Przetargi.pl
Obsługa ratownicza krytej pływalni Delfin w Gliwicach

Miejski Zarząd Usług Komunalnych ogłasza przetarg

  • Adres: 44-109 Gliwice, ul. Strzelców Bytomskich 25c
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 2310031, 3350444 , fax. 032 2310032
  • Data zamieszczenia: 2016-07-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Zarząd Usług Komunalnych
    ul. Strzelców Bytomskich 25c 25c
    44-109 Gliwice, woj. śląskie
    tel. 032 2310031, 3350444, fax. 032 2310032
    REGON: 27104821200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzuk.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Jednostka budżetowa samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Obsługa ratownicza krytej pływalni Delfin w Gliwicach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie ratownictwa wodnego na krytej pływalni Delfin w Gliwicach przy ul. Warszawskiej 35. Usługi muszą być świadczone zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności: - ustawą z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (Dz.U. 2011 r. nr 208 poz. 1240 ze zm.); - rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 23 stycznia 2012 r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących liczby ratowników wodnych zapewniających stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego (Dz.U. 2012 r. poz. 108). Liczba ratowników zapewniających stałą kontrolę pływalni musi być zgodna z ww. rozporządzeniem, jednak nie mniejsza niż trzech ratowników na każdej zmianie. Załącznik nr 9 zawiera szczegółową informację na temat dni i liczby godzin do przepracowania. Usługi będące przedmiotem zamówienia mają być realizowane w sposób ciągły, w czasie godzin otwarcia pływalni, przez ratowników, którzy posiadają wymagane obowiązującymi przepisami uprawnienia ratownika wodnego, w szczególności: - aktualne uprawnienia ratownika wodnego nadane przez uprawniony podmiot zgodnie z ustawą z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (Dz.U 2011 r. nr 208 poz. 1240 ze zm.) oraz aktami wykonawczymi do tej ustawy; - ukończony kurs w zakresie kwalifikowanej pierwszej pomocy, umożliwiający wykonywanie czynności określonych w art. 14 pkt. 1 -9 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (t.j. Dz.U. 2013 r. poz. 757 ze zm.); - aktualne badania lekarskie potwierdzające zdolność do wykonywania pracy na stanowisku ratownika wodnego; - aktualne badania do celów sanitarno - epidemiologicznych; - przeszkolenie w zakresie przepisów BHP i p.poż. Do zakresu obowiązków ratowników pływalni należeć będzie: 1. Stawienie się na miejsce świadczenia usług punktualnie, w stanie psychofizycznym umożliwiającym odpowiedzialne i rzetelne świadczenie usług. Osoby w stanie wskazującym na spożycie alkoholu, środków odurzających lub innych podobnych środków nie będą dopuszczone do świadczenia usług. 2. Każdorazowo przed podjęciem dyżuru podpisanie się na wykazie obecnych usługodawców znajdującym się w szatni pływalni wpisując imię i nazwisko oraz czas pełnienia dyżuru. 3. Zapewnienie bezpieczeństwa osobom korzystającym z pływalni. 4. Udzielanie pomocy przedmedycznej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 5. Wykonywanie poleceń kierownika pływalni wynikających z zakresu przestrzegania regulaminu porządkowego i organizacyjnego. 6. Wykonywanie innych poleceń kierownika pływalni mających na celu zapewnienie bezpieczeństwa i higieny osób przebywających w obrębie niecki basenowej. 7. Kontrola przestrzegania przez osoby korzystające z pływalni regulaminu obiektu, porządku publicznego oraz ogólnie przyjętych norm zachowania. 8. Dbałość o porządek pomieszczeń udostępnionych Wykonawcy. 9. Udostępnienie osobom korzystającym z pływalni urządzeń oraz wyposażenia (np. udostępnianie sprzętu do nauki pływalnia) oraz nadzór nad poprawnością użytkowania i oddawania. 10. Kontrola nad powierzonym mieniem i zgłaszanie kierownikowi pływalni wszelkich nieprawidłowości wynikających z powyższego. 11. Sprawdzanie, przed otwarciem pływalni, stanu technicznego urządzeń, sprzętu ratowniczego będącego na wyposażeniu obiektu, a w przypadku zauważonych nieprawidłowości lub uszkodzeń - zgłaszanie kierownikowi pływalni lub osobie przez niego wyznaczonej, z wpisem do dziennika pracy. 12. Reagowanie i informowanie kierownika pływalni lub osoby przez niego wyznaczonej , o wszelkiego rodzaju nieprawidłowościach mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników pływalni. 13. Prowadzenie i dokumentowanie bieżącej obserwacji wody zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 9 listopada 2015 r. w sprawie wymagań jakim powinna odpowiadać woda na basenach (Dz.U. 2015 r. poz. 2016). 14. Kontrola stanu wody w nieckach basenowych i basenach Whirpool poprzez sprawdzenie temperatury wody (pierwszy pomiar - początek zmiany), monitorowanie stanu wody, tj. sprawdzanie czy nie występują zanieczyszczenia obce w wodzie. W przypadku stwierdzenia występowania zanieczyszczeń obcych w wodzie należy je usunąć podbierakiem, a jeżeli nie jest to możliwe - fakt ten należy zgłosić kierownikowi pływalni lub osobie przez niego wyznaczonej. W przypadku wystąpienia zanieczyszczeń mających wpływ na stan wody pod względem sanitarno - epidemiologicznym należy niezwłocznie poinformować kierownika pływalni. 15. Codzienna kontrola stanu dwóch zjeżdżalni wodnych, przed udostępnieniem dla użytkowników, poprzez fizyczne sprawdzenie zjeżdżalni na całej ich długości oraz sprawdzenie poprawności funkcjonowania sygnalizacji świetlnej. 16. Likwidowanie zanieczyszczeń powstałych w wodzie i wokół niecek. 17. Zapobieganie wszelkim szkodom materialnym wyrządzanym przez użytkowników pływalni. 18. Kontrola stanu apteczek pierwszej pomocy oraz zgłaszanie kierownikowi pływalni konieczności uzupełnienia apteczki w niezbędne środki. 19. Sygnalizowanie za pomocą urządzeń alarmowych przekroczenia w obowiązującym na terenie pływalni porządku oraz pomoc w akcji ewakuacyjnej na obiekcie zgodnie z procedurą. 20. Kulturalne udzielanie klientom wyczerpujących informacji dotyczących regulaminu oraz obsługi i działania urządzeń na terenie pływalni. 21. Po zakończeniu zmiany kontrola pomieszczeń znajdujących się na terenie hali basenowej (dopilnowanie opuszczenia niecek basenowych, sauny, natrysków, szatni przez wszystkich użytkowników pływalni). 22. Po zakończonej zmianie pozostawienie należytego porządku w pomieszczeniach udostępnionych Wykonawcy, tj. m.in. dyżurka ratowników oraz punkt udzielania pierwszej pomocy, wyłączenie sprzętu nagłaśniającego i części oświetlenia. 23. Zamawiający wprowadza całkowity zakaz korzystania przez ratowników z telefonów komórkowych oraz innych urządzeń elektronicznych podczas pełnienia dyżurów - poza wyjątkowymi sytuacjami zagrożenia zdrowia i życia ludzkiego lub mienia. Za każdy zaistniały przypadek korzystania/ używania przez ratownika podczas pełnienia dyżuru telefonu komórkowego lub innego urządzenia elektronicznego w celach innych niż zaalarmowanie o zagrożeniu zdrowia i życia ludzkiego lub mienia Wykonawca zapłaci karę umowną. Pozostałe obowiązki Wykonawcy: 1. Z pomieszczeń przekazanych na potrzeby wykonywania usług będących przedmiotem zamówienia mogą korzystać tylko te osoby, które będą wpisane na aktualnym grafiku pracy. 2. Ratownicy realizujący zamówienie nie mogą podejmować żadnej działalności gospodarczej w miejscu pracy - wykonywania usługi podczas pełnienia dyżuru. 3. Wykonawca we własnym zakresie zobowiązany jest do zapewnienia odzieży dla ratowników zgodnie z przepisami BHP oraz wytycznymi w tym zakresie. 4. Wykonawca ponosi odpowiedzialność materialną za powierzony mu sprzęt Zamawiającego. 5. Wykonawca imiennie wyznacza, na każdej zmianie, kierownika zmiany nadzorującego wypełnianie przepisów obowiązujących służby ratownicze na pływalni. 6. Wykonawca samodzielnie prowadzi dokumentację pracy ratowników z wpisami przebiegu pracy na każdej zmianie w dzienniku pracy oraz dzienniku udzielania pierwszej pomocy przez ratowników wodnych. 7. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania procedur w zakresie obejmowania, przekazywania i zakończenia dyżurów. 8. Wykonawca będzie udzielał pomocy w organizowaniu imprez sportowych i zawodów. 9. Przed rozpoczęciem pracy na pływalni Wykonawca zapozna ratowników świadczących usługi z regulaminem pływalni oraz instrukcją bezpieczeństwa pożarowego. Ratownicy potwierdzą ten fakt własnoręcznym podpisem. 10. Wykonawca zobowiązany jest przedkładać Zamawiającemu do 2 dni przed końcem każdego miesiąca kalendarzowego imienny harmonogram świadczenia usług przez ratowników na pływalni obejmujący wszystkie dni następnego miesiąca (grafik pracy). Wszelkie zmiany w harmonogramie muszą być naniesione na grafik, który udostępniony będzie w pomieszczeniu ratowników na pływalni. 11. Przed rozpoczęciem realizacji zamówienia oraz każdorazowo w przypadku zatrudnienia nowych osób do realizacji zamówienia, Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć Zamawiającemu kopie potwierdzoną za zgodność z oryginałem oraz do wglądu oryginały następujących dokumentów dotyczących każdego ratownika realizującego zamówienie: - Aktualne uprawnienia nadane przez uprawniony podmiot - uprawnienia ratownika wodnego. - Ważny dokument potwierdzający ukończony kurs w zakresie kwalifikowanej pierwszej pomocy. - Ważne badania do celów epidemiologiczno - sanitarnych. Powyższe dokumenty każda z osób wykonujących dyżur powinna mieć przy sobie w razie konieczności ich okazania odpowiednim służbom. Wykonawca zobowiązany jest do końca września 2016 r. opracować i wdrożyć indywidualnie dla krytej pływalni Delfin dokumenty, które pozwolą na precyzyjne zbadanie/ przeanalizowanie podejmowanych działań oraz prowadzenie skutecznego, dobrze zorganizowanego nadzoru ratowniczego. Wymagane opracowania: 1. Karta udzielonej pomocy przedmedycznej zawierające podstawowe informacje o zdarzeniu, rodzaju udzielonej pomocy i ewentualnej interwencji służb medycznych lub porządkowych (policja, ochrona). 2. Schemat postępowania sytuacyjnego - w różnych wariantach prowadzenia akcji ratowniczej, w tym zasady powiadamiania i algorytmy czynności poszczególnych członków zespołu. 3. Procedury postępowania w różnego rodzaju zdarzeniach, np. sposób postępowania z użytkownikiem stwarzającym zagrożenie (w stanie nietrzeźwości, łamiącego zasady zachowania na obiekcie, agresywnego, itp.). 4. Zakres czynności ratowników na poszczególnych stanowiskach. 5. Określenie, po analizie występujących zdarzeń, miejsc szczególnie niebezpiecznych, sposobów ich dodatkowego zabezpieczenia i oznakowania. 6. Plan rotacji zespołu w czasie zmiany z określeniem miejsca i czasu pełnienia dyżuru, przerw planowych i wymuszonych, itp. 7. Procedury obejmowania, przekazywania i zakończenia dyżuru. 8. Procedury przejmowania i zdawania nadzoru ratowniczego nad grupami zorganizowanymi. 9. Procedury czasowego wyłączania określonych obszarów obiektu z używalności. 10. Procedury pomocy technicznej osobom niepełnosprawnym we wchodzeniu i wychodzeniu z wody. 11. Plan treningów ratowniczych, symulowanych akcji, integracji pracy zespołu, itp. 12. Zasady wykonywania innych czynności, zgodnie z umową zawartą z Zamawiającym. 13. Inne zgodnie z potrzebami i uznaniem osób odpowiadających za pracę zespołu. Miejsce świadczenia usług: Kryta pływalni Delfin, ul. Warszawska 35, 44-100 Gliwice Godziny otwarcia: poniedziałek - piątek 6:00 - 22:00, sobota, niedziela i święta* 8:00 - 22:00. * - w dniach 17.04.2017 r . i 15.06.2017 r. pływalnia będzie czynna w godzinach 14:00 - 22:00. Charakterystyka obiektu: 1. Niecka basenowa o wymiarach 25,04 x 12, 5 m i głębokości od 1,2 do 1,8 m z dnem o jednostajnym spadku wyłożonym płytkami ceramicznymi koloru jasnoniebieskiego, z normatywnymi liniami torowymi wykonanymi z ciemnogranatowych płytek ceramicznych. 2. Wzdłuż trzech ścian wyłożonych takimi samymi płytkami ceramicznymi zlokalizowana jest normatywna listwa spoczynkowa. 3. W czterech narożnikach zlokalizowane są wystające poza lico ściany wyciągane drabinki z chromoniklu. 4. Dopływ w postaci 55 szt. szachownicowo rozlokowanych punktowych dopływów, natomiast odpływ w postaci przelewów górnych typu fińskiego usytuowanych wzdłuż dwóch dłuższych boków niecki basenowej. 5. Do spuszczania wody służy 5 szt. punktowych odpływów zlokalizowanych w dnie części głębokiej. 6. Z obydwu stron, wzdłuż krótszych boków basenu znajdują się wystające ponad poziom obejścia murki nawrotowe, na których od strony głębokiej wody można osadzić 6 szt. ażurowych, wyciąganych słupków startowych wykonanych z chromoniklu. 7. W bocznej ścianie od strony wody płytkiej usytuowana 3 szt. dysz - biczy wodnych, 3 szt. wnęk z masażami powietrzno - wodnymi denno - bocznymi. 8. 2 przeciwprądy i gejzery. 9. We wnęce zlokalizowanej 6 m od dłuższego boku niecki basenowej znajduje się wanna hamownicza dla dwóch zjeżdżalni rurowych, o głębokości od 0,6 do 1 m z wystającymi ponad dno grzybkami wlotowymi wody o powierzchni 25,8 m2. 10. W drugiej wnęce częściowo odgrodzonej od hali basenowej ścianką wykonaną z luksferów usytuowany jest nieregularnego kształtu (nerka) brodzik o powierzchni 55,4 m2 stałej głębokości 0,6 m i dwóch dodatkowych atrakcjach: kaskada typu Grzybek i zjeżdżalnia typu Słonik. 11. W trzeciej wnęce znajdują się dwa baseny Whirpool - lustro wody o średnicy 1,8 m każdy. 12. Z hali basenowej jest wejście do bezobsługowej sauny. 13. Obejście wokół wszystkich basenów wykonane jest z antypoślizgowych płytek ceramicznych koloru jasnokremowego. 14. Maksymalna dopuszczalna liczba osób w strefie basenowej nie może przekroczyć 80 osób. Średnia liczba osób korzystających z basenu w ciągu dnia wynosi ok 490 osób. Wykonawca zobowiązany jest do zapoznania się z Polityką Bezpieczeństwa Pracy oraz Polityką Środowiskową obowiązującymi w MZUK.* Wykonawca zobowiązany jest do stosowania zasad środowiskowych, bezpieczeństwa i higieny pracy dla dostawców towarów, usług i robót budowlanych obowiązujących w MZUK.* * - dokumenty dostępne na stronie internetowej www.mzuk.pl pod hasłem Certyfikat ISO.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 752520007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 3 000 zł (słownie: trzy tysiące złotych)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin płatności
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mzuk.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach