Przetargi.pl
Obsługa prawna Urzędu Miejskiego w Cieszynie oraz Rady Miejskiej Cieszyna

Gmina Cieszyn, w imieniu której działa Burmistrz Miasta Cieszyna ogłasza przetarg

  • Adres: 43-400 Cieszyn, Rynek 1
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 033 4794200, 4794350 , fax. 033 4794303, 4794361
  • Data zamieszczenia: 2015-11-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Cieszyn, w imieniu której działa Burmistrz Miasta Cieszyna
    Rynek 1 1
    43-400 Cieszyn, woj. śląskie
    tel. 033 4794200, 4794350, fax. 033 4794303, 4794361
    REGON: 00051570900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.cieszyn.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Obsługa prawna Urzędu Miejskiego w Cieszynie oraz Rady Miejskiej Cieszyna
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem niniejszego zamówienia jest świadczenie obsługi prawnej na rzecz Urzędu Miejskiego w Cieszynie oraz Rady Miejskiej Cieszyna. Zamówienie niniejsze podzielone zostało na dwie części. Zgodnie z art. 83 ust. 2 u.p.z.p. zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych. Zamawiający, zgodnie z art. 83 ust. 3 u.p.z.p., zastrzega, że wykonawca może złożyć ofertę tylko na jedną część zamówienia. 1. Część 1. Obsługa prawna Urzędu Miejskiego w Cieszynie. W ramach realizacji tej części zamówienia przewiduje się ok. 50 godzin obsługi prawnej tygodniowo, w tym 25 godzin w siedzibie zamawiającego (Urząd Miejski w Cieszynie, Rynek 1 - zamawiający udostępnia pomieszczenie i media), z tym zastrzeżeniem, że obsługa musi odbywać się codziennie przez co najmniej 3 godziny w godzinach pracy Urzędu Miejskiego oraz ok. 25 godzin poza siedzibą zamawiającego. Zakres zamówienia dla tej części obejmuje: a) zastępstwo procesowe w sprawach cywilnych, w tym kontynuowanie ponad 90 spraw, b) prowadzenie egzekucji należności cywilnych, c) udzielanie opinii i porad prawnych na rzecz wszystkich wydziałów, biur oraz samodzielnych stanowisk Urzędu Miejskiego, d) opiniowanie uchwał pod względem formalno-prawnym, e) opiniowanie zarządzeń Burmistrza Miasta, f) opiniowanie umów, projektów umów i porozumień, g) zaskarżanie rozstrzygnięć nadzorczych Wojewody i Regionalnej Izby Obrachunkowej. UWAGA. Jeżeli wykonawca wyznaczy zastępstwo za nieobecnego radcę prawnego bądź adwokata, osoba zastępująca musi posiadać kwalifikacje wskazane w pkt 5.3.1 niniejszej SIWZ i musi opiniować i podpisywać wszystkie dokumenty, o których mowa powyżej. Obecnie, w ramach realizacji zadań związanych z obsługa prawną Urzędu Miejskiego, prowadzone są następujące sprawy (w toku postępowań sądowych): a) 27 spraw o zapłatę, b) 2 sprawy o eksmisję (interwencja uboczna), c) 6 spraw o stwierdzenie zasiedzenia, d) 5 spraw o ustanowienie służebności, e) 14 spraw spadkowych, f) 2 sprawy dotyczące postępowania administracyjnego: skarga na decyzję Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, skarga na decyzję Wojewody Śląskiego w przedmiocie zwrotu wywłaszczonej nieruchomości, g) 36 innych spraw. 2. Część 2. Obsługa prawna Rady Miejskiej Cieszyna. Realizacja tej części zamówienia odbywać się będzie w siedzibie zamawiającego (zamawiający udostępnia pomieszczenie i media) i obejmuje obsługę prawną w wymiarze 5 godzin tygodniowo (na miejscu oraz poza siedzibą Urzędu Miasta - w uzgodnieniu z Przewodniczącym Rady Miejskiej), w tym: a) opiniowanie projektów uchwał przedkładanych przez Burmistrza Miasta, b) przygotowywanie oraz opiniowanie projektów uchwał Rady Miejskiej, c) udział w sesjach Rady Miejskiej, d) udział w posiedzeniach komisji Rady Miejskiej według potrzeb zgłoszonych przez Przewodniczącego Rady, e) opiniowanie oraz przygotowywanie projektów pism i dokumentów Rady Miejskiej (stanowisk Rady Miejskiej, wystąpień itp.), f) rozpatrywanie skarg, g) udzielanie porad i opinii prawnych na pisemny wniosek radnych i komisji Rady Miejskiej, h) reprezentowanie Rady Miejskiej przed sądami i organami administracji w postępowaniach administracyjnych, i) zgłaszanie Burmistrzowi Miasta na piśmie, w terminie nie późniejszym niż 48 godzin przed sesją zwyczajną (a nie później niż na 3 godziny przed sesją nadzwyczajną) uwag i zastrzeżeń do projektów uchwał z uzasadnieniem prawnym swoich zastrzeżeń. W przypadku zgłoszenia zastrzeżeń wykonawca jest zobowiązany do ich skonsultowania z Radcą Prawnym, który zaparafował projekt uchwały. 3. Szczegółowy zakres oraz warunki realizacji zamówienia wskazane są w projektach umów. 4. Wspólny Słownik Zamówień: 79100000-5 - usługi prawnicze. 5. Zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym, usługi prawnicze są usługami o charakterze niepriorytetowym. Wobec powyższego, zamawiający nie ma obowiązku stosowania przepisów u.p.z.p. w zakresie terminów składania ofert, obowiązku żądania wadium, obowiązku żądania dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, zakazu ustalania kryteriów oceny ofert na podstawie właściwości wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 791000005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wadium należy wnieść tylko dla części 1 zamówienia, w wysokości 3000 zł (trzy tysiące złotych). 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. W przypadku składania przez wykonawcę wadium w formie poręczenia lub gwarancji, dokumenty te powinny być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i zawierać co najmniej: a) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta poręczenia/gwarancji (zamawiającego), poręczyciela/gwaranta oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona poręczeniem/gwarancją, c) kwotę wadium, d) termin ważności poręczenia/gwarancji - nie krótszy niż termin związania ofertą, e) zobowiązanie poręczyciela/gwaranta do zapłacenia kwoty wadium bezwarunkowo na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego w sytuacji, gdy wykonawca: odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, lub zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, lub w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 4. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej wykonawców wadium może zostać wniesione przez Pełnomocnika (jednego z wykonawców) występującego w imieniu wszystkich wykonawców, pod warunkiem, że został on do tego upoważniony. 5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na konto zamawiającego nr 44 1050 1083 1000 0022 6985 8169. W tytule przelewu należy wpisać: Wadium - obsługa prawna Urzędu Miejskiego w Cieszynie oraz Rady Miejskiej Cieszyna. Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu poświadczoną za zgodność z oryginałem przez wykonawcę składającego ofertę. 6. Wadium w innych dopuszczonych formach (oryginały dokumentów) należy wnieść (zdeponować) w Urzędzie Miejskim w Cieszynie, Rynek 1, 43-400 Cieszyn (pokój nr 213) od poniedziałku do piątku w godz. 8:30 - 14:30, a do oferty należy dołączyć poświadczoną przez wykonawcę za zgodność z oryginałem kopię. 7. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu zamawiający uzna wadium, które w oznaczonym terminie w dniu otwarcia ofert znajduje się na rachunku zamawiającego. 8. Wadium w formie nie pieniężnej zamawiający uzna za skutecznie wniesione - jeżeli przedmiotowy dokument znajdzie się u zamawiającego w terminie wyznaczonym do składania ofert. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 u.p.z.p., jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.um.cieszyn.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach