Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Dubienka

Gmina Dubienka ogłasza przetarg

  • Adres: 22-145 Dubienka, ul. 3 Maja 6
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 082 5668081 , fax. 082 5668080
  • Data zamieszczenia: 2013-06-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dubienka
    ul. 3 Maja 6 6
    22-145 Dubienka, woj. lubelskie
    tel. 082 5668081, fax. 082 5668080
    REGON: 00053518400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.dubienka.gmina.woi.lublin.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Dubienka
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje: 1) odbiór, transport i zagospodarowanie każdej ilości odpadów komunalnych zebranych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Dubienka; 2) zorganizowanie i prowadzenie na terenie gminy Dubienka punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych; 3) zaopatrywanie nieruchomości w worki foliowe służące do zbierania odpadów komunalnych. 3.2. Rodzaje odpadów komunalnych i częstotliwość ich odbioru. 1) odpady zmieszane, w tym frakcja mokra ( odpady kuchenne, resztki żywności, owoców i warzyw, zepsuta żywność, zużyte ręczniki papierowe, serwetki i środki pielęgnacji, artykuły higieniczne, zmiotki, pieluchy jednorazowe, ceramika, itp. ): raz w miesiącu; 2) frakcja sucha ( plastikowe butelki po napojach, środkach czystości i kosmetykach, plastikowe opakowania po produktach spożywczych, opakowania po mrożonkach, ciastkach, małe opakowania styropianowe, papier, tektura, gazety, książki, czasopisma, opakowania z papieru, papier biurowy, puszki po żywności i napojach, inne opakowania metalowe, opakowania wielomateriałowe po napojach, mleku - tzw. kartonowe, torebki foliowe, zużyte ubrania, buty, itp. ): raz w miesiącu; 3) szkło ( butelki, opakowania po napojach, żywności, szklane opakowania po kosmetykach, słoiki, itp. ): raz w miesiącu; 4) odpady zielone ( odpady pochodzące z pielęgnacji przydomowych trawników i ogrodów tj. trawa, liście, przycięte części drzew i krzewów ): raz w miesiącu w okresie od dnia 1 kwietnia do dnia 31 października; 5) przeterminowane leki i chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, odpady budowlane i rozbiórkowe, zużyte opony: dwa razy w roku w terminach ustalonych z Zamawiającym; 6) odpady paleniskowe ( popiół, żużel ): trzy razy w roku w okresie od dnia 1 listopada do dnia 30 kwietnia w terminach ustalonych z Zamawiającym. 7) odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, materiały budowlano-remontowe oraz rozbiórkowe, chemikalia, akumulatory oraz opony: dwa razy w roku w terminach ustalonych z Zamawiającym. 3.3. Rodzaje i minimalne pojemności pojemników i worków do zbierania odpadów komunalnych. 1) do gromadzenia odpadów zmieszanych, w tym frakcji mokrej: pojemniki o minimalnej pojemności 120 dm3 lub worki o pojemności 120 l, 2) do gromadzenia odpadów frakcji suchej: pojemniki lub worki foliowe o minimalnej pojemności 120 dm3, 3) do gromadzenia szkła: pojemniki o minimalnej pojemności 120 dm3 lub worki foliowe o pojemności 80 dm3, 4) do gromadzenia odpadów zielonych: pojemniki o minimalnej pojemności 120 dm3, 5) do gromadzenia odpadów paleniskowych ( popiół, żużel ): pojemniki o minimalnej pojemności 1100 dm3. 3.4. Charakterystyka worków foliowych do zbierania odpadów komunalnych. 1) worki na odpady zmieszane, w tym frakcję mokrą: oznaczone kolorem czarnym o pojemności 120 l, wykonane z foli polietylenowej LDPE grubości min. 0,045 mm, 2) worki na frakcję suchą oznaczone kolorem żółtym o pojemności 120 l, wykonane z foli polietylenowej LDPE grubości min. 0,035 mm, 3) worki na szkło oznaczone kolorem zielonym o pojemności 80 l, wykonane z foli polietylenowej LDPE grubości min.0,06 mm, 4) nadruk na workach ( dotyczy worków żółtych i zielonych ) jednostronny, kolor nadruku czarny. Treść nadruku zostanie przekazana Wykonawcy w dniu podpisania umowy. 5) szacunkowa ilość worków przeznaczonych do zbiórki odpadów przez okres 18 miesięcy: żółte - 16.000 szt. , zielone - 7.000 szt., czarne 5.000 szt. Zamawiający zastrzega, że podane wyżej ilości worków są ilościami szacunkowymi, pomocniczymi przy przygotowaniu postępowania przetargowego oraz wyceny realizacji zamówienia przez Wykonawców. Ustalone ilości worków Wykonawca dostarczy do właścicieli nieruchomości raz w miesiącu, w terminie zbiórki odpadów. Ilości worków dostarczanych do poszczególnych nieruchomości ustalana będzie przez Wykonawcę w porozumieniu z właścicielami nieruchomości. Na 14 dni przed terminem pierwszej zbiórki odpadów Wykonawca dostarczy do właścicieli nieruchomości worki przeznaczone do zbiórki odpadów w miesiącu lipcu 2013 r. 3.5. Szacunkowe dane charakteryzujące zamówienie. 1. Liczba miejscowości na terenie gminy: 20; 2. Liczba nieruchomości jednorodzinnych i zagrodowych na terenie gminy: 800; 3. Liczba nieruchomości wielorodzinnych (wspólnota): 1; 4. Liczba osób zamieszkujących na terenie gminy: 1.930; 5. Długość dróg na terenie gminy do przejechania w trakcie zbiórki odpadów: około 100 km; 6. Łączna ilość odpadów komunalnych przewidzianych do zbiórki w ciągu 18 miesięcy ( w okresie trwania umowy) wynosi łącznie około 230 Mg, w tym odpadów zebranych selektywnie w ilości około 160 Mg. 7. Ilość wytwarzanych na terenie gminy odpadów nie jest zależna od Zamawiającego. Ustalone ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie. Wykonawcy nie przysługuje prawo do odszkodowania z tytułu odebrania i zagospodarowania większych ilości odpadów. 4. OBOWIĄZKI WYKONAWCY 1. Wykonawca przed podpisaniem umowy obowiązany jest przedstawić Zamawiającemu harmonogram odbioru odpadów komunalnych z terenu gminy Dubienka. 2. Wykonawca odpowiada za informowanie właścicieli nieruchomości zamieszkałych o terminach odbierania odpadów komunalnych. 3. Wykonawca obowiązany jest do odbioru każdej ilości odpadów komunalnych zebranych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych, zgromadzonych w pojemnikach i workach foliowych umieszczonych na terenie nieruchomości lub przed wejściem na nieruchomość, w miejscu umożliwiającym Wykonawcy załadunek odpadów. 4. Wykonawca obowiązany jest do odbioru w terminach ustalonych w harmonogramie odpadów komunalnych z pojemników będących własnością właścicieli nieruchomości. 5. Usługa odbioru odpadów komunalnych obejmuje zapewnienie przez Wykonawcę dojazdu do punktów trudno dostępnych poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z punktów adresowych o trudnej lokalizacji (np. dróg gruntowych). W sezonie zimowym, gdy ze względu na nieprzejezdność dróg niemożliwy będzie odbiór i wywóz odpadów zgodnie z ustalonym harmonogramem, Wykonawca jest obowiązany do ich odbioru w terminie, w którym droga stanie się przejezdna. Wykonawca obowiązany jest do informowania Zamawiającego o niemożliwości odbioru odpadów z powodu braku przejezdności po drodze. 6. Wykonawca w terminie do dnia 31 grudnia 2013 roku utworzy na terenie gminy Dubienka punkt selektywnej zbiórki odpadów komunalnych i będzie go prowadził do końca trwania umowy. 7. Zmiana terminu utworzenia punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych może nastąpić wyłącznie z przyczyn niezależnych od Wykonawcy. 8. Wymagany czas pracy punktu: od poniedziałku do piątku każdego tygodnia w godzinach od 10: 00 do 14: 00 , z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy. 9. W punkcie selektywnej zbiórki odpadów komunalnych będą przyjmowane przeterminowane leki i chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, a także odpady budowlane i rozbiórkowe oraz zużyte opony dostarczane przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych. Dostarczane odpady będą przyjmowane nieodpłatnie. 10. Wykonawca zapewni worki foliowe do zbierania odpadów komunalnych w ilości zapewniającej ciągłość świadczenia usługi odbierania odpadów. Ilość worków dostarczanych do poszczególnych nieruchomości ustalana będzie na podstawie zapotrzebowania właścicieli nieruchomości. 11. W przypadku niedopełniania przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych Wykonawca przyjmie je jako zmieszane odpady komunalne i w ciągu 5 dni od daty odbioru odpadów powiadomi o tym Zamawiającego. 12. Wykonawca jest obowiązany posiadać bazę magazynowo-transportową usytuowaną w gminie Dubienka lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy Dubienka, na terenie, do którego posiada tytuł prawny. Wyposażenie bazy magazynowo-transportowej winno spełniać wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości ( Dz. U. z 2013 r. poz. 122 ). 13. Załadunek i transport odpadów komunalnych odbywać się będzie za pomocą odpowiedniego sprzętu oraz środków transportu, które muszą być w dyspozycji Wykonawcy w okresie świadczenia usługi odbioru odpadów. Pojazdy winny spełniać wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości ( Dz. U. z 2013 r. poz. 122 ). Wykonawca powinien dysponować sprzętem specjalistycznym do odbioru i transportu odpadów tj.: - dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, w tym frakcji mokrej; - dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych; - jednym pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej. Wykonawca w ciągu 5 dni od daty podpisania umowy dostarczy Zamawiającemu licencjonowane oprogramowanie na jedno stanowisko komputerowe pozwalające na weryfikację danych o położeniu pojazdów, miejscach postoju oraz danych o miejscu wyładunku odpadów. 14. Wykonawca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do: 1) przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach ( Dz. U. z 2013 r. poz.21 ), 2) przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnych instalacji przetwarzania odpadów komunalnych wskazanych w uchwale Nr XXIV/397/2012 Sejmiku Województwa Lubelskiego z dnia 30 lipca 2012 r. w sprawie wykonania (Planu gospodarki odpadami dla województwa lubelskiego 2017) jako instalacja główna lub zastępcza. Wykonawca jest obowiązany przedstawiać Zamawiającemu, do dnia 15 każdego miesiąca, dowody potwierdzające wykonanie tych czynności, tj. kart przekazania odpadów odebranych z nieruchomości w poprzednim miesiącu. 15. Wykonawca ma obowiązek utrzymywania standardów sanitarnych oraz standardów ochrony środowiska zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości ( Dz. U. z 2013 r. poz.122 ), rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi ( Dz. U. Nr 104, poz.868 ) i postanowieniami regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dubienka. 16. Wykonawca jest obowiązany prowadzić ilościową i jakościową ewidencję odpadów zgodnie z przepisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz ustawy o odpadach. 17. Wykonawca jest obowiązany do sporządzania i przekazywania Zamawiającemu do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy, kwartalnych sprawozdań. Kwartalne sprawozdania należy sporządzać zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi ( Dz. U. z 2012 r. poz. 630). 18. Wykonawca odpowiedzialny jest za osiąganie poziomów odzysku odpadów komunalnych z uwzględnieniem poziomów odzysku wskazanych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U z 2012 r. poz. 391, z późn. zm.), rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych ( Dz. U z 2012 r., poz. 645) oraz rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów ( Dz. U z 2012 r. poz. 676 ). 19. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas realizacji przedmiotu umowy, a powstałe z wyłącznej winy Wykonawcy. 20. Wykonawca obowiązany jest do przestrzegania obowiązujących w trakcie trwania umowy przepisów prawnych, a w szczególności: - ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 2012 r. poz. 391, z późn. zm. ), - ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach ( Dz. U. z 2013 r. poz.21 ), - ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony Środowiska ( Dz. U. z 2008 r. Nr 25 poz.150, z późn. zm. ), - ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym ( Dz. U. z 2005 r. Nr 180 poz.1495, z późn. zm. ), - ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach ( Dz. U. z 2009r. Nr 79 poz. 666, z późn. zm ), - zapisów Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Lubelskiego Nr XXIV/396/12 z dnia 30 lipca 2012 r. w sprawie wykonania (Planu gospodarki odpadami dla województwa lubelskiego 2017), - uchwały Nr XXIII/126/12 Rady Gminy Dubienka z dnia 28 grudnia 2012 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dubienka, - uchwały Nr XXVIII/148/13 Rady gminy Dubienka z dnia 28 maja 2013 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, - rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 21 kwietnia 2006 r. w sprawie listy rodzajów odpadów, które posiadacz odpadów może przekazywać osobom fizycznym lub jednostkom organizacyjnym nie będącym przedsiębiorcami, oraz dopuszczalnych metod ich odzysku ( Dz. U. z 2006 r. Nr 75 poz. 527, z późn. zm. ), - rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości ( Dz. U. z 2013 r. poz.122 ), - ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny ( Dz. U. z 1964 r. Nr 16 poz. 93, z późn. zm.).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905131007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia przez Wykonawcę wadium w kwocie 2.000,00 zł. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy. 3. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Chełmie Filia Dubienka Nr rachunku: 54 8187 0004 2002 0000 0882 0002 z adnotacją: (Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych). Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego. Wadium wniesione w innej formie niż pieniądz należy w oryginale dołączyć do oferty. 5. Zamawiający zatrzyma bądź zwróci wadium zgodnie z treścią art. 46 ustawy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: ugdubienka.bip.lubelskie.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach