Przetargi.pl
Dostawa kruszywa drogowego do podbudowy dróg leśnych w Nadleśnictwie Pniewy w 2012 roku

Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Pniewy ogłasza przetarg

  • Adres: 62-045 Pniewy, ul. Wolności 4
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 061 2936420 , fax. 061 2936435
  • Data zamieszczenia: 2012-03-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Pniewy
    ul. Wolności 4 4
    62-045 Pniewy, woj. wielkopolskie
    tel. 061 2936420, fax. 061 2936435
    REGON: 63001148000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://pniewy.poznan.lasy.gov.pl/index.html
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Państowa jednostka organizacyjna nieposiadajaca osobowości prawnej PGL LP

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawa kruszywa drogowego do podbudowy dróg leśnych w Nadleśnictwie Pniewy w 2012 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem przetargu nieograniczonego jest wykonanie dostawy pt.: Dostawa kruszywa drogowego do podbudowy dróg leśnych w Nadleśnictwie Pniewy w 2012 roku. Zamawiający planuje wykonanie dostawy kruszywa drogowego na drogi leśne w Leśnictwach zgodnie z wykazem przedstawionym w kosztorysie ofertowym stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ. Kosztorys ofertowy został sporządzony jako aktywny arkusz Excel w którym wystarczy wprowadzić ceny jednostkowe netto materiałów a pozostałe dane zostaną wygenerowane automatycznie poprzez formuły zapisane w komórkach. W ramach zamówienia należy dokonać dostawy kruszywa o uziarnieniu ciągłym tzw. mieszanka w miejsca wskazane przez Zamawiającego, następnie przy pomocy równiarki dokonać wyrównania oraz przeprowadzić stabilizacje mechaniczną walcem wibracyjnym polegającą na odpowiednim zagęszczeniu w optymalnej wilgotności kruszywa o właściwie dobranym uziarnieniu. Warstwa z kruszywa stabilizowanego mechanicznie składa się z jednej warstwy zagęszczonej mieszanki która stanowi warstwę nośną nawierzchni drogowej. Ponadto Zamawiający zaplanował wymianę 9 przepustów. Wymianę zaplanowano na drogach na których przewidziano nawożenie kruszywa. W ramach wymiany należy dokonać: -Wykopu istniejącego przepustu (rury betonowe jeśli istnieją - najczęściej zniszczone wraz z ich utylizacją). -Montaż rury PCV karbowanej będącej własnością Zamawiającego -Niwelację wykopu poprzez nawiezienie kruszywa (kruszywo rozliczane tonażowo ujęte przy dostawie). -Stabilizację nawiezionego kruszywa - wielokrotny przejazd walcem. -W zależności od potrzeb w ramach wymiany należy dokonać częściowej odbudowy dna rowu na odległości do 5 metrów przed i za przepustem. -Zamawiający zastrzega, że przepusty rurowe stanowią własność zamawiającego i są składowane w magazynie przy szkółce leśnej w Dąbrowie. Zadaniem Wykonawcy będzie transport materiału (rur przepustu) w miejsce montażu - koszty związane z transportem należy wliczyć w koszt montażu przepustu. Szczegółowy opis prac zawierają załączniki: - zał. nr 2 - kosztorys ofertowy, - zał. nr 4 - wzór umowy, Zamawiający zaplanował nawiezienie 1890 ton materiału, oraz wymianę 9 sztuk przepustów ( 6 sztuk po 6 metrów bieżących, 3 sztuki po 8 metrów bieżących) zgodnie z technologią podaną powyżej. W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest wliczyć wszystkie koszty związane z dostawą, wyrównaniem oraz całą technologią przedstawioną poniżej w opisie szczegółowym. Nazwy i kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone we Wspólnym Słowniku Zamówień: CPV 14.21.20.00 - Granulaty, odłamki, kamień sproszkowany, otoczaki, żwir, kamień rozłupany oraz pokruszony, mieszanki kamienia, mieszanki piasku i żwiru oraz inne kruszywo CPV 45221100-3 CPV - Przepusty Zamawiający zastrzega sobie prawo redukcji zamówienia i zmiany szczegółowej lokalizacji prac w przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od Zamawiającego. Zamawiający uzna ofertę za złożoną poprawnie, jeżeli będzie ona obejmować cały zakres prac przewidzianych w opisie przedmiotu zamówienia oraz kosztorysie ofertowym. Opis szczegółowy: Dostawa kruszywa drogowego związana jest z naprawą dróg leśnych polegającą na przywróceniu nawierzchni gruntowej prawidłowego profilu poprzecznego i podłużnego, usunięciu nierówności i zapewnieniu właściwego odwodnienia. Występujące wyboje i koleiny wyrównuje się z zasady gruntem rodzimym i ubija ręcznie lub mechanicznie. Jeżeli uszkodzenia zajmują powyżej 15% powierzchni dro?gi, profiluje się całą nawierzchnię przy pomocy równiarek przyczepnych lub samojezdnych. Drogi o silnie zniszczonym profilu ulepsza się ją poprzez nawiezienie mieszanki optymalnej z zastosowaniem kruszywa o uziarnieniu ciągłym. Drogi gruntowe o nienormatywnych łukach pozio?mych i pionowych oraz wąskim pasie drogowym wymagają przebudowy. Wykonuje się wte?dy oprócz samego profilowania również korektę niebezpiecznych łuków, zakłada się przepu?sty pod drogą i na zjazdach. Przy konserwacji dróg gruntowych należy pamiętać że: - należy wyeliminować przyczynę tworzenia się deformacji, - potrzeba odprowadzić stagnującą wodę z zagłębień i osuszyć wybój przez przekopanie rowków, wybranie i wyrzucenie plastycznego gruntu, - podbudowę nawierzchni gruntowej ulepszonej wykonać takim materiałem, jaki jest w istniejącej nawierzchni, lub mieszanką o uziarnieniu ciągłym o właściwościach określonych poniżej. - przed profilowaniem koniecznie wyczesać zrywarką i wybrać ręcznie grubsze korzenie, kamienie, pozostałości metalowe z materiału rozbiórkowego. - grunt profilowany i nawierzchnie gruntowe ulepszone zagęszczać przy wilgotności opty-malnej, - im cięższy grunt tym większy należy stosować spadek poprzeczny (od 4% do 5 %) i głębszy rów-ściek (od 0,2 m do 0,4 m), - przy każdej podbudowie oprócz jezdni uprzątnąć i naprawić pobocza, rowy, przepusty, znaki drogowe, urządzenia zabezpieczające, - przy kopaniu rowów ograniczyć do minimum ich głębokość Odcinki drogi na której zaplanowano dostawy materiału drogowego zostaną dokładnie wskazane przez miejscowego leśniczego. Odcinki wymagają specjalnych zabiegów: -Wykonanie rowka odwadniającego w wyjątkowych przypadkach wykonanie zbiornika odparowującego w odpowiedniej odległości od drogi i wyrzuceniu ewentualnego błota -Lekkim wzruszeniu remontowanej powierzchni -Wypełnieniu wybojów i rowka gruntem dowiezionym lub ewentualnie zmieszanym z gruntem miejscowym takim jaki jest w nawierzchni - Ubiciu ubijakiem naprawionych miejsc z ewentualnym polewaniem wodą w celu zagęszczenia materiału przy optymalnej wilgotności -Dalsze prace należy prowadzić jak na pozostałych drogach zachowując odpowiednie spadki poprzeczne opisanych powyżej. Materiał: Zamawiający wymaga zastosowania materiału kruszywa naturalnego (odsiewka) o uziarnieniu ciągłym (mieszanki) o składzie: -części drobne tj od 0-2 mm około 15 % składu -części średnie tj. od 2-8 mm około 15% składu -części duże tj. od 8-60 mm około 70 % składu Zamawiający dopuszcza zastosowanie kruszywa uzyskanego w procesie rozdrobnienia materiałów stosownych w budownictwie (recykling). Skład materiału powinien być zbliżony do mieszanki o uziarnieniu ciągłym. Po ułożeniu warstwy kruszywa drogę należy właściwie wyprofilować z wykonaniem ścieków (płytkich rowów) o głębokości 0,4 w gruntach ciężkich, na gruntach lekkich według potrzeb lub wskazań Zamawiającego z zachowaniem odpowiednich spadków: - grunty ciężkie (glina ił) - 5% - grunty średnie piaszczysto-gliniaste (glina piaszczysta, piasek gliniasty, pospółka) - 4% - grunty lekkie(piasek, piasek pylasty) - 3% - nawierzchnia żwirowa i z żużla paleniskowego 2,5-3,5 % oraz zagęścić walcem ogumionym lub stalowym wibracyjnym do zagęszczania(dwukrotny przejazd). Drogi ujęte do podbudowy charakteryzują się różną szerokością od 3,5 do 7 metrów. Zamawiający przewidział nawiezienie materiału w pasie 4 metrowym(maksymalnie). Zamawiający dopuszcza poszerzenie jezdni (pasa podbudowy) w miejscach wskazanych przez właściwych leśniczych w celu wykonania mijanek. Zamawiający zastrzega możliwość kontroli jakości oraz ilości wbudowanego materiału. W przypadku zniszczenia dróg dojazdowych do miejsca prowadzenia robót Zamawiający zastrzega konieczność przeprowadzenia konserwacji tych dróg, w ramach umowy podstawowej tj. bez ponoszenia dodatkowych kosztów przez Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 142120000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiajacy nie pobiera wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://pniewy.poznan.lasy.gov.pl/index.html
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach