Przetargi.pl
Obsługa ratownicza Pływalni Panorama ul. M. Konopnickiej 5 w Bielsku-Białej oraz Pływalni Start ul. Startowa 36 w Bielsku-Białej

Bielsko-Bialski Ośrodek Sportu i Rekreacji ogłasza przetarg

  • Adres: 43-300 Bielsko-Biała, ul. M. Konopnickiej 5
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 33 8221875 , fax. 33 8221875
  • Data zamieszczenia: 2014-04-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Bielsko-Bialski Ośrodek Sportu i Rekreacji
    ul. M. Konopnickiej 5 5
    43-300 Bielsko-Biała, woj. śląskie
    tel. 33 8221875, fax. 33 8221875
    REGON: 00240215100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bbosir.bielsko.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Obsługa ratownicza Pływalni Panorama ul. M. Konopnickiej 5 w Bielsku-Białej oraz Pływalni Start ul. Startowa 36 w Bielsku-Białej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są usługi w zakresie ratownictwa wodnego, które muszą być świadczone zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresach określonych: a) Ustawą z dnia 18 sierpnia 2011r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (Dz. U. 2011 nr 208, poz. 1240). b) Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 23 stycznia 2012r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących liczby ratowników wodnych zapewniających stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego (Dz. U. 2012 nr 0, poz. 108). c) Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 27 lutego 2012r. w sprawie wymagań dotyczących wyposażenia obszarów wodnych w sprzęt ratunkowy i pomocniczy, urządzenia sygnalizacyjne i ostrzegawcze oraz sprzęt medyczny, leki i artykuły sanitarne, (Dz. U. 2012 nr 0, poz. 261). 2. Świadczenie usług ratownictwa wodnego będzie się odbywać z uwzględnieniem podanych niżej warunków: 1) Wykonawca starający się o realizację zamówienia Obsługa ratownicza Pływalni Panorama ul. M. Konopnickiej 5 w Bielsku-Białej oraz Pływalni Start ul. Startowa 36 Bielsku-Białej musi spełniać w szczególności następujące wymagania: a) Dysponować odpowiednim potencjałem technicznym i osobowym tj. odpowiednią ilością osób, posiadających aktualne kwalifikacje ratownicze oraz wiedzę i doświadczenie umożliwiające wykonanie zamówienia. Osoby zatrudniane przez Wykonawcę muszą posiadać aktualne (zweryfikowane) uprawnienia do pracy w charakterze RATOWNIKA WODNEGO, aktualne badania lekarskie potwierdzające zdolność do wykonywania pracy na stanowisku RATOWNIKA WODNEGO oraz będą przeszkolone w zakresie przepisów BHP i p.poż. b) Wziąć pełną odpowiedzialność za zatrudnienie odpowiedniej ilości RATOWNIKÓW WODNYCH w czasie godzin otwarcia pływalni oraz posiadania przez nich niezbędnych kwalifikacji do pracy, a także za zabezpieczenie pływalni w sytuacji absencji zatrudnianych ratowników bez względu na przyczynę ich absencji. c) Ponosić pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo osób przebywających na terenie pływalni ze szczególnym uwzględnieniem strefy mokrej w czasie pełnienia obowiązków ratowniczych, organizując we właściwy sposób pracę załogi ratowniczej. d) Ponosić pełną odpowiedzialność za pracę ratowników, którym powierzy wykonanie usługi. e) Odpowiadać za całość zagadnień organizacyjnych, finansowo-księgowych oraz kadrowych związanych z zatrudnieniem ratowników. f) Ratownicy wykonujący zamówienie nie będą podejmować żadnej działalności gospodarczej w miejscu i czasie świadczenia usług na rzecz Bielsko-Bialskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji. 2) Do zakresu obowiązków RATOWNIKÓW WODNYCH zatrudnionych przez Wykonawcę należeć będzie : a) Zapobieganie wszelkim szkodom materialnym wyrządzonym w obrębie niecek basenowych przez użytkowników odkrytych pływalni. W sytuacji zaistnienia takich szkód, fakt ten musi byś natychmiast zgłoszony do zarządcy. b) Samodzielne prowadzenie stosownej dokumentacji tj. dziennika pracy ratowników z wpisami dotyczącymi przebiegu pracy na każdej zmianie. c) Planowanie pracy przez zatrudnionych ratowników poprzez przygotowywanie grafików zmian. d) Imienne wytypowanie Starszych Ratowników (kierowników zmiany) nadzorujących wypełnianie przepisów obowiązujących służby ratownicze na pływalniach. e) Sprawdzenie przed otwarciem pływalni stanu technicznego urządzeń, zjeżdżalni i sprzętu ratowniczego będącego na wyposażeniu obiektów, a w przypadku zauważonych nieprawidłowości lub uszkodzeń, zgłoszenie kierownikowi/gospodarzowi obiektu lub pełniącemu zmianę konserwatorowi z wpisem do dziennika pracy. f) Noszenie odpowiedniego stroju tj. koszulki z napisem Ratownik oraz spodenek kąpielowych w aktualnie obowiązującym kolorze. g) Stałe usuwanie zanieczyszczeń (liście, śmieci, itp.) z lustra wody oraz z urządzeń rekreacyjnych znajdujących się w nieckach basenowych każdego dnia przed otwarciem pływalni oraz w ciągu dnia w trakcie wykonywania ochrony ratowniczej. h) Zapewnienie warunków bezpieczeństwa osób kapiących się i korzystających z atrakcji wodnych. i) Stała obserwacja lustra wody oraz reagowanie na każdy sygnał wzywania pomocy. j) Ratowanie osób, które uległy wypadkowi lub są narażone na niebezpieczeństwo utraty życia lub zdrowia. k) Udzielanie pierwszej pomocy przedlekarskiej w każdym zgłoszonym wypadku z odnotowaniem w dzienniku pracy, a w razie konieczności wezwanie pogotowia ratunkowego i sporządzenie protokołu powypadkowego. l) Obsługa i bieżące monitorowanie stanu urządzeń rekreacyjnych (masaże, gejzery, armatki wodne, sztuczna rzeka itp.) oraz zjeżdżalni. m) Zorganizowanie stałego punktu zdobywania kart pływackich. n) Kontrola i uzupełnianie stanu apteczek pierwszej pomocy. o) Pomoc w organizacji imprez sportowych, rekreacyjnych oraz zawodów. p) Udzielanie klientom informacji na temat regulaminu pływalni i regulaminów korzystania ze zjeżdżalni oraz atrakcji wodnych. q) Nadzór nad przestrzeganiem regulaminów oraz stosowanie odpowiednich procedur postępowania w przypadku ich łamania lub nieprzestrzegania. r) Dopilnowanie opuszczenia niecek basenowych przez wszystkich kąpiących się po godzinach otwarcia pływalni oraz sprawdzenie stanu i kompletności sprzętu ratowniczego. s) Dbanie o dobre imię Zamawiającego oraz Wykonawcy. t) Ratownicy przed rozpoczęciem pracy na obiekcie mają obowiązek zapoznać się z Regulaminem Pływalni, Instrukcją Bezpieczeństwa Pożarowego oraz Instrukcją Alarmową potwierdzając to własnoręcznym podpisem. 4. Inne uwarunkowania a) Ilość ratowników: - W czasie otwarcia Pływalni Panorama na jednej zmianie musi pracować min. 4 ratowników wodnych (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 23 stycznia 2012r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących liczby ratowników wodnych zapewniających stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego) pełniących dyżur na wyznaczonych stanowiskach ratowniczych. - W czasie otwarcia Pływalni Start na jednej zmianie musi pracować min. 6 ratowników wodnych (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 23 stycznia 2012r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących liczby ratowników wodnych zapewniających stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego) pełniących dyżur na wyznaczonych stanowiskach ratowniczych. b) Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany terminu rozpoczęcia i zakończenia świadczenia usług. c) Dołączony wraz ofertą wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (stanowiący załącznik nr 6 do SIWZ) będzie nieodłącznym elementem umowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo do weryfikacji osób z wykazu z przedstawionym grafikiem zmian przedstawionym przez Wykonawcę. d) Wykonawca odpowiada wobec Zamawiającego za wszelkie szkody wyrządzone Zamawiającemu oraz/lub osobom trzecim przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę. e) Zamawiający zastrzega sobie możliwość ciągłego nadzoru nad świadczeniem usługi w zakresie przedmiotu zamówienia. Pracownik upoważniony przez Zamawiającego ma prawo w dzienniku pracy ratowników wpisywać uwagi dotyczące niewykonania, nienależytego wykonania lub zaniedbań w wykonaniu usługi będącej przedmiotem niniejszego zamówienia. f) Wykonawca prowadził będzie dziennik pracy ratowników, do której strony będą wpisywały wszelkie uwagi oraz istotne wydarzenia związane z realizacją przedmiotu umowy. Dziennik pracy Wykonawca będzie przedstawiał Zamawiającemu raz w miesiącu w celu potwierdzenia wykonanych usług. g) Wymiary niecek basenowych na poszczególnych pływalniach: - Pływalnia Panorama dysponuje dwoma nieckami: jedna niecka 50 x 25 m, druga niecka 50x30 m - Pływalnia Start dysponuje dwoma nieckami: jedna niecka 50x20 m, druga niecka 59x33 m oraz brodzikiem dla dzieci.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 752500003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wniesienie wadium na rzecz Bielsko-Bialskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji, 43-300 Bielsku-Biała, ul. M. Konopnickiej 5, w wysokości 5.000,00zł, (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100), przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca, który nie wniesie wadium zostanie wykluczony z postępowania o udzielenie zamówienia. 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U z 2007r. Nr 42, poz.275, z 2008r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010r. Nr 96, poz. 620 z późn. zm.). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem (wyłącza się możliwość wniesienia wadium w gotówce) na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Pekao S.A. Oddział w Bielsku-Białej, nr konta 49 1240 4142 1111 0000 4828 1489, z podaniem tytułu: wadium - przetarg na ochronę ratowniczą Uwaga! - przy wnoszeniu wadium przelewem, dokument polecenia dokonania przelewu nie jest dowodem wniesienia wadium. Dokumentem potwierdzającym dokonanie wpłaty wadium jest uznanie kwotą wadium rachunku Zamawiającego (wpływ środków na rachunek Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert). 4. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 5. Wadium wniesione w pieniądzu, Zamawiający zwraca wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunku bankowym wskazanym przez Wykonawcę. 6. Wadium w innej formie niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału w Dziale Głównego Księgowego Bielsko-Bialskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Bielsku-Białej, ul. M. Konopnickiej 5. Uwaga! - termin ważności gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą. 7. W treści gwarancji/poręczenia musi znajdować się zapis, iż Gwarant/poręczyciel zobowiązuje się do nieodwołalnej, bezwarunkowej i płatnej na pierwsze żądanie Bielsko-Bialskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji wypłaty kwoty wadium w wysokości 5.000,00 zł., w terminie związania ofertą. Wypłata gwarancji/poręczenia powstaje gdy: Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie, odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. oraz powinno podlegać prawu polskiemu i być realizowana w Polsce. 8. Kopie wniesienia wadium potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. 9. Zamawiający zwraca wadium: a) wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza (z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy); b) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. c) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 8 ppkt a), jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.bbosir.bielsko.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach