Przetargi.pl
Księgowy. Nr postępowania: DOR.2710.6.2015

Powiatowy Urząd Pracy dla Powiatu Nowosądeckiego ogłasza przetarg

  • Adres: 33-300 Nowy Sącz, ul. Nawojowska 118
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 018 4400808 , fax. 018 4400808
  • Data zamieszczenia: 2015-03-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowy Urząd Pracy dla Powiatu Nowosądeckiego
    ul. Nawojowska 118 118
    33-300 Nowy Sącz, woj. małopolskie
    tel. 018 4400808, fax. 018 4400808
    REGON: 12024173600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pup.powiat-ns.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Księgowy. Nr postępowania: DOR.2710.6.2015
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa zorganizowania i przeprowadzenia szkolenia Księgowy dla 15 osób. I. Cel i termin realizacji szkolenia. 1. Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia dla 15 osób oraz przeprowadzenie specjalistycznego testu rekrutacyjnego pozwalającego na wyłonienie uczestników w/w szkolenia spośród osób wstępnie zrekrutowanych przez Powiatowy Urząd Pracy dla Powiatu Nowosądeckiego. 2. Osoby wstępnie zrekrutowane spełniają następujące kryteria: wykształcenie: średnie lub wyższe ekonomiczne i/lub z doświadczeniem w pracy w księgowości; z dobrą znajomością obsługi komputera (środowisko Windows). 2.1. Liczba osób biorących udział w teście rekrutacyjnym zostanie podana w dniu podpisania umowy. 2.2.Termin przeprowadzenia testu: niezwłocznie - nie później niż do 7 dni od podpisania umowy. Test zostanie przeprowadzony w siedzibie ośrodka szkoleniowego lub w miejscu wskazanym przez ośrodek szkoleniowy. 2.3. Protokół wraz z listą osób zakwalifikowanych Wykonawca dostarczy Zamawiającemu w następnym dniu roboczym po przeprowadzeniu testu. 3. Celem szkolenia jest nabycie przez uczestników szkolenia wiedzy i umiejętności praktycznych niezbędnych do podjęcia pracy w zawodzie księgowego z odpowiednimi kwalifikacjami zawodowymi. 4. Czas trwania szkolenia wynosi nie więcej niż 131 dni roboczych licząc od daty rozpoczęcia szkolenia. Ostatni dzień szkolenia przeznaczony jest na zakończenie szkolenia. 5. Planowany termin rozpoczęcia szkolenia: do 14 dni od podpisania umowy. 6. Szkolenie finansowane będzie z dwóch źródeł: 6.1. z pozaprojektowych środków (limitów) Funduszu Pracy na finansowanie programów na rzecz promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizacji zawodowej. 6.2. ze środków Funduszu Pracy na finansowanie programów na rzecz promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizacji zawodowej z przeznaczeniem na realizację projektów współfinansowanych przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, projekt: Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w Powiecie Nowosądeckim (I). 7. Wykonawca zobowiązuje się do promowania Unii Europejskiej, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój poprzez umieszczenie w miejscu realizacji szkolenia w widocznym miejscu przynajmniej jednego plakatu formatu minimum A3, a także w przypadku osób finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, umieszczenie na wszystkich dokumentach i materiałach związanych z realizacją szkolenia, w szczególności na: programie szkolenia, dzienniku zajęć, harmonogramie zajęć, listach obecności, materiałach informacyjnych, materiałach szkoleniowych; wydawanych dyplomach /certyfikatach lub innych zaświadczeniach/ znaku Unii Europejskiej wraz ze słownym odniesieniem do Unii Europejskiej i do Europejskiego Funduszu Społecznego oraz znaku Fundusze Europejskie wraz z nazwą Programu Wiedza Edukacja Rozwój oraz informacji: Szkolenie realizowane jest w ramach projektu współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. 8. Ze względu na brak obowiązujących wytycznych w zakresie zasad promowania i informowania o projektach współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej w okresie 2014-2020, Zamawiający zastrzega sobie możliwość zamiany wymagań stawianych Wykonawcy w tym zakresie, w szczególności zasad stosowania logotypów oraz informacji o projekcie. II. Warunki realizacji szkolenia: A. W zakresie merytorycznym: 1. Liczba godzin szkoleniowych dla każdego uczestnika szkolenia wynosi: 900 godzin zegarowych, w tym: 1.1. Moduł I Zadania zawodowe na stanowisku księgowego - obejmujący 118 godzin zegarowych zajęć teoretyczno - zawodowych, 1.2. Moduł II Warsztaty komputerowe - obejmujący 117 godzin przy obsłudze komputera, w tym: a) 105 godzin zegarowych zajęć komputerowych w zakresie prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz obsługi programu Płatnik, b) 12 godzin zegarowych zajęć komputerowych w zakresie obsługi Microsoft Office Excel. Zamawiający wymaga, aby w każdym dniu realizacji zajęć z Modułu I i Modułu II zajęcia szkoleniowe rozpoczynały się nie więcej niż czterema godzinami zajęć z Modułu I, a następnie kursanci uczestniczą w zajęciach z Modułu II. Łącznie zajęcia w ramach Modułu I i Modułu II będą prowadzone codziennie przez 35 dni. 1.3. Moduł III Praktyka zawodowa - obejmujący 665 godzin zegarowych. 2. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć do Powiatowego Urzędu Pracy dla Powiatu Nowosądeckiego na trzy dni przed podpisaniem umowy następujące dokumenty i oświadczenia: 2.1. Program zajęć szkoleniowych, zawierający, co najmniej następujące zagadnienia: 2.1.1. nazwę szkolenia, 2.1.2. czas trwania i sposób organizacji szkolenia, 2.1.3. wymagania wstępne dla uczestników szkolenia, 2.1.4. cele szkolenia ujęte w kategoriach efektów uczenia się z uwzględnieniem wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych, 2.1.5. plan nauczania określający tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar, z uwzględnieniem części teoretyczno - zawodowej i części praktycznej, 2.1.6. opis treści - kluczowe punkty szkolenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych, 2.1.7. wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych, 2.1.8. przewidziane sprawdziany i egzaminy. 2.2. Harmonogram zajęć teoretyczno-zawodowych i komputerowych (obejmujący Moduł I i Moduł II), który powinien zawierać: 2.2.1. datę (poszczególne dni szkolenia), 2.2.2. godzinę rozpoczęcia oraz zakończenia zajęć w każdym dniu szkolenia, 2.2.3. liczbę godzin zegarowych w każdym dniu szkolenia, 2.2.4. tematykę zajęć, 2.2.5. imię i nazwisko osoby prowadzącej zajęcia w każdym dniu szkolenia, 2.2.6. miejsce realizacji szkolenia (dokładny adres). 2.3. Kserokopię Akredytacji Kuratorium Oświaty zgodnej z przedmiotem zamówienia w przypadku posiadania stosownego dokumentu. 2.4. Kserokopię Certyfikatu Jakości Usług ISO w przypadku posiadania stosownego dokumentu. 2.5. Kserokopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje kadry dydaktycznej (świadectwa/ dyplomy ukończenia szkoły), która będzie uczestniczyć w prowadzeniu zajęć szkoleniowych w poszczególnych modułach, potwierdzone za zgodność z oryginałem. 2.6. Oświadczenie Wykonawcy o posiadaniu przez osoby wskazane do realizacji szkolenia doświadczenia zawodowego w pracy związanej z tematyką szkolenia oraz doświadczenia w realizacji określonej liczby szkoleń zgodnie z wymogami Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 2.7. Wykaz osób/osoby odpowiedzialnych/odpowiedzialnej za nadzór wewnętrzny nad szkoleniem. Osoba/osoby ta/te będzie/będą odpowiedzialne za opiekę i kontakt z uczestnikami szkolenia oraz za prawidłową realizację zawartej umowy i bezpośredni kontakt z Zamawiającym. 3. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do zatwierdzenia harmonogram zajęć przewidzianych w Module III Praktyka zawodowa najpóźniej na pięć dni przed rozpoczęciem zajęć praktycznych. Harmonogramu zajęć praktycznych powinien zawierać: 3.1. wykaz osób odbywających praktykę w danym miejscu, 3.2. tematykę zajęć, 3.3. liczbę godzin zegarowych w każdym dniu szkolenia, 3.4. godzinę rozpoczęcia oraz zakończenia zajęć w każdym dniu szkolenia, 3.5. miejsce realizacji zajęć praktycznych (dokładny adres), 3.6. imiona i nazwiska opiekunów stanowiskowych w poszczególnych miejscach praktyk oraz numery telefonów do opiekunów stanowiskowych. 4. Program szkolenia powinien: 4.1. gwarantować uczestnikom szkolenia solidne i profesjonalne przygotowanie do wykonywania pracy w zawodzie księgowego; 4.2. uwzględniać zróżnicowany poziom umiejętności i wiedzy uczestników szkolenia; 4.3. być opracowany w oparciu o standardy kwalifikacji zawodowych i modułowe programy szkoleń zawodowych, dostępne na stronie internetowej www.standardyiszkolenia.praca.gov.pl. oraz zgodnie z wymogami określonymi w rozporządzeniu MEN z dnia 11.01.2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2014 r., poz. 622). 5. Program szkolenia powinien obejmować nie mniej niż poniżej wymienione zagadnienia: 5.1. MODUŁ I Zadania zawodowe na stanowisku księgowego obejmujący 118 godzin zegarowych zajęć teoretyczno-zawodowych, zawierający następujące zagadnienia: 5.1.1. Akty prawne niezbędne w pracy księgowego: 1) Ustawa o rachunkowości, 2) Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych, 3) Ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych, 4) Ustawa o systemie ubezpieczeń społecznych, 5) Ustawa o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, 6) Ustawa o podatku od towarów i usług, 7) Rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie prowadzenia Podatkowej Księgi Przychodów i Rozchodów, 8) Prawo zamówień publicznych, 9) Kodeks Pracy, itp. 5.1.2. Formy prawne prowadzenia działalności gospodarczej, a obowiązki w zakresie rachunkowości, 5.1.3. Rachunkowość - koncepcje, zasady, normy, rejestry, 5.1.4. Organizacja rachunkowości w firmie, 5.1.5. Dokumentacja operacji gospodarczych, 5.1.6. Prowadzenie ksiąg rachunkowych, 5.1.7. Zasady ewidencji zdarzeń gospodarczych, 5.1.8. Aktywa i pasywa. Bilans, 5.1.9. Koszty i przychody. Rachunek zysków i strat, 5.1.10. Rzeczowe aktywa trwałe, amortyzacja środków trwałych oraz wartości niematerialne i prawne, 5.1.11. Aktywa pieniężne - szczegółowa charakterystyka, 5.1.12. Rozrachunki z kontrahentami, 5.1.13. Rozrachunki z tytułu wynagrodzeń oraz innych świadczeń na rzecz pracowników, 5.1.14. Rachunkowość obrotu materiałowo - towarowego, 5.1.15. Wyroby gotowe i usługi, 5.1.16. Rachunek kosztów - koszty podstawowej działalności operacyjnej, 5.1.17. Przychody z podstawowej działalności operacyjnej, 5.1.18. Pozostałe przychody i koszty działalności operacyjnej, 5.1.19. Przychody i koszty finansowe, 5.1.20. Zyski i starty nadzwyczajne, 5.1.21 Kapitały (fundusze) własne, 5.1.22. Ustalenie wyniku finansowego, 5.1.23. Inwentaryzacja składników aktywów i pasywów: metody i terminy przeprowadzania inwentaryzacji oraz ujęcie w księgach rachunkowych stwierdzonych różnic inwentaryzacyjnych, 5.1.24. Inwestycje, 5.1.25. Sprawozdawczość finansowa. Zobowiązania podatkowe, opłaty, ubezpieczenia społeczne, 5.1.26. Podatkowa Księga Przychodów i Rozchodów, 5.1.27. Sporządzanie dokumentów niezbędnych przy rozliczeniach z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, Urzędem Skarbowym i innymi instytucjami, 5.1.28. Ocena sytuacji finansowej przedsiębiorstwa z wykorzystaniem do tego celu danych z bilansu oraz wskaźników finansowych, 5.1.29. Zarządzanie finansami firmy, 5.1.30. Poprawianie błędów księgowych, 5.1.31. Etyka księgowego. Zamawiający wymaga, aby osoba/osoby prowadząca/prowadzące Moduł I Zadania zawodowe na stanowisku księgowego spełniała/spełniały następujące warunki: -posiadała/posiadały wykształcenie w zakresie rachunkowości - co najmniej wyższe zawodowe lub magisterskie lub podyplomowe, -posiadały nie mniej niż 3 lata praktyki w zawodzie samodzielnego księgowego, -prowadziła/prowadziły, co najmniej 3 szkolenia o tożsamej tematyce zawartej w module. 5.2. MODUŁ II Warsztaty komputerowe - obejmujący 117 godzin zegarowych, w tym: 5.2.1. 105 godzin zegarowych zajęć komputerowych w zakresie prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz obsługi programu Płatnik, w tym: 1) Praktyczne zapoznanie kursantów z licencjonowanymi programami komputerowymi zgodnymi z obowiązującymi przepisami prawnymi, stosowanymi w księgowości; 2) Otwieranie i zamykanie ksiąg rachunkowych; 3) Praktyczne prowadzenie ewidencji operacji gospodarczych w księgach rachunkowych na podstawie symulowanych operacji gospodarczych z wykorzystaniem licencjonowanych i uznanych na rynku komputerowym programów finansowo-księgowych zgodnych z obowiązującymi przepisami prawnymi; 4) Sporządzanie zestawienia obrotów i sald; 5) Sporządzanie rachunku zysków i strat; 6) Sporządzanie bilansu; 7) Prowadzenie rozliczeń przedsiębiorstwa z ZUS za pośrednictwem programu PŁATNIK (obsługa programu Płatnik od instalacji po rozliczenia z ZUS); 8) Praktyczne prowadzenie podatkowej książki przychodów i rozchodów na podstawie symulowanych zdarzeń gospodarczych - dokonywanie wpisów w podatkowej książce przychodów i rozchodów z wykorzystaniem księgowych programów komputerowych; 9) Sporządzanie elektronicznych dokumentów/druków niezbędnych w pracy księgowego. Zamawiający wymaga, aby osoby prowadzące zajęcia komputerowe w zakresie prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz obsługi programu Płatnik spełniały następujące warunki: -posiadały wykształcenie w zakresie rachunkowości - co najmniej wyższe zawodowe lub magisterskie lub podyplomowe, -posiadały nie mniej niż 3 lata praktyki w zawodzie samodzielnego księgowego, -prowadziły co najmniej 3 szkolenia o tożsamej tematyce zawartej w module. Zamawiający wymaga co najmniej dwóch prowadzących zajęcia warsztatowe z uwagi na podział kursantów na dwie grupy. Zajęcia powinny być prowadzone równolegle w dwóch oddzielnych grupach. Podział na grupy dokona Wykonawca. 5.2.2. 12 godzin zegarowych zajęć komputerowych w zakresie obsługi Microsoft Office Excel, a w tym: 1) Wprowadzenie do arkusza kalkulacyjnego; 2) Formuły i funkcje; 3) Tabele Excela; 4) Sporządzanie wykresów; 5) Sporządzanie kalkulacji, analiz, zestawień. Zamawiający wymaga, aby osoby prowadzące zajęcia komputerowe w zakresie obsługi Microsoft Office Excel spełniały następujące warunki: -posiadały wykształcenie informatyczne lub w zakresie rachunkowości - co najmniej wyższe zawodowe, magisterskie lub podyplomowe, -prowadziły co najmniej 5 szkoleń o tożsamej tematyce zawartej w module. Zamawiający wymaga co najmniej 2 prowadzących zajęcia komputerowe z uwagi na podział kursantów na dwie grupy. Zajęcia powinny być prowadzone równolegle w dwóch oddzielnych grupach. Podział na grupy dokona Wykonawca. 5.3. MODUŁ III Praktyka zawodowa - obejmujący 665 godzin zegarowych zajęć praktycznych w biurach rachunkowych, które potencjalnie mogą zatrudnić absolwentów szkolenia Zamawiający wymaga, aby opiekunowie stanowiskowi w poszczególnych miejscach praktyki: -posiadali wykształcenie: średnie i 4 lata doświadczenia zawodowego związanego z tematyką szkolenia -lub wyższe zawodowe, magisterskie, podyplomowe i powyżej oraz 3 lata doświadczenia zawodowego związanego z tematyką szkolenia. Zamawiający wymaga wyznaczenia opiekuna stanowiskowego w każdym biurze rachunkowym, w którym będą odbywać się zajęcia praktyczne. Liczba kursantów w jednym biurze rachunkowym nie może być większa niż 2 osoby. Zajęcia praktyczne mają zakończyć się pisemną opinią o praktykancie wystawioną przez opiekuna stanowiskowego w danej firmie, uwzględniającą poziom umiejętności i wiedzy z zakresu tematyki zajęć, motywację, zdyscyplinowanie i zaangażowanie. 6. Wykonawca zobowiązany jest przeprowadzić następujące sprawdziany i egzaminy: 6.1. okresowe sprawdziany efektów kształcenia; 6.2. egzamin wewnętrzny sprawdzający wiedzę kursantów związaną z tematyką księgowego, który ma być przeprowadzony bezpośrednio po zajęciach teoretyczno - zawodowych i komputerowych. 7. Szkolenie winno zakończyć się wydaniem przez Wykonawcę: 7.1. zaświadczeń o ukończeniu kursu zgodnie z § 18 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11.01.2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tekst jednolity Dz. U. z 2014 r., poz. 622) wzór zaświadczenia zgodnie z załącznikiem nr 5 do w/w rozporządzenia; 7.2. zaświadczeń potwierdzających ukończenie szkolenia i uzyskanie umiejętności lub kwalifikacji wydanych na podstawie § 71 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 roku w sprawie szczegółowych warunków realizacji oraz trybu i sposobów prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. z 2014 r., poz. 667); W/w zaświadczenia powinny zawierać: 1) numer z rejestru, 2) imię i nazwisko oraz numer PESEL uczestnika szkolenia, a w przypadku cudzoziemca numer dokumentu stwierdzającego tożsamość, 3) nazwę instytucji szkoleniowej przeprowadzającej szkolenie, 4) formę i nazwę szkolenia, 5) okres trwania szkolenia, 6) miejsce i datę wydania zaświadczenia, 7) tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych, 8) podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową przeprowadzającą szkolenie. 7.3. certyfikatów potwierdzających ukończenie szkolenia ze znakiem Unii Europejskiej wraz ze słownym odniesieniem do Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego oraz znakiem Fundusze Europejskie wraz z nazwą Programu Wiedza Edukacja Rozwój oraz z informacją: Szkolenie realizowane jest w ramach projektu współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Certyfikaty powinny zawierać informacje z pkt. 7.2. /Dotyczy osób, których szkolenie finansowane jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego/.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805000009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 131 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Z uwagi na wartość przedmiotu zamówienia Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Doświadczenie Wykonawcy w realizacji szkoleń indywidualnych lub grupowych zgodnych z przedmiotem zamówienia
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pup.powiat-ns.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach