Przetargi.pl
Inteligentny System Zarządzania i Sterowania Ruchem w Tychach - opracowanie kompleksowych projektów budowlano-wykonawczych

Miejski Zarząd Ulic i Mostów ogłasza przetarg

  • Adres: 43-100 Tychy, ul. Budowlanych 59
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 227-70-06, 3271491 , fax. 032 2277008
  • Data zamieszczenia: 2015-07-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Zarząd Ulic i Mostów
    ul. Budowlanych 59 59
    43-100 Tychy, woj. śląskie
    tel. 032 227-70-06, 3271491, fax. 032 2277008
    REGON: 00016634400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzuim.tychy.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Inteligentny System Zarządzania i Sterowania Ruchem w Tychach - opracowanie kompleksowych projektów budowlano-wykonawczych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot niniejszego zamówienia stanowi wykonanie kompletnych prac projektowych oraz sporządzenie dokumentacji przetargowej w ramach zadania: Inteligentny System Zarządzania i Sterowania Ruchem w Tychach. Zakres prac obejmuje w szczególności: 1.1. inwentaryzację stanu istniejącego w zakresie: a) istniejącej sygnalizacji świetlnej, b) stanu nawierzchni w obszarze skrzyżowania (w szczególności w miejscach instalacji pętli indukcyjnych) w tym wykonania odwiertów, rozpoznanie warunków gruntowo-wodnych dokumentacją geotechniczną wraz z określeniem nośności podłoża G1-G4, c) urządzeń systemu monitoringu, d) wyposażenia pojazdów komunikacji zbiorowej, e) wykorzystywanego oprogramowania do monitorowania i zarządzania siecią drogową, 1.2. wykonanie badań ruchu wraz z aktualizacją istniejącego modelu ruchu, 1.3. opracowanie dokumentacji projektowej dla systemu sterowania i monitorowania ruchu drogowego, w którego zakres wchodzi: a) podsystem obszarowego sterowania ruchem drogowym, b) podsystem oznakowania o zmiennej treści, c) podsystem osłony meteorologicznej oraz monitorowania zanieczyszczeń środowiska i pomiaru hałasu, d) podsystem ważenia pojazdów w ruchu, e) podsystem dynamicznych tablic parkingowych i pomiaru napełnienia na parkingach, f) podsystem automatycznego rozpoznawania tablic rejestracyjnych, g) podsystem detekcji Bluetooth, h) podsystem odcinkowego pomiaru prędkości, i) podsystem rejestracji przejazdu na czerwonym świetle, j) podsystem sterowania oświetleniem ulicznym, 1.4. opracowanie dokumentacji projektowej dla systemu zarządzania komunikacją zbiorową, w którego zakres wchodzi: a) podsystem tablic informacji przystankowej, b) podsystem pomiaru napełniania komunikacji zbiorowej, c) podsystem lokalizacji pojazdów komunikacji zbiorowej, d) podsystem alarmowy, 1.5. opracowanie dokumentacji projektowej dla systemu informacji medialnej, w którego zakres wchodzi: a) ogólnodostępna platforma informacyjna, b) podsystem komunikatów o warunkach ruchu, c) podsystem planowania podróży, 1.6. opracowanie dokumentacji projektowej dla systemu wideo monitoringu, w którego zakres wchodzi: a) podsystem rejestracji obrazu, b) podsystem wykrywania zdarzeń drogowych, 1.7. opracowanie dokumentacji projektowej dla pomieszczeń i wyposażenia centrum sterowania ruchem, 1.8. opracowanie dokumentacji projektowej dla sieci światłowodowej, 1.9. opracowanie dokumentacji projektowej dla serwerów oraz infrastruktury IT, 1.10. opracowanie dokumentacji projektowej dla oprogramowania nadrzędnego systemu, 1.11. opracowanie wskaźników efektywności działania systemu i ocena możliwości ich realizacji w zakresie: a) poprawy funkcjonowania systemu komunikacji zbiorowej (autobusowej i trolejbusowej), b) skrócenia czasu rzeczywistego przejazdu jako różnicy czasu przejazdu przed i po realizacji projektu w stosunku do wariantu bezinwestycyjnego. Wskaźniki powinny zostać co najmniej odniesione do ciągu ulic Mikołowska-Oświęcimska, Katowicka-Bielska oraz ogólnie do kwartału Mikołowska - Oświęcimska - Grota Roweckiego - Cienista - Begonii - Budowlanych - Burschego, c) poprawy poziomu bezpieczeństwa poprzez wskaźnik redukcji wypadków w stosunku do wariantu bezinwestycyjnego, d) wpływu projektu na środowisko pod względem minimalizacji negatywnego wpływu na środowisko w stosunku do stanu istniejącego. Dotyczy redukcji emisji zanieczyszczeń gazowych i cząstek stałych: CO, HC, NOx, PM i redukcji emisji gazów cieplarnianych CO2, e) redukcji zużycia energii zarówno elektrycznej jak i zużycia paliw płynnych. 1.12. opracowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy/remontu skrzyżowań, odcinków drogowych objętych sygnalizacją świetlną; 1.13. wykonanie badań stanu nawierzchni dla skrzyżowań objętych sygnalizacją świetlną (badanie nośności, równości); 1.14. wykonanie dokumentacji geotechnicznej dla skrzyżowań objętych sygnalizacją świetlną oraz innych urządzeń ITS o ile są wymagane; 1.15. Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania dokumentacji projektowej (w tym do obliczenia wskaźników), zgodnie z aktualnymi na dzień wykonania przedmiotu umowy wymogami Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, w tym Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 oraz pozostałymi wytycznymi Instytucji Zarządzającej. Należy co najmniej dokonać obliczenia wskaźników produktu wg II.4.5 Niskoemisyjny transport miejski: a) liczba zainstalowanych inteligentnych systemów transportowych, b) długość dróg, na których zainstalowano inteligentne systemy transportowe, c) szacowany roczny spadek emisji gazów cieplarnianych 1.16. w celu oceny zwiększenia atrakcyjności transportu publicznego dla pasażerów należy wykonać analizę ilości odjazdów o czasie/po czasie z wytypowanych przystanków usytuowanych w relacjach wyznaczonych dla wprowadzenia priorytetu przejazdu w określonym przedziale czasowym do uzgodnienia (badanie punktualności jako jednego z postulatów transportowych); 1.17. w zakresie szacowanego rocznego spadku emisji gazów cieplarnianych należy wykonać analizę zużycia paliwa dla danych linii komunikacyjnych przebiegających w priorytetowych relacjach przed oraz po uruchomieniu systemu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 713200007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 15.000,00 PLN. 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach, zgodnie z art.45 ust.6 ustawy pzp: a) pieniądzu - przelewem na rachunek bankowy: Bank Pekao SA nr 34 1240 2975 1111 0010 6080 1992 b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-rozliczeniowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.) 4. Dokument potwierdzający wniesienie przez wykonawcę wadium w formie innej niż pieniądz winien być wystawiony na zamawiającego - Gminę Miasto Tychy - Miejski Zarząd Ulic i Mostów jako beneficjenta. 5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany powyżej. 6. Wadium w pozostałych formach należy składać w siedzibie zamawiającego, tj. w Miejskim Zarządzie Ulic i Mostów w Tychach 43-100 Tychy, ul. Budowlanych 59 - KASA w godz. 700 - 1500 lub w ofercie w osobnej kopercie. 7. Wadium wniesione przez wykonawcę w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 8. Z treści gwarancji lub poręczenia powinno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust.4a i 5 ustawy Pzp. 9. Wadium dla wykonawców ubiegających się o zamówienie wspólnie (np. konsorcjum) może być wniesione przez jednego z nich. 10. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 15. 11. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 12. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 13. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 10, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin realizacji zamówienia
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mzuim.tychy.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach