Przetargi.pl
Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Rachanie w okresie od dnia 15 stycznia 2015r. do dnia 31 grudnia 2015r.

Wójt Gminy Rachanie ogłasza przetarg

  • Adres: 22-640 Rachanie, ul. Dolna 1
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 084 6471103 , fax. 084 6471103
  • Data zamieszczenia: 2014-12-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wójt Gminy Rachanie
    ul. Dolna 1 1
    22-640 Rachanie, woj. lubelskie
    tel. 084 6471103, fax. 084 6471103
    REGON: 00054582800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rachanie.lubelskie.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Rachanie w okresie od dnia 15 stycznia 2015r. do dnia 31 grudnia 2015r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Rachanie liczącej 19 miejscowości: Falków, Grodysławice, Grodysławice Kolonia, Józefówka, Kociuba, Kozia Wola, Michalów, Michalów Kolonia, Pawłówka, Rachanie, Rachanie Kolonia, Siemierz, Siemnice, Werechanie, Werechanie Kolonia, Wożuczyn, Wożuczyn Cukrownia, Źwiartówek, Źwiartówek Kolonia gromadzonych w sposób selektywny jak i zmieszany. 2. Wykonawca zobowiązany jest do: 2.1 Zapoznania się z regulaminem utrzymania czystości i porządku w gminie oraz ustalenia zgodnie z nim i z Zamawiającym szczegółowych harmonogramów wykonywania usługi (według pkt. 8 niniejszego rozdziału - SIWZ) na cały czas trwania usługi. Harmonogramy należy uzgodnić najpóźniej do dnia podpisania umowy. 2.2 Powiadamiania wszystkich właścicieli nieruchomości o ww harmonogramach, na okresy 6 miesięczne z 1 miesięcznym wyprzedzeniem. 2.3 Terminowego i właściwego odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości według ustalony harmonogramów. 2.4 Niezwłocznego informowania Zamawiającego i właścicieli nieruchomości o zmianach harmonogramów lub niemożności dostosowania się do ich wykonania. 2.5 Odbioru odpadów wystawionych w pojemnikach przed nieruchomości, wywozu i ich zagospodarowania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa - które to czynności należy wykonywać w dni powszednie od poniedziałku do soboty w godzinach pracy Wykonawcy z zastrzeżeniami; a )nie wolno z nieruchomości do jednego samochodu zbierać jednocześnie odpadów zmieszanych lub pozostałych z segregacji i surowców wtórnych, b)jeżeli odbiór odpadów segregowanych i zmieszanych następuje w tym samym czasie Wykonawca wykonuje usługę dwoma samochodami odpowiednio oznakowanymi w tym napisy -odpady komunalne- i -surowce wtórne- . 2.6 Po opróżnieniu pojemniki ustawić na właściwe miejsce i dokonać sprzątnięcia w przypadku rozsypania odpadów. 2.7 Zawarcia umów i okazania ich Zamawiającemu w zakresie przekazywania wszystkich odebranych odpadów od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do Regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych (RIPOK) wskazanej w uchwale w sprawie wykonania (Planu gospodarki odpadami dla województwa Lubelskiego) jako instalacji regionalnej dla Gminy Rachanie oraz innych kontrahentów w zakresie zagospodarowania surowców wtórnych. 2.8 Wykonawca jest zobowiązany do osiągnięcia na obszarze objętym przedmiotem zamówienia poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku frakcji odpadów obejmujących papier, metale, tworzywa sztuczne i szkło wyliczanych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych ( Dz. U. z 2012 r., poz. 645). 2.9 W przypadku nie osiągnięcia przez Wykonawcę poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. ( Dz. U. z 2012 r., poz. 645) Zamawiający obciąży Wykonawcę karą umowną, a Wykonawca zobowiązuje się naliczoną karę bezspornie zapłacić Zamawiającemu. 2.10 Terminowego i właściwego przygotowywania sprawozdań wymaganych przepisami prawa i przekazywania ich Zamawiającemu. 2.11 Naprawienia lub ponoszenia wg wyboru Zamawiającego kosztów naprawy szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych na terenie Gminy Rachanie ( uszkodzenia chodników, ulic, obiektów małej architektury, pojemników itp.). 2.12 Ponoszenia odpowiedzialności za zawinione szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich w trakcie odbioru odpadów. 3. Wykonawca po podpisaniu umowy, a przed pierwszym odbiorem odpadów oraz przez cały okres wykonywania zamówienia winien na własny koszt dostarczać właścicielom nieruchomości worki na odpady o kolorystyce opisanej w pkt 3.3 w ilości zgodnej z załącznikiem nr 10. 3.1 Zamawiający wymaga od Wykonawcy usługi w przypadku gdy właściciel nieruchomości będzie zainteresowany i zgłosi taką potrzebę, zaopatrzenia nieruchomości w odpowiednie pojemniki do zbierania odpadów komunalnych na zasadzie odrębnie i wzajemnie ustalonych warunków między właścicielem nieruchomości, a Wykonawcą (umowa sprzedaży, dzierżawy, najmu, użyczenia). Zamawiający nie będzie ponosił z tego tytułu żadnych należności. Ponadto dezynfekcja pojemników należy do właściciela nieruchomości. 3.2 Właściciele nieruchomości gromadzić będą odpady w następujących rodzajach pojemników: a) worki o pojemności od 60 litrów do 120 litrów, b) pojemniki o pojemności 120 litrów do 240 1itrów, c) kontenery KP-7 o poj. 6500 litrów -7000 litrów, d) kosze uliczne 30 litrów - 50 litrów. 3.3 Kolorystyka pojemników do selektywnej zbiórki (worków i pojemników) będzie następująca: a) kolor niebieski - papier i tektura b) kolor biały - szkło bezbarwne c) kolor zielony - szkło kolorowe d) kolor żółty - tworzywa sztuczne, e) kolor brązowy - ulegające biodegradacji i zielone f ) kolor czarny - pozostałe w tym niesegregowane. 4. Podstawowe dane o uwarunkowaniach zamówienia: a)liczba nieruchomości, z których będą odbierane odpady komunalne wykazane są w zestawieniu załączonym do SIWZ ( załącznik Nr 9 do SIWZ ), b) liczba pojemników, w które powinny być wyposażone nieruchomości, wykazane są w zestawieniu załączonym do SIWZ ( załącznik Nr 10 do SIWZ ), (w przeliczeniu na jeden rodzaj odpadu komunalnego zmieszanego), c) Ilość odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Rachanie w okresie 12 miesięcy ( tj. od 01.10.2013r. do 30.09.2014r. ) określona jest w zestawieniu załączonym do SIWZ ( załącznik Nr 11 do SIWZ ), d)inne dane charakteryzujące uwarunkowania zamówienia podaje zestawienie załączone do SIWZ ( załącznik Nr 12 do SIWZ ). 5. Wykonawcy wraz z zawarciem umowy zostanie przekazana szczegółowa dokumentacja według zestawień roz. II pkt. 4 ( Załączniki nr 9 i 10 do SIWZ), którą należy uznać za dokumentację wyjściową do stworzenia bazy właścicieli nieruchomości. W trakcie realizacji zadania baza ta będzie podlegała modyfikacjom ze względu na zmianę właścicieli nieruchomości, wielkości wytwarzanych odpadów czy też powstawania nowych obiektów na nieruchomościach, gdzie będą wytwarzane odpady komunalne lub ich likwidacji. 6. Ilość wytworzonych odpadów jak i inne dane wymienione w zestawieniach z pkt. 4 nie są zależne od Zamawiającego. Ustalone ilości będą ulegały zmianom stosownie do rzeczywistej ilości nieruchomości, ilości mieszkańców, ilości i rodzaju odpadów wytworzonych przez właścicieli nieruchomości. 7. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i zagospodarowania całej masy odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości gromadzonych w sposób selektywny oraz odpadów zmieszanych. 8. Wykonawca jest zobowiązany realizować usługę odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych według niżej określonych warunków: 8.1 Częstotliwość i sposób odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości odbywać się będzie, zależnie od rodzaju zabudowy i rodzaju odpadu oraz zgodnie z regulaminem utrzymania czystości i porządku w gminie. 8.1.1 zabudowa jednorodzinna na terenie zabudowy jednorodzinnej obowiązywać będzie gromadzenie odpadów w systemie pojemnikowo - workowym: a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach o pojemności 120 litrów lub 240 litrów lub w workach o pojemności 60 litrów lub 120 litrów. Częstotliwość odbioru z nieruchomości - 1 raz w miesiącu. b) segregowane - papier, tektura, szkło, metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, odpady biodegradowalne zielone oraz pozostałości sortowania, przeznaczone do składowania gromadzone będą w pojemnikach o pojemności 120 litrów lub 240 litrów lub w workach o pojemności 60 litrów lub 120 litrów. Częstotliwość odbioru z nieruchomości: 1) metal - co najmniej raz w roku, 2) papier i tektura - co najmniej dwa razy w roku, 3) plastik i szkło - co najmniej raz na kwartał, 8.1.2 zabudowa wielorodzinna na terenie zabudowy wielorodzinnej obowiązywać będzie gromadzenie odpadów w systemie mieszanym workowo - pojemnikowym oraz pojemnikowo - kontenerowym: a) niesegregowane odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach o pojemności 1 100 litrów, KP-7 Częstotliwość odbioru z nieruchomości - co najmniej 1 raz w miesiącu. b) segregowane - papier, tektura, szkło, metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe ulegających biodegradacji i zielone oraz pozostałości sortowania, przeznaczone do składowania gromadzone będą w pojemnikach o pojemności 240 litrów lub 1 100 litrów w workach 60 litrów, 120 litrów. Częstotliwość odbioru z nieruchomości: 1) metal - co najmniej raz w roku, 2) papier i tektura - co najmniej dwa razy w roku, 3) plastik i szkło - co najmniej raz na kwartał, 8.1.3 nieruchomości niezamieszkałe: a) na terenie nieruchomości niezamieszkałych ( działalność produkcyjna, usługowa, handlowa i obiekty użyteczności publicznej ) obowiązywać będzie system mieszany: pojemniki, worki, kontenery: niesegregowane gromadzone będą w pojemnikach o pojemności 120 litrów, 240 litrów, 1100 litrów lub KP-7. Częstotliwość odbioru z nieruchomości niezamieszkałych - co najmniej 1 raz w miesiącu. b) segregowane - papier, tektura, szkło, metal, tworzywo sztuczne, opakowania wielomateriałowe, ulegające biodegradacji i zielone oraz pozostałości sortowania, przeznaczone do składowania gromadzone będą w pojemnikach o pojemności 120 litrów, 240 litrów, 1100litrów lub KP-7. Częstotliwość odbioru z nieruchomości niezamieszkałych - 1) metal - co najmniej raz w roku, 2) papier i tektura - co najmniej dwa razy w roku, 3) plastik i szkło - co najmniej raz na kwartał, 8.1.4 warunki wspólne: a) odpady budowlane i rozbiórkowe powstałe w wyniku prac niewymagających zgłoszenia lub pozwolenia na budowę - bezpośrednio od właścicieli nieruchomości z nieruchomości, zgromadzonych w kontenerze dostarczonym przez Wykonawcę na żądanie, b) detergenty i odbierane będą poprzez wystawianie tych odpadów przez właścicieli przed swoimi nieruchomościami.. - Częstotliwość odbioru z nieruchomości -1 raz w roku, c) meble i odpady wielkogabarytowe odbierane będą poprzez wystawianie tych odpadów przez właścicieli przed swoimi nieruchomościami. - Częstotliwość odbioru z nieruchomości -1 raz w roku, d) z koszy ulicznych o poj. 30 litrów lub 50 litrów Wykazy ilości i rozmieszczenia koszy i pojemników zostaną przekazane Wykonawcy w dniu podpisania umowy. - Częstotliwość odbioru z nieruchomości w terenach wiejskich (przystanki autobusowe, parkingi, w świetlicach i remizach, placach zabaw i inne) - według potrzeb nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu. e) leki z aptek na terenie gminy w których znajdują się ustanowione selektywne punkty zbiórki - Częstotliwość odbioru - 2 razy w roku w miesiącach marzec i październik. Wykaz aptek Zamawiający przekaże w formie wykazu. f) sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte baterie , zużyte opony i zużyty olej - Częstotliwość odbioru z nieruchomości -1 raz w roku, 8.2 Wymogi SIWZ wynikające z art. 6 ust. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1399). 8.2.1 Wymogi dotyczące przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych - art. 6d ust. 4 pkt.l. a) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania wszystkich odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania przeznaczonych do składowania do Regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych wskazanej w uchwale w sprawie wykonania (Planu gospodarki odpadami dla województwa lubelskiego ) jako instalacji regionalnej dla Gminy Rachanie. b) Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować wszystkie odebrane odpady zebrane selektywnie według powszechnie obowiązujących przepisów prawa. c) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią powstępowania z odpadami, określoną w obowiązujących przepisach prawa, w szczególności w ustawie o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. art. 17, z zastrzeżeniem, że jeżeli przed przekazaniem odebranych selektywnie odpadów do instalacji odzysku i unieszkodliwiania zostały one skierowane przez podmiot odbierający odpady do przesortowania, to powstałe pozostałości z sortowania - odpady o kodzie 19 12 12 , przeznaczone do składowania, muszą zostać przekazane do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych lub instalacji zastępczych, o których mowa w pkt a. 8.2.2Rodzaje odpadów komunalnych odbieranych selektywnie od właścicieli nieruchomości - art. 6d ust.4 pkt. 2. a) W sposób selektywny na nieruchomościach gromadzone będą i odbierane następujące odpady komunalne: 1. papier, tektura (kod odpadu 20 01 01) 2. szkło (kod odpadu 20 01 02) 3. tworzywa sztuczne (kod odpadu 20 01 39) 4. metal (kod odpadu 20 01 40) 5. inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny (kod odpadu 20 01 99) 6. odpady ulegające biodegradacji (kod odpadu 20 01 08) 7. detergenty (kod odpadu 20 01 29, 20 01 30) 8. akumulatory (kod odpadu 20 01 34) 9. odpady wielkogabarytowe (kod odpadu 20 03 07) 10. odpady budowlane i rozbiórkowe (kod odpadu 20 03 99) 11. odpady komunalne, niewymienione w innych podgrupach (kod odpadu 20 03 99) 12. leki (kod odpadu 20 01 31, 20 01 32) b) Odpady komunalne niesegregowane powstałe na nieruchomościach oznacza się (kod odpadu 20 03 O1). 8.3 Obowiązek prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem - art. 6 d ust. 4 pkt.4 a) Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia ma obowiązek prowadzenia pełnej dokumentacji wymaganej obowiązującymi w danym czasie przepisami prawa, odzwierciedleniem której będą kwartalne sprawozdania. b) Sprawozdanie należy przekazać w ustawowym terminie na obowiązującym druku w formie elektronicznej na uzgodniony adres poczty elektronicznej i w wersji papierowej na adres Urząd Gminy w Rachaniach. c) Sprawozdanie winno być opatrzone datą oraz imieniem i nazwiskiem osoby go sporządzającej w imieniu Wykonawcy oraz uzyskać akceptacje osoby reprezentującej Wykonawcę. d) W celu weryfikacji danych zawartych w sprawozdaniu, o którym mowa wyżej, Wójt Gminy Rachanie może zobowiązać Wykonawcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości do okazania dokumentów sporządzanych na potrzeby ewidencji odpadów oraz dokumentów potwierdzających osiągnięcie określonych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. e) W przypadku gdy sprawozdanie jest sporządzone nierzetelnie Wójt Gminy Rachanie wezwie Wykonawcę, który przekazał sprawozdanie, do jego uzgodnienia lub poprawienia w terminie 14 dni. 8.4 Szczegółowe wymagania stawiane Wykonawcom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości - art. 6d ust. 4 pkt. 5. A) Wykonawca ubiegający się o realizację zamówienia jest obowiązany: 1) posiadać bazę magazynowo - transportową, do której ma tytuł prawny usytuowaną w gminie Rachanie lub w odległości nie większej niż 60 km od jej granic zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r., która powinna być wyposażona w: a) miejsca do parkowania pojazdów b) pomieszczenia socjalne dla pracowników c) miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów d) legalizowaną samochodową wagę najazdową e) punkt bieżącej konserwacji i naprawy pojazdów f) miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów g)zamawiający dopuszcza zlecenia usług mycia i dezynfekcji pojazdów przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo - transportowej 2) zabezpieczyć teren bazy materiałowo - transportowej przed wstępem osób nieupoważnionych; 3) zabezpieczyć miejsca parkowania samochodów przed emisją zanieczyszczeń do gruntu; 4) zabezpieczyć miejsca gromadzenia selektywnie zebranych odpadów komunalnych przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczyć je przed działaniem czynników atmosferycznych - a także utrzymywać we właściwym stanie sanitarno - technicznym; 5) wyposażyć teren bazy w urządzenia odprowadzające wody opadowe i ścieki przemysłowe w/g ustawy prawo wodne (Dz. U. z 2012 r. poz. 145); 6) posiadać co najmniej 1 pojazd przystosowany do odbierania selektywnie zebranych odpadów, a także co najmniej 1 pojazd do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej 1 pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, które to wszystkie pojazdy są oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerami telefonu Wykonawcy zamówienia; 7) po zakończonej pracy parkować pojazdy każdego dnia wyłącznie na terenie bazy; 8) zapewnić spełnienie przez pojazdy następujących wymagań: a) pojazdy muszą być zabezpieczone przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów, b) pojazdy muszą być wyposażone w monitoring na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju, c) pojazdy muszą być wyposażone w czujniki zapisujące dane o miejscach wyładunku odpadów, d) pojazdy muszą posiadać narzędzia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników, e) dopuszcza się wyposażenie pojazdów w urządzenia do ważenia odpadów. 9) zarejestrować i zapewnić dopuszczenie do ruchu pojazdów oraz posiadanie aktualnych badań technicznych i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z przepisami ustawy o ruchu drogowym. B) Zamawiający wymaga od Wykonawcy odpowiedniego oznakowania samochodów, nazwą firmy i danymi do kontaktu a ponadto umieszczenia napisów adekwatnych do przeznaczenia (odpady komunalne) dla odpadów zmieszanych lub pozostałych z segregacji i (surowce wtórne) dla odbioru odpadów segregowanych. 9. Wykonawca w celu realizacji zamówienia jest zobowiązany stworzyć i przedstawić do akceptacji szczegółowe harmonogramy odbioru odpadów według wymogów roz.II pkt 8 pkt. 1.1.1 - 1.1.3, najpóźniej do dnia podpisania umowy. Będą one stanowić załącznik do umowy. Zamawiający dopuszcza w trakcie, trwania zamówienia zmiany w harmonogramach z przyczyn uzasadnionych, ale tak aby zachować terminy w rozdz. II pkt.2 ppkt. 2. 10. Gospodarka odpadami budowlanymi i rozbiórkowymi w sytuacjach, gdzie jest wymagane pozwolenie na budowę lub zgłoszenie, nie są przedmiotem niniejszego zamówienia i odbywać się będą w oparciu o odrębne umowy cywilno - prawne zawierane pomiędzy właścicielami nieruchomości, a podmiotami uprawnionymi do odbioru i zagospodarowania odpadów.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każda oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości: 5 000,00 PLN ( słownie: pięć tys. PLN ).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.rachanie.lubelskie.pl

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach