Przetargi.pl
Modernizacja Parku Solidarności i ul. Kopernika w Biłgoraju

Gmina Miasto Biłgoraj ogłasza przetarg

  • Adres: 23-400 Biłgoraj, Plac Wolności 16
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 84 6869600 , fax. 84 6869665
  • Data zamieszczenia: 2014-07-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Biłgoraj
    Plac Wolności 16 16
    23-400 Biłgoraj, woj. lubelskie
    tel. 84 6869600, fax. 84 6869665
    REGON: 95036902000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bilgoraj.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja Parku Solidarności i ul. Kopernika w Biłgoraju
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotowe zadanie będzie składało się z dwóch równolegle wykonywanych części : CZĘŚĆ 1 : Przebudowa Parku Solidarności. CZĘŚĆ 2 : Przebudowa ulicy Kopernika w Biłgoraju. I. CZĘŚĆ 1 : PARK SOLIDARNOŚCI obejmuje następujące podstawowe elementy robót: 1. Branża architektoniczna i drogowa: a) Opracowanie i zatwierdzenie projektu tymczasowej organizacji ruchu. b) Roboty rozbiórkowe istniejących elementów zagospodarowania terenu. c) Usunięcie wszystkich istniejących zniszczonych ławek od strony ul. Kopernika. d) Wymiana istniejących nawierzchni chodników na nowe z kostki betonowej wraz ze wstawkami z płyt z granitu szarego promieniowanego. d) Budowa nowej fontanny wraz z instalacjami technologicznymi i monolitycznym pomieszczeniem technicznym, w którym umieszczone będzie wyposażenie technologiczne pompowni fontanny. Technologia fontanny - wykonać wg własnego Projektu Wykonawczego wykonanego zgodnie z załączonym opisem technologicznym (programem funkcjonalno-użytkowym) zawierającym założenia technologiczne, opis instalacji, dobór urządzeń oraz pozostałe wytyczne niezbędne do opracowania własnego projektu technologicznego i wykonania robót. W ramach prac Wykonawca przekaże 3 egz. Projektu Wykonawczego fontanny branży konstrukcyjnej, technologicznej oraz elektrycznej jak również przekaże 2 egz. instrukcji obsługi i sterowania fontanną. W ramach Procedury odbiorowej Wykonawca dokona przeszkolenia przedstawicieli Użytkownika z zasad eksploatacji fontanny. Dokumentacja projektowa powinna być opracowana przez osoby posiadające uprawnienia budowlane do projektowania w danej branży oraz zgodnie z przepisami Prawa Budowlanego w stopniu uszczegółowienia jak dla projektu wykonawczego. e) Montaż na granitowym cokole fontanny posiadanej przez Zamawiającego rzeźby łabędzia. f) Budowa konstrukcji kwietników z elementów granitowych. g) Montaż posiadanych przez Zamawiającego nowych ławek parkowych i stolików. h) Zakup i montaż koszy na śmieci wg wzoru jak aktualnie montowane na ulicy Ko- ściuszki. i) Wykonanie i montaż drewnianych trejaży i pergoli. j) Przestawienie istniejących tablic informacyjnych w miejsce określone w dokumenta- cji projektowej. k) Malowanie logo łabędzia fundacji FLZB na kostce brukowej przy budynku fundacji. ł) Ogólne uporządkowanie terenu. Usunięcie poza plac budowy wszystkich pozostałości materiałów odpadowych i innych śmieci. 2. Zieleń: Kompleksowe wykonanie zieleni parkowej na powierzchni terenu oraz z kwietnikach granitowych. Zakres rzeczowy robót przedstawiono graficznie na 2-ch rysunkach - projekcie zieleni oraz w przedmiarze robót. Zakres robót obejmuje całą powierzchnie Parku Solidarności oraz część południową tj. otoczenie budynku FFLZB jak i otoczenie parkingu samochodów osobowych. 3. Branża sanitarna: a) Wykonanie kanalizacji deszczowej odprowadzającej wodę z fontanny do pomieszczenia technicznego oraz nadmiary do miejskiej sieci kanalizacji deszczowej. 4. Branża elektryczna: a) Przebudowa istniejącego oświetlenia parkowego polegająca na wymianie 8 sztuk słupów istniejących na słupy nowe wraz z oprawami typu LED. Słupy jak i oprawy LED identyczne jak projektowane wzdłuż ulicy Kopernika. W ramach robót nastąpi zmiana lokalizacji 3-ch słupów na terenie Parku. b) Wykonanie linii zasilającej rozdzielnię elektryczną technologii fontanny dostarczoną i zamontowaną przez Wykonawcę w ramach technologii fontanny. c) Wymiana na nowe całego istniejącego złącza licznikowego ZL-1 z dodatkowym wyposażeniem rozdzielnic modułowych. Nowe złącze licznikowe ma umożliwić zasilanie całości oświetlenia parku z fontanną, oświetlenia ulicy Kopernika, zasilanie uroczystości przed pomnikiem Solidarności jak również możliwość podłączenia się do energii elektrycznej organizatorów spotkań przed budynkiem FLZB. d) wykonanie podwójnego gniazda elektrycznego zamontowanego w skrzynce na słupie oświetleniowym w rejonie pomnika Solidarności wraz wykonaniem jego zasilenia kablem doziemnym YKY 3x2,5mm2 z szafy sterowniczej o długości około 90m. e) Pełne badania odbiorowe wykonanej instalacji. II. CZĘŚĆ 2 : ULICA KOPERNIKA obejmuje następujące podstawowe elementy robót: 1. Branża drogowa: a) Opracowanie i zatwierdzenie projektu tymczasowej organizacji ruchu. b) Wycinka drzew oraz karczowanie (lub frezowanie) pni. c) Rozebranie tymczasowej nawierzchni z płyt żelbetowych w ciągu przebudowanej sieci ciepłowniczej z odwiezieniem płyt w miejsce wskazane przez zamawiającego na terenie miasta Biłgoraj. d) Wymiana nawierzchni parkingu zlokalizowanego na działce Nr 2/1 ark.49 na bruk klinkierowy wraz z uzupełnieniem podbudowy, wymianą obramowania i ukształtowaniem właściwych spadków poprzecznych i podłużnych. e) Wymiana nawierzchni ciągów komunikacyjnych wokół siedziby BARR (działka Nr 2/2 ark. 49) jako uzupełnienie układu architektonicznego projektowanego wg opracowania Przebudowa Parku Solidarności przy ulicy Kościuszki - Kopernika w Biłgoraju (projekt wykonany przez biuro projektowe ARPOT) - nawierzchnia z kostki brukowej betonowej typu HOLLAND gr. 8 cm (kolor szary oraz grafit) na podsypce cementowo - piaskowej wraz z lokalnymi korektami istniejącego układu geometrycznego. f) Wykonanie opaski budynku BARR z płyt chodnikowych betonowych 50x50x5 cm (kolor szary) na podsypce cementowo - piaskowej. g) Wymiana nawierzchni wokół pomnika zlokalizowanego na działce Nr 1 ark. 49 - nawierzchnia z kostki brukowej betonowej typu HOLLAND gr. 8 cm (kolor szary i grafit) o kolorystyce oraz układzie dostosowanym do układu projektowanego wg opracowania Przebudowa Parku Solidarności przy ulicy Kościuszki - Kopernika w Biłgoraju wraz z zachowaniem istniejącego symbolu Polski Walczącej. h) Rozbiórka istniejących nawierzchni w pasie drogowym ulicy Kopernika z pozostawieniem podbudowy. i) Rozbiórka istniejących obramowań w pasie drogowym ulicy Kopernika. j) Wymiana nawierzchni chodnika zlokalizowanego wzdłuż ulicy Kopernika na kostkę brukową typu HOLLAND gr. 8 cm w kolorze oliwkowym na podsypce cementowo - piaskowej. k) Wykonanie słupków blokujących. l) Ustawienie obramowań z krawężników betonowych ulicznych 15x30 cm oraz obrzeży betonowych 8x30 cm na ławie betonowej z oporem C12/15. m) Pogrubienie istniejącej podbudowy z kruszywa naturalnego łamanego 0/32 oraz wykonanie nowej podbudowy na poszerzeniach. n) Regulacja wysokościowa oraz przesunięcie istniejących wpustów ulicznych (nie więcej niż 1,00 m w osi istniejących przykanalików). o) Ułożenie nawierzchni jezdni oraz zjazdów z bruku klinkierowego spełniającego parametry wytrzymałościowe podane w opisie technicznym PAB np. CRH Klinkier PISA gr. 52 mm na podsypce z kruszywa naturalnego, łamanego grubego 2/8 Gc85-15, f4 C90/3 wg PN-EN 13242+A1:2010. p) Ułożenie nawierzchni zatoki postojowej oraz skrajni jezdni z bruku klinkierowego spełniającego parametry wytrzymałościowe podane w opisie technicznym PAB np. CRH Klinkier TYTAN N gr. 52 mm na podsypce z kruszywa naturalnego łamanego drobnego 0/5. q) Wykonanie opaski od strony zachodniej jezdni z płyt chodnikowych betonowych 35x35x5 cm na podsypce cementowo - piaskowej i podbudowie z kruszywa stabilizowanego cementem. r) Ukształtowanie podejść do budynków (część podejść z pochylniami dla osób niepełnosprawnych). s) Regulacja wysokościowa strefy przykrawężnikowej. t) Wykonanie zmiany elementów stałej organizacji ruchu. u) Zagospodarowanie terenów zielonych poprzez wyrównanie do profilu, obsianie humusem oraz mieszanką traw. v) Uporządkowanie terenu budowy. 2. Branża elektryczna: a) Demontaż z utylizacją istniejącej, nieczynnej linii oświetlenia ulicy Kopernika. b) Montaż słupa oświetleniowego wraz z oprawą LED dla oświetlenia parkingu samochodów osobowych. c) Budowa linii kablowej n/n do zasilenia oświetlenia ulicznego. d) Montaż słupów oświetleniowych z oprawami typu LED wzdłuż ulicy Kopernika. e) Pełne badania odbiorowe wykonanej instalacji. III. Ustalenia końcowe: a) Całość robót należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru, wiedzą techniczną oraz niniejszym opisem przedmiotu zamówienia. b) Wykonawca powinien wycenić zakres robót objęty zamówieniem publicznym przyjmując łącznie za istotne wszystkie informacje zawarte w dokumentacji projektowej, STWiOR oraz przedmiarze robót. Znaczy to, że jeżeli np. w przedmiarze robót zawarto informacje, które nie występują w dokumentacji projektowej należy je wycenić jako elementy przedmiotu zamówienia. c) W zakres przedmiotu zamówienia wchodzą wszystkie te roboty, które okażą się niezbędne do wykonania chociażby nie były wykazane w dokumentacji projektowej jak i przedmiarze robót. d) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania jednej, zbiorczej geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej całości zadania inwestycyjnego objętego przedmiotem zamówienia. e) Wszystkie proponowane zamienniki materiałowe Oferent jest zobowiązany zgłosić Zamawiającemu na etapie składania oferty z wykazaniem ich równoważności w stosunku do materiałów określonych w dokumentacji projektowej. f) Materiał z rozbiórki - własność Zamawiającego ponadto kostkę brukowa, płytki chodnikowe Wykonawca ułoży na paletach i zafoljuje oraz przewiezie w miejsce wskazane przez Zamawiającego do 2 km. Wymagane warunki gwarancji na wykonane roboty i wbudowane urządzenia: Okres gwarancji - min. 5 lat od daty odbioru końcowego Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia lub innych dokumentach załączonych do niniejszej SIWZ opisano przedmiot zamówienia ze wskazaniem określeń/oznaczeń o których mowa w art. 29 ust 3 i art. 30 ust 1- 3 PZP, należy przyjąć, że wskazaniu takiemu towarzyszy określenie lub równoważny, równoważne opisywanym. Towary materiały urządzeni rozwiązania równoważne w stosunku do towarów materiałów urządzeń rozwiązań opisanych w dokumentacji przetargowej za pomocą wskazań określonych w art. 29 ust 3 i art. 30 ust 1-3 ustawy PZP to towary materiały urządzenia rozwiązania o parametrach nie gorszych niż określone w dokumentacji projektowej. Przyjmuje się, że wszelkie towary materiały urządzenia rozwiązania opisane w sposób jw., określają minimalne parametry techniczne, jakościowe i użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary materiały urządzenia rozwiązania oferowane, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego; Wykonawca, który powołuje się na towary materiały urządzenia rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego jest zobowiązany wykazać, że oferowany przez niego przedmiot zamówienia spełnia wymagania określone przez Zamawiającego poprzez załączenie stosownych dokumentów. Złożone przez Wykonawcę dokumenty będą podlegały ocenie przez autora dokumentacji projektowej. Zamawiający zastrzega że: 1. Wprowadza się możliwość wykonania robót zamiennych nie skutkujących wykroczeniem poza przedmiot zamówienia określony w SIWZ gdy: a) roboty zamienne będą dokonywane w ramach tej samej kategorii określonej przy pomocy (5-cyfrowego kodu CPV)np.45111; b) zmiany sposobu wykonania jakiegoś elementu robót pod warunkiem że nie zostanie zwiększony zakres ilościowy a jedynie zmieniana technologia, zastosowane inne materiały lub zmienione miejsce wykonywanych prac ale w ramach tego obiektu. c) wykonawca zaproponował w ofercie zastosowanie materiałów określonych w dokumentacji, a w trakcie budowy z uzasadnionych względów np. zaprzestanie produkcji, pojawienia się materiałów nowej generacji , technologii, chce użyć innego równoważnego materiału spełniającego warunki określone w specyfikacjach technicznych. Zamienność powyższa będzie możliwa w przypadku zapewnienia rozwiązań projektowych, materiałów i urządzeń o parametrach co najmniej takich samych, które stanowiły podstawę wyboru oferty, stosownie do zaistniałych zmian warunków realizacji robót i pod warunkiem nie zwiększania wynagrodzenia. odrębnego postępowania i ich wykonanie nie będzie przedmiotem niniejszej umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452330009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1 Każdy wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 15.000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych). 2 Wadium musi być wniesione przed upływem terminu do składania ofert. 3 Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, przelewem na konto bankowe Zamawiającego, prowadzone w Banku PKO BP O/Biłgoraj, Nr konta bankowego 72 1020 5385 0000 9202 0004 2549 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109 poz. 1158, ze zm.). 4 Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, przelewem, na poleceniu przelewu należy wpisać: Wadium - Park Solidarności 5 W przypadku wnoszenia wadium w innych formach niż w pieniądzu, wymagane jest dołączenie do oferty dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego. Dokumenty, o których mowa w punkcie 3 ppkt 2)-5) SIWZ muszą zawierać określony datą termin odpowiedzialności, nie krótszy niż okres związania ofertą określony w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz wszystkie przypadki utraty wadium przez Wykonawcę określone w art.46 ust. 5 PZP. Kserokopię dokumentów potwierdzających wniesienie wadium należy dołączyć do oferty, natomiast oryginał gwarancji/poręczenia należy umieścić w ofercie w sposób umożliwiający jego zwrot zgodnie z zapisami ustawy. 6 W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data i godzina wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego. 7 Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem pkt 12 8 Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9 Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10 Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesienie wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 11 Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 12 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie , o którym mowa w art. 26 ust 3 PZP, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust 1 PZP lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 13 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: umbilgoraj.bip.lubelskie.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach