Przetargi.pl
„Kompleksowe świadczenie usług ratownictwa wodnego w obiekcie Hrubieszowskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji – Pływalnia FALA”

HRUBIESZOWSKI OŚRODEK SPORTU I REKREACJI W HRUBIESZOWIE ogłasza przetarg

  • Adres: 22-500 Hrubieszów, ul. Ciesielczuka 2
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-12-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: HRUBIESZOWSKI OŚRODEK SPORTU I REKREACJI W HRUBIESZOWIE
    ul. Ciesielczuka 2
    22-500 Hrubieszów, woj. lubelskie
    REGON: 950157022
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.miasto.hrubieszow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Kompleksowe świadczenie usług ratownictwa wodnego w obiekcie Hrubieszowskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji – Pływalnia FALA”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    4.2. Zakres zamówienia obejmuje w szczególności świadczenie usług zapewniających bezpieczeństwo osobom korzystającym z Pływalni FALA oraz z urządzeń będących na wyposażeniu pływalni.4.3. W skład Krytej Pływalni FALA wchodzą:BASEN DUŻY – wymiary: 25,03 m x 12,5 m, – wymiar powierzchnia lustra wody: 312,8 m2,– głębokość: od 1,35 m do 1,80 m, – ilość torów: 6BASEN DO NAUKI PŁYWANIA – wymiary: 10 m x 4 m,– głębokość: 90 cm, – ilość torów: 2BASEN REKREACYJNY O WYMIARACH NIEREGULARNYCH– powierzchnia lustra wody: 67,5 m2 – informacje dodatkowe: z biczami wodnymi, gejzerami i leżankami.ZJEŻDŻALNIA – długość: 75 m wraz z hamownią o głębokości 40 cmWANNA SPA– średnica: około 2,5 m2BRODZIK DLA DZIECI– wymiary: 9,6 m x 2,86 m,– o zmiennej głębokości: od 10 do 40 cm, – ze zjeżdżalnią typu Słonik4.4. Usługa ratownictwa wodnego powinna być świadczona codziennie / 7 dni w tygodniu:– w dni powszednie (poniedziałek – piątek), godz. 07:00–21:00– sobota – niedziela / święta 07:00–21:00zgodnie z zapotrzebowaniem Zamawiającego z wyjątkiem dni, w których Pływalnia FALA jest nieczynna:- 31.03-01.04.2024- 01.11.2024,- 25-26.12.2024,- inne dodatkowe dni wolne zatwierdzone przez Dyrektora HOSiR lub w związku z pokontrolnym zaleceniem Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego oraz wynikające z obowiązkowej przerwy technologicznej, która będzie trwała od 2 do 3 tygodni. Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonywania zmian w godzinach otwarcia (funkcjonowania) Pływalni FALA. Zamawiający zastrzega, że wystąpienie siły wyższej zwalnia z odpowiedzialności za niewykonanie zobowiązania. Za siłę wyższą uznaje się także obowiązujący na terenie kraju stan epidemii oraz sytuacje, gdy właściwy akt prawny wprowadza ograniczenia w funkcjonowaniu basenów i pływalni. W takiej sytuacji żadna ze Stron nie może zostać pociągnięta do odpowiedzialności za szkodę, koszty lub wydatki powstałe w wyniku lub w związku z opóźnieniem, nienależytym wykonaniem lub niewykonaniem umowy. Usługi stanowiące przedmiot zamówienia będą realizowane zgodnie z zapisami umowy.4.5. Zabezpieczenie ratownicze powinno wynosić:– I zmiana: 07:00-08:00 – trzech ratowników08:00-14:00 – czterech ratowników,– II zmiana:14:00-20:00 – czterech ratowników,20:00-21:00 – trzech ratowników.4.6. Szacunkowe zapotrzebowanie ilości godzin pracy ratowników w okresie realizacji zamówienia wynosi: 18 360 godzin.4.7. Przez jedną godzinę ratowniczą Zamawiający rozumie świadczenie usługi ratowniczej przez jedną osobę w ciągu jednej godziny zegarowej (1 h = 60 minut). 4.8. Świadczenie usługi następować będzie zgodnie z obowiązującymi przepisami,a w szczególności z:– ustawą z dnia 08 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. z 2022 r. poz. 1720 ze zm.),– ustawą z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (Dz. U. z 2022 r. poz. 147 ze zm.),– rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 23 stycznia 2012 r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących liczby ratowników wodnych zapewniających stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1981),– rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 27 lutego 2012 r. w sprawie wymagań dotyczących wyposażenia wyznaczonych obszarów wodnych w sprzęt ratunkowy i pomocniczy, urządzenia sygnalizacyjne i ostrzegawcze oraz sprzęt medyczny, leki i artykuły sanitarne (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1607),– rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 6 marca 2012 r. w sprawie sposobu oznakowania i zabezpieczenia obszarów wodnych oraz wzorów wodnych oraz wzorów znaków zakazu, nakazu oraz znaków informacyjnych i flag (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1979),– rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 21 czerwca 2012 roku w sprawie szkoleń w ratownictwie wodnym (Dz. U. z 2012 r. poz. 747),– Regulaminem korzystania z Krytej Pływalni oraz instrukcjami korzystania z poszczególnych urządzeń (np. jacuzzi, zjeżdżalnia),– innymi przepisami, zaleceniami wynikającymi ze specyfiki wykonywanej usługi
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71317200-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 12.1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 5 000,00 PLN (słownie zł: pięć tysięcy złotych 00/100)12.2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:a) pieniądzu;b) gwarancjach bankowych;c) gwarancjach ubezpieczeniowych;d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.12.3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: PEKAO S.A. I O/Hrubieszów Nr 06 1240 28291111 0000 4029 7828 z adnotacją: „Wadium– Znak sprawy: HOSIR.271.4.202312.4. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które zostanie zaksięgowane na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.12.5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej – przed upływem terminu składania ofert.12.6. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, lub poręczenia gwarancja lub poręczenie musi być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy:a) nazwę: dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib,b) kwotę wadium,c) termin ważności gwarancji/poręczenia w formule: „od dnia …….– do dnia ………”,d) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty wskazanej w gwarancji/poręczeniu na pierwsze żądanie zamawiającego w sytuacjach zatrzymania wadium określonych w przepisach ustawy.12.7. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy.12.8. Zasady dokonywania zatrzymania i zwrotu wadium określono w przepisach art. 98 ustawy
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:6.1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;Zamawiający określa, że ww. warunek zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że posiada:a) aktualną zgodę Ministra Spraw Wewnętrznych do wykonywania ratownictwa wodnego i w jej myśl jest podmiotem uprawnionym do wykonywania ratownictwa wodnego zgodnie z art. 12 Ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 714),b) wpis do rejestru jednostek współpracujących z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne, o którym mowa w art. 17 ust. 1 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. z 2022 r., poz. 1720 ze zm.) w województwie lubelskim.6.1.4 zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:1) Warunek zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że należycie wykonał, (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonuje) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej 1 usługę w zakresie ratownictwa wodnego nieprzerwanie przez okres co najmniej 6 miesięcy, o wartości nie mniejszej niż 150 000,00 PLN (sto pięćdziesiąt tysięcy i 00/100 złotych) brutto zrealizowanej usługi.2) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować w okresie wykonywania zamówienia i skierują do jego realizacji:a) dysponują lub będą dysponować zespołem ratowników wodnych uczestniczących w wykonywaniu zamówienia, składającym się z minimum 16 osób, które spełniają wymogi określone w art. 15a ust.1 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 714). Zamawiający wymaga, aby co najmniej 4 ratowników wodnych posiadało minimum 6 miesięczne doświadczenie zawodowe na stanowisku ratownik wodny;b) dysponują lub będą dysponować minimum 2 osobami, które zostaną skierowane przez Wykonawcę do realizacji przedmiotowego zamówienia na stanowisku koordynatora (kierownika zespołu ratowników wodnych), które spełniają wymogi określone w art. 15a ust.1 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 714) oraz posiadają minimum 2 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku osoby kierującej pracownikami wykonującymi ratownictwo wodne.Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia wyżej wymienionychfunkcji, pod warunkiem spełniania przez osobę łączącą te funkcjewszystkich warunków wymaganych dla poszczególnych funkcji
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-12-20

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach