Przetargi.pl
Odtworzenie okien zewnętrznych w zabytkowym dworku dawnej leśniczówki w ramach zadania przebudowa zabytkowego budynku DPS w Piskorowicach–Mołyniach

POWIAT LEŻAJSKI ogłasza przetarg

  • Adres: 37-300 Leżajsk, ul. Mikołaja Kopernika 8
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 17 2404500 , fax. 17 2404509
  • Data zamieszczenia: 2024-02-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: POWIAT LEŻAJSKI
    ul. Mikołaja Kopernika 8
    37-300 Leżajsk, woj. podkarpackie
    tel. 17 2404500, fax. 17 2404509
    REGON: 690581360
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.starostwo.lezajsk.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odtworzenie okien zewnętrznych w zabytkowym dworku dawnej leśniczówki w ramach zadania przebudowa zabytkowego budynku DPS w Piskorowicach–Mołyniach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zakres niniejszego zamówienia obejmuje odtworzenie drewnianych okien zewnętrznych pionowych, które ze względu na zły stan kwalifikują się do rekonstrukcji. Okna główne zewnętrzne podlegające odtworzeniu wykonane są jako drewniane, klejone, skrzynkowe polskie z naświetlem górnym odchylanym od dołu. Pozostałe okna: piwniczne i z funkcją oddymiania zgodnie z zestawieniem stolarki. Malowanie w kolorze białym.Parametry okien:Szerokość skrzynki min. 15cm.Skrzydło zewnętrzne ciepłe szer. profilu min. 78mm, skrzydło wyposażone w pakiet trzyszybowy w szkło bezpieczne.Skrzydło wewnętrzne szer. profilu min. 50mm, skrzydło wyposażone w szkło bezpieczne.Skrzydła zewnętrzne wyposażyć w okapniki przyszybowe aluminiowe białe.Szprosy konstrukcyjne lub naklejane z duplexem – ślepą ramką.Parapet drewniany, biały gr. min. 3cm o konstrukcji z klejonki sosnowej obłogowanej okleiną drewnianą gr. min. 4mm zabezpieczoną do stopnia wodoodporności. 20 szt. okien wyposażyć w nawiewniki higrosterowane (17 szt. w oknach skrzynkowych i 3 szt. w oknach piwnicznych OZ5). Nawiewniki w kolorze białym.W jednym oknie piwnicznym OZP zamontować wentylator zdemontowany z istniejącego okna.W zakres zamówienia wchodzi również wymiana podokienników zewnętrznych na nowe z blachy stalowej powlekanej w kolorze RAL9006 oraz niezbędne roboty tynkarskie – odtworzeniowe. Budynek Domu Pomocy Społecznej - dawnej leśniczówki w którym będą prowadzone przedmiotowe roboty budowlane zlokalizowany jest w otoczeniu parku przy drodze prowadzącej z Piskorowic do przysiółka Mołynie, pochodzi z 2 poł. XIX w. i posiada cechy architektury klasycystycznej. Obiekt wpisany jest do rejestru zabytków woj. podkarpackiego decyzją A-969 z dnia 4 czerwca 1976r. Obecnie obiekt pełni funkcję budynku mieszkalnego wykorzystywanego przez pensjonariuszy Domu Pomocy Społecznej dla osób przewlekle chorych psychicznie. Budynek dworu murowany z cegły ceramicznej na fundamentach ceglano-kamiennych. Obiekt parterowy, częściowo podpiwniczony (w części zachodniej). W dwóch pomieszczeniach piwnicznych sklepienia kolebkowe, pozostałe to stropy płytowo-żelbetowe i na belkach stalowych. Dach dwuspadowy na ściance kolankowej. Więźba dachu drewniana krokwiowo-płatwiowa obecnie kryta blachodachówką.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości: 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych).2. Wadium musi zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert i zostać utrzymane nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:a) w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:Bank Spółdzielczy w Leżajsku nr rachunku: 21 9187 0001 2001 0005 7163 0005,b) gwarancjach bankowych,c) gwarancjach ubezpieczeniowych,d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 462 ze zm.).3. Wadium wnoszone w pieniądzu powinno fizycznie znajdować się na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert pod rygorem odrzucenia oferty (art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp). Dowód wniesienia wadium zaleca się złożyć wraz z ofertą.4. W przypadku wadium wnoszonego w formie gwarancji lub poręczenia, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;• Zamawiający nie określa.2. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;• Zamawiający nie określa.3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej;W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną ubezpieczenia nie mniejszą niż: – 1 000 000,00 PLN na jedno zdarzenie.UWAGA:W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powyższy warunek Wykonawcy mogą spełniać łącznie.4. Zdolności technicznej lub zawodowej;W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku Wykonawca wykaże, że:a) posiada doświadczenie zawodowe – warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał/zakończył (rozpoczęcie mogło nastąpić wcześniej), co najmniej dwie roboty budowlane prowadzone przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków, polegające na budowie, przebudowie, rozbudowie, nadbudowie, remoncie, prowadzeniu prac konserwatorskich/restauratorskich przy zabytkach, wymianie/rekonstrukcji stolarki okiennej/drzwiowej, o wartości nie mniejszej niż 150 000,00 zł brutto każda.Jedno zamówienie oznacza robotę budowlaną wykonaną na podstawie jednej umowy.Za wykonane uznane zostaną zadania zakończone i potwierdzone dowodami określającymi, czy te roboty zostały wykonane należycie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone przy czym dowodami, o których mowa są referencje, poświadczenia, protokół odbioru końcowego bądź inne równoważne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane.Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz robót (wg załącznika nr 3) dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca bezpośrednio uczestniczył.Zamawiający dopuszcza, aby ww. doświadczenie było uzyskane podczas realizacji kontraktów w systemie „zaprojektuj i wybuduj”.b) posiada kadrę techniczną – warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jedną osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, tj. osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń, wraz z ważnym zaświadczeniem o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego – z minimalnym doświadczeniem 5 lat oraz posiadającą doświadczenie zawodowe, w tym co najmniej 18 miesięcy przy robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury, zgodnie z art. 37c ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tj. Dz. U. z 2022 poz. 840 ze zm.).UWAGA:Ilość lat doświadczenia liczona od daty wystawienia wymaganych uprawnień budowlanych do dnia składania ofert.UWAGA:Osoba przewidziana do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie musi posiadać wymagane uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (j.t. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych.W przypadku Wykonawców zagranicznych dopuszcza się kwalifikacje równoważne do przedstawionych powyżej, zdobyte w innych państwach na zasadach określonych w art. 12a ustawy Prawo budowlane w związku z przepisami ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. 2023 r. poz. 334) oraz przepisy ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 551).UWAGA:1) Jeżeli w dokumentach składanych w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, kwoty będą wyrażane w walucie obcej, kwoty te zostaną przeliczone na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski w dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu. Jeżeli w tym dniu kurs danej waluty nie był ogłaszany w NBP, obowiązuje kurs ogłoszony bezpośrednio przed dniem publikacji ogłoszenia o zamówieniu.Tabele kursów walut dostępne są pod następującym adresem internetowym:http://www.nbp.pl/Home.aspx?f=/Kursy/kursy.htm2) Warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej dotyczący wykonanych robót budowlanych musi być spełniony:a) przez Wykonawcę samodzielnie; lubb) przez minimum jeden podmiot udostępniający wiedzę i doświadczenie (Podwykonawcę) samodzielnie,c) w przypadku Wykonawców występujących wspólnie, samodzielnie przez minimum jednego z Wykonawców występujących wspólnie;3) W sytuacji, gdy Wykonawca polega na doświadczeniu grupy Wykonawców, której był członkiem (np. Konsorcjum), doświadczenie będzie oceniane w zależności od konkretnego zakresu działań, które były wymagane od tej grupy w ramach zamówienia publicznego wykazanego na potwierdzenie spełniania warunku udziału w postępowaniu;4) W przypadku zmiany wskazanej przez Wykonawcę osoby w wykazie osób (załącznik nr 4 do SWZ) w trakcie realizacji zamówienia, zmiana musi być uzasadniona przez Wykonawcę na piśmie i wymaga zaakceptowania przez Zamawiającego. Zamawiający zaakceptuje taką zmianę w terminie 7 dni od daty przedłożenia propozycji wyłącznie wtedy, gdy kwalifikacje zawodowe i uprawnienia wskazanej/wskazanych osoby/osób będą spełniać warunki postawione w tym zakresie w SWZ. Zaakceptowana przez Zamawiającego zmiana ww. osób musi być potwierdzona na piśmie;5) W związku z art. 118 ust. 2 ustawy Pzp: „W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.”
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-03-07

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach