Przetargi.pl
Kompleksowe usługi związane z zimowym utrzymaniem dróg powiatowych na terenie Powiatu Krośnieńskiego w sezonie zimowym 2015/2016

Powiatowy Zarząd Dróg w Krośnie ogłasza przetarg

  • Adres: 38-400 Krosno, ul. Bieszczadzka 1
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 13 437 57 96 , fax. 13 436 60 27
  • Data zamieszczenia: 2015-09-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowy Zarząd Dróg w Krośnie
    ul. Bieszczadzka 1 1
    38-400 Krosno, woj. podkarpackie
    tel. 13 437 57 96, fax. 13 436 60 27
    REGON: 37045288200000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kompleksowe usługi związane z zimowym utrzymaniem dróg powiatowych na terenie Powiatu Krośnieńskiego w sezonie zimowym 2015/2016
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Uwaga! niżej wymieniona punktacja, odpowiada punktacji zamieszczonej w SIWZ. 3.1. Przedmiotem zamówienia jest zadanie pod nazwą: Kompleksowe usługi związane z zimowym utrzymaniu dróg powiatowych na terenie Powiatu Krośnieńskiego w sezonie zimowym 2015/2016. 3.2. Zakres świadczenia usług obejmuje zadania: a)Organizację i pełnienie dyżurów przez Dyżurnych Zimowego Utrzymania Dróg b)Odśnieżanie i utrzymanie przejezdności dróg powiatowych wg Standardów Zimowego Utrzymania Dróg, stanowiących załącznik do SIWZ. c)Zwalczanie śliskości zimowej na drogach powiatowych wg Standardów Zimowego Utrzymania Dróg, stanowiących załącznik do SIWZ. d) Załadunek materiałów uszorstniających na posypywarki. Materiał niezbędny do zwalczania śliskości w postaci materiałów uszorstniających (piasek, żużel, mieszanka piaskowo-solna) zostanie dostarczony przez Zamawiającego. 3.3. Dokładny zakres poszczególnych zadań i ogólne wymagania dotyczące wykonania i odbioru robót, będących przedmiotem zamówienia, zostały szczegółowo opisane w Rozdziale I Pkt4 SIWZ oraz w Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych. 3.4. Wykonawca jest zobowiązany do ubezpieczenia OC usług związanych z zimowym utrzymaniem dróg. Aktualny dokument ubezpieczenia należy przedłożyć przed podpisaniem umowy. 3.5. Akcją zimową kieruje Dyżurny Zimowego Utrzymania Dróg z Obwodu Drogowo Mostowego w Dukli. 3.6. Wykonawca, w czasie obowiązywania umowy, jest zobowiązany do świadczenia usług o każdej porze w ciągu doby i w każdy dzień tygodnia. 3.7. Zamawiający decyduje o rozpoczęciu i zakończeniu terminu prowadzenia akcji zimowej. 3.8. W sytuacjach, spowodowanych ciężkimi warunkami zimowymi ( intensywne opady śniegu, zawieje i zamiecie śnieżne) i brakiem możliwości utrzymania przejezdności sprzętem Wykonawcy oraz w przypadku znacznego zawężenia jezdni przez śnieg zalegający na poboczach drogi, Zamawiający w celu przywrócenia przejezdności oraz umożliwienia dalszego odśnieżania użyje własnych pługów wirnikowych. Koszt pracy pługów wirnikowych pokryje Zamawiający. Pkt 4. OPIS ZADAŃ 4.1. Organizacja i pełnienie dyżurów przez Dyżurnych Zimowego Utrzymania Dróg. Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania i pełnienia dyżurów, przy zimowym utrzymaniu dróg powiatowych na terenie powiatu krośnieńskiego zarządzanych przez Powiatowy Zarząd Dróg w Krośnie (zwany dalej PZD). 4.1.1. Dyżury pełnione będą w siedzibie PZD na Obwodzie Drogowo - Mostowym w Dukli, ul. Trakt Węgierski 2, 38-450 Dukla, codziennie od pn. do pt. w godz. 15.00 ÷ 7.00 dnia następnego oraz od godz. 7.00 do godz. 7.00 dnia następnego, w dni wolne od pracy, niedziele i święta. Szczegółowe warunki korzystania przez Wykonawcę z pomieszczeń i sprzętu biurowego Zamawiającego zostały określone w projekcie umowie. 4.1.2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do okresowego zawieszenia pełnienia dyżurów oraz prowadzenia akcji zimowej w zależności od panujących warunków atmosferycznych. Za okresy, w których nie będą pełnione dyżury Wykonawcy nie przysługuje wynagrodzenie. 4.1.3. Osoby pełniące dyżury powinny posiadać doświadczenie w pełnieniu dyżurów przy zimowym utrzymaniu dróg, posiadać podstawową znajomość obsługi komputera, telefaksu oraz poczty elektronicznej. 4.1.4. Zamawiający przeszkoli osoby mające pełnić dyżury przy zimowym utrzymaniu dróg, w zakresie ich obowiązków najpóźniej na 2 dni przed rozpoczęciem świadczenia usługi przez te osoby. Wykonawca przedłoży pełny wykaz osób mających pełnić obowiązki Dyżurnego ZUD. Udział w szkoleniu powinien być potwierdzony oświadczeniem o zapoznaniu się z obowiązkami dyżurnego przy zimowym utrzymaniu dróg i podpisanym przez przeszkolonych pracowników. 4.1.5. Obowiązki Dyżurnego Zimowego Utrzymania Dróg: 1. Stałe przebywanie w miejscu pełnienia dyżuru. 2. Znajomość: Zarządzeń Kierownika PZD odnośnie zimowego utrzymania dróg, aktualnych standardów zimowego utrzymania dróg, specyfikacji technicznych odnośnie zimowego utrzymania dróg, formularzy meldunków, dziennika pracy sprzętu, dziennika pracy dyżurnego i innych obowiązujących dokumentów. 3. Przyjmowanie interwencji służb ratunkowych i użytkowników dróg oraz wszelkich innych informacji (np. prognozy pogody, komunikaty Centrum Zarządzania Kryzysowego, itp.) mających wpływ na przebieg akcji zimowej, 4. Racjonalne i umiejętne dysponowanie sprzętem przeznaczonym do ZUD wg obowiązujących standardów zimowego utrzymania dróg, 5. Redagowanie w sposób umiejętny i rzetelny treści meldunków zimowych na podstawie zebranych informacji o sytuacji na drogach i odpowiednio przekazywanie ich odpowiednim służbom i instytucjom 6. Udzielanie informacji dotyczących stanu przejezdności dróg, ilości i rodzaju sprzętu pracującego na sieci dróg powiatowych, 7. Prowadzenie wszelkiej dokumentacji dotyczącej zimowego utrzymania dróg na podstawie, której można będzie określić jej przebieg, podjęte czynności, pracę sprzętu, utrudnienia na drogach powstałe podczas zmiany oraz inne zdarzenia mające wpływ na sytuacje występujące na drogach, takiej jak: dziennika pracy sprzętu i zużycia materiałów, dziennika pracy dyżurnych, i innych zleconych przez Zamawiającego. 8. Potwierdzanie czasu pracy i dyżuru na kartach drogowych sprzętu pracującego przy ZUD w czasie zmiany, 9. Wykonywanie doraźnych poleceń kierownictwa PZD raz osób odpowiedzialnych za zimowe utrzymanie dróg, 10. Współpraca z ościennymi Zarządami Dróg, Policją, i innymi służbami, działającymi na rzecz akcji zimowej. 11. Przekazywanie obowiązków dyżurnego oraz innych istotnych informacji mających wpływ na podejmowanie odpowiednich decyzji dyżurnemu następnej zmiany. Przekazanie to powinno być potwierdzone w dzienniku pracy dyżurnych podpisami osób przekazujących sobie obowiązki. 4.1.6. Realizacja usługi będzie odbywać się według następujących zasad: Dyżury będą pełnione zgodnie z harmonogramem pracy dyżurnych. Harmonogram pracy dyżurnych opracuje i przedstawi Zamawiającemu Wykonawca po podpisaniu umowy. Termin realizacji usługi oraz ilość roboczogodzin (godziny dyżuru) będą uzależnione od warunków atmosferycznych i rzeczywistych potrzeb, wynikających z sytuacji na drogach. W czasie sprzyjających warunków atmosferycznych Zamawiający może zawiesić prowadzenie dyżurów lub je ograniczyć. Wykonawca bezzwłocznie po otrzymaniu zapotrzebowania od upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego w formie pisemnej, ustnej elektronicznej bądź telefonicznej, przystąpi do pełnienia dyżurów. Wykonawca będzie mógł korzystać z lokali, środków łączności i wyposażenia biurowego Zamawiającego w miejscu pełnienia dyżuru pod warunkiem wykorzystywania ich wyłącznie do celów wykonywania usług zleconych przez Zamawiającego na zasadach określonych w umowie. Wykonawca odpowiada prawnie i materialnie za skutki ewentualnych nieprawidłowych decyzji podjętych przez osoby dyżurne. Wykonawca odpowiada materialnie za ewentualne zawinione przez dyżurnego uszkodzenia wyposażenia biurowego oraz środków łączności będących własnością Zamawiającego. W przypadku, gdy dyżurny następnej zmiany nie stawił się do pełnienia dyżuru, dyżurny poprzedniej zmiany zobowiązany jest prowadzić dyżur dalej, powiadamiając zwierzchnika, który orzeknie o dalszej pracy dyżurnego. 4.1.7. Obmiar robót 4.1.7.1. Jednostką obmiaru jest 1 godz. pełnienia dyżuru niezależnie od pory dnia i czy dyżur odbywa się w dni powszednie czy w dni wolne od pracy, niedziele i święta. Ilość godzin pełnienia dyżurów w sezonie zimowym 2015/2016 wynosi: - 3.120godzin. 4.1.7.2. Dokumentem rejestrowym godzin pełnionego dyżuru jest Dziennik Pracy Dyżurnego (DPD), którego wzór stanowi załącznik SIWZ. 4.1.7.3. Okres rozliczeniowy wynosi 1 miesiąc. 4.1.8. Kontrola i odbiór wykonania zadania 4.1.8.1. Kontrolujący każdego dnia własnoręcznym podpisem w DPD będzie potwierdzał wykonanie zadania przez poszczególnych Dyżurnych. 4.1.8.2. Złożenie przez Kontrolującego podpisu potwierdzającego wykonanie zadnia będzie możliwe po stwierdzeniu prawidłowości i kompletności wpisów w obowiązującej dokumentacji ZUD. 4.1.8.3. W przypadku stwierdzenia braku lub błędnych wpisów/podpisów w dokumentacji ZUD, Kontrolujący nie odbiera tymczasowo wykonanego zadania i dokonując wpisu do DPD wzywa odpowiedniego Dyżurnego do uzupełnienia lub poprawy usterek. 4.1.8.4. Dyżurny poprawiający błędne wpisy parafuje poprawki. 4.1.8.5. Jeżeli usterki o których mowa w pkt 4.1.8.3 nie zostaną usunięte do końca okresu rozliczeniowego Kontrolujący ostatecznie nie odbiera zausterkowanego zadania dokonując w DPD odpowiedniego wpisu. 4.1.8.6. Za godziny nie odebranego dyżuru nie przysługuje wynagrodzenie. 4.1.8.7. Kontrolującymi z ramienia Zamawiającego są: Kierownik PZD, Kierownik ODM w Dukli i inni upoważnieni pracownicy PZD w Krośnie. 4.1.8.8. Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli pracy Dyżurnego o każdej porze. 4.1.9. Podstawa płatności 4.1.9.1. Podstawą płatności będzie faktura wystawiona przez Wykonawcę za jeden okres rozliczeniowy. Do faktury Wykonawca winien załączyć wykaz godzin pracy Dyżurnego Zimowego Utrzymania Dróg oraz wykaz ilości przejechanych kilometrów, sporządzony na podstawie prowadzonych dzienników. 4.1.10. Zakończenie usługi pełnienia dyżurów nastąpi z chwilą zakończenia prowadzenia akcji zimowej w sezonie 2015/2016. 4.2. Odśnieżanie i utrzymanie przejezdności dróg powiatowych. Ilość kilometrów dróg do utrzymania w sezonie zimowym 2015/2016 wynosi - 50.112km 4.2.1. Szczegółowy zakres i ogólne wymagania dotyczące wykonania i odbioru usług przy odśnieżaniu dróg powiatowych zostały szczegółowo opisane w Szczegółowej Specyfikacji Technicznej - Odśnieżanie drogi, stanowiącej załącznik do SIWZ. 4.3. Zwalczanie śliskości zimowej. 4.3.1. Szczegółowy zakres i ogólne wymagania dotyczące wykonania i odbioru usług przy zwalczaniu śliskości zimowej na drogach powiatowych zostały szczegółowo opisane w Szczegółowej Specyfikacji Technicznej - Zapobieganie powstawaniu i likwidacja śliskości zimowej, stanowiącej załącznik do SIWZ. 4.4. Załadunek materiałów uszorstniających na posypywarki. Wykonawca zobowiązany jest do załadunku materiałów uszorstniających na posypywarki wraz z ręcznym rozgarnianiem zbrylonego materiału na kratach zsypowych zamontowanych na posypywarkach. 4.4.1. Załadunek odbywał się będzie na placach składowych zorganizowanych przez Wykonawcę w miejscach zapewniających jak najbardziej ekonomiczne wykorzystanie sprzętu i pozwoli na skrócenie dojazdów na wyznaczone trasy. Sugerowana lokalizacja placów to: 1 plac na ternie gminy Jedlicze, 2 place na terenie gminy Rymanów, 1 plac na terenie gminy Jaśliska, 1 plac na terenie gminy Dukla (plac składowy PZD w m. Zboiska), 1 plac na terenie gminy Wojaszówka. 4.4.2. Wymagany sprzęt do załadunku na placu załadunkowym to min. 1 ładowarka o pojemności min. 0,75 m3 z możliwością załadunku na wysokość min. 3,2m.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 906200009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: CZAS PODSTAWIENIA, w przypadku awarii, zastępczych pojazdów i sprzętu
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pzdkrosno.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach