Przetargi.pl
„Odbiór transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Dubiecko w 2018 r.”

Gmina Dubiecko ogłasza przetarg

  • Adres: 37-750 Dubiecko, ul. Przemyska
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 166 511 156 , fax. 166 511 156
  • Data zamieszczenia: 2017-12-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dubiecko
    ul. Przemyska 10
    37-750 Dubiecko, woj. podkarpackie
    tel. 166 511 156, fax. 166 511 156
    REGON: 650900453
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.dubiecko.biuletyn.net

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Odbiór transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Dubiecko w 2018 r.”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbieraniu transporcie i zagospodarowaniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz z nieruchomości niezamieszkałych administrowanych przez Gminę Dubiecko i położonych na terenie gminy. 3.2. Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych . 3.3. Zamówienia: Odbiór transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych gminy Dubiecko 3.3.1.Przedmiotem zamówienia jest systematyczne odbieranie i zagospodarowanie (odzysk lub unieszkodliwienie) wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie gminy Dubiecko, na których zamieszkują mieszkańcy, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. 3.3.2. Dostarczenie do nieruchomości zamieszkałych worków do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w ramach zaoferowanej ceny. 3.3.3. Na terenie gminy Dubiecko obowiązywał będzie system mieszany pojemnikowo-workowy zbiórki odpadów komunalnych. 3.3.4. Ogólna charakterystyka Gminy Dubiecko w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych. Zakres zamówienia dotyczy wszystkich zamieszkałych nieruchomości z terenu Gminy Dubiecko zabudowy jedno i wielorodzinnej, tj. z terenu 17 sołectw: Dubiecko, Nienadowa, Hucisko Nienadowskie, Piątkowa, Tarnawka, Iskań, Załazek , Słonne, Wybrzeże, Winne-Podbukowina, Kosztowa, Bachórzec, Drohobyczka, Przedmieście Dubieckie, Śliwnica Sielnica i Łączki. Teren gminy charakteryzuje się rozproszoną zabudową. Odpady komunalne z nieruchomości do których prowadzą drogi gminne odbierane będą przez samochody o masie całkowitej ni przekraczającej 6 ton. Na terenie Gminy Dubiecko znajduje się 2357 gospodarstw domowych, w których zameldowanych jest 9 745 mieszkańców. Ze złożonych deklaracji wynika, że zamieszkuje 7 541 mieszkańców. Szacunkowo około 97,5% osób aktualnie deklaruje segregowanie odpadów, a 2,5 % oddawanie odpadów zmieszanych - niesegregowanych. Na terenie Gminy Dubiecko zmieszane odpady komunalne (kod odpadu 20 0301 ) gromadzone będą w pojemnikach metalowych lub PCV, bądź też w workach foliowych w kolorze czarnym. Odbiór zmieszanych odpadów komunalnych przez Wykonawcę będzie odbywał się z częstotliwością 1 raz w miesiącu. Selektywna zbiórka odpadów komunalnych odbywać się będzie w systemie pojemnikowo -workowym. Odbiór odpadów zebranych selektywnie będzie odbywał się z częstotliwością 1 raz w miesiącu. W 2016 roku w Gminie Dubiecko zebrano: Kod odpadu Rodzaj odpadu Masa odpadu /Mg/ 200301 niesegregowane(zmieszane )odpady komunalne 856,010 150101 Opakowania z papieru i tektury 7,037 150102 Opakowania z tworzyw sztucznych 4,635 150104 Opakowania z metali 7,286 150105 Opakowania wielomateriałowe 1,210 150107 Opakowania ze szkła 4,141 200102 Szkło 70,520 200139 Opakowania z tworzyw sztucznych 28,280 RAZEM 979,119 W 2017 roku w gminie Dubiecko przewiduje się zebrać około 980 Mg odpadów komunalnych. Podana ilość zarówno nieruchomości, osób wytwarzających odpady jak i ilość wytwarzanych odpadów stanowi wielkość orientacyjną obliczoną na podstawie złożonych deklaracji oraz na podstawie informacji otrzymanych od firm wywożących odpady komunalne od właścicieli nieruchomości zamieszkałych. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany tych danych w wyniku zasiedlenia nowych budynków lub wyludnienia oraz złożenia nowych deklaracji. Z tytułu zwiększenia lub zmniejszenia ilości odebranych odpadów Wykonawcy nie będą przysługiwały jakiekolwiek roszczenia. 3.3.8. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia. a) Wykonawca zobowiązany jest do zebrania i zagospodarowania wszystkich odpadów przygotowanych do odebrania również usytuowanych obok pojemnika, w formie tzw. dostawki. b) W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca raz w roku zrealizuje z terenu nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy odbiór następujących odpadów: sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych. Termin i miejsce zbiórki zostaną podane przez Zamawiającego z miesięcznym wyprzedzeniem. c) Wykonawca przed złożeniem oferty, ma możliwość zapoznania się z terenem, na którym działalność będzie prowadzona. d) Wykonawca będzie odbierał odpady ustawione przez właścicieli nieruchomości w sposób umożliwiający swobodny dostęp wykonawcy do pojemnika/ worka z odpadami. e) Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie Gminy Dubiecko odbywać się będzie w systemie workowym. Każdy worek zaopatrzony będzie w kod kreskowy umożliwiający identyfikację osób od których będą odbierane odpady. Segregowane odpady należy gromadzić: tworzywa sztuczne i metale - worki koloru żółtego szkło białe i kolorowe – worki koloru zielonego papier, tektura, opakowania wielomateriałowe – worki koloru niebieskiego odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów – worki koloru brązowego Wykonawca przed rozpoczęciem realizacji zadania bezpłatnie wyposaży właścicieli nieruchomości w worki do selektywnej zbiórki odpadów. Podczas odbioru worków z posegregowanymi odpadami z danej nieruchomości Wykonawca na bieżąco będzie przekazywał właścicielom taką samą ilość i rodzaj worków jaką odebrał. Odbiór odpadów zebranych selektywnie będzie odbywał się z częstotliwością 1 raz w miesiącu. f) Wykonawca przed rozpoczęciem wykonywania usługi sporządzi harmonogram wywozu odpadów z terenu gminy Dubiecko, który po zatwierdzeniu przez zamawiającego zostanie doręczony w formie ulotek właścicielom nieruchomości, Zamawiający umieści harmonogram na stronie internetowej i na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Dubiecku g) Zakres zamówienia dotyczy wszystkich zamieszkałych nieruchomości z terenu Gminy Dubiecko zabudowy jedno i wielorodzinnej, Wykonawca zorganizuje transport i odbiór odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do miejsc gromadzenia odpadów komunalnych będzie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, złych warunków atmosferycznych, objazdów, W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy. W przypadku braku możliwości dojazdu odpady komunalne winny zostać odebrane w możliwie najkrótszym terminie tj.24 godziny. h. Wykonawca zobowiązany jest wykonywać przedmiot umowy ( zamówienia) w sposób ręczny lub mechaniczny w miarę potrzeb, pojazdami o niewielkich wymiarach umożliwiających odbiór odpadów z nieruchomości, do których dojazd jest utrudniony z powodu np. wąskich wjazdów, braku utwardzonej nawierzchni drogi itp. i) Wykonawca zobowiązany jest do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze. j) Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontrolnego ważenia samochodów przed rozpoczęciem zbiórki odpadów oraz po zakończeniu zbiórki odpadów w danym dniu odbioru odpadów, w miejscu wskazanym przez Zamawiającego, k). Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia odpadów na własny koszt do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi w przypadku awarii regionalnej instalacji. l). Wykonawca jest zobowiązany do odebrania, transportu i zagospodarowania każdej ilości odpadów, stanowiących przedmiot zamówienia. ł)Wykonawca uporządkuje teren zanieczyszczony odpadami wysypanymi z pojemników i worków w trakcie odbioru odpadów 4.Rodzaj i częstotliwość odbioru stałych odpadów komunalnych zmieszanych i odbieranych selektywnie a) Niesegregowane zmieszane odpady komunalne kod 20 03 01 oraz selektywnie zbierane odpady komunalne wskazane w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dubiecko zbierane będą do pojemników metalowych lub PCV, lub worków ustawionych w miejscach wskazanych przez właściciela nieruchomości minimum 1 raz w miesiącu b) Wykonawca odbiera od właścicieli nieruchomości zamieszkałych każdą ilość niesegregowanych zmieszanych i selektywnych odpadów komunalnych. c) W przypadku nie odebrania odpadów lub niedostarczenia worków zgodnie z harmonogramem, wykonawca zrealizuje zamówienie w ciągu najbliższych 24 godzin. Zamawiający wymaga zatrudnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę (art. 22 § 1 Kodeksu pracy) pracowników fizycznych, którzy wykonują czynności związane z odbiorem odpadów z posesji .Zamawiający może w każdym czasie w celu potwierdzenia danych zawartych w wykazie żądać przedłożenia dokumentów, zgodnie z zapisami zawartymi we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 1do SIWZ. Uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a, oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań określone zostały we wzorze umowy stanowiącej załącznik nr 1 do SIWZ IV. Obowiązki dotyczące prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia 4.1.Wykonawca ma obowiązek prowadzenia ewidencji rodzajowej i ilościowej przyjmowanych odpadów w formie kart przekazywania odpadów zgodnie z zapisami ustawy z 14 grudnia 2012 roku o odpadach. Karta winna być sporządzana w trzech egzemplarzach dla: zamawiającego, przejmującego odpady i przekazującego odpady. 4.2.Zamawiający dopuszcza sporządzanie zbiorczej karty przekazywania odpadów, obejmującej odpady danego rodzaju przekazywane łącznie w okresie miesiąca kalendarzowego, po zakończeniu danego miesiąca którego dotyczy. 4.3.Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej sprawozdań półrocznych o jakich mowa w art. 9 n ustawy z 13 września 1996r. o Utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z 17 czerwca 2016 roku w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2016 r. poz. 934) a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków. 4.4.W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o których mowa w art.9q ustawy, Wykonawca będzie zobowiązany przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. 4.5.Wykonawca będzie zobowiązany również do przekładania zamawiającemu innych informacji nt. odbioru unieszkodliwiania i segregacji odpadów jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Wymóg ten dotyczy wyłącznie informacji w posiadaniu których będzie wykonawca a nie zamawiający. 3.3.9. Odbieranie odpadów komunalnych, harmonogram: 1. Odpady komunalne segregowane i niesegregowane powinny być zbierane w systemie indywidualnym „u źródła" w pojemnikach lub workach plastikowych do tego celu przeznaczonych o odpowiedniej wytrzymałości zapewniającej bezpieczny z punktu widzenia technicznego i sanitarnego transport. 2 Wykonawca jest zobowiązany dotrzeć do osób wytwarzających odpady lub do miejsc ich gromadzenia i zebrać odpady zgromadzone w pojemnikach lub workach z terenu nieruchomości zamieszkałych. 3 Odbiór odpadów z nieruchomości zamieszkałych następować będzie według harmonogramu sporządzonego przez wykonawcę wyłonionego w drodze przetargu, który przedłoży go do zatwierdzenia przez zamawiającego. Harmonogram winien być przekazany Zamawiającemu w terminie do 3 dni po podpisaniu umowy. 4 Wykonawca rozpowszechniał będzie Harmonogram wywozu odpadów wraz z ulotkami o rodzajach i terminach odbioru odpadów segregowanych bez naliczania dodatkowych opłat. 5 Harmonogram powinien zostać sporządzony zgodnie z następującymi wytycznymi: 1) odbiór odpadów w danej miejscowości ma przypadać na te same dni tygodnia, które obowiązywały w 2017 r. tak, aby zachować ciągłość odbioru, co miesiąc w przypadku odpadów komunalnych zmieszanych, odbiór odpadów zebranych selektywnie ma zostać ustalony w ten sam dzień miesiąca, co odbiór odpadów zmieszanych (np. każdy 2 wtorek miesiąca dla szkła etc.); 2) powinien wskazywać na daty odbierania poszczególnych rodzajów odpadów z nieruchomości; 3) powinien być sformułowany w sposób przejrzysty, jasny, pozwalający na szybkie zorientowanie się, co do konkretnych dat odbierania odpadów (zawierający, co najmniej dane na temat: a) terenu wywozu(miejscowość), b) dnia tygodnia, c) rodzaju odbieranych śmieci – bez skrótów, 4) w przypadku nieprzewidzianych okoliczności, za zgodą Zamawiającego, dopuszcza się zmianę terminu odbioru odpadów, w takim przypadku Wykonawca jest odpowiedzialny za bieżące poinformowanie Zamawiającego oraz właścicieli nieruchomości, których dotyczy zmiana. 6 Wykonawca jest obowiązany do odbierania odpadów komunalnych w terminach wynikających z przyjętego harmonogramu odbioru, niezależnie od warunków atmosferycznych, w sposób niezakłócający ciszy nocnej, pojazdami przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów i w sposób wykluczający mieszanie odpadów. 7 W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamkniecie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości, oraz innych terminów ich odbioru. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. 8 Wykonawca obowiązany jest do odbierania odpadów komunalnych w sposób zapewniający utrzymanie odpowiedniego stanu sanitarnego, w szczególności zapobiegania wysypywaniu się odpadów z pojemników lub worków podczas dokonywania odbioru jak również uprzątnięcie nieczystości luzem powstałych podczas ładowania bądź w wyniku opóźnionego wywozu. 9.Odpady segregowane powinny być obierane w sposób wyodrębniony od odpadów zmieszanych. 10. Wykonawca jest obowiązany do realizacji „reklamacji” (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, niedostarczenie worków na odpady segregowane) w przeciągu 36 godzin od otrzymania zawiadomienia od zamawiającego drogą telefoniczna lub e-mailem. Wykonanie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić e-mailem na adres Zamawiającego. 11. Wykonawca jest zobowiązany do zachowania należytej staranności przy wykonywaniu usług oraz zgłaszania wszelkich okoliczności wpływających na należyte ich wykonanie. Kierowcy samochodów dokonujących odbioru odpadów zaopatrzeni zostaną przez Wykonawcę w telefony, w celu umożliwienia stałego kontaktu w czasie świadczenia usługi. 3.3.10 Częstotliwość odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych: 1. Zmieszanych niesegregowanych odpadów komunalnych oraz pozostałości z sortowania gromadzonych w pojemnikach lub workach odbieranych z częstotliwością, raz w miesiącu. 2. Segregowanych odpadów komunalnych gromadzonych w odpowiednio oznakowanych workach lub pojemnikach i wystawionych na trasie odbioru podanych poniżej rodzajów odpadów: a) papier i tektura, b) szkło białe i kolorowe, c) tworzywa sztuczne, metal, opakowania wielomateriałowe – łącznie, Częstotliwość odbioru odpadów wymienionych w pkt. a-b –c - raz na miesiąc. 3 Pozostałych odpadów: a) odpadów wielkogabarytowych - Wykonawca jest obowiązany odebrać odpady wielkogabarytowe, które zostaną wystawione przez mieszkańców przed posesję lub przy osłonach śmietnikowych zgodnie z uzgodnionym z gminą harmonogramem, z uwzględnieniem: - zbierania osobnym transportem, - rozpoczęcia zbiórki odpadów w pierwszej kolejności dających się demontować w celu zapobieżenia ich demontażowi i dodatkowego zaśmiecania terenu, - zabezpieczenia przewożonych odpadów przed rozsypywaniem w sposób gwarantujący bezpieczeństwo ruchu drogowego - raz w roku ( okres wiosenny lub jesienny), b) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego - razy w roku ( okres wiosenny lub jesienny), Odbiorowi podlegają te odpady (meble, sprzęt RTV i AGD oraz inne odpady wielkogabarytowe), które zostały wystawione przed posesję przy krawędzi jezdni lub przy osłonach śmietnikowych w ustalonym według harmonogramu dniu). Odpady w postaci zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego będą odbierane wyłącznie, w przypadku, gdy będą kompletne. Nie będzie odbierany sprzęt niekompletny (zdemontowany, pozbawiony przez właściciela podstawowych podzespołów) lub niespełniający definicji zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego. 4. Pozostałych odpadów: a) zużytych opon o kodzie 16 01 03, b) odpadów powstających w gospodarstwach domowych ( przeterminowane leki i chemikalia, zużyte baterie, akumulatory itp.) - raz w roku ( okres wiosenny przy odbiorze elektrośmieci). 5. Odpadów budowlanych i rozbiórkowych pochodzących z prowadzenia drobnych prac niewymagających pozwolenia na budowę lub zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych- odbieranych na indywidualne zgłoszenie. Odbiór odpadów budowlanych pochodzących z remontów i rozbiórek obejmują wyłącznie mieszkańców zabudowy jednorodzinnej i wielorodzinnej z wyłączeniem nieruchomości niezamieszkałych, firm budowlanych, przedsiębiorców. Odbiór ww. odpadów odbywać się będzie poprzez wcześniejsze zgłoszenie celem podstawienia odpowiedniego pojemnika. Odpady zgromadzone w sposób nieprawidłowy tzw. luźny nie będą odbierane, o czym Wykonawca wcześniej powiadomi Zamawiającego. 6. Odpadów zielonych odbieranych w okresie od kwietnia do października z częstotliwością odbioru raz na miesiąc. 7. Odbiór odpadów selektywnych od mieszkańców gminy/zarządzających, którzy zdeklarowali selektywną zbiórkę odpadów prowadzony będzie zgodnie z harmonogramem w tym samym dniu, co odpady zmieszane, lecz innym środkiem transportu, nie dopuszczając do zmieszania poszczególnych rodzajów odpadów. 3.3.11. Urządzenia do gromadzenia odpadów komunalnych 1 Odpady komunalne mieszane: a) w zabudowie jednorodzinnej o minimalnej pojemności 110 l – 120 l lub worki w kolorze czarnym o podwyższonej wytrzymałości i j pojemności 110 l -120l; b) w zabudowie wielorodzinnej pojemniki o minimalnej pojemności 1100 l lub ich wielokrotność; 2. Odpady zbierane w sposób selektywny, takie jak papier i tektura, tworzywa sztuczne, szkło, opakowania wielomateriałowe oraz metal gromadzone będą w następujących pojemnikach: a) w zabudowie jednorodzinnej o minimalnej pojemności 110 l – 120 l lub worki o pojemności 110 l-120l; b) w zabudowie wielorodzinnej o minimalnej pojemności 1100 l lub ich wielokrotność. 3. Do gromadzenia odpadów zielonych worki o minimalnej pojemności 110 l. 4. Do gromadzenia odpadów budowlanych i rozbiórkowych pochodzących ze strumienia odpadów komunalnych pojemniki o minimalnej pojemności 120l lub worki o grubości dostosowanej do ilości i rodzaju odpadów. Wykonawca zobowiązany jest posiadać worki do segregacji odpadów z folii LDPE o grubości, co najmniej 0,07 [mm] na szkoło opakowaniowe i pojemności 120 litrów oraz worki do pozostałych frakcji o grubości, co najmniej 0,05 [mm] i pojemności 120 litrów. Worki winne być wykonane z folii przejrzystej umożliwiającej ocenę ich zawartości, opisane rodzajem odpadów , które należy w nich umieszczać. 5. Worki do gromadzenia odpadów komunalnych winny posiadać następujące kolory: a) kolor niebieski – papier i tektura, b) kolor żółty - tworzywa sztuczne, metal i opakowania wielomateriałowe - łącznie c) kolor zielony – szkło bezbarwne i kolorowe, d) kolor brązowy - odpady zielone, e) kolor czarny – odpady niesegregowane (mieszane). 6. W ramach ceny Wykonawca przed rozpoczęciem realizacji zadania wyposaży właścicieli nieruchomości w worki na odpady segregowane ( na papier i tekturę, tworzywa sztuczne, metal i opakowania wielomateriałowe, szkło) – w ilości 1 szt. na papier i tekturę, 1 szt. na szkło bezbarwne i kolorowe, 2 szt. na tworzywa sztuczne, metal i opakowania wielomateriałowe- zbierane łącznie. Worki na odpady zielone Wykonawca dostarczy na miesiąc przed okresem zbiórki, która obowiązuje od miesiąca kwietnia w ilości po 3 worki (dla właścicieli posesji którzy zadeklarują odbiór tych odpadów) 7. Przy każdorazowym odbiorze odpadów selektywnie zebranych Wykonawca wyposaży właścicieli nieruchomości, od których odebrano ww. odpady w worki w takiej samej ilości i rodzaju, jakie zostały odebrane. 8. Wykonawca w okresie wykonywania usługi będzie dostarczał do siedziby Zamawiającego worki na odpady komunalne segregowane w partiach po 30 kpl. według bieżących potrzeb zgłoszonych drogą elektroniczną lub telefoniczną przez Zamawiającego. 9. Wykonawca winien wliczyć koszt zakupu pierwszego kompletu worków oraz koszty bieżącego uzupełniania worków w cenie odpadów podanej w ofercie. 10. Wykonawca zobowiązany jest do posiadania w swojej ofercie handlowej usługi mycia i dezynfekcji pojemników na odpady komunalne. Usługa ta wykonywana będzie wyłącznie na koszt właściciela nieruchomości. 11. Wykonawca dostarczy również worki czarne na odpady mieszane tylko w przypadku zapotrzebowania na nie. Koszt tych worków pokrywa właściciel nieruchomości. 3.3.12 Odbiór odpadów komunalnych segregowanych: 1. Przy odbiorze odpadów segregowanych Wykonawca każdorazowo sprawdza: a) prawidłowość oznaczenia worków z odpadami segregowanymi, b) rzetelność segregacji odpadów, c) w przypadkach, gdy właściciele nieruchomości, którzy zadeklarowali, że odpady będą gromadzili w sposób selektywny wystawiają je w sposób zmieszany, wykonawca niezwłocznie zgłosi ten fakt do Urzędu Gminy Dubiecko a odpady te odbiera, jako zmieszane, Na tę okoliczność Wykonawca sporządzi np. dok. fotograficzną, notatkę, itp. umożliwiającą wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej ustalającej wyższą opłatę. 2. Uchylanie się od obowiązku zgłaszania Urzędowi Gminy Dubiecko informacji dotyczącej zaistniałych nieprawidłowości w sposobie segregacji odpadów będzie stanowić naruszenie umowy. 3.3.13. Zagospodarowanie odpadów 1. Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest zobowiązany do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy dnia 14 grudnia 2012 r, o odpadach, 2. Wykonawca ma obowiązek zagospodarować odebrane odpady komunalne w sposób zapewniający osiągnięcie określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska dnia 29 maja 2012 r, w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych, poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku następujących frakcji odpadów: papier i tektura, tworzywa sztuczne, szkło, metal tj. w roku 2017 – co najmniej 20 % . 3. Osiągnięte przez Wykonawcę poziomy recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku obliczane będą na podstawie wzorów zawartych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych. 4. W celu osiągnięcia poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku wskazanych frakcji odpadów, Wykonawca obowiązany jest do maksymalnego ułatwienia mieszkańcom nieruchomości pozbywania się odpadów papieru i tektury, tworzyw sztucznych, szkła powstających na terenie nieruchomości zamieszkałych min. poprzez odbieranie ww. odpadów zebranych w sposób selektywny „u źródła”. 5. Przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej lub zastępczej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych właściwej dla regionu wschodniego zgodnie z Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego. 6. Wykonawca jest zobowiązany wskazać w ofercie nazwę instalacji, do których zamierza przekazywać odebrane odpady komunalne, na podstawie art. 6d ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 3.3.14. Raporty i sprawozdania 1. Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu miesięcznych raportów zawierających informacje o odpadach przekazanych do składowania na składowisku odpadów, nieprzekazanych do składowania na składowisku odpadów i sposobie i miejscu ich zagospodarowania w tym: a. ilości odebranych odpadów zmieszanych [Mg], b. ilości odebranych odpadów szkła [Mg], c. ilości odebranych odpadów papieru [Mg], d. ilości odebranych odpadów tworzyw sztucznych metali oraz opakowań wielomateriałowych [Mg], e. ilości odebranych odpadów mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, zużytych opon, sprzętu RTV/AGD [m3/sztuki] – za miesiąc w którym odbywał się odbiór, f. ilości odebranych odpadów komunalnych ulegających biodegradacji [m3/Mg]- za miesiąc w którym odbywał się odbiór, g. ilości gruzu budowlanego [Mg] - za miesiąc w którym odbywał się odbiór, Raporty, o których mowa muszą być przekazane w formie papierowej lub elektronicznej, uzgodnionej z Zamawiającym. Raport miesięczny jest podstawą do wystawienia faktury za wykonaną usługę. 2. Wykonawca jest zobowiązany do sporządzania półrocznych sprawozdań i przekazywania ich Zamawiającemu w terminie do końca miesiąca następującego po półroczu, którego dotyczy , zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 3. Wykonawca jest obowiązany do przedkładania Zamawiającemu kopi kart przekazania odpadów zbieranych selektywnie, do miejsca ich odzysku, recyklingu lub unieszkodliwienia, jako załącznik do faktury za wykonanie usługi. 4. Rozliczanie świadczonych usług wywozu odpadów komunalnych następować będzie pomiędzy gminą Dubiecko raz w miesiącu, po zakończeniu miesiąca, za który wystawiana jest faktura, z terminem płatności do 14 dni od przedłożenia faktury wraz z kartami przekazania odpadów, o którym mowa w pkt. 3. 5. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia ewidencji nieruchomości, z których zostały odebrane zmieszane i selektywnie zebrane frakcje odpadów oraz przekazywania jej Zamawiającemu w formie elektronicznej co miesiąc w terminie do 10 dnia miesiąca następnego. 6.Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to ewentualnego przeładunku odpadów, ich transportu, spraw formalno - prawnych związanych z odbieraniem i dostarczeniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. 7. Jeżeli w toku realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie pojemników wynikłe z winy Wykonawcy, ich naprawienie i doprowadzenie do stanu poprzedniego należy do Wykonawcy. 8. Wykonawca przed złożeniem oferty, jeżeli uzna to za konieczne może zapoznać się z terenem, na którym działalność będzie prowadzona. 9. Zamawiający nie dopuszcza odbierania odpadów komunalnych zleconych przez Zamawiającego wspólnie z jakimikolwiek innymi odpadami pochodzącymi od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych. 3.3.15. Wymagania dotyczące sprzętu technicznego i bazy magazynowo transportowej 1. W celu realizacji przedmiotu umowy wykonawca musi dysponować specjalistycznymi środkami technicznymi umożliwiającymi odbiór odpadów: 1.1 co najmniej dwoma samochodami specjalistycznymi bezpylnymi o minimalnej kubaturze 3 m 3 przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, 1.2 co najmniej dwa samochodami specjalistycznymi bezpylnymi przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, 1.3 co najmniej jednym pojazdem o ładowności minimalnej 3,5 Mg do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, 1.4 co najmniej jednym pojazdem małogabarytowym (o mniejszym tonażu tj. do 3 ton) przystosowanym do odbierania odpadów komunalnych zmieszanych i zebranych selektywnie z nieruchomości o utrudnionym dojeździe tj. wąskie drogi, drogi o nawierzchni gruntowej i inne miejsca, do których dojazd może stanowić problem dla typowego pojazdu odbierającego odpady, 1.5 co najmniej 1 pojazdem specjalistycznym wyposażonym w urządzenie z funkcją do mycia i dezynfekcji pojemników. 2. Pojazdy te powinny być: 2.1 trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi adresowymi podmiotu odbierającego odpady komunalne, 2.2 zabezpieczone przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów, 2.3 ich konstrukcja winna minimalizować oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady, 2.4 wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników, 2.5 w pełni sprawne, posiadać aktualne badania techniczne, być dopuszczone do ruchu, 3. w razie awarii pojazdu Wykonawca zobowiązany jest zapewnić pojazd zastępczy o zbliżonych parametrach, 4. W celu realizacji przedmiotu umowy wykonawca musi dysponować odpowiednio usytuowaną i wyposażoną bazą magazynowo – transportową: 4.1 bazą magazynowo - transportową usytuowaną w gminie Dubiecko lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy na terenie, do którego posiada lub będzie posiadał tytuł prawny, 4.2 teren bazy magazynowo - transportowej winien być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom trzecim, 4.3 miejsce do parkowania pojazdów winno być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu, 4.4 baza ta musi być wyposażona w urządzenia/miejsce do gromadzenia selektywnie zebranych odpadów komunalnych przed transportem do miejsc przetwarzania, 4.5 teren bazy magazynowo - transportowej musi być wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne, 4.6 baza magazynowo - transportowa musi być wyposażona w: 1) miejsce przeznaczone do parkowania pojazdów, 2) pomieszczenie socjalne dla pracowników, 3) miejsce do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych, 4) legalizowaną samochodową wagę najezdną - w przypadku, gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów, 4.7 na terenie bazy magazynowo - terenowej powinny się znajdować także: 1) punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów, 2) miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów - o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo - transportowej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium. Oferta ma być zabezpieczona wadium w wysokości 3.000 złotych, słownie: trzy tysiące złotych 00/100 które może być wniesione w jednej z poniższych form: w pieniądzu przelewem na konto Zamawiającego : BS Dynów Oddz. Dubiecko Nr konta 44 909310202002020000260005 - przed upływem terminu składania ofert tj. do 3 stycznia 2018 roku do godz.11:00 - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz.U. z 2016 r. poz. 359, ) 13.2. Sposób przekazania: dołączone w oryginale do oferty przed upływem terminu składania ofert. -Wadium złożone w oryginale do oferty wyczerpuje postawiony warunek. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego. tj. do 3 stycznia 2018 do godz.11:00 13.3.. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniężna musi zawierać w szczególności: a/ zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie Zamawiającego zawierającego oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 4a, lub ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych b/ termin obowiązywania gwarancji – nie może być krótszy niż termin związania oferta, c/ miejsce i termin zwrotu gwarancji, d/ wysokość wadium zgodną z określoną w SIWZ e/ wadium nie może mieć zapisów ograniczających możliwość ściągnięcia wadium, 13.4. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium Wykonawcom po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnienia postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 13.5. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 13.6. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy ,który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert, 13.7. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art.46 ust.1 PZP , jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 13.8.Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 13.9.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art.46 ust. 4a oraz art.46 ust.5 ustawy Prawo zamówień publicznych .
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada : 1) aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości prowadzonego przez Wójta Gminy Dubiecko, 2) wpis do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska;

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach