Przetargi.pl
Kompleksowe wykonanie obsługi bankowej budżetu gminy Solec Kujawski i jednostek organizacyjnych gminy

Gmina Solec Kujawski ogłasza przetarg

  • Adres: 86-050 Solec Kujawski, ul. 23 Stycznia
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 52 387 01 00 , fax. 523 871 253
  • Data zamieszczenia: 2017-12-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Solec Kujawski
    ul. 23 Stycznia 7
    86-050 Solec Kujawski, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 52 387 01 00, fax. 523 871 253
    REGON: 52888200000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kompleksowe wykonanie obsługi bankowej budżetu gminy Solec Kujawski i jednostek organizacyjnych gminy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zamówienie obejmuje w szczególności: Bieżącą obsługę bankową:a)otwarcie i prowadzenie rachunków bieżących i rachunków pomocniczych,b)realizację poleceń przelewu w dniu złożenia zlecenia płatniczego lub najpóźniej w następnym dniu roboczym poprzez obciążenie wskazanego rachunku bankowego,b)przyjmowanie wpłat gotówkowych,c)dokonywanie wypłat gotówkowych,d)obsługa świadczeniobiorców na terenie miasta i gminy Solec Kujawski przy wykorzystaniu elektronicznej wysyłki zleceń do odbioru w dowolnej placówce Wykonawcy przez wskazanego Beneficjenta w oparciu o dokument tożsamości,e)generowanie codziennie wyciągów bankowych,f)otwarcie kont w ramach tzw. płatności masowych – ok. 25 000 kont, g)otwieranie w trakcie trwania umowy rachunków pomocniczych na wniosek Zamawiającego i jej jednostek organizacyjnych,h)obsługa wpłat gotówkowych realizowanych w formie zamkniętej łącznie z transportem,i)obsługa i rozliczenia transakcji dokonywanych przy użyciu instrumentów płatniczych. Pozostałe usługi bankowe:a)wydawanie blankietów czeków gotówkowych, ich potwierdzanie,b)wydawanie opinii bankowej o prowadzonym rachunku bankowym oraz innych opinii i zaświadczeń,c)wynajem skrzynki sejfowej - 2 szt,d)dostęp do historii operacji wykonanych przelewów bankowych przez okres minimum jednego roku w trakcie obowiązywania umowy. Oprocentowanie środków na rachunku bieżącym i rachunkach pomocniczych: a)Oprocentowanie rachunków gminy – oparte ma być na stawce WIBID 1M.b)Oprocentowanie lokat typu overnight obliczone w oparciu o stawkę - WIBID O/N dla kwot od 100.000 zł.Możliwość zaciągania w okresie obsługi bankowej budżetu, kredytu w rachunku bieżącym do wysokości określonej upoważnieniem w uchwale budżetowej Gminy Solec Kujawski (na rok 2018 kwota 5.000.000 zł), na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu Gminy na podstawie odrębnego złożonego wniosku do banku (dodatkowa coroczna umowa). Kredyt w następnych latach może ulec zmianie w przypadku, gdy uchwała na dany rok budżetowy określać będzie niższą lub wyższą wartość kredytu. Od uruchomienia kredytu w rachunku bieżącym nie będzie pobierana prowizja przygotowawcza oraz inne opłaty. Oprocentowanie kredytu w rachunku bieżącym zmienne. Oprocentowanie stanowić będzie suma stawki WIBOR 1M z ostatniego dnia roboczego miesiąca kalendarzowego poprzedzającego okres obrachunkowy i stałej w trakcie trwania umowy marży banku. Kredyt spłacany na koniec roku kalendarzowego. Jedynym kosztem dla Zamawiającego będą odsetki od rzeczywiście wykorzystanego kredytu. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel in blanco z deklaracją wekslową wraz z oświadczeniem o poddaniu się egzekucji.W ramach obsługi bankowej budżetu Gminy, przewidywana jest usługa bankowości elektronicznej i w związku z tym, ilość systemów w ramach tej obsługi wynosi 43, a przewidywana ilość realizowanych przelewów zewnętrznych w formie elektronicznej wynosi 5.500 (miesięcznie). Wykonawca, w przypadku takiej konieczności w ramach zamówienia, bezpłatnie, zainstaluje w siedzibie Zamawiającego pełne oprogramowanie związane z systemem bankowości elektronicznej (7 stanowisk w urzędzie miasta, 36 stanowisk w jednostkach organizacyjnych). Wykonawca bezpłatnie przeszkoli wskazanych pracowników w zakresie obsługi oprogramowania związanego z systemem bankowości elektronicznej. Wykonawca świadczyć będzie doradztwo i pomoc techniczną w godzinach pracy 730 – 1515 od poniedziałku do piątku i od 730-1630 we wtorki, z zakresu obsługi systemu, a w przypadku awarii systemu wymagane jest bezzwłoczne podjęcie działań w celu jego przywrócenia. Zamawiający zastrzega, że zakres rzeczowy świadczonych usług będzie zmienny w okresie trwania umowy. Zamawiający stawia następujące wymagania dotyczące realizacji przedmiotu:1) Wykonawca zapewnia kompleksową obsługę Zamawiającego w oddziale, placówce, filii lub agencji na terenie miasta Solec Kujawski (stanowisko kasowe czynne od poniedziałku do piątku).2) Naliczanie i kapitalizacja odsetek od środków na rachunkach powinno następować co najmniej raz w miesiącu. 3) Wydawanie opinii i zaświadczeń bankowych o prowadzonych rachunkach bankowych oraz zmiana karty wzorów podpisów bez prowizji i opłat.4) Przyjmowanie wpłat gotówkowych własnych Zamawiającego i od osób trzecich na rachunki Zamawiającego bez prowizji i opłat.5) Dokonywanie wypłat gotówkowych przez Zamawiającego ze wszystkich rachunków Zamawiającego bez prowizji i opłat.6) Nienaliczanie prowizji i opłat od przelewów dokonywanych przez Zamawiającego wewnątrz banku pomiędzy rachunkami Gminy i jej jednostkami organizacyjnymi.7) Wdrożenie systemu elektronicznej obsługi rachunków bankowych na dowolnej ilości stanowisk oraz przeszkolenie pracowników bez prowizji i opłat. 8) Z poszczególnymi jednostkami organizacyjnymi Gminy zostaną zawarte odrębne umowy bankowej obsługi, na warunkach będących przedmiotem zamówienia publicznego, według jednolitego wzoru umowy ustalonego z wybranym Wykonawcą, z uwzględnieniem zmian wynikających ze specyfiki jednostki. Zamawiający wymaga aby bank stosował warunki podane w ofercie, dotyczące opłat i oprocentowania środków w stosunku do jednostek organizacyjnych Gminy, które posiadają lub otworzą rachunki w banku wybranym w wyniku rozstrzygnięcia zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany liczby tych podmiotów wskutek ewentualnych zmian organizacyjnych. W przypadku powołania nowych podmiotów ich obsługa bankowa będzie prowadzona na warunkach nie gorszych niż w ofercie Wykonawcy.9) Wykonawca nie będzie pobierał z tytułu obsługi bankowej Gminy Solec Kujawski i jej jednostek żadnych innych opłat niż określone w opisie przedmiotu zamówienia.10) W razie zapłaty odsetek przez Zamawiającego z tytułu opóźnienia w spełnianiu świadczenia pieniężnego należnego wierzycielom z winy Wykonawcy, Wykonawca zobowiązuje się do pokrycia powstałej szkody.11) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wykonanie operacji niezgodnych z dyspozycją Zamawiającego i jego jednostek organizacyjnych.12) Zamawiający zastrzega sobie prawo lokowania środków w innych bankach.13) Zamawiający zastrzega sobie prawo swobodnego wyboru wysokości i terminu zaciągania kredytu w rachunku bieżącym.14) Zamawiający zastrzega sobie prawo do negocjacji oprocentowania lokat terminowych. UWAGAWykonawca w dniu rozpoczęcia świadczenia usług dysponował będzie na terenie miasta Solec Kujawski oddziałem, filią, placówką banku (zwane dalej punktem), lub zobowiąże się, iż w terminie jednego miesiąca od podpisania umowy, otworzy odpowiedni punkt banku w Solcu Kujawskim. Do momentu otwarcia punktu zagwarantuje możliwość prowadzenia wszystkich operacji bankowych bez ponoszenia dodatkowych kosztów przez Zamawiającego. Warunek dysponowania na terenie miasta Solec Kujawski odpowiednim punktem banku wynika z dbałości o bankową obsługę budżetu w sposób funkcjonalny. Informacje dodatkowe dla wykonawcy (szacunkowo):liczba rachunków – 53 szt.,wpłaty gotówkowe dokonywane przez Zamawiającego – 30 miesięcznie,wpłaty gotówkowe dokonywane przez osoby trzecie na rachunek Zamawiającego – 100 miesięcznie,wypłaty gotówkowe – 600 miesięcznie (ok. 1.000 000,00 zł miesięcznie),liczba przelewów elektronicznych – 5 500 miesięcznie. Oferent zobowiązuje się do:a) codziennego przygotowania i wydawania wyciągów bankowych Zamawiającemu, b) prowadzenie operacji bankowych do ostatniego dnia roku kalendarzowego. Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania opłat i prowizji bankowych za:udzielenie i uruchomienie kredytu w rachunku bieżącym,wpłaty gotówki przez Zamawiającego na rachunki bieżące i pomocnicze,wypłaty gotówki przez Zamawiającego lub do rąk własnych odbiorców na zlecenie Zamawiającego z rachunków bieżących i pomocniczych Zamawiającego.sporządzanie wyciągów bankowych oraz wtórników do wyciągów bankowych,dokonywanie wszystkich przelewów w ramach banku,otwarcie rachunków bankowych /w PLN i walucie obcej/ stanowiących subkonta rachunku podstawowego budżetu gminy, druki czeków gotówkowych i opłat za zaświadczenia i opinie bankowe,niewykorzystany kredyt w rachunku bieżącym.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66110000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 2 .000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych)2.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a)pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016., poz.359 z późn.zm.). 3.Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku PEKAO SA Nr 60 1240 3507 1111 0000 3057 6548, przed terminem składania ofert. 4.W przypadku wadium wnoszonego w formie bezgotówkowej, dokument wadium należy w formie nienaruszonego oryginału zdeponować w kasie u Zamawiającego, a kopię dołączyć do oferty. 5.Z treści gwarancji powinno wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w okresie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 6.Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub po unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a ustawy Pzp.7.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 8.Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunkiem w zakresie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności jest posiadanie stosownego zezwolenia lub innego dokumentu (oświadczenie) potwierdzającego prowadzenie działalności zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2015r., poz. 128 z późn. zm.) Zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej, w tym do realizacji objętym przedmiotem zamówienia, na terenie Rzeczypospolitej Polski, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (Dz. U. z 2016 r. poz.1988 z późn.zm.).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie publiczne, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy. Wykonawcy (wszyscy) występujący wspólnie muszą upoważnić na piśmie pod rygorem nieważności (art. 99 § 2 K.C.) swojego przedstawiciela jako przedstawiciela pozostałych, a jego upoważnienie musi być udokumentowane pełnomocnictwem przez upełnomocnionych przedstawicieli wszystkich Wykonawców. Z pełnomocnictwa jw. wynikać musi wprost, że zostało ono udzielone przez wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia jednemu z nich lub innej osobie – do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach