Przetargi.pl
Modernizacja sieci dróg na terenie Gminy Janowiec Kościelny

GMINA JANOWIEC KOŚCIELNY ogłasza przetarg

  • Adres: 13-111 Janowiec Kościelny, 62
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-05-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA JANOWIEC KOŚCIELNY
    62
    13-111 Janowiec Kościelny, woj. warmińsko-mazurskie
    REGON: 510743019
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja sieci dróg na terenie Gminy Janowiec Kościelny
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest modernizacja sieci dróg na terenie Gminy Janowiec Kościelny, który obejmuje:1) wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej wraz z wykonaniem robót budowlanych (w systemie zaprojektuj i wybuduj) dla niżej wymienionych zadań:a) zadanie 1 - „Modernizacja drogi gminnej na odc. Janowiec-Jastrząbki”,b) zadanie 2 - „Modernizacja drogi gminnej na odc. Kownatki-Falęcino”,c) zadanie 3 - „Modernizacja drogi gminnej w msc. Pokrzywnica)”,w zakresie szczegółowo określonym w przedmiocie zamówienia, ofercie, przedmiarach robót, Programach Funkcjonalno-Użytkowych (dalej PFU) oraz Specyfikacji Warunków Zamówienia (dalej SWZ) oraz2) wykonanie robót budowlanych dla niżej wymienionych zadań:a) zadanie 4 - „Przebudowa drogi wewnętrznej na działce nr 52/23 w msc. Waśniewo-Grabowo”,b) zadanie 5 - „Remont drogi gminnej nr 191035N w msc. Waśniewo-Grabowo”,c) zadanie 6 - „Remont drogi gminnej nr 191025N w msc. Smolany”,w zakresie szczegółowo określonym w przedmiocie zamówienia, ofercie, przedmiarach robót, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (zwanych dalej STWiORB), projektach wykonawczych oraz SWZ.2. W ramach realizacji przedmiotu umowy, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 wykonawca w szczególności:1) wykona kompletną dokumentację projektową, zgodnie z zakresem i wytycznymi wskazanymi w PFU dla dokumentacji projektowej w tym: uzyska wszelkiego typu decyzje, pozwolenia, zgody i uzgodnienia oraz uzyska w imieniu Zamawiającego prawomocne decyzje o pozwoleniu na budowę lub prawomocne zgłoszenia zamiaru wykonywania robót budowlanych dla całości inwestycji wymagane przepisami prawa, w tym ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. 2023 poz. 682 ze zm.)(dalej ustawa Prawo budowlane) konieczne do wykonania niniejszej umowy;2) będzie sprawował nadzór autorski nad wykonaną dokumentacją na zasadach określonych w PFU;3) wykona roboty budowlane polegające na modernizacji dróg gminnych, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. a) – c), zgodnie z zatwierdzoną dokumentacją projektową, o której mowa w pkt 1;4) wykona dokumentację powykonawczą;5) przeniesie na zamawiającego majątkowe prawa autorskie do dokumentacji projektowej, o której mowa w pkt 1 oraz do dokumentacji powykonawczej, o której mowa w pkt 4, na warunkach określonych w § 22 projektowanych postanowień umowy (dalej PPU);6) zawrze umowę ubezpieczeniową z tytułu odpowiedzialności związanej z wykonywaniem przedmiotu umowy na warunkach określonych w § 5 ust. 2 pkt 14 PPU;7) udzieli gwarancji na roboty budowlane, o których mowa w pkt 2 na warunkach określonych w § 13 PPU;8) udzieli gwarancji na infrastrukturę towarzyszącą na warunkach określonych przez producenta.3. W ramach realizacji przedmiotu umowy, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 wykonawca w szczególności:1) wykona roboty budowlane polegające na przebudowie i remoncie dróg gminnych, o których mowa w ust. 1 pkt 2 lit. a) – c), zgodnie z dokumentacją projektową, o której mowa w ust. 1 pkt 2;2) wykona dokumentację powykonawczą;3) przeniesie na zamawiającego majątkowe prawa autorskie do dokumentacji powykonawczej, o której mowa w pkt 2, na warunkach określonych w § 22 PPU;4) zawrze umowę ubezpieczeniową z tytułu odpowiedzialności związanej z wykonywaniem przedmiotu umowy na warunkach określonych w § 5 ust. 2 pkt 14 PPU;5) udzieli gwarancji na roboty budowlane, o których mowa w pkt 1 na warunkach określonych w § 13 PPU;6) udzieli gwarancji na infrastrukturę towarzyszącą na warunkach określonych przez producenta.4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w PFU oraz dokumentacji projektowej, które stanowią załącznik Nr 7 do SWZ, a także w PPU, które stanowią załącznik Nr 6 do SWZ.5. W przypadku wystąpienia w materiałach opisujących przedmiot zamówienia znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczegółowego procesu, który charakteryzuje produkty dostarczane przez konkretnego wykonawcę, Zamawiający dopuszcza materiały i/lub rozwiązania równoważne opisanym pod warunkiem zachowania parametrów technicznych, jakościowych i użytkowych nie gorszych niż wskazane w dokumentacji oraz nieprowadzących do zmiany technologii. Wskazane w dokumentacji nazwy należy traktować jako przykładowe. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać w ofercie, że oferowane przez niego w ramach przedmiotu zamówienia roboty budowlane oraz użyte/dostarczone materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.6. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia na podstawie: opracowanej dokumentacji projektowej, udostępnionej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej, SWZ wraz z załącznikami, pytaniami i odpowiedziami udzielonymi w trakcie procedury o udzielenie zamówienia publicznego, a także, obowiązującymi przepisami szczegółowymi i sztuką budowlaną.7. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie Prawo budowlane, przepisom Kodeksu cywilnego i ustawie Pzp. Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania usług projektowych oraz robót budowlanych zgodnie z prawem polskim, w szczególności z przepisami techniczno – budowlanymi, przepisami dotyczącymi samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz przepisami dotyczącymi wyrobów, materiałów stosowanych w budownictwie.8. Inwestycja dofinansowana z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych – PGR.9. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.Uzasadnienie: Ze względów organizacyjnych, w szczególności ze względu na sposób rozliczania dofinansowania inwestycji, zamawiający nie dopuścił możliwości składania ofert częściowych. Inwestycja dofinansowana jest z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych – PGR. Zgodnie z regulaminem ww. programu oraz wstępną promesą otrzymaną przez Zamawiającego całkowite rozliczenie inwestycji, a co za tym idzie wypłata należnego wykonawcy (wykonawcom) wynagrodzenia, możliwe jest po złożeniu przez Zamawiającego oświadczenia o zakończeniu realizacji danego etapu Inwestycji lub zakończeniu Inwestycji, w przypadku Inwestycji realizowanych w okresie dłuższym niż 12 miesięcy. W przypadku dopuszczenia możliwości składania ofert częściowych inwestycję realizować mogłoby co najmniej 2 (lub więcej) wykonawców. Powyższy podział mógłby doprowadzić do sytuacji, w której wypłata wynagrodzenie dla jednego wykonawcy, który pierwszy ukończy część inwestycji będzie uzależniona od ukończenia części inwestycji przez innego (innych) wykonawcę (wykonawców). Z kolei w przypadku nieukończenia części inwestycji przez jednego z wykonawców lub odstąpienia od jej realizacji, Zamawiający nie mógłby skorzystać ze środków z promesy, co z kolei doprowadziłoby do sytuacji, w której pozostali wykonawcy nie otrzymaliby swojego wynagrodzenia za zrealizowane części inwestycji, gdyż Zamawiający nie posiada środków własnych na jej realizację.10. Wykonawca lub podwykonawca zobowiązuje się do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w rozumieniu art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, w wymiarze czasu pracy adekwatnym do powierzonych zadań, przez cały okres realizacji powierzonych zadań, wszystkie osoby wykonujące czynności polegające na wykonywaniu prac fizycznych przy realizacji robót budowlanych w szczególności czynności dotyczące: wykonywania robót ziemnych, robót montażowych, instalacyjnych (elektrycznych), budowy nawierzchni utwardzonych (np. drogi, chodniki), obsługi maszyn i urządzeń budowlanych (np. obsługa koparek, spycharek, ładowarek, samochodów ciężarowych itp.), objęte zakresem zamówienia wskazanym w § 1 PPU. Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę nie dotyczy osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą na podstawie wpisu do CEIDG lub innych równoważnych rejestrów oraz wykonujących osobiście i samodzielnie czynności powierzone im w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia oraz osób kierujących budową i osób wykonujących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie.Szczegółowe wymagania dotyczące zatrudnienia na podstawie umowy o pracę oraz sankcje za nieprzestrzeganie ww. wymogu zostały opisane w § 3 i 17 PPU.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach