Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie miasta i gminy Bieżuń

Urząd Miasta i Gminy Bieżuń ogłasza przetarg

  • Adres: 09-320 Bieżuń, ul. Warszawska 2
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 023 6578056 , fax. 023 6578039
  • Data zamieszczenia: 2015-05-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miasta i Gminy Bieżuń
    ul. Warszawska 2 2
    09-320 Bieżuń, woj. mazowieckie
    tel. 023 6578056, fax. 023 6578039
    REGON: 00053371300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.biezun.nv.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie miasta i gminy Bieżuń
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych położonych na terenie miasta i gminy Bieżuń, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1593 z późn. zm.), zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwała Sejmiku Województwa Mazowieckiego nr 212/12 z dnia 22 października 2012 roku w sprawie wykonania Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012-2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023 z załącznikami, oraz przepisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Bieżuń.1. Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości na terenie miasta i gminy Bieżuń. Odbiorem zostaną objęte: - odpady komunalne zbierane w sposób nieselektywny - zmieszane,- odpady komunalne zbierane w sposób selektywny z podziałem na frakcje: 1) papier, 2) szkło, 3) tworzywa sztuczne typu PET, 4)metal, 5) odpady ulegających biodegradacji (odpady zielone), 6) odpady wielomateriałowe, 7) przeterminowane leki. 2. Zapewnienie worków i pojemników przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów. 3. Zapewnienie pojemników przeznaczonych na odpady zmieszane. Część właścicieli nieruchomości może nie dysponować własnym pojemnikiem przeznaczonym na odpady zmieszane. W takim przypadku, Wykonawca zobowiązany jest umożliwić dzierżawę lub zakup właściwego pojemnika. 4. Wyposażenie Miasta Bieżunia i pozostałych miejscowości w pojemniki do selektywnego zbierania odpadów umożliwiających nieodpłatne przekazanie przez właścicieli nieruchomości odpadów zebranych selektywnie. 5. Zagospodarowanie odebranych odpadów poprzez przekazanie ich do odzysku lub unieszkodliwienia zgodnie z przepisami obowiązującego prawa. Zmieszane odpady komunalne, odpady ulegające biodegradacji oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości winny być przekazane do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych lub, w szczególnych przypadkach, do instalacji zastępczej. 6. Szczegółowe zasady utrzymania czystości na terenie gminy Bieżuń zawiera UCHWAŁA NR XXIII/178/2013 Rady Miejskiej w Bieżuniu z dnia 19 marca 2013 roku w sprawie: uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Bieżuń stanowiąca załącznik nr 2 do niniejszej specyfikacji. 3.3. Zakres przedmiotu zamówienia: 1. Wyposażenie nieruchomości w niezbędne pojemniki lub worki do selektywnej zbiórki oraz zapewnienie pojemników na odpady zmieszane w przypadku, gdy właściciel nieruchomości nie dysponuje odpowiednim pojemnikiem. Z właścicielem nieruchomości należy zawrzeć odrębną umowę na najem/dzierżawę pojemników. Zgodnie z przedłożonymi deklaracjami wynika, że ok. 200 nieruchomości zamieszkałych prowadzi selektywną zbiórkę odpadów a pozostałe zbierają odpady w sposób nieselektywny w ilości ok. 1000. 2. Na terenie gminy Bieżuń istnieje ok. 120 instytucji i podmiotów gospodarczych, dla których Wykonawca powinien w razie potrzeby zabezpieczyć właścicielom nieruchomości lub zarządcom worki lub pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów lub do zbierania odpadów zmieszanych. W tym celu zawrze z właścicielem nieruchomości odrębną umowę na najem/dzierżawę pojemników. 3. Zapewnienie minimalnej pojemności pojemników lub worków przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych - zgodnie z UCHWAŁĄ NR XXIII/178/2013 Rady Miejskiej w Bieżuniu z dnia 19 marca 2013 roku w sprawie: uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Bieżuń stanowiący załącznik nr 2 do niniejszej specyfikacji. 4. Odbieranie odpadów komunalnych zmieszanych oraz odpadów zbieranych selektywnie od właścicieli nieruchomości oraz odpadów zebranych selektywnie w miejscowościach gdzie będą usytuowane zestawy kontenerów. 5. Dla potrzeb selektywnej zbiórki odpadów Wykonawca zastosuje pojemniki lub worki polietylenowe PE-HD, w następującej kolorystyce: 1) do gromadzenia papieru - koloru niebieskiego, 2) do gromadzenia szkła - koloru zielonego, 3) do gromadzenia tworzyw sztucznych typu PET - koloru żółtego, 4) do gromadzenia metalu - koloru czerwonego, 5) do gromadzenia odpadów ulegających biodegradacji (odpady zielone) - koloru fioletowego, 6) dla odpadów wielomateriałowych - worki koloru białego 6.Obowiązkiem Wykonawcy jest dostarczenie worków do selektywnej zbiórki odpadów wymienionych w pkt. 5 właścicielom nieruchomości odpowiadających następującym wymaganiom: - materiał - przezroczysta folia polietylenowa grubość co najmniej 60 mikronów, -oznakowanie opisowe. 6.1. Szacowana ilość worków do selektywnej zbiórki wynosi: 1) do gromadzenia papieru - koloru niebieskiego ok. 250 szt./m-c, 2) do gromadzenia szkła - koloru zielonego, ok. 250szt./m-c, 3) do gromadzenia tworzyw sztucznych typu PET - koloru żółtego, ok. 250 szt./m-c, 4) do gromadzenia metalu - koloru czerwonego - ok. 250szt./m-c, 5) do gromadzenia odpadów ulegających biodegradacji (odpady zielone) - koloru fioletowego -ok. 350szt./m-c, 6) dla odpadów wielomateriałowych - worki koloru białego, ok. 250szt./m-c. UWAGA: ilość pojemników i worków jest szacunkowa i może ulec zmianie z uwagi na zmiany w deklaracjach dot. sposobu zbierania odpadów. 7. W celu umożliwienia nieodpłatnego przekazywania przez właścicieli nieruchomości odpadów zebranych selektywnie obowiązkiem Wykonawcy jest wyposażenie miejscowości na terenie gminy w 30 sztuk zestawów kontenerów lub pojemników do selektywnej zbiórki odpadów, w skład których powinny wejść: 1) 1 pojemnik do gromadzenia szkła - koloru zielonego, 2) 1 pojemnik do gromadzenia tworzyw sztucznych typu PET - koloru żółtego, po jednym zestawie na każde sołectwo - 25 sztuk oraz pięć zestawów na teren Miasta Bieżunia. 7.1. Posadowienie zestawów wymienionych w pkt. 7 należy wykonać w miejscach wskazanych przez Zamawiającego w terminie 7 dni przed rozpoczęciem świadczenia usługi. Położenie poszczególnych sołectw zawiera mapa gminy - załącznik nr 4 do SIWZ. 7.2. Obowiązkiem Wykonawcy jest dostarczenie zestawów kontenerów lub pojemników do selektywnej zbiórki odpadów wymienionych w pkt. 7 odpowiadających następującym wymaganiom: - oznakowanie opisowe, - wykonane z blachy stalowej lub tworzywa sztucznego. 8. Wykonawca jest zobowiązany do naprawy lub wymiany dostarczonego przez siebie kontenera lub pojemnika na odpady, który uległ uszkodzeniu, na własny koszt, w terminie 7 dni od dnia złożonego zapotrzebowania w formie pisemnej przez Zamawiającego. 9. Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości winien odbywać się w godzinach 7.00 - 20.00. 10. Obowiązkiem Wykonawcy jest również kontrola właścicieli nieruchomości pod kątem wypełniania obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych oraz niezwłoczne informowanie Zamawiającego o przypadkach niedopełnienia przez właścicieli tego obowiązku. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji Wykonawca sporządza protokół wraz z dokumentacją fotograficzną, które będą stanowić dowód niewywiązania się właściciela nieruchomości z obowiązku prowadzenia selektywnej zbiórki i przekazuje je Zamawiającemu w ciągu 48 godzin od momentu stwierdzenia naruszenia zasad. Zamawiający zastrzega sobie prawo do udziału w kontroli właścicieli nieruchomości prowadzonej przez Wykonawcę. Uzgodnienia w tym zakresie dokonywane będą na bieżąco. W przypadku nieodebrania odpadów z nieruchomości zgodnie z uzgodnionym harmonogramem, Wykonawca zobowiązany jest do ich odebrania w ciągu 24 godzin od otrzymania zawiadomienia od Zamawiającego faksem lub droga elektroniczną. 11.W przypadku większej ilości odpadów zmieszanych, bądź zbieranych selektywnie właściciel nieruchomości obowiązany jest zaopatrzyć nieruchomość w pojemniki określone w Regulaminie utrzymania czystości i porządku w gminie, odpowiadające potrzebom gospodarstwa domowego. 12.Odpady komunalne zmieszane oraz odpady zbierane selektywnie Wykonawca zobowiązany jest odbierać od właścicieli nieruchomości nie rzadziej niż dwa razy w miesiącu. 13.Odbiorowi podlegają te odpady komunalne, które zostały wystawione przed posesję przy krawędzi jezdni lub przy pergolach śmietnikowych. 14.Odpady komunalne wystawione w innych miejscach niż określone w pkt. 14 lub w miejscach, do których nie jest zapewniany dojazd pojazdem odbierającym te odpady, nie podlegają odbiorowi. 15.Odbiór odpadów odbywa się zgodnie z harmonogramem. Szczegółowy harmonogram odbioru odpadów Wykonawca zobowiązany jest uzgodnić z Zamawiającym co najmniej na 7 dni przed rozpoczęciem świadczenia usługi. 16.Wykonawca zobowiązany jest odebrać każdą ilość odpadów wytworzoną i wystawioną w miejscach gromadzenia odpadów oraz z terenów nieruchomości. Obowiązkiem Wykonawcy jest również posprzątanie wokół pojemników, gdy zajdzie taka potrzeba - np. zebranie dodatkowych worków ze zmieszanymi odpadami komunalnymi. Wykonawca zobowiązany jest odbierać odpady zebrane selektywnie z miejscowości na terenie gminy z 30 sztuk zestawów kontenerów lub pojemników do selektywnej zbiórki odpadów, po zgłoszeniu konieczności ich odebrania przez Zamawiającego, w najbliższym terminie odbioru odpadów komunalnych. Obowiązkiem Wykonawcy jest również posprzątanie wokół pojemników. 17.Zagospodarowanie odebranych odpadów poprzez przekazanie ich do odzysku lub unieszkodliwienia zgodnie z przepisami obowiązującego prawa. Zmieszane odpady komunalne, odpady ulegające biodegradacji oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości winny być przekazane do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych lub, w szczególnych przypadkach, do instalacji zastępczej. 18. Przekazywanie co najmniej raz w miesiącu sprawozdania z realizacji usługi:- dostarczenie karty przekazania odpadów,- przekazanie informacji o ilości, wielkości i miejscu opróżnionych pojemników z odpadami zmieszanymi,- przekazanie informacji o ilości, wielkości i miejscu odebranych dodatkowych worków z odpadami zmieszanymi,- przekazanie informacji o ilości, wielkości, rodzaju i miejscu opróżnionych pojemników i odebranych worków z odpadami segregowanymi,- wykaz umów zawartych z właścicielami nieruchomości na dzierżawę pojemników przeznaczonych na odpady zmieszane. 19. Wykonawca w ramach wykonania przedmiotu umowy zobowiązany jest do ustawienia na własny koszt minimum jednego pojemnika na przeterminowane leki na terenie dowolnej apteki na terenie miasta Bieżuń i odbioru odpadów w zależności od potrzeb (na zgłoszenie). Dane ilościowe pozwalające ocenić (oszacować) wartość Zamówienia: a) Liczba mieszkańców gminy na dzień 31.12.2014r. wynosi: miasto - 1855 osób, wieś - 3369 osób, b) Przewidywana ilość właścicieli nieruchomości zobowiązanych do wnoszenia opłat ( wg gospodarstw domowych) wynosi ok. 1200, w tym selektywną zbiórkę deklaruje - ok. 200 gospodarstw, c) Ilości odpadów, które mogą powstać w gminie w ciągu 6 miesięcy ( oszacowano według sprawozdań firmy wywozowej w 2014 r.)1) 20 03 01 - Niesegregowane ( zmieszane ) odpady komunalne - 380 Mg, 2) 15 01 07 - Opakowania ze szkła - 7,95 Mg, 3) 15 01 01 - Opakowania z papieru i tektury - 1,35 Mg, 4) 15 01 02 - Opakowania z tworzyw sztucznych - 2,8 Mg, 5) 15 01 04 - Opakowania z metali - 0,55 Mg, 6) 20 01 02 - Szkło - 11 Mg, 7) 19 12 02 - Metale żelazne - 0,45 Mg, 8) 19 12 04 - Tworzywa sztuczne i guma - 2,95 Mg, 9) 19 12 05 - Szkło - 0,95 Mg, 10)15 01 05 - Opakowania wielomateriałowe - 0,1 Mg, 11) 19 12 02 - Metale żelazne - 0,2 Mg, 12) 19 12 07 - Drewno - 0,015 Mg, 13) 15 01 06 - Zmieszane odpady opakowaniowe - 0,65 Mg, 14) 20 01 39 - Tworzywa sztuczne - 3,1 Mg.d) Zapewnienie worków do segregacji, właścicielom nieruchomości - po jednym worku każdego rodzaju a następne po odebraniu pełnego worka - szacowana ilość worków w ciągu 6 miesięcy ok. 2500 sztuk o pojemności 80l oraz ok. 5 000 sztuk o pojemności 120l, e) Długość dróg gminnych - miasto Bieżuń - ok. 10,5km, pozostałe sołectwa - ok. 82, 74km - razem: ok. 93,24km., f) Długość dróg powiatowych na terenie gminy Bieżuń - ok. 69km., g) Długość dróg wojewódzkich na terenie gminy Bieżuń - ok. 10km. 3.5. Dodatkowe obowiązki Wykonawcy w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: a) porządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków i pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu, b) zbieranie odpadów leżących luzem obok zapełnionych pojemników, kontenerów przy blokach wielorodzinnych i umieszczanie ich w pojemnikach niezwłocznie po ich opróżnieniu oraz doprowadzanie do porządku terenów przyległych, zanieczyszczonych na skutek przepełnienia wymienionych urządzeń, służących do gromadzenia odpadów, c) naprawa lub ponoszenie kosztów naprawy, według wyboru Zamawiającego, szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych w Gminie Bieżuń (uszkodzenia chodników, punktów do składowania odpadów itp.), d) wyposażenie własnych pracowników zajmujących się wywozem odpadów w odzież ochronną z widocznym logo firmy oraz w identyfikatory do dnia poprzedzającego dzień rozpoczęcia świadczenia usługi, e) odbiór i transport odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów zbiórki odpadów komunalnych, bloków, domów wielorodzinnych oraz posesji indywidualnych będzie znacznie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów itp., w takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy, chyba że strony umowy postanowią inaczej, f) prowadzenie kampanii informacyjnych (przez wywieszanie ogłoszeń, zamieszczanie na stronach internetowych itd.) o zmianach terminów wywozów wynikających z przypadających dni świątecznych, g) wykonywanie przedmiotu umowy w sposób fachowy, niepowodujący niepotrzebnych przeszkód oraz ograniczający niedogodności dla społeczeństwa do niezbędnego minimum, h)ponoszenie pełnej odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy. 3.6. Dodatkowe obowiązki Wykonawcy w zakresie używanych pojazdów do realizacji przedmiotu zamówienia: a) zapewnienie przez cały czas trwania umowy dla właściwej realizacji przedmiotu umowy dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, w ilości minimum jak w złożonej w postępowaniu przetargowym ofercie, b) użytkowanie pojazdów specjalistycznych dla tego typu usług: pojazdy te winny być we właściwym stanie technicznym i oznakowane w sposób czytelny i widoczny, umożliwiający łatwą identyfikacje przedsiębiorcy poprzez umieszczenie na nich nazwy firmy, adresu i numeru telefonu przedsiębiorcy, c) odbieranie i transport odpadów pojazdami bezpylnymi i kontenerowymi zgodnie z przepisami art. 61 ustawy z dnia Prawo o ruchu drogowym 20.06.1997r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137 z późn. zm.).Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w ofercie Regionalnych Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych do których zostaną przekazane odebrane odpady - zmieszane odpady komunalne i odpady zielone.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 6 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 5 000,00 zł (pięć tysięcy złotych)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Częstotliwość odbioru odpadów segregowanych (papier, szkło, tworzywo sztuczne)
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.biezun.nv.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach