Przetargi.pl
Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Prostki i ich zagospodarowanie

Urząd Gminy w Prostkach ogłasza przetarg

  • Adres: 19-335 Prostki, ul. 1 Maja 44B
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. ()87) 611 20 12 , fax. (087) 611 20 79
  • Data zamieszczenia: 2013-05-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy w Prostkach
    ul. 1 Maja 44B 44B
    19-335 Prostki, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. ()87) 611 20 12, fax. (087) 611 20 79
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.prostki.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Prostki i ich zagospodarowanie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Tytuł i zakres zamówienia Przedmiot zamówienia obejmuje odbiór i transport oraz zagospodarowanie wskazanych w opisie zamówienia całej masy odpadów komunalnych zarówno zmieszanych jak i segregowanych, bez względu na warunki atmosferyczne - zbieranych z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Prostki. Odbiór i transport oraz ich zagospodarowanie będzie odbywał się z następujących miejscowości : Prostki, Bobry, Bogusze, Borki, Bzury, Cisy, Ciernie, Czyprki, Dąbrowskie, Długochorzele, Długosze, Dybowo, Dybówko, Glinki, Gorczyce, Guty Rożyńskie, Jebramki, Katarzynowo, Kibisy, Kobylin, Kobylinek, Kopijki, Kosinowo, Krupin, Krzywe, Krzywińskie, Kurzątki, Lipińskie Małe, Marchewki, Miechowo, Miłusze, Niedźwiedzkie, Nowaki, Olszewo, Ostrykół, Popowo, Prostki-Osiedle Leśne, Rożyńsk Wielki, Sokółki, Sołtmany, Taczki, Wiśniowo Ełckie, Wojtele, Zawady-Tworki i Żelazki, wskazanych na mapie stanowiącej załącznik do SIWZ. Dane charakteryzujące zamówienie : Powierzchnia gminy : 23108 ha, liczba mieszkańców 7789 /dane z ewidencji ludności - na koniec 2012 r /, liczba mieszkańców zadeklarowanych /dane z 88% gospodarstw/ - 5133 osoby /w tej ilości uwzględniono osoby które nieregularnie produkują odpady - proporcjonalnie do ilości miesięcy w roku/ - liczba budynków jednorodzinnych (gospodarstw domowych) - 961, - liczba budynków wielorodzinnych - 139, Ilości odebranych odpadów komunalnych z terenu gminy Prostki w latach : 2010 - 943 Mg 2011 - 958 Mg 2012 - 826 Mg 2013 - 205 Mg /I kwartał/. /w tych ilościach ok. 15 % odpadów komunalnych odbieranych z nieruchomości niezamieszkałych, które nie są objęte niniejszym postępowaniem/ W powyższym okresie Gmina Prostki nie prowadziła selektywnej zbiórki odpadów. Postępowanie przetargowe obejmuje następujące elementy: 1) Odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu Gminy Prostki i ich zagospodarowanie, Odbiór całej ilości odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości, zarówno zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów segregowanych z podziałem na suche i mokre, tj. odpady suche /papier i tektura, metale, tworzywa sztuczne, odpady wielomateriałowe, szkło/, odpady mokre /komunalne ulegające biodegradacji, odpady zielone/, popiół , (szacunkową liczbę nieruchomości, z których będą odbierane odpady komunalne zawierają załączniki do SIWZ). W przypadku ujawnienia nieruchomości, które nie są ujęte do odbioru odpadów /w załącznikach wymienionych wyżej/ Wykonawca ma obowiązek włączenia danej nieruchomości do zakresu wykonywanej usługi i powiadomienia o tym fakcie Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru każdej ilości nagromadzonych odpadów dla poszczególnych frakcji, a także odpadów leżących luzem obok kontenerów i pojemników. W przypadkach sporadycznych, na wezwanie Zamawiającego, Wykonawca w terminie możliwie jak najkrótszym dokona odbioru odpadów z miejsc przez niego wskazanych. Pojemniki/worki/kontenery zapewnia Właściciel/zarządca nieruchomości. W razie zaistnienia potrzeby, na wniosek właściciela/zarządcy nieruchomości, Wykonawca umożliwi dzierżawę /najem/ lub zakup pojemników lub kontenerów do gromadzenia odpadów komunalnych. Koszt sprzedaży lub dzierżawy pojemników i kontenerów nie może być wliczony w cenę zamówienia i podlega indywidualnemu rozliczeniu pomiędzy właścicielem nieruchomości a Wykonawcą. A) Zabudowa jednorodzinna. Na terenie zabudowy jednorodzinnej obowiązywać będzie system mieszany workowo/pojemnikowo/kontenerowy zbiórki odpadów komunalnych. a) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod 20 03 01). Zbiórka odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych) na terenie zabudowy jednorodzinnej będzie się odbywać w systemie workowo/pojemnikowym. Odpady te gromadzone będą w pojemnikach które zapewni Właściciel nieruchomości. Ilość budynków jednorodzinnych z ich adresami i ilością osób zamieszkujących podano w załączniku do SIWZ. b) Żużle i popioły (kod 10 01 01 ).Zbiórka żużli i popiołów będzie odbywała się w systemie workowym. Worki /przeźroczyste/ zapewni Właściciel nieruchomości. c) Odpady segregowane na odpady suche (kod ex 20 03 01) i odpady mokre (kod ex 20 01 08). Odpady zbierane z podziałem na suche i mokre zbierane będą w systemie workowo/ pojemnikowo/kontenerowym. Częstotliwość załadunku i wywozu odpadów komunalnych, wymienionych w pkt. a, b i c, przez Wykonawcę - nie rzadziej niż co dwa tygodnie w sezonie /okresie/ letnim i nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu w sezonie /okresie/ zimowym. B) Zabudowa wielorodzinna. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod 20 03 01). Na terenie zabudowy wielorodzinnej obowiązywać będzie system workowo/ pojemnikowy/ kontenerowy zbiórki odpadów komunalnych. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne zbierane będą do pojemników ustawionych w dotychczasowych przeznaczonych do tego miejscach ( wyznaczone miejsca na kontenery/pojemniki). Pojemniki/kontenery zapewnia Właściciel/zarządca nieruchomości i ustawia je w miejscach do gromadzenia odpadów ( miejsca ustawienia kontenerów/pojemników). Ilość budynków wielorodzinnych z ich adresami i ilością lokali podano w zał. nr 9b do SIWZ. Częstotliwość odbioru i wywozu odpadów komunalnych przez Wykonawcę - nie rzadziej niż 2 razy w tygodniu w sezonie letnim i 1 raz w tygodniu w sezonie zimowym; 2) Odbiór i transport odpadów komunalnych - pozostałych i ich zagospodarowanie : wielkogabarytowych (kod 20 03 07), wyeksploatowany sprzęt elektryczny i elektroniczny (kody 20 01 21, 20 01 23, 20 01 35 i 20 01 36), budowlanych i rozbiórkowych (kod 17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07, 17 01 80 17 02 01), przeterminowanych leków i chemikaliów (kod 20 01 31, 20 01 32), zużytych baterii i akumulatorów ( kod 20 01 33, 20 01 34).Odbiór odpadów wielkogabarytowych, w tym opon, wyeksploatowanego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, budowlanych i remontowych (pochodzące z prowadzenia drobnych prac nie wymagających pozwolenia na budowę, zgłoszenia zamiaru budowy lub wykonywania robót) , przeterminowanych leków i chemikaliów, zużytych baterii i akumulatorów, będzie się odbywać poprzez odbieranie wystawionych ww. odpadów gromadzonych przez właścicieli przed swoimi nieruchomościami w ustalonych przez Zamawiającego z Wykonawcą szczegółowych terminach. Częstotliwość załadunku i transportu przez Wykonawcę - 2 razy w roku. Odbiór i transport oraz zagospodarowanie odpadów komunalnych z 2-ch tymczasowych PSZOK-ów w m. Prostki i m. Wiśniowo Ełckie po otrzymaniu informacji o konieczności odbioru od prowadzącego w/w punkty. 3) Miejsce dostarczania odebranych odpadów komunalnych Wykonawca zobowiązany jest przekazywać odebrane od właścicieli nieruchomości odpady komunalne oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych wynikających z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami komunalnymi WPGO (Plan gospodarki odpadami dla województwa warmińsko-mazurskiego na lata 2011-2016). 4) Wykonawca ma obowiązek zagospodarować odebrane odpady komunalne w sposób zapewniający osiągnięcie określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012r. poz. 645) poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku następujących frakcji odpadów: papier, metale, tworzywa sztuczne i szkło, itp. 5) Raportowanie, sprawozdawczość i harmonogramy - inne obowiązki Wykonawcy a) Wykonawca będzie zobowiązany sporządzać sprawozdania na zasadach i terminach określonych w art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, z tym że sprawozdania kwartalne Wykonawca będzie sporządzał w 2 egz. : 1 egz. przekaże Wójtowi Gminy Prostki, 1 egz. Związkowi Międzygminnemu Gospodarka Komunalna z siedzibą w Ełku; b) Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia ewidencji nieruchomości, z których zostały odebrane zmieszane i segregowane odpady komunalne; c) Wykonawca będzie zobowiązany do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze i do bieżącego prowadzenia ewidencji ilościowej i jakościowej odpadów mieszanych z danej nieruchomości oraz sporządzania i przekazywania Zamawiającemu miesięcznych raportów zawierających informacje o: - ilości odebranych w Mg odpadów zmieszanych, frakcji suchej i mokrej, - ilości odebranych w Mg odpadów żużla i popiołu, - ilości odebranych w Mg odpadów zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, odpadów wielkogabarytowych, budowlanych i rozbiórkowych oraz pozostałych odpadów. - adresach nieruchomości z których zostały odebrane odpady komunalne, - adresach nieruchomości, które nie prowadzą selektywnej zbiórki odpadów z podziałem na frakcję suchą i mokrą. Wykonawca sporządza i przysyła do Zamawiającego w terminie 7 dni od zakończenia miesiąca, którego dotyczy Raport w formie elektronicznej uzgodnionej z Zamawiającym d) Wykonawca usługi będzie zobowiązany przedstawiać comiesięczne protokoły wykonania usługi - stanowiący załącznik do wzoru umowy /stanowiący podstawę płatności za usługę za dany miesiąc/; e) Wykonawca zobowiązany będzie natychmiast poinformować Zamawiającego o zdarzeniach, które mogą wpłynąć na prawidłową realizację zamówienia, w tym związanych z BHP, sytuacjach konfliktowych oraz mających wpływ na wizerunek Zamawiającego. f) Wykonawca zobowiązany będzie do przechowywania danych z monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego pojazdów, przez cały okres świadczenia usługi i udostępniania tych danych Zamawiającemu na każde jego żądanie; g) Wyłoniony w drodze niniejszego postępowania Wykonawca usługi przedstawi Zamawiającemu, przed podpisaniem umowy /nie później niż na 3 dni/ wstępny harmonogram odbioru odpadów komunalnych w miesiącu lipcu 2013 r. z terenu Gminy Prostki /w formie uzgodnionej z Zamawiającym/. Określi w harmonogramie trasy oraz dni odbioru odpadów z poszczególnych miejscowości. W trakcie realizacji usługi Wykonawca będzie przekazywał harmonogramy do dnia 25 miesiąca poprzedzającego miesiąc w którym będzie świadczona usługa / lub przygotuje jeden harmonogram na cały okres obowiązywania umowy z którego jednoznacznie będą wynikały terminy odbioru odpadów komunalnych/. W tym celu Zamawiający będzie przekazywał informacje dotyczące wszelkich zmian dotyczących nieruchomości na których wytwarzane będą odpady / zmian ilości osób zamieszkałych, zmian sposobu zbierania odpadów i inne/. W celu usprawnienia odbioru odpadów komunalnych wskazane jest aby trasy oraz dni w poszczególnych miesiącach realizacji usługi nie zmieniały się. Wykonawca będzie zobowiązany do przekazania zatwierdzonego harmonogramu wszystkim właścicielom nieruchomości w ciągu 5 dni od dnia otrzymania zatwierdzonego harmonogramu i każdej do niego wprowadzonej zmiany przez Zamawiającego, w następujących formach : dla zabudowy jednorodzinnej - l egzemplarz w formie papierowej dla każdego właściciela, dla zabudowy wielorodzinnej - l egzemplarz w formie papierowej dla każdego zarządzającego nieruchomością, a w przypadku braku zarządcy nieruchomości dla każdego właściciela lokalu. h) Wykonawca będzie zobowiązany do realizacji reklamacji (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem) w ciągu 2 dni od otrzymania zawiadomienia w formie telefonicznej lub pisemnej od Zamawiającego. Załatwienie reklamacji, które dodatkowo weryfikowane będzie poprzez raporty systemu GPS Wykonawca niezwłocznie potwierdza w formie pisemnej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wadium przetargowe ustala się w wysokości: 14.000,00 zł (czternaście tysięcy złotych i 00/100). Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 2.1. pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy 2.2. poręczeniach bankowych lub w poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 2.3. gwarancjach bankowych, 2.4. gwarancjach ubezpieczeniowych, 2.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 ust. 3 pkt. 4 lit. b ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U. Nr 109, poz.1158 oraz z 2002 r. Nr 25, poz. 253, Nr 66, poz. 596 i Nr 216, poz.1824). 3. Potwierdzenie dokonania przelewu (dot. wadium wniesionego w pieniądzu), wystawione przez Bank opisane WADIUM PRZETARGOWE /z podaniem nr sprawy/ należy dołączyć do oferty w postaci oryginału obejmujące okres związania Wykonawcy ofertą. 4. Wadium w innej postaci niż w pieniądzu, wymienionej w ust. 2 ppkt. 2.2 do 2.5 w postaci oryginału, obejmujące okres związania Wykonawcy ofertą (30 dni) należy dołączyć do oferty. 5. Zamawiający wyklucza wadium w innej postaci niż określone wyżej. 6. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 7. Oferty nie zabezpieczone wadium przetargowym będą traktowane jako nie spełniające wymagań przetargu i na tej podstawie zostaną odrzucone.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.prostki.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach