Przetargi.pl
I część: Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Szymany o długości 500 mb – etap I II część: Przebudowa drogi gminnej wewnętrznej w miejscowości Linne o długości 830 mb III część: Remont drogi gminnej w miejscowości Miłkowice o długości 267 mb IV część: Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Stefanów o długości 768 mb

Gmina Dobra ogłasza przetarg

  • Adres: 62730 Dobra, plac Wojska Polskiego
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 0-63 279-90-11 , fax. 0-63 279-90-11
  • Data zamieszczenia: 2018-03-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dobra
    plac Wojska Polskiego 10
    62730 Dobra, woj. wielkopolskie
    tel. 0-63 279-90-11, fax. 0-63 279-90-11
    REGON: 52819000000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    I część: Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Szymany o długości 500 mb – etap I II część: Przebudowa drogi gminnej wewnętrznej w miejscowości Linne o długości 830 mb III część: Remont drogi gminnej w miejscowości Miłkowice o długości 267 mb IV część: Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Stefanów o długości 768 mb
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    PRZEDMIOTEM ZAMÓWIENIA JEST WYKONANIE PRZEBUDOWY ORAZ REMONTU DRÓG GMINNYCH WEDŁUG POSZCZEGÓLNYCH CZĘŚCI: A) I część: Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Szymany o długości 500 mb – etap I Obecnie droga posiada nawierzchnię z kruszywa łamanego z wieloma nierównościami i ubytkami. Szerokość korony to ok. 6,0m. Ze względu na parametry techniczne istniejącej drogi przyjęto klasę drogi D (droga dojazdowa). Droga klasy D jest ogólnodostępną drogą przeznaczoną dla wszystkich użytkowników. Ze względu na przyjętą konstrukcje nawierzchni drogowej obecne opracowanie stanowi pierwszy etap przebudowy. W przekroju poprzecznym przebudowywany odcinek drogi zaprojektowano w następujący sposób: 0+000,00 - 0+500,00 - szerokość drogi 4,0 m, przekrój spadek daszkowy 2% na odcinku całej drogi - zgodnie z planem sytuacyjnym (rys.2) W przekroju drogowym pobocze gruntowe szer. 0,75m - spadek na odcinku prostym: 8%, Konstrukcja nawierzchni: Nawierzchnia z mieszanek mineralno asfaltowych grubość warstwy ścieralnej 4cm Górna warstwa podbudowy z kruszywa łamanego 0-31,5 mm - 15cm 4.2 Parametry projektowe - klasa drogi: D (dojazdowa), - dostępność: nieograniczona, - Kategoria ruchu: KR1 - prędkość projektowa – 40 km/h - szerokość korony – 5,5 m - szerokość jezdni: 4,0 m - szerokość pobocza – 2x0,75m Oś drogi gminnej zaprojektowano na podstawie pomiaru sytuacyjnego przy założeniu maksymalnego wpisania trasy w istniejącą oś i wykorzystania pasa drogowego drogi gminnej. Przebudowa drogi rozpoczyna się w km 0+000 od skrzyżowanie z drogą gminną a następnie kieruje się w kierunku północno wschodnim do km 0+500 gdzie kończy swój bieg. Droga zlokalizowana jest w miejscowości Szymany. Pochylenie poprzeczne przebudowywanej drogi gminnej zgodnie z planem sytuacyjnym (rys.2) Na przebudowywanym odcinku drogi gminnej zaprojektowano konstrukcję na ruch lekki KR1 składającą się z następujących warstw: Km 0+000 do 0+500 Nawierzchnia z mieszanek mineralno asfaltowych grubość warstwy ścieralnej 4cm Górna warstwa podbudowy z kruszywa łamanego 0-31,5 mm - 15cm. Odprowadzenie wód opadowych z jezdni zapewnione jest poprzez spadki poprzeczne i podłużne drogi, a spływająca woda oddawana jest do przyległego terenu. W celu poprawienia odwodnienia jezdni należy oczyścić i ewentualnie przebudować istniejące urządzenia melioracyjne. B) II część: Przebudowa drogi gminnej wewnętrznej w miejscowości Linne o długości 830 mb Zakres robót obejmuje: 1. roboty pomiarowe 2. wykopy pod kanały technologiczne i rury osłonowe 3. układanie rur typu AROT o średnicy 110 mm na kablach teletechnicznych 4. usunięcie w-wy humusu przy grubości w-wy do 20 cm 5. koryta na całej szerokości jezdni gr. oryta do 30 cm ( 30% urobku do wbudowania w nasypy — poszerzenie korony drogi i pobocza) 6. formowanie nasypów warstwami o gr. 20 cm z gruntu pozyskanego z wykopu i dowiezionego 7. profilowanie i zagęszczanie podłoża pod w-wy konstrukcyjne nawierzchni 8. w-wy odcinające przy grubości w-wy piasku ( Po,Pr,z) gr. 10 cm 9. podbudowy z kruszywa łamanego 0-31,5mm ( melafir, bazalt, granit) przy gr. w-wy 15 cm 10.w-wa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S dla KR1 — gr. w-wy 4 cm 11. uzupełnienie poboczy kruszywem łamanym 0-31,5mm gr. w-wy po zagęszczeniu 10 cm Stan istniejący. Droga wewnętrzna przewidziana do przebudowy zlokalizowana jest na terenie gminy Dobra, obręb Linne. W chwili obecnej droga posiada nawierzchnię gruntową o przekroju drogowym. Parametry techniczne istniejącej drogi: • kategoria drogi - wewnętrzna • przekrój - drogowy • szerokość jezdni - 3,0m • szerokość poboczy — 2x0,75m Parametry techniczne projektowanej drogi. Dla projektowanej drogi przyjęto następujące parametry techniczne: • kategoria drogi • prędkość projektowa • kategoria ruchu • przekrój • szerokość drogi • szerokość poboczy • długość odcinka - droga wewnętrzna - 40km/h - KR1 - uliczny - 3,0m - 1x0,75m — 0,830km Przekroje konstrukcyjne Konstrukcja nawierzchni drogi: - w-wa odsączająca (Po,Pr,Ps) — gr. 10 cm - podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0-31,5mm — gr. 15 cm - w-wa ścieralna z betonu asfaltowego ACX11S KR1 wg PN-EN-13108-1 — gr. 4 cm Odwodnienie. Projektuje się odwodnienie powierzchniowe na teren poboczy. C) III część: Remont drogi gminnej w miejscowości Miłkowice o długości 267 mb Projektowany remont drogi zlokalizowano na działce nr 541 obręb Miłkowice, której właścicielem jest Gmina Dobra. Teren wokół działki jest terenem niezabudowanym płaskim. Na szerokości 4m droga posiada wykonaną podbudowę tłuczniową- w-wa grub. średnio 15 cm oraz nawierzchnię z betonu asfaltowego posiadającą liczne wyboje i nierówności. Projekt remontu drogi w niniejszym opracowaniu obejmuje: - wykonanie remontu cząstkowego istniejącej nawierzchni asfaltowej, - wykonanie wyrównania profilu drogi betonem masą mineralno - asfaltową, - ułożenie w-wy ścieralnej z betonu asfaltowego w-wa grubości 5cm.  utwardzenie zjazdów na drogi boczne Na powierzchni zjazdów na drogi boczne należy wykonać podbudowę z kruszywa kamiennego – w-wa grub 20cm w granicach szerokości pobocza oraz nawierzchnię z betonu asfaltowego. Odwodnienie nawierzchni zapewnione jest dzięki spadkom poprzecznym. D) IV część: Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Stefanów o długości 768 mb Droga wewnętrzna w miejscowości Stefanów znajduje się na terenie gminy Dobra i stanowi dojazd do pól uprawnych oraz zabudowy rozproszonej. Km 0+000 jest początkiem projektowanej drogi i znajduje się na krawędzi jezdni asfaltowej istniejącej drogi . Koniec projektowanej drogi znajduje się w km 0+768 na granicy gminy Przykona. Droga na projektowanym odcinku posiada nawierzchnię gruntową z licznymi nierównościami powodującymi utrudnienia w ruchu . Stopień uciążliwości wzrasta po opadach deszczu oraz w okresie jesienno-wiosennych roztopów. Droga biegnie w pasie drogowym wyznaczonym granicami działek użytków rolnych . Szerokość istniejącego pasa drogowego wynosi 6.0 m . W podłożu zalegają grunty przepuszczalne – piaski , warunki gruntowo-wodne należy uznać za dobre . W ciągu projektowanego przedsięwzięcia występują: • linie elektroenergetyczne • linia telekomunikacyjna • sieć wodociągowa Podczas realizacji procesu budowy wymagane jest spełnienie wszystkich uwarunkowań przedstawionych w załączonych do projektu uzgodnieniach: • Energa Operator - pismo nr EOP-46-000517-2018 z dnia 12 lutego 2018r. • Orange Polska S.A. Wrocław - uzgodnienie nr TTIDWA-KL.2110-73560/17/JP z dnia 22.12.2017r. Wykonać trasowanie istniejącego kabla telekomunikacyjnego i w miejscach kolizyjnych dokonać jego przełożenia poza projektowaną jezdnię. Przełożony kabel zabezpieczyć należy rurą ochronną grubościenną • Zakład Usług Wodnych Sp. z o.o. Turek– uzgodnienie nr 68/11/2017 z dnia 30.11.17 W miejscach kolizji z siecią wodociągową należy sprawdzić czy istnieją rury osłonowe. W przypadku ich braku – należy dokonać ich montażu. • Gmina Przykona – uzgodnienie włączenia projektowanej drogi do drogi administrowanej przez Gminę Przykona – pismo RRG.7226.20.2017 z dnia 5.12.2017. Uzgodnienie pod warunkiem zachowania szerokości jezdni 4.0m na włączeniu do drogi administrowanej przez Gminę Przykona . Należy dokładnie ustalić lokalizację urządzeń obcych i w ich obrębie wszystkie roboty a szczególnie ziemne należy prowadzić pod nadzorem i w porozumieniu z właścicielami lub użytkownikami tych urządzeń. STAN PROJEKTOWANY Parametry techniczne projektowanej drogi Parametry techniczne projektowanej drogi wewnętrznej: • prędkość projektowa Vp - 30 km/h • kategoria ruchu KR 1 • przekrój drogowy • szerokość nawierzchni jezdni - od km 0+000 do km 0+728 - 3.0 m przejście do szerokości 4.0 m od km 0+728 do km 0+748 od km 0+748 do km 0+768 - 4.0 m • szerokość poboczy 1.50 m • spadek jezdni 2% - dwustronny • obciążenie nawierzchni 80kN/oś • warunki wodne przyjęto „przeciętne” • warunki gruntowe przyjęto – grunty niewysadzinowe • nośność podłoża przyjęto grupę G1 Konstrukcja jezdni Na całej długości projektowanej drogi przyjęto następującą konstrukcję jezdni i korony: • kategoria ruchu KR1, KR2 • nośność podłoża G1 • warunki wodne przeciętne Konstrukcja nawierzchni jezdni : • 4 cm - warstwa ścieralna – beton asfaltowy AC11S50/70 dla KR1 wg WT-2 2014 . Mieszanki mineralno-asfaltowe . Wymagania techniczne • 20 cm - podbudowa z kruszywa łamanego 0/31,5 /melafir , bazalt, granit / wg normy PN-S-06102 z grudnia 1997 r. Przekrój poprzeczny Na projektowanej drodze przyjęto następujący przekrój: • szerokość jezdni od km 0+000 do km 0+728 - 3.0 m przejście do szerokości 4.0 m od km 0+728 do km 0+748 od km 0+748 do km 0+768 - 4.0 m • szerokość poboczy - 1.50 m • spadek jezdni dwustronny - 2% • spadki poboczy o wartości - 8% Rozwiązania sytuacyjne Usytuowanie drogi w istniejącym pasie komunikacyjnym przedstawiono na mapie zasadniczej w skali 1:1000. Przebieg projektowanej drogi dostosowano do istniejącej drogi o nawierzchni gruntowej . Projektowana droga posiada dwa załamania oraz trzy łuki poziome. Parametry podano na planie sytuacyjnym. Droga w profilu podłużnym Rozwiązania wysokościowe planowanej inwestycji wykonano w oparciu o mapy zasadnicze oraz pomiary uzupełniające wykonane przez projektanta . W opracowaniu przyjęto następujące założenia : • projektowana oś drogi winna być zbliżona do istniejącej osi drogi • zachowanie normatywnych pochyleń. Wysokości na projektowanej jezdni wyznaczono w oparciu o: • rzędne wysokościowe istniejących zjazdów gospodarczych • rzędne wysokościowe przyległych terenów • uzyskanie prawidłowych pochyleń dla odwodnienia nawierzchni Niweletę zaprojektowano w nawiązaniu do istniejącej niwelety uwzględniając wyrównanie nierówności w profilu podłużnym . Przebieg projektowanej niwelety drogi przedstawia rysunek – „profil podłużny”. Odwodnienie Niniejsza dokumentacja nie narusza istniejących warunków gruntowo-wodnych jak również nie zmienia ilości wody do odprowadzenia . Zalegający przepuszczalny grunt rodzimy w pełni zabezpiecza szybkie wsiąkanie wody. Odwodnienie powierzchniowe korpusu drogi uzyskuje się za pomocą zaprojektowanych spadków podłużnych i poprzecznych. ROBOTY ZIEMNE Przewiduje się wykonanie koryta pod w-wy konstrukcyjne jezdni za pomocą równiarki. Urobek wbudowany zostanie w pobocze gruntowe, ewentualny nadmiar wywieziony na wskazane przez inwestora miejsce . Wszystkie prowadzone roboty ziemne należy wykonywać mechanicznie, jedynie w obrębie urządzeń obcych - ręcznie . 1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w dokumentacji projektowej i STWiORB (załącznik nr 8 do niniejszej SIWZ). 2. W przypadku gdy Zamawiający użył w dokumentacji przetargowej nazw znaków towarowych, patentów lub innych wskazujących na konkretny produkt, należy te nazwy rozumieć jako zobrazowanie niezbędnych do wykonania robót materiałów i określenie przykładowych parametrów minimalnych robót oczekiwanych przez Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza użycie produktów lub przedmiotów równoważnych, o ile ich zastosowanie jest zgodne z prawem polskim oraz jeżeli ich zastosowanie wraz pozostałymi materiałami i urządzeniami pozwoli uzyskać oczyszczalnię ścieków i system kanalizacji o parametrach przewidzianych w zadaniu. 3. W przypadku gdy Zamawiający użył w opisie przedmiotu zamówienia oznaczeń norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust., 1-3 Ustawy Pzp należy je rozumieć jako przykładowe. Zamawiający zgodnie z art. 30 ust. 4 Ustawy Pzp dopuszcza w każdym przypadku zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym w treści SIWZ. Każdorazowo gdy wskazana jest w niniejszej SIWZ lub załącznikach do SIWZ norma, należy przyjąć, że w odniesieniu do niej użyto sformułowania „lub równoważna”.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości: I część: Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Szymany o długości 500 mb – etap I – kwota 5000,00 zł II część: Przebudowa drogi gminnej wewnętrznej w miejscowości Linne o długości 830 mb – kwota5000,00 zł III część: Remont drogi gminnej w miejscowości Miłkowice o długości 267 mb – kwota – 2000,00 zł IV część: Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Stefanów o długości 768 mb- kwota7000,00 zł

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach