr 63 poz. 735 ze zm.). Uwaga: podstawowe dane do projektowania wymienione powyżej nie są obligatoryjne i mogą ulec zmianie w uzasadnionych przypadkach, np.: dla potrzeb maksymalnego dostosowania rozwiązania do istniejących warunków terenowych, kolizji infrastruktury technicznej, przeprowadzonych konsultacji społecznych. 3. Projekt budowlany (PB) i wykonawczy (PW) branży drogowej musi zawierać następujące szczegółowe elementy: a) opis techniczny zawierający między innymi: - opis obiektu (w tym analiza powiązania z innymi drogami publicznymi oraz określenie zmian w dotychczasowej infrastrukturze zagospodarowania terenu), - parametry techniczne, - opis przyjętej technologii robót, - opis wszystkich ewentualnych kolizji, - protokół z narady koordynacyjnej uzyskany na podstawie art.7d pkt 2 oraz art. 28b ustawy z dnia 17 maja 1989 r.- Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U.2015r., poz. 520 ze zm.) i wymagane w nim dodatkowe uzgodnienia branżowe, - wykaz działek obejmujących zakres inwestycji określony liniami rozgraniczenia, z podziałem na: - działki położone w granicach istniejącego pasa drogowego ul. Osieckiej, - działki, które w całości z mocy prawa stają się własnością Województwa Wielkopolskiego (w trwałym zarządzie Miasta Leszna), - działki, które przewidziano do podziału, - działki, powstałe wskutek podziału nieruchomości, które z mocy prawa stają się własnością Województwa Wielkopolskiego, - wykaz działek położonych poza liniami rozgraniczenia inwestycji w zakresie obszaru niezbędnego do przebudowy infrastruktury, b) rysunek planu sytuacyjnego w skali 1:500 z projektowaną geometrią ul. Osieckiej,(PB+PW) c) rysunek projektu zagospodarowania terenu dla wszystkich działek objętych inwestycją w skali 1:500 - rysunek powinien zawierać - projektowaną geometrią układu komunikacyjnego wraz z projektowaną infrastruktura podziemną i naziemną oraz projektowanym usunięciem kolizji z istniejąca infrastrukturą , d) rysunki profili podłużnych z zaznaczona lokalizacja projektowanych wpustów ulicznych wraz z opisem wpustu i opisana rzędną projektowaną, lokalizacją wszystkich zjazdów( istniejących i projektowanych( na posesję wraz z opisana rzędna projektowana i istniejącą na granicy pasa drogowego, lokalizacje istniejących skrzyżowań (PB+PW) e) rysunki przekrojów poprzecznych co 20m z zaznaczonym i opisanym rzędnymi ternem istniejącym, projektowanym oraz z wyliczoną ilościa robót ziemnych dla każdego przekroju osobno oraz dla bilans robót ziemnych dla całości robót , (PW) f) rysunek przekroi normalnych (PB+PW) g) rysunek szczegółów konstrukcyjnych (PW) h) rysunek planu warstwicowego na wszystkich skrzyżowaniach (PW) i) rysunek geometrii projektowanego układu komunikacyjnego zawierającego współrzędne projektowanych krawężników (PW). j) rysunek planu rozbiórek (PW) k) analiza wysokościowa wszystkich istniejących zjazdów na posesję tzn. tabela zawierająca zestawienie wszystkich zjazdów do posesji wraz z podaniem rzędnej projektowanej w osi jezdni, rzędnej projektowanej na granicy pasa drogowego, istniejącą rzedną na granicy pasa drogowego oraz wartość spadku podłużnego na zjeździe. l) projekt docelowej organizacji ruchu należy zaopiniować zgodnie z wymaganiami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. (Dz. U. z 2003r., Nr 177, poz. 1729 ze zm.) w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (w tym z Komendą Miejską Policji w Lesznie). m) projekt nowych nasadzeń drzew i krzewów wraz z inwentaryzacją zieleni do usunięcia, n) określenie warunków gruntowo-wodnych i grupy nośności podłoża, o) szczegółowe rysunki projektowanej geometrii sytuacyjno - wysokościowej drogi (wraz z wykazem punktów wysokościowych w miejscach charakterystycznych), p) wstępny kosztorys robót (w formacie .xls) - 2 egzemplarze w wersji papierowej, q) przedmiary robót (w formacie .xls) w postaci tabelarycznego zestawienia rodzaju robót wraz ze szczegółowym wyliczeniem ich ilości - przedmiary robót muszą być wykonane w podziale na etapy realizacyjne uzgodnione wcześniej z Zamawiającym - 2 egzemplarze w wersji papierowej, r) kosztorysy ofertowe (w formacie .xls) gotowe do wypełnienia przez potencjalnych wykonawców w postępowaniu przetargowym na wykonanie zadania oraz kosztorysy inwestorskie - kosztorysy ofertowe i inwestorskie muszą być wykonane w podziale na etapy realizacyjne uzgodnione wcześniej z Zamawiającym - 2 egzemplarze w wersji papierowej, Kosztorysy inwestorskie muszą być sporządzone na podstawie STWiORB (o których mowa poniżej), zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r w sprawie określania metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno - użytkowym (Dz. U. z 2004 r., Nr 130, poz. 1389). UWAGA: Kosztorys Inwestorski musi być sporządzony w oparciu o STWiORB. Pozycje kosztorysu Inwestorskiego muszą być zgodne z pozycjami w Kosztorysie ofertowym i Przedmiarze robót. Należy przyjąć takie same wartości narzutów we wszystkich kosztorysach branżowych. Wartość narzutów należy uzgodnić z Zamawiającym. s) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB), przez które należy rozumieć opracowania zawierające w szczególności zbiory wymagań niezbędnych do określenia standardu i jakości wykonania robót, w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, właściwości wyrobów budowlanych oraz oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót - 2 egzemplarze w wersji papierowej. STWiORB należy sporządzić dla zadania objętego zamówieniem w formacie i na podstawie OST przygotowanych przez Branżowy Zakład Doświadczalny Budownictwa Drogowego i Mostowego Sp. z o.o. oraz zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 02 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2013 r., poz. 1129) (w formie umożliwiającym dalsze ich powielanie). UWAGA: Wszystkie zapisy dotyczące warunków kontraktu z przyszłym Wykonawcą robót umieszczone w szczegółowej specyfikacji technicznej muszą uzyskać akceptację Zamawiającego. 4. Projekty budowlane i wykonawcze pozostałych branż infrastruktury muszą posiadać, oprócz elementów, o których mowa w ust. 3 lit. a) - c), g), j), n), p) - s) odpowiednio, pozytywne uzgodnienie z jednostkami zarządzającymi tą infrastrukturą. 5. Ponadto w ramach ceny ofertowej Wykonawca będzie zobowiązany do: a) przyjazdu do siedziby Zamawiającego celem zaprezentowania postępu prac projektowych, na każde żądanie Zamawiającego (przewiduje się jedno spotkanie na dwa tygodnie) oraz uczestniczenia w organizowanych przez Zamawiającego konsultacjach społecznych. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu prezentowane materiały w wersji papierowej i elektronicznej (.pdf), b) sporządzenia map do celów projektowych zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie a także wykonania pomiarów sytuacyjno - wysokościowych (przede wszystkim: niwelacja drogi min. co 20 m - rzędne istniejące: na granicy pasa drogowego, na krawędzi jezdni, na górze krawężnika, na istniejącym chodniku, ścieżce rowerowej, rzędne wysokościowe na wszystkich zjazdach do posesji oraz skrzyżowaniach), c) poniesienia kosztów związanych z uzyskaniem uzgodnień branżowych, protokołu z narady koordynacyjnej d) opracowania opinii geotechnicznej ustalającej warunki gruntowo-wodne (min. 1 odwiert 100 mb ulicy), e) wykonania projektów usunięcia ewentualnych kolizji wynikłych na etapie projektowania i uzgodnień branżowych, a nie przewidzianych w ust. 2 niniejszego rozdziału, f) wykonania na własny koszt ekspertyz, opinii, badań i innych dokumentów, które są niezbędne w celu wykonania prac projektowych oraz do uzyskania decyzji pozwolenia na budowę; o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, g) uzgodnienia z Zamawiającym planu sytuacyjnego, projektu zagospodarowania terenu dla całego pasa drogowego i rozwiązań konstrukcyjnych, w szczególności: konstrukcji projektowanych nawierzchni, projektowanej geometrii, h) przygotowania wniosków do opinii zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t.j. Dz.U. 2015 poz. 2031), i) przygotowania wniosków oraz załączników do wniosków o decyzje administracyjne, w szczególności: o decyzję pozwolenie na budowę; o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, o decyzję środowiskową oraz o decyzję na usunięcie zieleni z pasa drogowego i do innych decyzji przewidzianych przepisami prawa - w zależności od potrzeb, obowiązujących przepisów prawa oraz ustaleń z Zamawiającym, j) udzielenia na wykonaną dokumentację techniczną gwarancji jakości, liczonej od dnia protokolarnego odbioru przedmiotu zamówienia. Szczegółowe zapisy dotyczące okresu gwarancji oraz obowiązków Wykonawcy wynikających z tytułu udzielonej gwarancji zawarte są we wzorze umowy (załącznik Nr 9 do SIWZ). 6. Do dokumentacji technicznej Wykonawca załączy oświadczenie, że dokumentacja ta jest wykonana zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami techniczno-budowlanymi, normami, zasadami wiedzy technicznej, oraz że zostaje wydana w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. Dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych powinny być sporządzone zgodnie z wymaganiami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 02 września 2004 roku w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U. z 2013r., poz. 1129). Kosztorysy inwestorskie i ofertowe powinny być sporządzone zgodnie z wymaganiami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzenia kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz.U. z 2004r., Nr 130, poz. 1389). 7. W dokumentacji technicznej nie wolno używać nazw własnych gotowych produktów, które mogłyby jednoznacznie wskazywać producenta, natomiast materiały te należy opisywać parametrami technicznymi. 8. Projekty branży sanitarnej należy wykonać zgodnie z Wytycznymi Projektowania i Realizacji Sieci, Przyłączy Urządzeń Wodociągowych i Kanalizacyjnych opracowanymi przez Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Lesznie (MPWiK). Aktualne wytyczne dostępne są na stronie internetowej MPWiK: www.mpwik-leszno.pl. 9. Projekt budowlany i wykonawczy powinien być kompleksowym opracowaniem wykonanym zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami, posiadającym wymagane przepisami uzgodnienia, opinie i sprawdzenia, na podstawie którego Inwestor będzie mógł uzyskać decyzję o realizacji inwestycji drogowej lub pozwolenie na budowę i zrealizować rzeczowo przedmiot dokumentacji projektowej. 10. Dokumentacje należy wykonać na aktualnych podkładach geodezyjnych. Podkłady geodezyjne w postaci cyfrowej (numerycznej) sporządzi Wykonawca. 11. Podziały geodezyjne wynikające z projektu będą zlecone i wykonane na koszt Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu niezbędnych danych do wykonania podziałów. 12. Warunki gruntowo - wodne należy określić na podstawie badań poziomu wód gruntowych, rodzaju zalegającego poniżej projektowanych wykopów gruntu oraz jego wskaźnika piaskowego. 13. W opracowanej dokumentacji technicznej wszystkie zastosowane rozwiązania techniczne jak również proponowane do wbudowania materiały muszą być uzgodnione z Miejskim Zarządem Dróg i Inwestycji Urzędu Miasta Leszna oraz instytucjami zarządzającymi przebudowywaną infrastrukturą. 14. Rysunki techniczne muszą być wykonane w programie AutoCAD lub innym równoważnym (CAD-owskim- pliki z rozszerzeniem .dwg). 15. Pełne opracowanie musi być wykonane i zdane Zamawiającemu dla każdego opracowania w 6-ciu egzemplarzach w wersji papierowej z zastrzeżeniem ust.3 lit. p) - s) niniejszego rozdziału, a ponadto 2 egz. muszą być sporządzone w wersji elektronicznej i przekazane Zamawiającemu na płycie CD (w formacie edytowalnym oraz .pdf). 16. Zamawiający przewiduje możliwość wystawienia trzech faktur za wykonanie przedmiotu zamówienia: 1) Pierwsza faktura, w wysokości 20 procent wartości zamówienia, może być wystawiona po protokolarnych odbiorach dokonanych przez przedstawicieli Zamawiającego w obecności Wykonawcy, podwykonawcy, sporządzonych projektów koncepcyjnych w zakresie Etapu 1 i karty informacyjnej przedsięwzięcia w zakresie Etapu 2, o których mowa w rozdziale 4 ust. 1 pkt 1) i 2) niniejszej SIWZ. 2) Druga faktura, w wysokości 30 procent wartości zamówienia, może być wystawiona po protokolarnym odbiorze dokonanym przez przedstawicieli Zamawiającego, w obecności Wykonawcy, podwykonawcy, sporządzonych projektów budowlanych w zakresie Etapu 3, o którym mowa w rozdziale 4 ust. 1 pkt. 3 niniejszej SIWZ. 3) Trzecia faktura, końcowa, w wysokości pozostałych 50 procent wartości zamówienia, może być wystawiona po protokolarnym odbiorze dokonanym przez przedstawicieli Zamawiającego, w obecności Wykonawcy, podwykonawcy, sporządzonych projektów wykonawczych w zakresie Etapu 4, o którym mowa w rozdziale 4 ust. 1 pkt. 4 niniejszej SIWZ. Zasady wystawiania protokołów odbiorów opisane są w rozdziale 4 ust. 2 niniejszej SIWZ. 17. W przypadku realizacji zamówienia z udziałem podwykonawców, Wykonawca wraz z fakturą musi złożyć w stosunku do każdego Podwykonawcy jeden z wymienionych poniżej dokumentów: 1) Potwierdzone przez Podwykonawcę oświadczenie Wykonawcy, że zapłata za usługi, które są sprzedawane daną fakturą, a zostały wykonane przez tego Podwykonawcę, została uregulowana. 2) Polecenia cesji na rzecz Podwykonawcy wraz z załączeniem nieuregulowanej kopii faktury otrzymanej od tego Podwykonawcy. W takim przypadku Zamawiający zapłaci należność przypadającą Podwykonawcy bezpośrednio na jego konto z zachowaniem terminu i zasad płatności jak dla Wykonawcy, a należność pozostała zostanie przekazana na konto Wykonawcy. 3) Potwierdzone przez Podwykonawcę oświadczenie Wykonawcy, że usługi, które są sprzedawane daną fakturą zostały wykonane bez udziału tego Podwykonawcy. Brak złożenia przez Wykonawcę jednego z ww dokumentów w stosunku do każdego Podwykonawcy będzie podstawą do odmowy przyjęcia przez Zamawiającego faktury od Wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 713200007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 150 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy Wykonawca musi wnieść wadium w wysokości: 3.000,00 zł, słownie: trzy tysiące złotych 00/100. 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r., poz. 359). 3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku PKO BP S.A. 0/Leszno nr: 37 1020 3088 0000 8302 0005 7703 z dopiskiem na blankiecie przelewu jakiego postępowania dotyczy. Kserokopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. 4. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia udzielonego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy wnieść poprzez złożenie oryginałów odpowiednich dokumentów w ofercie lub w kasie Urzędu Miasta Leszna przy ul. Kazimierza Karasia 15. W przypadku złożenia oryginału w/w dokumentu w kasie Urzędu Miasta Leszna należy dołączyć do oferty kserokopię poświadczoną za zgodność z oryginałem wraz z pokwitowaniem złożenia oryginału w kasie Urzędu Miasta Leszna. 5. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 6. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert, o którym mowa w rozdziale 11 ust.1 niniejszej SIWZ. 7. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 8. Wykonawca, który nie wniesie wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 9. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 13. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia wykonania umowy. 11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 9, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 14. Wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana, zostanie zatrzymane wraz z odsetkami w przypadku, gdy Wykonawca: 1) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 15. Wadium wniesione w pieniądzu, Zamawiający przechowa na rachunku bankowym i zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 16. Na wniosek Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą Zamawiający zaliczy wadium wpłacone w pieniądzu na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Okres składania wyjaśnień i nieodpłatnego sporządzania poprawek do dokumentacji technicznej
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.leszno.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach