Przetargi.pl
„Obsługa ratownicza Pływalni „Panorama” przy ul. Marii Konopnickiej 5 w Bielsku-Białej oraz Pływalni „Start” przy ul. Startowej 36 w Bielsku-Białej”.

BIELSKO-BIALSKI OŚRODEK SPORTU I REKREACJI ogłasza przetarg

  • Adres: 43-300 Bielsko-Biała, ul. Marii Konopnickiej 5
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-04-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: BIELSKO-BIALSKI OŚRODEK SPORTU I REKREACJI
    ul. Marii Konopnickiej 5
    43-300 Bielsko-Biała, woj. śląskie
    REGON: 002402151
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bbosir.bielsko.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Obsługa ratownicza Pływalni „Panorama” przy ul. Marii Konopnickiej 5 w Bielsku-Białej oraz Pływalni „Start” przy ul. Startowej 36 w Bielsku-Białej”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie na rzecz Zamawiającego usługi w zakresie obsługi ratowniczej na :a) Pływalni „Start” przy ul. Startowej 36 w Bielsku-Białej,2. Usługi w zakresie ratownictwa wodnego muszą być świadczone zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresach określonych: a) ustawą z dnia 18 sierpnia 2011r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (tekst jednolity: Dz.U. z 2023 r., poz. 714 z póź. zmianami),b) Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 23 stycznia 2012r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących liczby ratowników wodnych zapewniających stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego (tekst jednolity: Dz.U. z 2022 r., poz. 1981), c) Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 27 lutego 2012r. w sprawie wymagań dotyczących wyposażenia obszarów wodnych w sprzęt ratunkowy i pomocniczy, urządzenia sygnalizacyjne i ostrzegawcze oraz sprzęt medyczny, leki i artykuły sanitarne, (tekst jednolity: Dz.U. z 2022 r., poz. 1607)3. Wymiary niecek basenowych na pływalni: Pływalnia „Start” dysponuje dwoma nieckami: jedna niecka sportowa – 50m x 21m, , druga niecka rekreacyjna 57,5m x 36,3m ( wyposażona w zespól masaży wodno-powietrznych , kanał rwącej rzeki, gejzer powietrzny , masaże karku, jeż wodny) oraz brodzikiem dla dzieci.  Na Pływalni „Start” znajdują się również dwie zjeżdżalnie wodne: czterotorowa rodzinna oraz jednotorowa o nachyleniu 10%,4. Świadczenie usług ratownictwa wodnego będzie się odbywać z uwzględnieniem podanych niżej warunków:1) Wykonawca starający się o realizację zamówienia na obsługę ratowniczą Pływalni „Start” ul. Startowa 36 Bielsku-Białej musi spełniać w szczególności następujące wymagania:a) Dysponować odpowiednim potencjałem technicznym i osobowym tj. odpowiednią ilością osób, posiadających aktualne kwalifikacje ratownicze oraz wiedzę i doświadczenie umożliwiające wykonanie zamówienia. Osoby wykonujące usługi z ramienia Wykonawcy muszą posiadać aktualne uprawnienia do pracy w charakterze ratownika wodnego, aktualne badania lekarskie potwierdzające zdolność do wykonywania pracy na stanowisku ratownika wodnego oraz będą przeszkolone w zakresie przepisów BHP i p.poż.b) Wziąć pełną odpowiedzialność za zatrudnienie odpowiedniej ilości ratowników wodnych w czasie godzin otwarcia pływalni oraz posiadania przez nich niezbędnych kwalifikacji do pracy, a także za zabezpieczenie pływalni w sytuacji absencji zatrudnianych ratowników bez względu na przyczynę ich absencji.c) Ponosić pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo osób przebywających na terenie pływalni ze szczególnym uwzględnieniem strefy mokrej w czasie pełnienia obowiązków ratowniczych, organizując we właściwy sposób pracę załogi ratowniczej. W przypadku zgłoszenia jakichkolwiek roszczeń przez osoby trzecie, tytułem nieprawidłowej realizacji umowy przez ratowników, którym Wykonawca powierzył wykonanie usługi, Wykonawca zobowiązuje się we własnym zakresie do pokrycia wynikających roszczeń. d) Ponosić pełną odpowiedzialność za pracę ratowników, którym powierzy wykonanie usługi.e) Odpowiadać za całość zagadnień organizacyjnych, finansowo-księgowych oraz kadrowych związanych z zatrudnieniem ratowników.f) Odpowiadać za planowanie pracy przez zatrudnionych przez siebie ratowników poprzez przygotowanie grafików zmian.g) Zamawiający wymaga aby na obiekcie wyznaczony był Kierownik zespołu ratowników. h) Zamawiający wymaga aby na każdej zmianie ratowników wyznaczony był Kierownik zmiany do kontaktu z Zamawiającym, nadzorujący wypełnienie przepisów obowiązujących służby ratownicze na pływalni, a fakt wyznaczenia Kierownika zmiany został odnotowany w dzienniku pracy ratowników.i) Nadzorować przez wytypowanych imiennie w dzienniku pracy kierowników zmiany, właściwą realizację przepisów obowiązujących służby ratownicze na pływalni w zakresach określonych odpowiednimi przepisami prawa. j) Ratownicy wykonujący niniejsze zamówienie nie będą podejmować żadnej działalności gospodarczej w miejscu i czasie świadczenia usług na rzecz Bielsko-Bialskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji. k) Przebywanie na terenie pływalni poza godzinami pracy (dyżuru) jest możliwe tylko w uzasadnionych przypadkach po uzyskaniu zgody Dyrektora BBOSiR lub kierownika obiektu. Z pomieszczeń przekazanych na potrzeby wykonywania umowy mogą korzystać tylko te osoby, które będą na aktualnym grafiku zmian.5. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości dni i godzin obsługi ratowniczej oraz terminów rozpoczęcia i zakończenia świadczenia usług określonych w SWZ np. w przypadkach związanych ze zmianą w okresie funkcjonowania obiektu. Terminy otwarcia i zamknięcia obiektu w szczególności uzależnione są od panujących warunków atmosferycznych i mogą ulec przesunięciu np. w przypadku wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych wskazujących na brak frekwencji osób korzystających z pływalni. Wykonawcy z tego tytułu nie przysługują żadne roszczenia finansowe lub prawne.6. Terminy (w tym dni i godziny) określone w rozdziale VII SWZ mogą także ulec przesunięciu / zmniejszeniu w przypadku wystąpienia:a) przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego,b) działania siły wyższej, mającej bezpośredni wpływ na terminowość świadczenia usługi, c) działania niekorzystnych warunków atmosferycznych mających wpływ na terminowość świadczenia usługi d) wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności.7. Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia (stanowiący załącznik nr 8 do SWZ) będzie stanowił integralną część umowy. Wykonawca zobowiązany jest realizować na rzecz Zamawiającego usługi ratownicze osobami przedstawionymi w wykazie osób stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ. Zamawiający zastrzega sobie prawo do weryfikacji osób z wykazu z przedstawionym przez Wykonawcę grafikiem zmian.8. Inne uwarunkowania:1) Ilość ratowników: w czasie otwarcia Pływalni „Start” na jednej zmianie musi pracować min. 6 ratowników wodnych (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 23 stycznia 2012r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących liczby ratowników wodnych zapewniających stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego) pełniących dyżur na wyznaczonych stanowiskach ratowniczych. Dodatkowo Zamawiający wymaga dodatkowego (siódmego) ratownika wodnego w terminach i godzinach określonych w rozdziale VII ust. 1 pkt 1) ppkt e) SWZ.2) Wykonawca zapewnia podstawową opiekę medyczną na pływalni.3) Wykonawca samodzielnie prowadził będzie stosowną dokumentację tj. dziennik pracy ratowników z wpisami dotyczącymi przebiegu pracy na każdej zmianie, do której strony będą wpisywały wszelkie uwagi oraz istotne wydarzenia związane z realizacją przedmiotu umowy. 4) Wykonawca zobowiązany jest własnym staraniem i na własny koszt do bieżącego uzupełniania apteczek w punkcie pierwszej pomocy obsługiwanej przez ratowników na pływalni w sprzęt medyczny, leki, artykuły sanitarne wymagane Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 27 lutego 2012r. w sprawie wymagań dotyczących wyposażenia obszarów wodnych w sprzęt ratunkowy i pomocniczy, urządzenia sygnalizacyjne i ostrzegawcze oraz sprzęt medyczny, leki i artykuły sanitarne.5) Wykonawca przed podpisaniem umowy zobowiązany jest zawrzeć i przedstawić Zamawiającemu kopię zawartej polisy ubezpieczeniowej od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie niższą niż : dla części 1 - 130.000,00 zł.1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie na rzecz Zamawiającego usługi w zakresie obsługi ratowniczej na :Pływalni „Panorama” przy ul. Marii Konopnickiej 5 w Bielsku-Białej,2. Usługi w zakresie ratownictwa wodnego muszą być świadczone zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresach określonych: a) ustawą z dnia 18 sierpnia 2011r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (tekst jednolity: Dz.U. z 2023 r., poz. 714 z póź. zmianami),b) Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 23 stycznia 2012r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących liczby ratowników wodnych zapewniających stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego (tekst jednolity: Dz.U. z 2022 r., poz. 1981), c) Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 27 lutego 2012r. w sprawie wymagań dotyczących wyposażenia obszarów wodnych w sprzęt ratunkowy i pomocniczy, urządzenia sygnalizacyjne i ostrzegawcze oraz sprzęt medyczny, leki i artykuły sanitarne, (tekst jednolity: Dz.U. z 2022 r., poz. 1607)3. Wymiary niecek basenowych na pływalni: Pływalnia „Panorama” dysponuje dwoma nieckami: jedna niecka sportowa 50x25 m podzielona na trzy funkcje ( skoki do wody, 10 torów pływackich, dwa tory do nauki pływania) , druga niecka rekreacyjna 50x30m z wydzielonym brodzikiem dla dzieci oraz atrakcjami ( min. zespół masaży wodno-powietrznych, sztuczna rzeka itp.) oraz wodnym placem zabaw dla dzieci. Na Pływalni „Panorama” znajduje się również zjeżdżalnia o długości 42m 4. Świadczenie usług ratownictwa wodnego będzie się odbywać z uwzględnieniem podanych niżej warunków:1) Wykonawca starający się o realizację zamówienia na obsługę ratowniczą Pływalni „Panorama” przy ul. Marii Konopnickiej 5 w Bielsku-Białej musi spełniać w szczególności następujące wymagania:a) Dysponować odpowiednim potencjałem technicznym i osobowym tj. odpowiednią ilością osób, posiadających aktualne kwalifikacje ratownicze oraz wiedzę i doświadczenie umożliwiające wykonanie zamówienia. Osoby wykonujące usługi z ramienia Wykonawcy muszą posiadać aktualne uprawnienia do pracy w charakterze ratownika wodnego, aktualne badania lekarskie potwierdzające zdolność do wykonywania pracy na stanowisku ratownika wodnego oraz będą przeszkolone w zakresie przepisów BHP i p.poż.b) Wziąć pełną odpowiedzialność za zatrudnienie odpowiedniej ilości ratowników wodnych w czasie godzin otwarcia pływalni oraz posiadania przez nich niezbędnych kwalifikacji do pracy, a także za zabezpieczenie pływalni w sytuacji absencji zatrudnianych ratowników bez względu na przyczynę ich absencji.c) Ponosić pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo osób przebywających na terenie pływalni ze szczególnym uwzględnieniem strefy mokrej w czasie pełnienia obowiązków ratowniczych, organizując we właściwy sposób pracę załogi ratowniczej. W przypadku zgłoszenia jakichkolwiek roszczeń przez osoby trzecie, tytułem nieprawidłowej realizacji umowy przez ratowników, którym Wykonawca powierzył wykonanie usługi, Wykonawca zobowiązuje się we własnym zakresie do pokrycia wynikających roszczeń. d) Ponosić pełną odpowiedzialność za pracę ratowników, którym powierzy wykonanie usługi.e) Odpowiadać za całość zagadnień organizacyjnych, finansowo-księgowych oraz kadrowych związanych z zatrudnieniem ratowników.f) Odpowiadać za planowanie pracy przez zatrudnionych przez siebie ratowników poprzez przygotowanie grafików zmian.g) Zamawiający wymaga aby na obiekcie wyznaczony był Kierownik zespołu ratowników. h) Zamawiający wymaga aby na każdej zmianie ratowników wyznaczony był Kierownik zmiany do kontaktu z Zamawiającym, nadzorujący wypełnienie przepisów obowiązujących służby ratownicze na pływalni, a fakt wyznaczenia Kierownika zmiany został odnotowany w dzienniku pracy ratowników.i) Nadzorować przez wytypowanych imiennie w dzienniku pracy kierowników zmiany, właściwą realizację przepisów obowiązujących służby ratownicze na pływalni w zakresach określonych odpowiednimi przepisami prawa. j) Ratownicy wykonujący niniejsze zamówienie nie będą podejmować żadnej działalności gospodarczej w miejscu i czasie świadczenia usług na rzecz Bielsko-Bialskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji. k) Przebywanie na terenie pływalni poza godzinami pracy (dyżuru) jest możliwe tylko w uzasadnionych przypadkach po uzyskaniu zgody Dyrektora BBOSiR lub kierownika obiektu. Z pomieszczeń przekazanych na potrzeby wykonywania umowy mogą korzystać tylko te osoby, które będą na aktualnym grafiku zmian.5. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości dni i godzin obsługi ratowniczej oraz terminów rozpoczęcia i zakończenia świadczenia usług określonych w SWZ np. w przypadkach związanych ze zmianą w okresie funkcjonowania obiektu. Terminy otwarcia i zamknięcia obiektu w szczególności uzależnione są od panujących warunków atmosferycznych i mogą ulec przesunięciu np. w przypadku wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych wskazujących na brak frekwencji osób korzystających z pływalni. Wykonawcy z tego tytułu nie przysługują żadne roszczenia finansowe lub prawne. 6. Terminy (w tym dni i godziny) określone w rozdziale VII SWZ mogą także ulec przesunięciu / zmniejszeniu w przypadku wystąpienia:e) przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego,f) działania siły wyższej, mającej bezpośredni wpływ na terminowość świadczenia usługi, g) działania niekorzystnych warunków atmosferycznych mających wpływ na terminowość świadczenia usługi h) wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności.7. Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia (stanowiący załącznik nr 8 do SWZ) będzie stanowił integralną część umowy. Wykonawca zobowiązany jest realizować na rzecz Zamawiającego usługi ratownicze osobami przedstawionymi w wykazie osób stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ. Zamawiający zastrzega sobie prawo do weryfikacji osób z wykazu z przedstawionym przez Wykonawcę grafikiem zmian.8. Inne uwarunkowania:1) Ilość ratowników: w czasie otwarcia Pływalni „Panorama” na jednej zmianie musi pracować min. 6 ratowników wodnych (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 23 stycznia 2012r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących liczby ratowników wodnych zapewniających stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego) pełniących dyżur na wyznaczonych stanowiskach ratowniczych. Dodatkowo Zamawiający wymaga dodatkowego (siódmego) ratownika wodnego w terminach i godzinach określonych w rozdziale VII ust. 1 pkt 2) ppkt e) SWZ.2) Zapewnienie przez Wykonawcę oraz dopilnowanie noszenia odpowiedniego stroju tj. koszulki z napisem „Ratownik” oraz spodenek kąpielowych w aktualnie obowiązującym kolorze. 3) Wykonawca samodzielnie prowadził będzie stosowną dokumentację tj. dziennik pracy ratowników z wpisami dotyczącymi przebiegu pracy na każdej zmianie, do której strony będą wpisywały wszelkie uwagi oraz istotne wydarzenia związane z realizacją przedmiotu umowy. 4) Wykonawca zobowiązany jest własnym staraniem i na własny koszt do bieżącego uzupełniania apteczek w punkcie pierwszej pomocy obsługiwanej przez ratowników na pływalni w sprzęt medyczny, leki, artykuły sanitarne wymagane Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 27 lutego 2012r. w sprawie wymagań dotyczących wyposażenia obszarów wodnych w sprzęt ratunkowy i pomocniczy, urządzenia sygnalizacyjne i ostrzegawcze oraz sprzęt medyczny, leki i artykuły sanitarne. 5) Wykonawca przed podpisaniem umowy zobowiązany jest zawrzeć i przedstawić Zamawiającemu kopię zawartej polisy ubezpieczeniowej od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie niższą niż : dla części 1 - 130.000,00 zł. dla części 2 – 130.000,00 zł. W przypadku Wykonawcy, z którym zostaną podpisane umowy na obydwie części suma ubezpieczenia nie może być niższa niż 260.000,00 zł.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 75252000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem uczestnictwa w postępowaniu jest wniesienie wadium.2. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium dla CZĘŚCI 1 w wysokości 2 000,00 zł, (słownie: dwa tysiące złotych 00/100), dla CZĘŚCI 2 w wysokości 2 000,00 zł, (słownie: dwa tysiące złotych 00/100), przed upływem terminu składania ofert.Oferta Wykonawcy , który nie wniesie wadium lub wadium zostało wniesione w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona z postępowania o udzielenie zamówienia.3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy:a) pieniądzu;b) gwarancjach bankowych;c) gwarancjach ubezpieczeniowych;d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2019r. poz.310,836 i 1572)4. Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić przelewem (wyłącza się możliwość wniesienia wadium w gotówce) na rachunek bankowy Bielsko-Bialskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Banku PKO Bank Polski, nr konta 84 1020 2313 0000 3102 1092 1791,z podaniem tytułu: BBOSiR/24/04/TZ dla CZĘŚCI …. (należy wpisać odpowiednią część zamówienia , na którą składana jest oferta) .W przypadku składania ofert na obydwie części Wykonawca winien złożyć wadium oddzielnie dla każdej z części.5. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą wpływu środków pieniężnych na wskazany przez Zamawiającego rachunek bankowy.6. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 3 lit. b) – d) Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.7. W treści gwarancji/poręczenia musi znajdować się zapis, iż „Gwarant/poręczyciel zobowiązuje się do nieodwołalnej, bezwarunkowej i płatnej na pierwsze pisemne żądanie zgłoszoneprzez Bielsko-Bialskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji wypłaty w terminie związania ofertą pełnej kwoty wadium w wysokości: 2 000,00 zł. dla części 1 i 2 000,00 zł. dla części 2.Uwaga!W przypadku składania ofert na obydwie części wadium wnoszone w formie innej niż pieniężnej Wykonawca winien złożyć oddzielnie dla każdej z części (np. dwa dokumenty gwarancji/poręczenia).W gwarancji/poręczeniu winien być także zapis, iż „wypłata gwarancji/poręczenia powstajew okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp” oraz powinno podlegać prawu polskiemu i być realizowana w Polsce.Zamawiający nie wyraża zgody, aby żądanie zapłaty musiało być przekazane za pośrednictwem banku prowadzącego rachunek beneficjenta gwarancji lub jakiegokolwiek innego banku.Wadium w postaci dokumentu winno zawierać oznaczenie postępowania którego dotyczy.8. W przypadku wadium w formie gwarancji lub poręczenia wnoszonego przez Wykonawców występujących wspólnie (np. spółka cywilna, konsorcjum) zaleca się aby z treści gwarancjilub poręczenia wynikało, że wadium to dotyczy wszystkich podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.9. Zamawiający zwraca wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1-5 ustawy Pzp.10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, w przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ oraz potwierdzają spełnienie następujących warunków dotyczących:1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że:Posiada aktualną decyzję wydaną przez Ministra Spraw Wewnętrznych wyrażającą zgodę na wykonywanie ratownictwa wodnego na podstawie ustawy z dnia 18 sierpnia 2011r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarze wodnym (z decyzji jednoznacznie musi wynikać, ze Wykonawca może wykonywać ratownictwo wodne) oraz aktualną decyzję o wpisie do rejestru jednostek współpracujących z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne , o którym mowa w ustawie z dnia 8 września 2006r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (tekst jednolity: Dz. U. z 2022 r. poz. 1720, z późniejszymi zmianami)..UWAGA!Niniejszy warunek dotyczy również każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających sięo zamówienie, podwykonawcy jak i dalszego podwykonawcy3) Sytuacji ekonomicznej i finansowej.Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.4) Zdolności technicznej lub zawodowej.Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że:a) Posiada zdolność zawodową przedstawiając wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich trzech (3) lat przed upływem terminu skłania ofert – za spełnienie warunku Zamawiający uzna wykazanie się:DLA CZĘŚCI 1 - co najmniej jedną usługą, o charakterze i złożoności porównywalnej z przedmiotem zamówienia tj. w zakresie świadczenia usługi ratownictwa wodnego (zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa) na pływalni odkrytej lub pływalni krytej , posiadającej łączną powierzchnię lustra wody minimum 2500 m2 o wartości nie mniejszej niż 170.000,00 zł. brutto (słownie: sto siedemdziesiąt tysięcy złotych brutto).DLA CZĘŚCI 2 - co najmniej jedną usługą, o charakterze i złożoności porównywalnej z przedmiotem zamówienia tj. w zakresie świadczenia usługi ratownictwa wodnego (zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa) na pływalni odkrytej lub pływalni krytej, posiadającej łączną powierzchnię lustra wody minimum 2500 m2 o wartości nie mniejszej niż 170.000,00 zł. brutto (słownie: sto siedemdziesiąt tysięcy złotych brutto).W przypadku Wykonawców składających ofertę na obydwie części, warunek zostanie za spełniony, jeżeli Wykonawcy wykażą się odrębną usługą spełniającą warunek dla części 1 i odrębną usługą spełniającą warunek dla części 2.UWAGA!Przez jedną usługę Zamawiający rozumie jeden/ą kontrakt/umowę.W przypadku gdy przedmiotem zamówienia są świadczenia okresowe lub ciągłe, dopuszcza się nie tylko zamówienia wykonane (tj. zakończone), ale również aktualnie wykonywane.W takim przypadku część zamówienia już wykonana musi wypełniać wymogi określone przez Zamawiającego na dzień składania ofert.b) Dysponuje osobami zdolnymi do realizacji niniejszego zamówienia - za spełnienie warunku Zamawiający uzna :DLA CZĘŚCI 1 - dysponowanie co najmniej dwunastoma (12) osobami skierowanymi przez Wykonawcę do realizacji niniejszego zamówienia , DLA CZĘŚCI 2 – dysponowanie co najmniej dwunastoma (12) osobami , skierowanymi przez Wykonawcę do realizacji niniejszego zamówienia. Każda osoba skierowana do realizacji zamówienia musi spełnić łącznie następujące warunki: posiadać wiedzę i umiejętności z zakresu ratownictwa wodnego i technik pływackich, posiadać co najmniej jedną z innych kwalifikacji przydatnych w ratownictwie wodnym, o którym mowa w art. 2 pkt 4, do prowadzenia działań ratowniczych wymienionych w art. 13; spełniać wymagania określone w ustawie z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym lekarza systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne, pielęgniarki systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne, ratownika medycznego realizujących doskonalenie zawodowe lub ratownika; być zatrudnioną lub pełniącą służbę w podmiocie uprawnionym do wykonywania ratownictwa wodnego lub będącą członkiem tego podmiotu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-04-11

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach