Przetargi.pl
Opracowanie planów gospodarki niskoemisyjnej dla gmin Związku Gmin Regionu Płockiego

Związek Gmin Regionu Płockiego ogłasza przetarg

  • Adres: 09-411 Płock, ul. Zglenickiego 42
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 24 366 03 00 , fax. 24 366 03 00
  • Data zamieszczenia: 2015-01-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Związek Gmin Regionu Płockiego
    ul. Zglenickiego 42 42
    09-411 Płock, woj. mazowieckie
    tel. 24 366 03 00, fax. 24 366 03 00
    REGON: 61021677100000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: związek międzygminny

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Opracowanie planów gospodarki niskoemisyjnej dla gmin Związku Gmin Regionu Płockiego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie opracowań i czynności, których zakres obejmuje Opracowanie Planów Gospodarki Niskoemisyjnej(6 szt.) dla każdego z partnerów projektu pn. Opracowanie planów gospodarki niskoemisyjnej dla gmin Związku Gmin Regionu Płockieg Miasta i Gminy Gąbin, Gminy Staroźreby i Gminy Bulkowo (zwanych w dalszej części PGN) Stworzenie baz danych, dla każdego z partnerów projektu (3 szt.) pn. Opracowanie planów gospodarki niskoemisyjnej dla gmin Związku Gmin Regionu Płockiego Miasta i Gminy Gąbin, Gminy Staroźreby i Gminy Bulkowo, zawierających wyselekcjonowane i usystematyzowane informacje pozwalające na ocenę stanu oraz monitorowanie zmian gospodarki energią w mieście/gminie i w jego jej poszczególnych sektorach i obiektach oraz inwentaryzację emisji gazów cieplarnianych. Bazy danych zostaną stworzone na podstawie przeprowadzonych ankiet dla wszystkich budynków na terenie gmin partnerów, w ankietach znajdą się m.in. dane dotyczące źródła ciepła oraz ilości używanego paliwa oraz orientacyjnych kosztów eksploatacji. Dla budynków, w których prowadzona jest działalność gospodarcza, w ankietach zostaną dodatkowo ujęte dane dotyczące innych źródeł emisji wynikających z charakteru prowadzonej działalności Przeprowadzenie szkoleń dla pracowników jednostek samorządu terytorialnego, na temat obsługi bazy danych, monitoringu wdrażanych PGN oraz możliwości finansowania inwestycji wskazanych w PGN i obsługi projektów inwestycyjnych i nie inwestycyjnych wskazanych w PGN Przeprowadzanie działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących udziału dofinansowania POIiŚ w utworzeniu planów gospodarki niskoemisyjnej oraz upublicznianie informacji o podjętych w ramach projektu pracach. Wszelkie dokumenty dotyczące realizacji projektu oznaczone zostaną odpowiednimi logotypami oraz informacją o dofinansowaniu ze środków UE Opracowanie elementów wykorzystywanych w opracowywanych bądź aktualizowanych planach zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i gaz (bądź ich założeń) Przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko PGN (niezbędnej przed zatwierdzeniem PGN przez Rady Gmin partnerów projektu i wprowadzeniem zawartych w nich działań do Wieloletniej Prognozy Finansowej WPF) Zakres objęty w niniejszym punkcie objęty jest prawem opcji. Ponadto opracowania wchodzące w skład przedmiotu zamówienia powinny być spójne z dokumentami lokalnymi, a w szczególności z Aktualizacją założeń do planów zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i gaz dla partnerów projektu: Miasta i Gminy Gąbin, Gminy Staroźreby i Bulkowo Programem ochrony środowiska województwa mazowieckiego na lata 2011-2014 z uwzględnieniem perspektywy do 2018 r. (przyjęty przez Sejmik Województwa Mazowieckiego uchwałą Nr 10412 z 13 kwietnia 2012 r.) Programem ochrony środowiska w powiecie płockim na lata 2011-2015 z perspektywą do roku 2018 (przyjęty przez Radę Powiatu w Płocku uchwałą nr 312XXXVIII2010 z dnia 22 września 2010 r.) Innymi dokumentami programowymi przyjętymi w okresie do uchwalenia PGN, a mogącymi w istotny sposób wpłynąć na spójność programową dokumentów gmin partnerów. CZĘŚĆ B. OPIS ZADAŃ Opracowanie Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla każdego z partnerów projektu (6 szt.) pn. Opracowanie planów gospodarki niskoemisyjnej dla gmin Związku Gmin Regionu Płockiego Miasta i Gminy Gąbin, Gminy Staroźreby i Gminy Bulkowo powinien zawierać w szczególności PGN powinien być opracowany w sposób kompleksowy i obejmować Streszczenie w języku niespecjalistycznym Ogólną strategię zawierającą charakterystykę stanu istniejącego (opis stanu istniejącego powinien obejmować: zidentyfikowanie obiektów i rządzeń emitujących CO2, wykonanie inwentaryzacji emisji CO2 wraz z wyznaczeniem jej wartości. Dla obliczenia emisji CO2 należy określić zużycie poszczególnych nośników na podstawie przeprowadzonej identyfikacji. Przez nośniki energii rozumie się paliwa konwekcyjne lub energię odnawialną zużyte do produkcji energii elektrycznej lub ciepła, wyznaczenie wartości niskiej emisji, w tym pyły (PM10, PM2, 5), emisji NOx, So2, CO, benzo(a)pirenu z wyszczególnieniem gminnego transportu publicznego identyfikację obszarów problemowych w sektorach. Kierując się ustawą o efektywności energetycznej i przewidzianą w niej wzorcową rolą sektora publicznego musi zostać zaproponowany podział na dwa sektory: gminny i pozagminny. cele strategiczne i szczegółowe (ograniczenie emisji CO2, ograniczenie niskiej emisji, rozwój odnawialnych źródeł energii (OZE), poprawa efektywności energetycznej, zwiększenie oszczędności energii) określenie działań dla osiągnięcia założonych celów, sposób finansowania planowanych działań. Wykonawca musi wyliczyć koszty poszczególnych elementów określonych w pkt. I.2.d wraz ze wskazaniem źródeł ich finansowania, oszacowanie przewidywanego efektu energetycznego i ekologicznego, harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji działań, analizę ryzyk Sposób monitorowania i raportowania efektów realizacji celów Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla gmin partnerów. Rozdział musi zawierać identyfikację obszarów problemowych w sektorach: gminnym obejmującym budynki użyteczności publicznej, w szczególności: oświaty, administracji, kultury, zdrowia, sportu, opieki społecznej (w zakresie użytkowania nośników energetycznych, zagospodarowania odpadów) budynki mieszkalne komunalne (w zakresie użytkowania nośników energetycznych, zagospodarowania odpadów) transport publiczny (w zakresie użytkowania paliw i energii elektrycznej, zagospodarowania odpadów) oświetlenie uliczne (zużycie energii elektrycznej i zagospodarowanie odpadów) obiekty gospodarki komunalnej, a w szczególności: zakłady uzdatniania wody, oczyszczalnie ścieków, zakłady i punkty gospodarowania odpadami, sieć ciepłownicza (w zakresie użytkowania nośników energetycznych, zagospodarowania odpadów) pojazdy transportu związanego z gospodarką komunalną: Urzędu Gminy, Miejskie Gminne Jednostki Organizacyjne, spółki gminne (użytkowanie paliw i energii elektrycznej, zagospodarowanie odpadów) komunalne rozproszone źródła produkcji ciepła i energii elektrycznej. pozagminnym obejmującym budynki użyteczności publicznej, w szczególności oświaty, administracji, kultury, zdrowia, sportu, opieki społecznej (w zakresie użytkowania nośników energetycznych, zagospodarowania odpadów) transport pozostały (użytkowanie paliw i energii elektrycznej, zagospodarowanie odpadów) obiekty mieszkaniowe (w zakresie użytkowania nośników energetycznych, zagospodarowania odpadów) obiekty handlowe i usługowe (w zakresie użytkowania nośników energetycznych, zagospodarowania odpadów) obiekty przemysłowe (w zakresie użytkowania nośników energetycznych, zagospodarowania odpadów) Niezbędne jest wyznaczenie w opracowaniu linii granicznej minimalnego jednostkowego zużycia energii obiektów i urządzeń opisanych w pkt. Ad. I.2.c. Określenie działań dla osiągnięcia założonych celów Rozdział musi zawierać katalog działań (w tym zadania inwestycyjne) wraz z określeniem podmiotów odpowiedzialnych za ich realizację dla Sektora gminnego, dla którego należy: określić zadania oraz sposób ich realizacji. Zakres zadań musi obejmować działania inwestycyjne, modernizacyjne, oszczędnościowe i efektywnościowe w tym wynikające z ustawy o efektywności energetycznej, dyrektyw oraz aktów prawa krajowego i lokalnego. Uwzględnić możliwości i efekty związane z rozwojem rozproszonych kogeneracyjnych źródeł produkcji energii elektrycznej i ciepła oraz wprowadzania nowych technologii zarządzania energią z zastosowaniem inteligentnych sieci i systemów pomiarowych. Sektora pozagminnego, dla którego należy opisać zasady zrównoważonego użytkowania energii, kierunki zmian w zakresie gospodarowania energią i propozycje działań naprawczych, przedstawić możliwości i sposoby oddziaływania gminy na ten sektor wynikające z aktów prawa krajowego i lokalnego Współpracy z sąsiadującymi gminami, dla której należy określić obszary wspólnych działań w zakresie gospodarki niskoemisyjnej, zrównoważonego transportu, efektywności energetycznej i rozwoju odnawialnych źródeł energii. Oszacowanie przewidywanego efektu energetycznego i ekologicznego. Należy określić poziom zużycia energii finalnej dla roku bazowego tj. 1990 lub innego, najbliższego możliwego do inwentaryzacji, dla różnych obiektów i urządzeń opisanych w pkt. Ad. I.2.c. Poziom ten będzie stanowił punkt odniesienia dla zużycia, które możemy osiągnąć w roku docelowym tj. do roku 2020 Należy oszacować korzyści energetyczne, ekonomiczne i środowiskowe wynikające ze zmniejszenia energochłonności urządzeń, wdrażania nowych technologii, zwiększania efektywności energetycznej, wprowadzania rozwoju OZE dla poszczególnych obszarów problemowych wskazanych w PGN dla gmin partnerów. Bilans zużycia energii w poszczególnych obszarach należy obliczyć z uwzględnieniem wartości granicznych jednostkowego zużycia energii przez obiekty i urządzenia dla założonego poziomu konsumpcji i efektywności energetycznej Na podstawie uzyskanych danych wyliczyć efekt energetyczny jakim jest oszacowanie strumienia zaoszczędzonej energii oraz efekt ekologiczny jakim jest oszacowanie redukcji emisji CO2 i niskiej emisji w kolejnych latach do roku 2020 Harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji działań Rozdział musi zawierać harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji działań określonych w punkcie Ad. I.2.d. uwzględniający możliwości uzyskania największego (niezbędnego) efektu ekologicznego i energetycznego. Analiza ryzyk. Wykonawca powinien zidentyfikować i opisać zagrożenia technologiczne, finansowe i organizacyjne mogące wpłynąć na realizację zadań wynikających z opracowanego PGN dla gmin partnerów. Sposób monitorowania i raportowania efektów realizacji celów PGN dla gmin partnerów Należy określić wielkości oraz sposób monitorowania w kolejnych latach do roku 2022 następujących wskaźników Poziom redukcji emisji CO2 w stosunku do roku bazowego Poziom redukcji zużycia energii finalnej w stosunku do roku bazowego, Udział zużytej energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych w stosunku do całościowego zużycia energii Monitorowanie wskaźników należy zaproponować w oparciu o metodologię opracowaną przez Wspólne Centrum Badawcze (JRC) Komisji Europejskiej we współpracy z dyrekcją Generalną ds. Energii (DG ENERG) Biurem Porozumienia Burmistrzów, zawartą w poradniku Jak opracować plan działań na rzecz zrównoważonej energii (SEAP) Ponadto Wykonawca PGN powinien przewidzieć uwzględnienie w dokumencie danych zebranych na potrzeby aktualizacji Założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla Gminy Miasto Płock w tym w szczególności bilans paliw, ocenę efektywności wykorzystania energii, ocenę wykorzystania lokalnych zasobów energii, ocenę jednostek wytwórczych i sieci na terenie gmin partnerów pod względem bezpieczeństwa energetycznego. Stworzenie baz danych dla każdego z partnerów projektu (3 szt.) pn. Opracowanie planów gospodarki niskoemisyjnej dla gmin Związku Gmin Regionu Płockiego Miasta i Gminy Gąbin, Gminy Staroźreby i Gminy Bulkowo, zawierających wyselekcjonowane i usystematyzowane informacje pozwalające na ocenę stanu oraz monitorowanie zmian gospodarki energią w mieście/gminie i w jego/jej poszczególnych sektorach i obiektach oraz inwentaryzację emisji gazów cieplarnianych Wykonawca utworzy bazy danych w formie arkusza kalkulacyjnego w oparciu o przeprowadzoną w szczegółowy sposób ankietę w każdym z budynków na terenie gmin partnerów. Baza danych musi być utworzona oddzielnie dla każdej z gmin partnerów projektu Opracowana baza danych powinna zawierać w swojej strukturze co najmniej następujące dane Kategoria Rodzaj danych Budynki użyteczności publicznej powierzchnia użytkowa i kubatura budynku, ścian zewnętrznych i dachów średnioroczne zużycie i koszt paliwa (węgiel, gaz, olej, inne) średnioroczne zużycie i koszt mediów (energia elektryczna, ciepło, woda), rodzaj i stan ocieplenia (ściany, strop, stolarka) źródło ciepła dostępne parametry do zapotrzebowania na energię, rok budowy, określenie stanu budynku Budynki mieszkalne (dane zbiorcze) zarządca (spółdzielnia mieszkaniowa, wspólnota, prywatne) liczba lokali powierzchnia użytkowa i kubatura średnioroczne zużycie i koszt paliw (węgiel, olej, gaz, inne) średnioroczne zużycie i koszt mediów (energia elektryczna, woda) rodzaj i stan ocieplenia (ściany, strop, stolarka) źródło ciepła dostępne parametry do zapotrzebowania na energię rok budowy określenie stanu budynku Budynki usługowe (dane zbiorcze) zarządca (spółdzielnia mieszkaniowa, wspólnota, prywatne), powierzchnia użytkowa i kubatura średnioroczne zużycie i koszt paliw (węgiel, gaz, olej, inne) średnioroczne zużycie i koszt mediów (energia elektryczna, ciepło, woda) rodzaj i stan ocieplenia (ściany, strop, stolarka) źródło ciepła dostępne paramtry do zapotrzebowania na energię rok budowy określenie stanu budynku Instalacja oświetlenia ulicznego rodzaj punktów oświetlenia wraz z określeniem źródła zasilania moc zainstalowana opraw, obwodów i szafek zużycie i koszty energii elektrycznej w okresach rozliczeniowych. Transport publiczny i prywatny właściciel środków transportu, rodzaj środków transportu, liczba pojazdów, średnioroczne zużycie paliwa roczna liczba wozokilometrów Przemysł rodzaj prowadzonej działalności, średnioroczne zużycie i koszt paliw (węgiel, gaz, olej, inne) średnioroczne zużycie i koszt mediów (energia elektryczna, ciepło i woda). Energetyka (konwencjonalne i OZE) właściciel instalacji, lokalizacja instalacji, rodzaj paliwa moc zainstalowana wielkość produkcji energii Rolnictwo i leśnictwo powierzchnia rodzaj upraw średnioroczne zużycie nawozów środków ochrony roślin, itp Gospodarka odpadami ilość odpadów rodzaj odpadów sposób zagospodarowania Ponadto, w przypadku zawierania danych osobowych w bazie danych, powinna być ona zgodna z rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych. Dla budynków, w których prowadzona jest działalność gospodarcza, w ankietach dodatkowo należy ująć dane dotyczące innych źródeł emisji wynikających z prowadzonej działalności. Należy opracować wyniki ankiet i wykonać szczegółową bazę obszarów zidentyfikowanych jako problemowe, z naciskiem położonym na obiekty, będące własnością jednostek samorządu terytorialnego (gmin partnerów) Zgodnie z wytycznymi PO IiŚ (Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej) na etapie opracowywania bazy przyjęty zostanie rok bazowy, dla którego możliwe będzie uzyskanie wszystkich niezbędnych danych. Pozyskiwanie danych będzie opierało się m.in. na ankietyzacji budynków komunalnych, fakturach za zużycie energii oraz danych wynikających z obecnie posiadanych przez gminy partnerów audytów energetycznych budynków fakturach zużycia energii na oświetlenie uliczne oraz inwentaryzacji oświetlenia ulicznego uwzględniającej strukturę własnościową oszacowaniu zużycia energii w transporcie innymi metodami o ile będzie to konieczne punktu widzenia ich dostępności i jakości powstałej bazy Dodatkowe wytyczne do opracowywanej w ramach zamówienia bazy. Powinna ona być wykonana w formacie arkusza kalkulacyjnego z rozszerzeniem pliku xls zawierającego formuły pozwalające na wyznaczenie aktualnej emisji zanieczyszczeń powietrza i zużycia energii oraz zmian w poszczególnych latach wynikłych w skutek realizacji PGN zawierać otwarte formuły obliczeniowe oraz podstawowe informacje odnośnie przyjętej metodologii wskazywać jednolite źródła danych niezbędnych do pozyskania w celu obliczeń emisji zanieczyszczeń i zużycia energii umożliwiać automatyczne generowanie wymaganych zestawień i raportów, sposób opracowania bazy danych ma umożliwiać Zamawiającemu bieżącą aktualizację o dane zawarte w wykonywanych audytach energetycznych, a także o dane otrzymywane z zakładów przemysłowych zlokalizowanych na terenie Miasta uwzględniające również szacunkowe emisje zanieczyszczeń uwzględniać proponowane działania i rozwiązania oraz wskazywać źródła ich finansowania uwzględniać inwentaryzację źródeł emisji w układzie zgodnym z wytycznymi NFOŚiGW (grupy źródeł budynki użyteczności publicznej, budownictwo mieszkaniowe, budynki usługowe, oświetlenie publiczne, przemysł, transport publiczny, transport prywatny gospodarka odpadami, lokalna produkcja energii) uwzględnienie zużycia energii (elektryczna, cieplna, paliwa) oraz wielkości emisji gazów cieplarnianych. Przeprowadzenie szkoleń dla pracowników samorządowych.Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń dla wybranych pracowników urzędów oraz miejskich/gminnych jednostek organizacyjnych (zajmujących stanowiska bezpośrednio związane z ochroną środowiska, gospodarką komunalną oraz inne związane z realizacją PGN)w trzech blokach tematycznych obsługa bazy danych dla około 10 osób, min. 12 godzin szkolenia w ciągu dwóch dni monitoring wdrożenia planów gospodarki niskoemisyjnej dla około 12 osób, min. 6 godzin szkolenia możliwości finansowania inwestycji wskazanych w planach gospodarki niskoemisyjnej oraz obsługi projektów inwestycyjnych i nie inwestycyjnych wskazanych w PGN dla około 10 osób, min. 5 godzin szkolenia. Wykonawca przygotuje dedykowane materiały szkoleniowe, obejmujące skrótowe informacje dot. istoty PGN, hierarchii ważności oraz spójności i kolejności wdrażania działań przewidzianych w PGN, a także instrukcji użytkowania bazy danych Wykonawca udokumentuje przeprowadzenie szkoleń poprzez przekazanie Zamawiającemu: listy obecności, materiałów szkoleniowych, kopii zaświadczeń o ukończeniu szkolenia, Dodatkowo ww materiały należy przekazać w formie elektronicznej w formacie .jpg. lub .pdf Zamawiający zapewnieni nieodpłatnie na czas szkoleń salę szkoleniową wyposażoną w urządzenia multimedialne dostosowane do prowadzenia szkoleń. Wykonawca zapewni obsługę techniczną spotkania w postaci przedstawiciela Wykonawcy, który będzie sprawował nadzór nad realizacją zamówienia zgodnego z umową IV. Przeprowadzanie działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących udziału POIiŚ w stworzeniu PGN Działania informacyjno-promocyjne dotyczące dofinansowania PO IiŚ (Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej) w utworzeniu PGN oraz upublicznianie informacji o podjętych w ramach projektu pracach będą obejmować zaprojektowanie, wydruk i dostarczenie ulotek informacyjnych (format A4, bigowane i składane do DL, wydruk kolorowy dwustronny, nakład 1500 szt. po 500 szt. na każdą gminę) zaprojektowanie, wydruk i dostarczenie plakatów informacyjnych (format A4, wydruk kolorowy jednostronny, nakład 30 szt., po 10 szt. na każdą gminę); przygotowanie i wykonanie zestawów promocyjnych (notes, długopis) na spotkania informacyjne z mieszkańcami (150 szt., po 50szt. na każdą gminę ) opracowanie i zamieszczenie w prasie regionalnej trzech artykułów. Zredagować informację, która zostanie umieszczona na stronie internetowej wnioskodawcy i partnerów projektu Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu wersji artykułów przygotowanych do druku, przed ich publikacją w prasie, w celu zatwierdzenia W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca przygotuje na potrzeby Zamawiającego streszczenie oraz prezentacje o charakterze edukacyjnym, przedstawiające założenia i istotę ostatecznej wersji Planu oraz założenia i zasady funkcjonowania bazy danych, w wersjach specjalistycznej i niespecjalistycznej, w języku polskim, przedłoży Zamawiającemu w wersji papierowej wraz z zapisem na nośniku elektronicznym (w formacie doc i pdf oraz ppt dla prezentacji) w 9 egzemplarzach (po 2 egzemplarze dla każdej z gmin oraz po 1 egzemplarzu z każdej gminy dla Zamawiającego). Wykonawca zobowiązuje się do oznakowania wszystkich przygotowanych materiałów, dokumentów i publikacji wytworzonych w ramach niniejszego zlecenia (w wersji papierowej, elektronicznej, na płytach CD) zgodne z wytycznymi określonymi w dokumencie Zasady promocji projektów dla beneficjentów Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013, z dnia 26 kwietnia 2012r, wersja 2 Opracowanie elementów wykorzystywanych w opracowywanych bądź aktualizowanych planach zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i gaz (bądź ich założeń) W ramach przedmiotu zamówienia należy wykonać Opracowanie założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i gaz dla Miasta i Gminy Gąbin, zgodnie z art. 19 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 roku Prawo energetyczne (tj. Dz.U. z 2012roku poz.1059 ze zmianami), Aktualizację założeń do planów zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla gmin: Staroźreby i Bulkowo, zgodnie z art. 19 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 roku Prawo energetyczne (tj. Dz.U. z 2012roku poz.1059 ze zmianami) Czynności warunkujące zakończenie i odbiór opracowania uwzględnienie w opracowywanym dokumencie wniosków z konsultacji społecznych, zaakceptowanych przez Zamawiającego zaprezentowanie Zamawiającemu opracowanego materiału przed skierowaniem go do wymaganych prawem uzgodnień. uzyskanie pozytywnej opinii samorządu województwa w zakresie koordynacji współpracy z innymi gminami oraz w zakresie zgodności z założeniami polityki energetycznej państwa dokonanie analizy wnoszonych do opracowania wniosków i uwag w czasie wyłożenia aktualizowanego projektu Założeń do publicznego wglądu (art. 19 ust. 6 ustawy Prawo energetyczne), przedstawienie propozycji ich rozpatrzenia, wprowadzenie korekt do projektu opracowania będącego przedmiotem zamówienia w przypadku uzgodnionej z Zamawiającym zasadności. Przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko PGN i Założeń Wskazane w tej części OPZ informacje, ustalenia, działania i dokumenty będące wynikiem uzgodnienia pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym mają na celu uzyskanie stanu zgodnego z prawem polskim i regulacjami prawnymi UE umożliwiające przyjęcie PGN i Założeń mogących być dokumentami wykorzystanymi do ubiegania się o środki finansowe w ramach perspektywy programowania finansowej UE 2014-2020 i wdrożeniem zasad zrównoważonego rozwoju. Wykonawca opracuje prognozę oddziaływania na środowisko dla PGN i Założeń oraz pozostałych dokumentów stworzonych w ramach strategicznej oceny oddziaływania na środowisko oraz przeprowadzi konsultacje społeczne zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa tj. ustawą z dnia 3.10.2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2013r, poz.1235, z późn. zm.) Wykonawca opracuje projekt Prognozy oddziaływania na środowisko PGN i Założeń, uwzględniając uzgodnienia właściwych w sprawie organów biorących udział w strategicznej ocenie oddziaływania na środowisko, określonych w ww. ustawie i przedłoży Zamawiającemu celem uzyskania akceptacji jego treści. Po wprowadzeniu do ww. opracowania korekt i uzupełnień w oparciu o opinie właściwych w sprawie organów oraz po jego ostatecznej akceptacji, wykonawca przygotuje prezentację multimedialną Prognozy oraz dostarczy Zamawiającemu 4 egzemplarze opracowanych Prognoz w wersji papierowej Wykonawca ma obowiązek organizacyjnego i logistycznego wsparcia Zamawiającego w przeprowadzeniu każdego z etapów procedury strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dla PGN i Założeń. Wykonawca między innymi ma obowiązek przygotować propozycję sposobu rozpatrzenia uwag i wniosków zgłoszonych do projektów przygotowywanych dokumentów, przygotowania odpowiedzi na zadane pytania, uzupełnienia dokumentów przesłanych organom opiniującym, jeśli zajdzie taka potrzeba oraz opisania w jaki sposób zostały wzięte pod uwagę w dokumentach uwagi i wnioski wniesione w ramach udziału społeczeństwa, a także sporządzania protokołów z przeprowadzonych konsultacji Wykonawca ma obowiązek uwzględnienia i uzgodnienia opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska oraz Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego do projektu PGN i Założeń wraz z Prognozami wydanych zgodnie z art. 54 ust. 1 ustawy z dnia 3.10.2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2013r, poz. 1235, z późn. zm.) oraz przestawienia Zamawiającemu propozycji ewentualnego uwzględnienia w opracowaniach uwag zawartych w tych opiniach Wykonawca ma obowiązek przygotowania pisemnego podsumowania i informacji, o których mowa w art. 55 ust. 3 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko CZĘŚĆ C. TERMIN I FORMA PRZEKAZANIA PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA (ZAKRES BĘDĄCY PRZEDMIOTEM ODBIORU) Wykonanie kompletnego przedmiotu zamówienia nastąpi najpóźniej do 15.10.2015 r., przy czym w okresie od 16.08.2015 do 15.09.2015 r. będzie miało miejsce przeprowadzenie konsultacji społecznych i w efekcie przyjęcie w drodze uchwał przez Rady Gmin partnerów opracowanych dokumentów oraz wprowadzenie zawartych w nich działań do WPF Podpisany protokół odbioru końcowego będzie podstawą do wypłacenia wynagrodzenia Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć do akceptacji, najpóźniej pięć (5) dni po podpisaniu umowy harmonogram rzeczowy realizacji zadania z terminami wykonania poszczególnych elementów oraz z uwzględnieniem terminów w pkt.1, który powinien zawierać termin przekazania Zamawiającemu 6 egzemplarzy (w postaci papierowej oraz w postaci elektronicznej) wstępnej wersji PGN i Założeń wraz ze wstępną wersją Prognoz oraz strukturą bazy danych w celu dokonania wstępnej oceny przedmiotu zamówienia i sporządzenia ewentualnych uwag oraz poprawek przez Zamawiającego do przedstawionych opracowań termin przekazania Zamawiającemu 6 egzemplarzy (w postaci papierowej oraz w postaci elektronicznej), ostatecznej wersji dokumentów, kierowanych do uzgodnień, a następnie do konsultacji publicznych uwzględniających wynik uzgodnienia, uwagi i uzupełnienia termin organizacji i przeprowadzenia konsultacji społecznych z mieszkańcami i zainteresowanymi podmiotami Gmin partnerów na zasadach określonych prawem polskim termin przekazania projektów uchwał w sprawie przyjęcia PGN i Założeń wraz z Prognozami, w ilości 6 egzemplarzy (w postaci papierowej oraz w postaci elektronicznej)w których uwzględniono wnioski z konsultacji społecznych, o których mowa w ppkt c) zaakceptowane przez Zamawiającego termin przekazania dokumentów końcowych zgodnych z podjętymi uchwałami Rad gmin partnerów w ilości 6 egzemplarzy (w postaci papierowej oraz w postaci elektronicznej). Termin ten musi być zgodny z terminem wskazanym w ofercie Wykonawcy
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 907313003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: termin
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://zgrp.bip.org.pl/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach