Przetargi.pl
Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Rychliki oraz utworzenie i prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych

Gmina Rychliki ogłasza przetarg

  • Adres: 14-411 Rychliki, Rychliki 86
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 55 248 8155
  • Data zamieszczenia: 2023-11-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Rychliki
    Rychliki 86
    14-411 Rychliki, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 55 248 8155
    REGON: 170747709
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://rychliki-ug.bip-wm.pl/public/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Rychliki oraz utworzenie i prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: 1) usługa odbioru, transportu i zagospodarowania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych oraz odpadów segregowanych pochodzących od mieszkańców z nieruchomości, położonych na terenie gminy Rychliki,2) odbiór odpadów z punktów aptecznych oraz punktów zbierania baterii,3) dostarczenie worków do selektywnej zbiorki odpadów komunalnych dla wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Rychliki,4) utworzenie, uruchomienie i prowadzeniu Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów (PSZOK) wraz z wyposażeniem go w kontenery i pojemniki do obsługi PSZOK, a w okresie do czasu uruchomienia PSZOK, prowadzenie MPSZOK,5) inne usługi i obowiązki związane z realizacją obowiązków, o których mowa powyżej w pkt. 1-4.2. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. Brak podziału zamówienia na części ustalono ze względu na przewidywane trudności w koordynacji działań różnych Wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia (która mogłaby zagrozić właściwemu oraz terminowemu wykonaniu zamówienia). Poszczególne elementy realizowanego przedsięwzięcia są ze sobą powiązane funkcjonalnie i nie dają możliwości jednoznacznego rozgraniczenia stref prowadzonych usług, umożliwiających ewentualną ich realizację przez różnych Wykonawców w sposób bezkolizyjny, wobec czego zasadnym jest powierzenie jej realizacji tylko jednemu Wykonawcy. W niniejszym postępowaniu Wykonawca może złożyć jedną ofertę na całość zadania.3. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych oraz w postaci katalogów elektronicznych.4. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 i 8.5. Szczegółowy opis oraz sposób realizacji zamówienia zawierają następujące dokumenty:1) Wzór umowy, stanowiący Załącznik nr 8 do SWZ,2) Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ), stanowiący Załącznik nr 9 do SWZ.6. W ramach realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do spełnienia następujących wymogów:1) Utworzenia i wyposażenia na własny koszt Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) zlokalizowanego na terenie Gminy Rychliki, w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. Szczegółowe wymogi dotyczące utworzenia, wyposażenia, uruchomienia i prowadzenia PSZOK określono w Opisie przedmiotu zamówienia. 2) Do czasu uruchomienia przez wykonawcę PSZOK, Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia mieszkańcom Gminy możliwości przekazywania odpadów na zasadach tzw. Mobilnego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (MPSZOK). Wymogi dotyczące MPSZOK określono w Opisie Przedmiotu zamówienia. 3) Realizowania przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności z przepisami u.c.p.g., u.o. oraz spełniania wymogów określonych obowiązującymi przepisami prawa, w tym w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122) oraz Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2009 r., Nr 104, poz. 868) i ich zmianami.4) Dysponowania środkami transportu, bazą magazynowo-transportową i potencjałem osobowym gwarantującym stałe, ciągłe i bezawaryjne świadczenie usług objętych zamówieniem.5) Prowadzenia działalności w sposób niepowodujący zagrożenia dla życia i zdrowia mieszkańców, zanieczyszczenia tras wywozu, hałasu i zapylenia oraz uszkodzeń infrastruktury technicznej.6) Odbierania od właściciela nieruchomości każdej ilości zebranych odpadów komunalnych.7) Kontrolowania realizowania przez właścicieli nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, a w przypadku jego niedopełnienia Wykonawca zobowiązany jest przyjąć odpady jako zmieszane odpady komunalne i niezwłocznie, nie później niż w ciągu 3 dni, pisemnie powiadomić o tym Zamawiającego. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie dołączyć: - informację z adresem nieruchomości, na której odpady są gromadzone niezgodnie z obowiązującym sposobem segregowania odpadów komunalnych, - dokumentację zdjęciową dowodzącą, że odpady gromadzone są w sposób niewłaściwy. Zdjęcia muszą zostać wykonane w taki sposób, aby nie budząc wątpliwości pozwalały na przypisanie pojemników do konkretnej nieruchomości. 8) Wykonawca umożliwi właścicielom nieruchomości, jeżeli zgłoszą oni taka potrzebę zakup, dzierżawę, najem pojemników do zbierania odpadów komunalnych zgodnie z regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Rychliki z zastrzeżeniem, iż ceny zakupu, dzierżawy, najmu nie mogą odbiegać od średnich cen rynkowych. Kosztem zakupu obciąży osobę zamawiającą dany pojemnik i indywidualnie się z nią rozliczy, nie obciążając kosztami Gminy, - jeśli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia z winy Wykonawcy pojemników, Wykonawca zobowiązany jest do wymiany lub naprawy pojemników na swój koszt, - ochrony danych osobowych zgodnie z ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U z 2019 r., poz. 1781 ze zm.). 9) Wykonawca będzie realizował odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w godzinach 6.00 - 20.00. 10) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania Zamawiającemu rocznego sprawozdania, zgodnie z art. 9nb ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1469 ze zm.). 11) Wykonawca w okresie obowiązywania umowy zobowiązany jest dążyć do osiągnięcia, poziomu recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła oraz poziom recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych w wysokości określonej w przepisach rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 2375). 12) Wykonawca w okresie obowiązywania umowy jest zobowiązany dążyć do ograniczenia odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania do wysokości określonej w przepisach rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz. U. z 2017 r. poz. 2412). 13) Wykonawca jest obowiązany do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych bezpośrednio do instalacji komunalnej lub za pośrednictwem stacji przeładunkowej i wskazanie takiej instalacji w ofercie.14) Zamawiający i Wykonawca wspólnie odpowiadają za informowanie mieszkańców o harmonogramie odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. W tym celu Wykonawca po konsultacji z Zamawiającym sporządzi i dostarczy Zamawiającemu (również w formie elektronicznej) harmonogram odbioru odpadów komunalnych w poszczególnych miejscowościach Gminy Rychliki. 15) Wykonawca będzie prowadził i przedstawiał Zamawiającemu dokumentację z realizacji przedmiotu zamówienia w postaci: a) miesięcznego zestawienia ilości niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości; b) miesięczne zestawienie ilości odebranych odpadów komunalnych zebranych selektywnie z podziałem na rodzaje tych odpadów. 16) Wymagania dotyczące pojazdów, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji przedmiotu zamówienia: a) muszą być zarejestrowane i dopuszczone do ruchu oraz posiadać aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z przepisami o ruchu drogowym, b) winny umożliwiać odbiór odpadów z terenów trudno dostępnych, c) muszą posiadać oznakowanie umożliwiające identyfikację Wykonawcy (nazwa, adres oraz telefon kontaktowy), d) wszystkie pojazdy realizujące zamówienie muszą być wyposażone w System GPS umożliwiający ich lokalizowanie, e) Wykonawca udostępni Zamawiającemu stały dostęp do zapisów monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego celem odczytania danych o trasie przejazdu oraz miejscach postoju pojazdów do odbioru odpadów komunalnych, f) Wykonawca w całym okresie obowiązywania umowy gwarantuje odpowiedni stan techniczny i sanitarny pojazdów. 17) Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia. 18) Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy. 19) Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem wykonawcy. 20) Określenie przez wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów fax. oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia. 21) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.Uwaga:Jeżeli w odniesieniu do wymienionych powyżej elementów opisu zamówienia, powstałyby u Wykonawcy jakiekolwiek wątpliwości lub niejasności, wówczas dla ostatecznego rozstrzygnięcia wymagań Zamawiającego w tej kwestii oraz przygotowania oferty przez Wykonawcę – wiążącymi będą wyjaśnienia, uściślenia oraz informacje uzupełniające, uzyskane w trakcie formalnej procedury ewentualnych zapytań do SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wniesieniem wadium w wysokości:  10.000,00 PLN (słownie złotych: dziesięć tysięcy 00/100).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2023r. poz. 462 ze zm.).4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego w Braniewsko-Pasłęckim Banku Spółdzielczym w Pasłęku, nr rachunku: 95 8313 0009 0000 0374 2000 0030, z dopiskiem „Wadium na przetarg – Odbiór odpadów komunalnych”.Uwaga: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie PZP;2) z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Rychliki, Rychliki 86, 14-411 Rychliki7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy PZP), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum).6. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP zostanie odrzucona.7. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 ustawy PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada:a) Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Rychliki, o którym mowa w art. 9b i następnych ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2023r. poz. 1469 ze zm.) w zakresie objętym przedmiotowym zamówieniem, w całym okresie obowiązywania umowy.b) Wpis do rejestru przedsiębiorców BDO na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów, zgodnie z art. 49 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (t.j. Dz.U. z 2023r. poz. 1587 ze zm.), w całym okresie obowiązywania umowy.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże posiadanie opłaconej polisy, potwierdzającej, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż 100.000,00 PLN.4) zdolności technicznej lub zawodowej:Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że:a) Będzie realizować zamówienie z wykorzystaniem odpowiedniego zasobu sprzętowego, w tym pojazdów w ilości nie mniejszej niż:- co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych (specjalistyczne pojazdy z funkcja kompaktującą),- co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych,- co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej.Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ten warunek, jeżeli wykaże, że w okresie realizacji zamówienia będzie dysponować wyżej wymienionym wyposażeniem i sprzętem technicznym, zgodnie Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122).b) Posiada bazę magazynowo – transportową usytuowaną w odległości nie większej niż 60 km od granicy Gminy Rychliki i na terenie, do którego posiada tytuł prawny. Pojazdy oraz baza magazynowo-transportowa powinna spełniać wymogi określone Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122).c) W okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy to w tym okresie, realizowali co najmniej dwie usługi wykonywane na zamówienie jednostki samorządu terytorialnego, w zakresie zorganizowanego czasowo (minimum przez 12 miesięcy) odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, obejmującego minimum 500 nieruchomości.3. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej oraz warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej wymaga, aby warunki te były spełnione w całości co najmniej przez jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.4. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-11-13

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach