Przetargi.pl
Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Stary Dzierzgoń oraz jednostek organizacyjnych Gminy Stary Dzierzgoń

Gmina Stary Dzierzgoń ogłasza przetarg

  • Adres: 82450 Stary Dzierzgoń, Stary Dzierzgoń
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. (055) 2761481
  • Data zamieszczenia: 2018-03-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Stary Dzierzgoń
    Stary Dzierzgoń
    82450 Stary Dzierzgoń, woj. pomorskie
    tel. (055) 2761481
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ug.starydzierzgon.samorzady.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Stary Dzierzgoń oraz jednostek organizacyjnych Gminy Stary Dzierzgoń
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest prowadzenie od 01.04.2018 r. do 31.03.2021 r. obsługi bankowej budżetu Gminy Stary Dzierzgoń i gminnych jednostek organizacyjnych: 1) Urzędu Gminy Stary Dzierzgoń, 2) Przedszkola Samorządowego „Niezapominajka” w Starym Mieście, 3) Szkoły Podstawowej w Starym Dzierzgoniu, 4) Szkoły Podstawowej w Myślicach, 5) Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Starym Dzierzgoniu, 6) Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej w Starym Dzierzgoniu, 7) Gimnazjum Publicznego im. Zygmunta Steinborn w Przezmarku. w pełnym zakresie wynikającym z ustawy z 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (t. j. Dz. U. z 2017 r., poz. 2077 z późn. zm.). Uwaga: umowy na obsługę bankową będą sporządzane i zawierane odrębnie z każdą jednostką organizacyjną po rozstrzygnięciu niniejszego zamówienia publicznego. 1.2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 1) otwarcie i prowadzenie oprocentowanego rachunku bieżącego i oprocentowanych rachunków pomocniczych obejmujących budżet Gminy Stary Dzierzgoń i jednostki organizacyjne Gminy, 2) możliwość otwarcia i prowadzenia innych oprocentowanych rachunków bieżących i pomocniczych, których konieczność utworzenia powstanie po stronie zamawiającego, w trakcie obowiązywania umowy, 3) potwierdzenie otwarcia i zamknięcia rachunków bankowych, 4) realizację poleceń przelewów krajowych zarówno w formie papierowej jak i w formie systemu bankowości elektronicznej za pomocą Internetu, 5) prowadzenie płatności masowych w szczególności w zakresie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, 6) bezpłatne przyjmowanie wpłat gotówkowych i bezpłatną realizację wypłat gotówkowych, 7) sporządzanie dziennych wyciągów bankowych ze wszystkich prowadzonych rachunków i ich udostępnianie przez bank w wersji papierowej bądź równoważnej z nią. Wyciągi muszą identyfikować dokonane operacje i stwierdzać saldo otwarcia i zamknięcia rachunków, 8) wydawanie czeków, na wniosek zamawiającego, 9) wydawanie opinii i zaświadczeń bankowych, na wniosek zamawiającego, 10) wydawanie historii rachunków, na wniosek zamawiającego, 11) potwierdzanie sald rachunków bankowych, 12) miesięcznej kapitalizacji odsetek naliczanych przez bank, 13) przenoszeniu na rachunek bieżący budżetu Gminy w ostatnim dniu miesiąca dochodów z tytułu naliczanych odsetek od środków na rachunkach pomocniczych wskazanych przez Gminę oraz dochodów z naliczanych odsetek z rachunków wskazanych przez jednostki organizacyjne ( jednostki budżetowe), 14) „zerowanie” rachunków bieżących i pomocniczych gminy i jej jednostek organizacyjnych, zgodnie z dyspozycjami, polegające na przekazaniu z dniem 31 grudnia każdego roku kwot pozostałych na rachunkach, na rachunek bieżący Gminy, 15) wdrożenie systemu elektronicznej obsługi rachunków bankowych na dowolnej ilości stanowisk, 16) udzielanie kredytu w rachunku bieżącym na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu Gminy do wysokości określonej corocznie w uchwałach budżetowych. Udzielenie niniejszego kredytu następować będzie po przedłożeniu przez zamawiającego wniosku wraz z dokumentami wymaganymi przez bank do oceny zdolności kredytowej. Bank udzieli zamawiającemu kredytu po pozytywnej ocenie jego zdolności kredytowej oraz po uzgodnieniu formy zabezpieczenia kredytu, 17) prowadzenie rozliczeń w obrocie krajowym. 1.3 Warunki prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia: Wykonawcy, na dzień rozpoczęcia realizacji zamówienia, muszą posiadać w miejscowości Stary Dzierzgoń oddział, placówkę lub filię banku, gwarantujące wykonanie wszelkich czynności związanych z obsługą bankową Zamawiającego: 1) Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do otwarcia i prowadzenia rachunków bankowych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, 2) Wykonawca zobowiązany jest zapewnić bezpłatną obsługę wpłat gotówkowych i wypłat gotówkowych dokonywanych przez Zamawiającego oraz jego jednostki i na rachunki zamawiającego oraz jego jednostek, 3) Zamawiający zastrzega limity: dziennych wypłat gotówkowych w wysokości 10 000,00 zł, dziennych wpłat gotówkowych bez ograniczeń kwotowych, bez wcześniejszego powiadamiania banku, 4) limity dotyczą wszystkich jednostek organizacyjnych Gminy, traktowanych jednostkowo, 5) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewnił nieodpłatnie podłączenie do systemu elektronicznej obsługi bankowej, instalację niezbędnego oprogramowania i jego aktualizacji, świadczenie serwisu oprogramowania, a także przeszkolenie pracowników zamawiającego w zakresie obsługi w/w. systemu. W przypadku awarii zamawiający wymaga bezzwłocznego podjęcia działań, w celu zapewnienia sprawnej obsługi, 6) W ramach systemu elektronicznej obsługi bankowej Wykonawca zapewni Zamawiającemu w szczególności: a) bezpieczeństwo danych w ww. systemie, b) jednoczesne funkcjonowanie wszystkich stanowisk w tym samym czasie, z możliwością równoczesnego dokonywania operacji na tych samych lub różnych rachunkach bankowych, c) realizację zleceń płatniczych, ze wszystkich rachunków bankowych, w ramach dostępnych środków, d) składanie poleceń przelewu z datą przyszłą, z możliwością ich przeglądania, modyfikacji i usuwania przed wysłaniem do banku, e) możliwość uzyskania w czasie rzeczywistym pełnej informacji o wszystkich operacjach i saldach na rachunkach bankowych zamawiającego, f) tworzenia zbiorów danych rachunków, kontrahentów i innych danych ewidencyjnych, g) przeszukiwanie zbiorów wszystkich operacji na wszystkich rachunkach bankowych, h) tworzenie w systemie archiwum zrealizowanych zleceń płatniczych oraz wyciągów bankowych, i) generowanie potwierdzenia zrealizowanego przelewu oraz wyciągów bankowych niewymagających uwierzytelnienia bankowego. 7) Wykonawca zapewni sprawne funkcjonowanie systemu elektronicznej obsługi bankowej, najpóźniej w dniu 03.04.2018 r., 8) Zamawiający zastrzega sobie prawo lokowania wolnych środków pieniężnych na lokatach terminowych w innych bankach, niż bank wybrany w ramach przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Ewentualne gromadzenie środków na lokatach terminowych odbywać się będzie według dyspozycji zamawiającego. 1.4. Postanowienia dotyczące kredytu w rachunku bieżącym: 1) Wykonawca zobowiązuje się do udzielenia kredytu w rachunku bieżącym do wysokości kwoty 300 000,00 zł. (słownie złotych: trzysta tysięcy gr.00/100) zgodnie z uchwałami budżetowymi w latach 2018-2019 . Kredyt zostanie przeznaczony na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu Gminy, 2) oferta złożona w niniejszym postępowaniu w zakresie udzielenia kredytu w rachunku bieżącym będzie wiążąca dla wniosku o udzielenie przedmiotowego kredytu w 2018 r., 3) kredyt udostępniany będzie na wniosek Zamawiającego o udzielenie kredytu w danym roku kalendarzowym, a uruchomienie następować będzie automatycznie do wysokości powstałego debetu na rachunku bieżącym, jednakże w kwocie nie wyżej niż określono we wniosku, 4) oprocentowanie kredytu określone zostanie w oparciu o zmienną stawkę WIBOR 1M, obowiązującą w dniu uruchomienia kredytu, powiększoną o marżę banku. Wysokość marży (oprocentowanie, prowizje i opłaty) jest stała w okresie obowiązywania umowy WIBOR 1 M będzie wyliczany jako średnia arytmetyczna z miesiąca poprzedzającego uruchomienie kredytu. Bank będzie dokonywał aktualizacji danych procentowych 1 raz w miesiącu w dniu – 1-go dnia miesiąca, 5) spłata kredytu następować będzie automatycznie, na koniec dnia, z bieżących wpływów na rachunek bieżący. Każda spłata całości lub części kredytu da zamawiającemu możliwość ponownego zadłużenia się w ciężar rachunku, do wysokości przyznanego limitu, 6) odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane będą miesięcznie i będą należne bankowi w ostatnim dniu miesiąca, 7) odsetki naliczane będą od rzeczywistego salda zadłużenia kredytowego, przy założeniu, że miesiąc ma rzeczywistą liczbę dni, a rok 365/366 dni. Rzeczywiste saldo zadłużenia stanowi ujemne (debetowe) saldo na rachunku bieżącym budżetu Gminy, 8) zamawiający dopuszcza zastosowanie prawnych zabezpieczeń spłaty udzielonego kredytu w formie „weksla in blanco” wraz z deklaracją wekslową.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66110000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek ten uznaje się za spełniony, jeśli wykonawca przedstawi dokument wskazujący na upoważnienie banku do wykonywania czynności bankowych - zezwolenie prezesa NBP lub zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego, jeżeli ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. - Prawo bankowe (t. j. Dz. U. z 2017r., poz. 1876 z późn. zm.) nakłada obowiązek posiadania zezwolenia na podjęcie działalności gospodarczej, w zakresie objętym zamówieniem. W przypadku Banku Państwowego wystarczy podanie rocznika, numeru i pozycji właściwego Dziennika Ustaw zawierającego rozporządzenie o utworzeniu banku lub inny dokument upoważniający do wykonywania czynności bankowych. Powyższy warunek udziału w postępowaniu oceniany będzie według kryterium (spełnia - nie spełnia) na podstawie analizy treści złożonych przez Wnioskodawcę dokumentów.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach