Przetargi.pl
Dokończenie budowy świetlicy wiejskiej w miejscowości Ksieginice, Gmina Kobierzyce.

Gmina Kobierzyce ogłasza przetarg

  • Adres: 55-040 Kobierzyce, Al. Pałacowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 713 111 215 , fax. 713 111 252
  • Data zamieszczenia: 2018-02-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kobierzyce
    Al. Pałacowa 1
    55-040 Kobierzyce, woj. dolnośląskie
    tel. 713 111 215, fax. 713 111 252
    REGON: 93193507500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugk.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dokończenie budowy świetlicy wiejskiej w miejscowości Ksieginice, Gmina Kobierzyce.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: dokończenie budowy świetlicy wiejskiej w miejscowości Ksieginice, Gmina Kobierzyce. Zamówienie obejmuje dokończenie przerwanej budowy świetlicy wiejskiej w miejscowości Księginice na postawie dokumentacji technicznej (stanowiącej Załącznik nr 9 do SIWZ) oraz wykonanie na rzecz Zamawiającego wymaganych czynności związanych z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie. 2. Projektowane parametry obiektu: Powierzchnia użytkowa – 240,06 m2 Powierzchnia całkowita – 380,00 m2 Kubatura – 780,48 m3 3. W skład dokumentacji technicznej wchodzi projekt budowlany, zamienny projekt wykonawczy, specyfikacje wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiar robót, kosztorys inwestorski dla poszczególnych branż. Ponadto przygotowany został opis robót (w formie kosztorysu z inwentaryzacji wraz z opisem) wykonanych przez poprzedniego Wykonawcę, których wykonanie nie wchodzi w zakres zlecanych prac w niniejszym postepowaniu i nie należy ich wyceniać w ofercie. Inwentaryzacja stanowiąca załącznik do SIWZ zawiera również zalecenia ponownego wykonania niektórych robót, w tym w szczególności Wykonawca winien uwzględnić wykonanie nowego zbrojenia i usunięcie starego oraz (na wniosek Zamawiającego) przetransportować zdemontowane zbrojenie do miejsca odległego do 20 km (pkt 6 zaleceń) jak i wykonanie nowego szalowania po usunięciu istniejącego. Ponadto Wykonawca musi uwzględnić, iż znajdujące się na ternie budowy ogrodzenie należy do poprzedniego wykonawcy i Wykonawca zobowiązany jest do ogrodzenie terenu oraz, iż znajdujące się na terenie budowy bloczki również stanowią własność poprzedniego wykonawcy i dostawa bloczków leży po stornie Wykonawcy (pkt 7 i 8 zaleceń). 4. Warunki związane z realizacją zamówienia: 4.1. Wykonawca zrealizuje niezbędne czynności i poniesie wszelkie koszty związane z organizacją i utrzymaniem placu budowy, a w tym m.in. wykonanie w uzgodnieniu z Zamawiającym niezbędnych dróg dojazdowych, organizacji ruchu, doprowadzenia mediów na czas budowy (podpisanie umów na dostawę mediów na czas trwania prac budowlanych) ZAMAWIAJĄCY NIE UDOSTĘPNI NA ETAPIE BUDOWY MEDIÓW W POSTACI PRĄDU I WODY. WYKONAWCA PO PRZEJĘCIU PLACU BUDOWY WINIEN W RAZIE POTRZEBY WYSTĄPIĆ O WARUNKI TECHNICZNE DOPROWADZENIA MEDIÓW NA PLAC BUDOWY A NASTĘPNIE PODPISAĆ UMOWY NA DOSTAWĘ MEDIÓW NA CZAS BUDOWY, zajęcia pasa dróg, usunięcia kolizji, oznakowania, ogrodzenia i zabezpieczenia budowy. 4.2. Z uwagi na fakt, iż zakres obejmuje dokończenie przerwanej budowy nie ma konieczności zgłaszania jej rozpoczęcia we właściwym organie nadzoru budowlanego. Dziennik budowy został zarejestrowany przez poprzedniego Wykonawcę, lecz nie został on zwrócony Zamawiającemu. Wobec powyższego zgodnie z informacją otrzymaną od Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego Wykonawca winien wystąpić w imieniu Gminy Kobierzyce o duplikat dziennika budowy. Ponadto kierownik budowy przed rozpoczęciem prac winien wykonać orzeczenie techniczne dotyczące wykonanych przez poprzedniego Wykonawcę robót. Orzeczenie techniczne należy dołączyć do dokumentacji przekazywanej w celu uzyskania pozwolenia na użytkowanie świetlicy. 4.3. Wykonawca zobowiązany jest do działania w imieniu Zamawiającego w czynnościach związanych z włączeniem obiektu do sieci wodociągowej, kanalizacyjnej i energetycznej, a w tym wykonania czynności technicznych i formalnych w tym między innymi do odbierania i dostarczania niezbędnych dokumentów do podpisania umowy na dostawę mediów do świetlicy. 4.4. Wykonawca uzyska w imieniu Zamawiającego wymagane zezwolenia związane z użytkowaniem obiektu jak Państwowej Straży Pożarnej, Państwowej Inspekcji Sanitarnej, z pozwoleniem na użytkowanie włącznie oraz poniesie wszystkie koszty badań koniecznych do uzyskania w/w dokumentów. 4.5. W ramach zamówienia Wykonawca opracuje instrukcję przeciwpożarową, dokona wyposażenia i oznakowania w tym zakresie. 4.6. W ramach zamówienia Wykonawca w razie konieczności opracuje świadectwo charakterystyki energetycznej budowanego obiektu oraz przygotuje projekt tymczasowej organizacji ruchu wraz z niezbędnymi uzgodnieniami. 4.7. Wykonawca zobowiązany jest do organizowania na terenie placu budowy minimum raz na dwa tygodnie narad roboczych z udziałem Zamawiającego, nadzoru inwestorskiego, a w razie zaistnienia potrzeby również z udziałem odpowiednio w zależności od potrzeby nadzoru autorskiego. Rada budowy będzie prowadzona przez kierownika budowy, którego obowiązkiem będzie również przygotowanie odpowiedniego protokołu z ustaleń na niej podjętych. Na radach budowy przekazywane będą informacje o stanie zaawansowania robót i rozstrzygane bieżące zagadnienia związane z budową. Zaproszenie na spotkanie przedstawicieli nadzoru autorskiego wymaga zgody z Zamawiającym. Ponadto na żądanie Zamawiającego Wykonawca raz w miesiącu przekaże informację o zakresie wykonanych robót w formie opisu technicznego. 4.8. Wszelkie roboty dodatkowe, podobne, zamienne i nie wymagające wykonania winny być opisane w przygotowanym przez Wykonawcę protokole konieczności i niezwłocznie przedstawione wraz ze szczegółową wyceną do akceptacji nadzorowi a następnie Zamawiającemu. WAŻNE!!! OBOWIĄZKIEM WYKONAWCY JEST PRZYGOTOWANIE DO AKCEPTACJI PROTOKOŁÓW, A NASTĘPNIE UZYSKANIE NIEZBĘDNYCH PODPISÓW OD INSPEKTORÓW NADZORU. TAK PRZYGOTOWANY PROTOKÓŁ WRAZ Z PODPISANYM PRZEZ INSPEKTORA NADZORU I WYKONAWCĘ KOSZTORYSEM WYKONAWCA DOSTARCZY DO SIEDZIBY URZĘDU CELEM PRZYGOTOWANIE WŁAŚCIWEJ UMOWY. Wykonawca opracuje 2 egz. dokumentacji powykonawczej opisanej i zawierającej spis treści w skład której wejdą m.in.: a. dokumenty dotyczące zastosowanych materiałów, potwierdzonych klauzulą ze zostały wbudowane na prezentowanej budowie, b. protokoły badań i prób, c. świadectwo charakterystyki energetycznej (jeśli jest wymagane), d. oświadczenie kierownika budowy o zakończeniu budowy, e. geodezyjna mapa powykonawcza z potwierdzeniem złożenia jest w Powiatowym Zakładzie Katastralnym we Wrocławiu, f. komplet dokumentacji projektowej z naniesionymi ew. zmianami zaakceptowanymi przez nadzór autorski i inspektora nadzoru. 4.9. WAŻNE!!! WYKONAWCA W TERMINIE UMOWNYM WINIEN UZYSKAĆ OD INSPEKTORÓW NADZORU PISEMNE POTWIERDZENIE O KOMPLETNOŚCI DOKUMENTACJI POWYKONAWCZEJ. Wykonawca zapewni stałą, pełną obsługę geodezyjną. 4.10. Wykonawca zorganizuje biuro budowy, w którym odbywać się będą rady budowy. 4.11. Należy ująć w wycenie dodatkowe koszty wynikające z wymiany gruntu, naprawy i odbudowy uszkodzonych dróg, prowadzenia ew. odwodnienia wykopów, warunków uzgodnień i decyzji. 4.12. Wykonawca zobowiązany będzie do ścisłej współpracy z inspektorami nadzoru inwestorskiego. 4.13. Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia badań zagęszczenia gruntów (w tym podsypki, zasypki) i okazywania ich na żądanie Inspektora Nadzoru Inwestorskiego. 4.14. Proponuje się wywóz gruntu i gruzu na składowisko w Tyńcu nad Ślęzą (wraz z jego rozplantowaniem), po wcześniejszym uzgodnieniu w tut. Urzędzie. 4.15. Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia prac w sposób minimalizujący szkody na przyległych gruntach. WAŻNE!!! W PRZYPADKU ZANIECZYSZCZENIA PRZEZ WYKONAWCĘ DROGI DOJAZDOWEJ NA BUDOWĘ WINIEN ON W TRYBIE PILNYM JĄ WYCZYŚCIĆ. 4.16. Zamawiający wprowadził do projektu zmiany (zmiany nieistotne niewymagające zamiennego pozwolenia na budowę). Zmiany te zostały opisane w projekcie wykonawczym. Wobec tego przy wycenia prac w szczególności należy brać pod uwagę zapisy projektu wykonawczego. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do zamontowania przy każdych drzwiach odbojniki ścienne lub podłogowe, co nie zostało ujęte w dokumentacji projektowej i zaleceniach z inwentaryzacji. 4.17. Najpóźniej w dniu podpisania umowy Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenie harmonogramu rzeczowo – finansowego wykonania inwestycji, który będzie stanowił integralną część umowy stanowiąc do niej załącznik. 5. Zamawiający wprowadził do projektu zmiany (zmiany nieistotne niewymagające zamiennego pozwolenia na budowę). Zmiany te zostały opisane w projekcie wykonawczym. Wobec tego przy wycenia prac w szczególności należy brać pod uwagę zapisy projektu wykonawczego. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do zamontowania przy każdych drzwiach odbojniki ścienne lub podłogowe, co nie zostało ujęte w dokumentacji projektowej i zaleceniach z inwentaryzacji. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, Zamawiający określa następujące warunki realizacji zamówienia, w zakresie zatrudniania pracowników przez Wykonawcę: 5.1. Zamawiający wymaga, aby czynności związane z wykonywaniem prac hydraulicznych, elektrycznych, dekarskich, tynkarskich, budowlanych, były wykonywane przez osoby tj. pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz.U.2018.108 t.j..). 5.2. Każdorazowo na żądanie Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego nie krótszym niż 7 dni roboczych, Wykonawca zobowiązuje się przedłożyć do wglądu kopie umów o pracę zawartych przez Wykonawcę z Pracownikami świadczącymi pracę. Kopie umów powinny zostać zanonimizowane w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.2016.922 t.j) (tj. bez adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 5.3. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę kopii umów zawartych przez Wykonawcę z Pracownikami świadczącymi pracę w terminie wskazanym przez Zamawiającego zgodnie z pkt. 11.2 będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia Pracowników świadczących usługi na podstawie umowy o pracę. 5.4. Za niedopełnienie wymogu zatrudniania Pracowników świadczących usługi na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w wysokości 500 zł za każdorazowe nieprzedłożenie kopii umów na wezwanie Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45111200-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymagać będzie wniesienia wadium w wysokości 62.000,00zł (słownie: sześćdziesiąt dwa tysiące złotych 00/100) przed upływem terminu składania ofert określonym w SIWZ. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach: 1) Pieniądzu (przelew); 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U.2018.110 t.j.). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek bankowy nr Gminy Kobierzyce: Al. Pałacowa 1, 55-040 Kobierzyce konto bankowe BS Kobierzyce nr 82 95750004 0000 0130 2000 0380 z dopiskiem – Wadium/ Dokończenie budowy świetlicy wiejskiej w miejscowości Ksieginice, Gmina Kobierzyce. 4. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą wpływu środków pieniężnych na rachunek bankowy, o którym mowa w ust. 3, przed upływem terminu składania ofert. 5. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, oraz winna zawierać co najmniej następujące elementy: 1) nazwę Wykonawcy, którego ofertę zabezpiecza (uwaga: jeśli wykonawcy wspólnie ubiegają się o zamówienie na zasadach określonych w art. 23 PZP, powinni być wymienieni wszyscy Wykonawcy), nazwę beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, 2) kwotę gwarancji, 3) termin ważności gwarancji, 4) wskazanie, iż sądem właściwym do rozpoznawania sporów z gwarancji jest sąd powszechny, właściwy dla siedziby Zamawiającego, 5) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w przypadkach, o których mowa w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 PZP. 6. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie: 1) gwarancji, gwarancja winna zostać złożona w oddzielnej kopercie oznaczonej dopiskiem „WADIUM”, zaś jej kopię zaleca się dołączyć do oferty; 2) pieniądza, zaleca się dołączenie do oferty kopi lub wydruku potwierdzenia wpłaty wadium na rachunek Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Udział w postępowaniu publicznym mogą wziąć Wykonawcy, którzy: 1.1. nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust 1 pkt. 12-23 ustawy Pzp. 1.2. nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 5 Pzp,
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 4) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty; obejmujący co najmniej: jednego obiektu kubaturowego (min. 200 m2 powierzchni użytkowej) wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty; 5) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami Wymagane jest dysponowanie przez Wykonawcę na potrzeby tego zamówienia kierownikiem budowy z uprawnieniami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlane bez ograniczeń, posiadającym staż w zawodzie min. 5lat i uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej .

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach