Przetargi.pl
Modernizacja i doposażenie ścieżki edukacyjnej Opowieści Turtula w Malesowiźnie i Starej Hańczy oraz nasadzenia drzew i krzewów w parku podworskim w Starej Hańczy

SUWALSKI PARK KRAJOBRAZOWY ogłasza przetarg

  • Adres: 16-404 Malesowizna, Malesowizna 24
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-08-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: SUWALSKI PARK KRAJOBRAZOWY
    Malesowizna 24
    16-404 Malesowizna, woj. podlaskie
    REGON: 790123179
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://spk.org.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja i doposażenie ścieżki edukacyjnej Opowieści Turtula w Malesowiźnie i Starej Hańczy oraz nasadzenia drzew i krzewów w parku podworskim w Starej Hańczy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje:1) Modernizację ścieżki edukacyjnej „Opowieści Turtula” (Malesowizna, gmina Jeleniewo, Działka Nr 42 i 43) – w tym:a. Rozbiórka drewnianych kładek nad terenem podmokłym o łącznej długości ok. 243 mb i budowa w tym samym miejscu systemu kładek z tworzywa sztucznego wytworzonego w wyniku recyklingu odpadów z tworzyw sztucznych, którego głównymi elementami są polietylen (LDPE/HDPE) 75-85% i polipropylen (PP) do 10 %.Kładki należy dostosować do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami poprzez wykonanie pochylni, zastosowanie wysokich krawężników i balustrady. Zamawiający wymaga wykonania inwentaryzacji geodezyjnej nowo wykonanych kładek wraz rejestracją mapy w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartografii w Suwałkach.b. Ogród ziołowya) przywrócenie stanu pierwotnego ogrodu z 14 gatunkami ziół: oregano, mięta pieprzowa, mięta długolistna, ruta, chrzan, bylica piołun, bylica estragon, macierzanka zwyczajna, dziurawiec zwyczajny, dziewanna wielkokwiatowa, szałwia lekarska, melisa lekarska, lubczyk ogrodowy, żywokost. Wymiana gruntu, odświeżenie nasadzeń, doprowadzenie wody deszczowej do podlewania roślin;b) przywrócenie stanu pierwotnego 14 tablic edukacyjnych z informacjami na temat ziół. c. Ścieżka czuciowa - przywrócenie stanu pierwotnego ścieżki, wymiana nawierzchni (kamienie, piasek, trawa, kora drzew, igliwie, deski) i krawężników;d. Zielony labirynt. Otworzenie stanu pierwotnego stanowisk i rzeźb zwierząt (10 szt.; malowanie, uzupełnienie ubytków), podestu na drzewie, „skrytek” z ciekawostkami (25 szt., wymiana obudowy, uzupełnienie nadruków);e. Elementy edukacyjne „Światowidy” – odtworzenie stanu pierwotnego 8 konstrukcji z obrotowymi elementami ukazującymi bogactwo świat roślin i zwierząt SPK obejmujących 96 wybranych gatunków spośród roślin, wodnych bezkręgowców, lądowych ślimaków, płazów, gadów i ssaków;f. Elementy edukacyjne „Jak ryba w wodzie” - odtworzenie stanu pierwotnego 4 sztuk obrotowych walców, przedstawiających cykle rozwojowe i przystosowanie zwierząt do życia w środowisku wodnym;g. Element edukacyjny „Długość skoków” - odtworzenie stanu pierwotnego, montaż dodatkowych modeli tropów zwierząt (8 szt., np. dzika, sarny, łosia, zająca, wilka, lisa, psa, łabędzia) z możliwością odbijania tropów w piaskownicy (zabawa sensoryczna); h. Elementy edukacyjne „Tropiciele zwierząt” – wykonanie betonowych walców wkopanych w ziemię z odciskami tropów 6 gatunków zwierząt (450 sztuk, 75 sztuk/1 zwierzę). Na zakończenie każdej ścieżki z tropami płyta betonowa 30x30 cm z graficznym przedstawieniem zwierzęcia. Przykładowy wybór zwierząt: dzik, bóbr, łoś, żuraw, łabędź, kot);i. Elementy edukacyjne „Rodzime gatunki drzew” – odtworzenie stanu pierwotnego 10 tablic z opisem rodzimych gatunków drzew, wymiana zniszczonych pni drzew na nowe naturalne pnie tych gatunków (około 1 m. wysokości): olsza czarna, klon zwyczajny, wierzba krucha, brzoza brodawkowata, lipa drobnolistna, dąb szypułkowy, świerk pospolity, grab zwyczajny, jesion wyniosły, sosna zwyczajna;j. Wykonanie 10 drewnianych tablic dotykowych (ok. 20x20 cm) z grawerem liścia i owocu drzewa oraz nazwą w jęz. polskim, po łacinie i alfabetem brajla; k. Elementy edukacyjne „Mikrus” – 15 szt. rzeźby grzybów i owoców powiększone do nadnaturalnych rozmiarów – rozpoznawanie jadalnych i trujących grzybów (kania polna, muchomor sromotnikowy i czerwony, kurka, smardz, borowik prawdziwek) oraz owoców drzew (malina, jabłko, owoc klonu, olszy, dębu, leszczyny, szyszka świerka, sosny i modrzewia). Odtworzenie stanu pierwotnego (malowanie, uzupełnienie ubytków).l. Elementy edukacyjne „Ile lat ma drzewo” - ciąg pniaków drzew (70 szt.) o różnej średnicy i wysokości. Wykonania przepuszczalnej nawierzchni: żwir, piasek, drobne kamyki na podmokłej przestrzeni między pniakami. Odtworzenie stanu pierwotnego, wymiana zniszczonych pniaków, zabezpieczenie przed działaniem warunków atmosferycznych.m. Elementy edukacyjne „Brodząc w trzcinach” (szczudła) – 12 szt. rzeźb w drewnie przedstawiających ptaki (6 gatunków) i rośliny (6 sztuk) wodno-błotne. Nazwy gatunkowe zapisane są w jęz. polskim, po łacinie i w alfabecie brajla. Odtworzenie stanu pierwotnego.n. Pieśń drzewa (cymbały) – konstrukcja drewniana z zawieszonymi żerdziami różnej długości - zabawka akustyczna. Przy dotknięciu (uderzeniu) żerdzi wydaje one dźwięki różnej wysokości. Odtworzenie stanu pierwotnego. o. Smaki jesieni – na trasie ścieżki znajduje się sad z tradycyjnymi odmianami drzew owocowych, typowych dla Suwalszczyzny. Ustawienie tablicy - 1szt. (50x76 cm) z opisem odmian drzew owocowych rosnących w sadzie.p. Utworzenie łąki kwietnej w miejsce istniejącego trawinka (80 m2) z zastosowaniem roślin tradycyjnie uprawianych w ogrodach wiejskich (np. nagietek, chaber bławatek, gryka, lebiodka pospolita, złocień właściwy, dziurawiec zwyczajny, koniczyna czerwona, koniczyna biała). Przygotowanie gleby, wysiew nasion. q. Wykonanie zbiornika na wodę opadową (1 szt.) do nawadniania ogrodu ziołowego,r. Wykonanie suchego potoku (1 szt.) zatrzymującego wodę opadową i tworzącego schron i miejsce wygrzewania dla gadów, 2) Wyposażenie ścieżki edukacyjnej i parku podworskiego w Starej Hańczy (Mierkinie, działka nr 156/4) w elementy służące ochronie różnorodności biologicznej: a. Budki lęgowe dla różnych gatunków ptaków -10 szt., b. Karmniki dla ptaków - 3 szt.,c. Poidełka dla paktów - 5 szt.,d. Platformy lęgowe dla ptaków wodnych – 3 szt., e. Domki – letnie kryjówki dla nietoperzy - 6 szt.,f. Domki dla jeży - 3 szt.,g. Domki dla wiewiórek - 3 szt., h. Schronienia i miejsca do wygrzewania się gadów – 4 szt.,i. Domki dla owadów – 5 szt.,j. Poidełka dla owadów – 3 szt.,k. Kłody martwego drewna dla organizmów saproksylicznych – 3 szt.,l. Ławki z oparciem - 10 szt.,m. Ławki bez oparcia - 8 szt.,n. Kosze na śmieci - 6 szt.,o. Balans - 3 szt. (odtworzenie stanu pierwotnego),p. Siatka do wspinaczki - 1 szt. (odtworzenie stanu pierwotnego),q. Liny do wspinaczki – 1 szt. (odtworzenie stanu pierwotnego),r. Równoważnia - 1 szt. (odtworzenie stanu pierwotnego), s. Kładka sintra – 1 szt. (odtworzenie stanu pierwotnego), t. Kładka Kongo – 1 szt. (odtworzenie stanu pierwotnego).3) Wykonanie nasadzeń park podworski w Starej Hańczy (Mierkinie, działka nr 156/4):a. Wykonanie nasadzeń wielopiętrowych z 21 gatunków rodzimych drzew i krzewów zróżnicowanych wiekowo (5-10 lat) w parku podworskim w Starej Hańczy. Proponowane gatunki: jarząb pospolity, kalina koralowa, dereń świdwa, głóg jednoszyjkowy/dwuszyjkowy, lipa drobnolistna, klon zwyczajny, jesion wyniosły, świerk pospolity, sosna zwyczajna, brzoza brodawkowata, brzoza omszona, grab pospolity, porzeczka czarna, trzmielina pospolita, trzmielina brodawkowata, dąb szypułkowy, grusza pospolita, wiśnia ptasia, jabłoń dzika, jałowiec pospolity, cis pospolity, wiąz polny.b. Posadzenie 32 dojrzałych drzew (min. 10 lat) – głóg dwuszyjkowy. c. Ustawienie tablicy „Znaczenie drzew” 50x38 cm.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45242000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: zdolności technicznej lub zawodowejZamawiający uzna, że Wykonawca posiada niezbędne zdolności zawodowe: wiedzę i doświadczenie, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał minimum 1 robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie kładki nad terenem podmokłym, lub innej konstrukcji, np. pomostu wykonanej z drewna lub tworzywa sztucznego imitującego drewno o wartości nie mniejszej niż 150 000 zł.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-08-25

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach