Przetargi.pl
Budowa sieci kanalizacji sanitarnej przy ul. Granicznej i Nowej w Ornontowicach

Gmina Ornontowice ogłasza przetarg

  • Adres: 43-178 Ornontowice, Zwycięstwa
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 323 306 222 , fax. 323 306 215
  • Data zamieszczenia: 2017-12-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ornontowice
    Zwycięstwa 26a
    43-178 Ornontowice, woj. śląskie
    tel. 323 306 222, fax. 323 306 215
    REGON: 27625775900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.ornontowice.pl; www.ornontowice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa sieci kanalizacji sanitarnej przy ul. Granicznej i Nowej w Ornontowicach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Budowa sieci kanalizacji sanitarnej przy ul. Granicznej i Nowej w Ornontowicach Przedmiotem niniejszego zadania jest: • uporządkowanie gospodarki ściekowej na terenie Gminy Ornontowice, • budowa kolektora sanitarnego odprowadzającego ścieki do istniejącej oczyszczalni ścieków BIOBLOK, • uporządkowanie systemu kanalizacji na terenie Gminy Ornontowice oraz poprawa stanu czystości istniejących cieków poprzez budowę kanalizacji sanitarnej oraz zlikwidowanie szamb i istniejących odprowadzeń do ziemi i cieków. Operacja pod nazwą Budowa sieci kanalizacji sanitarnej przy ul. Granicznej i Nowej w Ornontowicach jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020. Zadanie należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót oraz przedmiarami załączonymi do niniejszej specyfikacji. Zadaniem budowanej kanalizacji będzie odbiór ścieków z istniejącej zabudowy i skierowanie ich do istniejącej oczyszczalni ścieków BIOBLOK zlokalizowanej przy ul. Nowej. Zakres inwestycji obejmuje budowę: • grawitacyjnych kanałów ściekowych o średnicy DN200 o łącznej długości 1202,1 m • grawitacyjnych kanałów ściekowych o średnicy DN160 o łącznej długości 397,6 m • pompowni Pd posadowionej na działce o numerze ewidencyjnym 1449/292. • pompowni Pm1 posadowionej na działce o numerze ewidencyjnym 780/313 • pompowni Pm2 posadowionej na działce o numerze ewidencyjnym 2060/300 • kanalizacji tłocznych z rur polietylenowych PE o średnicy zewnętrznej 90mm, TS PE 90 x 8,2 DN90 o długości 261,3m, • studzienki kanalizacyjne tworzywowe szczelne z włazem żeliwnym z napisem „GMINA ORNONTOWICE” - „KANALIZACJA SANITARNA” DN1000 – 65szt. • studzienki kanalizacyjne tworzywowe niewłazowe DN600 – 5szt. • studzienki kanalizacyjne tworzywowe niewłazowe inspekcyjne DN315 – 27szt. Przepompownia Pd Pompownię należy wykonać jako obiekt podziemny wyposażony w pompy zatapialne. Zaprojektowano typową prefabrykowaną pompownię z polimerobetonu o średnicy wewnętrznej 1200 mm. Pompownia wyposażona będzie w dwie pompy – jedną pracującą i jedną rezerwową (pracujące naprzemiennie). Przepływomierz elektromagnetyczny umieszczony zostanie w zbiorniku betonowym o średnicy 1500 mm zlokalizowanym obok przepompowni. Przewidziano automatyczną pracę pompowni sterowaną w zależności od poziomu ścieków. Sterowanie pracą pomp odbywa się za pomocą automatycznego sterowania z wykorzystaniem 5 poziomów. - alarm główny informujący o przekroczeniu maksymalnego poziomu ścieków - alarm suchobiegu informujący o obniżeniu poziomu ścieków poniżej minimalnego poziomu ścieków w zbiorniku - start 1 – włączenie pompy 1-szej - start 2 – włączenie pompy 2-giej - stop – wyłączenie pomp. Każda z pomp posiadać będzie osobne zabezpieczenia, oddzielne zespoły rozruchowe, załączanie automatyczne i przełączanie na sterowanie ręczne. Na przepompowni ścieków należy wykonać szafę sterowniczą z tworzywa sztucznego (poliester) wraz z wyposażeniem. Zadanie obejmuje dostawę, montaż i uruchomienie systemu telemetrii polegającego na pomiarach natężenia przepływu i poziomu ścieków w pompowniach i przekazywane do dyspozytorni. W zakresie sygnalizacji ujęte będzie również włamanie do szaf z aparaturą elektryczną. Informacje o pracach pompowni przekazywane będą za pomocą telefonii komórkowej do miejsca wskazanego przez Inwestora. Teren pompowni będzie ogrodzony. Przewiduje się wykonanie ogrodzenia w systemie panelowym o długości 18m i wysokości 1830mm. Przewidziano zabudowanie bramy wjazdowej dwuskrzydłowej od szerokości 3,0 m i wysokości 1830mm z zabudowanym zamkiem. Teren przepompowni należy wybrukować kostką betonową koloru szarego gr. 8 cm. Nawierzchnię ograniczono z każdej strony obrzeżem betonowym 8 x 30. Teren przepompowni należy oświetlić lampą LED o mocy 70W posadowiona na słupie parkowym. Przepompownia Pm1 Pompownię należy wykonać jako obiekt podziemny wyposażony w pompę zatapialną. Zaprojektowano typową prefabrykowaną pompownię z polimerobetonu o średnicy wewnętrznej 1200 mm. Pompownia wyposażona będzie w jedną pompę. Do podstawy pompy przymocowane będą prowadnice rurowe służące do opuszczania i wyciągania pompy oraz rurociąg tłoczny. Pompownia wyposażona jest w drabinki złazowe oraz podest obsługowy. Nie przewidziano montażu przepływomierza. Przewidziano automatyczną pracę pompowni sterowaną w zależności od poziomu ścieków. Sterowanie pracą pompy odbywać będzie się za pomocą automatycznego sterowania z wykorzystaniem następujących poziomów. - alarm główny informujący o przekroczeniu maksymalnego poziomu ścieków, - alarm suchobiegu informujący o obniżeniu poziomu ścieków poniżej minimalnego poziomu ścieków w zbiorniku, - start 1 - stop – wyłączenie pomp. Pompa posiadać będzie zabezpieczenie, zespół rozruchowy, załączanie automatyczne i przełączanie na sterowanie ręczne. Teren pompowni nie będzie ogrodzony, nie będzie utwardzony ani nie będzie oświetlony. Zadanie obejmuje dostawę, montaż i uruchomienie systemu telemetrii polegającego na pomiarach natężenia przepływu i poziomu ścieków w pompowniach i przekazywane do dyspozytorni. W zakresie sygnalizacji ujęte będzie również włamanie do szaf z aparaturą elektryczną. Informacje o pracach pompowni przekazywane będą za pomocą telefonii komórkowej do miejsca wskazanego przez Inwestora. Przepompownia Pm2 Pompownię należy wykonać jako obiekt podziemny wyposażony w pompę zatapialną. Zaprojektowano typową prefabrykowaną pompownię z polimerobetonu o średnicy wewnętrznej 1200 mm. Pompownia wyposażona będzie w jedną pompę. Do dna zbiornika przymocowane będą podstawy pomp. Do podstawy pompy przymocowane będą prowadnice rurowe służące do opuszczania i wyciągania pompy oraz rurociąg tłoczny. Pompownia wyposażona jest w drabinki złazowe oraz podest obsługowy. Nie przewidziano montażu przepływomierza. Przewidziano automatyczną pracę pompowni sterowaną w zależności od poziomu ścieków. Sterowanie pracą pompy odbywać będzie się za pomocą automatycznego sterowania z wykorzystaniem następujących poziomów. - alarm główny informujący o przekroczeniu maksymalnego poziomu ścieków, - alarm suchobiegu informujący o obniżeniu poziomu ścieków poniżej minimalnego poziomu ścieków w zbiorniku, - start 1 - stop – wyłączenie pomp. Pompa posiadać będzie zabezpieczenie, zespół rozruchowy, załączanie automatyczne i przełączanie na sterowanie ręczne. Teren pompowni nie będzie ogrodzony, nie będzie utwardzony ani nie będzie oświetlony. Zadanie obejmuje dostawę, montaż i uruchomienie systemu telemetrii polegającego na pomiarach natężenia przepływu i poziomu ścieków w pompowniach i przekazywane do dyspozytorni. W zakresie sygnalizacji ujęte będzie również włamanie do szaf z aparaturą elektryczną. Informacje o pracach pompowni przekazywane będą za pomocą telefonii komórkowej do miejsca wskazanego przez Inwestora. UWAGI: - Rozruch, sprawdzenie działania pompowni należy wykonać za pomocą agregatu prądotwórczego. - W przypadku uszkodzenia systemu drenarskiego należy go odtworzyć z materiałów własnych pod bezpośrednim nadzorem inwestora lub przedstawicieli spółki wodnej lub właściciela posesji. - Inwestor wypożyczy Wykonawcy formę włazu kanalizacyjnego z napisem „GMINA ORNONTOWICE” - „KANALIZACJA SANITARNA”, na podstawie którego należy wykonać włazy. - Uszkodzenie sieci wodociągowej podczas prowadzenia prac związanych z budową kanalizacji wykonawca usuwa na własny koszt z materiałów własnych pod bezpośrednim nadzorem Zakładu Gospodarki Komunalnej i Wodociągowej. - Przed zasypaniem wykopu w miejscach zabudowy armatury należy wykonać dokładną fotografię z opisem miejsca. - Po wybudowaniu sieci kanalizacyjnej teren należy uporządkować stosownie do terenu: humus - wysiew trawy, przełożenie kostki; odtworzenie nawierzchni asfaltowej, uzupełnienie tłucznia o tej samej frakcji oraz kolorze. W przypadku uszkodzenia odtworzenie wskazanych kamieni granicznych. - Przed rozpoczęciem realizacji inwestycji zaleca się wykonanie dokumentacji fotograficznej lub filmowej w celu dokładnego odtworzenia terenu. - Ze względu na specyfikę terenu i zabudowy, w szczególności warunki dojazdu, zaleca się dokonanie wizji w terenie przed przygotowaniem oferty. - Po zakończeniu wszystkich prac należy wykonać powykonawczą inwentaryzację geodezyjną, która ma zawierać: mapę zasadniczą z naniesionym przebiegiem rurociągów, szkice polowe, karty studni oraz protokoły odbioru podpisane przez Właścicieli nieruchomości na trasie przebiegu. - Organizacja zaplecza budowy jak i jego likwidacja, w tym wykonanie tymczasowej organizacji ruchu drogowego na czas prowadzenia robót oraz zlecenie nadzorów branżowych w miejscach kolizji z uzbrojeniem podziemnym leży w gestii Wykonawcy. - Prace prowadzone w ciągach dróg powinny być prowadzone pod szczególnym nadzorem i rygorem technologicznym związanym ze stabilizacją gruntu oraz właściwą odbudową podbudowy i nawierzchni. - Wszelkie ograniczenia związane z dojazdem do posesji należy uwzględnić w organizacji ruchu na czas prowadzenia prac jak również uzgodnić z Właścicielami posesji pozbawionych dojazdu. - Należy przewidzieć formę zabezpieczenia terenu objętego realizacją inwestycji poprzez możliwość dotarcia służb ratowniczych (straż pożarna, pogotowie itp.). - Przed oddaniem do użytkowania Wykonawca przeprowadzi telewizyjną inspekcję wraz z profilem wykonanych kanałów wraz z opisem oraz filmem zapisanym na nośniku informatycznym. - Dopuszcza się stosowanie materiałów o takich samych parametrach innych producentów od wskazanych w projekcie. - Zadanie należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową oraz przedmiarami załączonymi do niniejszej specyfikacji. - Wykonawca zobowiązany będzie do przygotowania harmonogramu rzeczowo-finansowego. - Wykonawca zadania będzie brał udział w cotygodniowych spotkaniach z Inwestorem na placu budowy, w tzw. „RADACH BUDOWY”. - Kierownik Budowy zobowiązany jest do złożenia pisemnego cotygodniowego raportu z przebiegu prac. Każdy z raportów powinien być zatwierdzony przez stronę Zamawiającą. Raport za miniony tydzień należy dostarczyć do siedziby Zamawiającego najpóźniej do godz. 12.00 w każdy poniedziałek po przepracowanym tygodniu. Zamawiający dopuszcza zastosowanie innych materiałów niż zastosowane w projekcie, równoważnych, o odpowiednich parametrach technicznych i jakościowych. Parametry techniczne i jakościowe dla zastosowanych w dokumentacji technicznej materiałów są wartościami minimalnymi. Wykonawcy mogą składać oferty zawierające rozwiązania równoważne w stosunku do przedmiotu zamówienia przedstawionego w SIWZ – zgodnie z art. 30 ust. 4 i 5 Ustawy. Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 Ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisanym. Zgodnie z art. 30 ust. 5 Ustawy Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SIWZ. Podwykonawcy: 1. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. 2. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia. 3. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. 4. Powierzenie wykonawcy części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. 5. Wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, usługi lub dostawy, których niespełnienie spowoduje zgłoszenie przez zamawiającego odpowiednio zastrzeżeń lub sprzeciwu określone zostały w projekcie umowy art. od 13 do 18 (załącznik nr 7 do SIWZ) 6. Zamawiający nie określa przedmiotu umów o podwykonawstwo (o których mowa w art. 143 b pkt 8 ustawy), który podlega obowiązkowi przedkładania Zamawiającemu poświadczonej za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia, z wyłączeniem umów o podwykonawstwo o wartości mniejszej niż 0,5% umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wyłączenie, o którym mowa w zdaniu pierwszym, nie dotyczy umów o podwykonawstwo o wartości większej niż 50 000 zł brutto. Wymagania art. 29 ust. 5 ustawy: uwzględnione zostały w dokumentacji projektowej stanowiącej opis przedmiotu zamówienia. 7. Zatrudnienie pracowników na umowie o pracę: na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: robotników budowlanych wykonujących roboty budowlane pod nadzorem kierownika budowy lub kierownika robót, m.in. czynności związane z robotami ziemnymi w zakresie robót wykonywanych sprzętem budowlanym, ręczne roboty ziemne z transportem, czynności montażowe, czynności związane z umocnieniem pionowych ścian wykopów oraz zasypywaniem wykopów, czynności związane z montażem i instalacją rurociągów oraz przepompowni, czynności związane z odbudową nawierzchni, czynności związane z transportem materiałów. Warunki gwarancji – min. 60 miesięcy gwarancji na wykonawstwo, materiały i urządzenia licząc od dnia ostatecznego odbioru. Zamawiający wymaga, aby okres rękojmi był równy okresowi udzielonej przez wykonawcę gwarancji. Uwaga: Od uczestników postępowania oczekuje się starannego zapoznania się z opisem przedmiotu zamówienia, specyfikacją oraz zdobycia wszelkich informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty i podpisania umowy. Szczegółową charakterystykę przedmiotu zamówienia stanowią załączniki: Załącznik nr 8 do SIWZ – Dokumentacja projektowa wraz ze Specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót. Załącznik nr 9 do SIWZ – Przedmiary robót.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45231300-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium: Budowa sieci kanalizacji sanitarnej przy ul. Granicznej i Nowej w Ornontowicach – w wysokości 80.000,00 zł (słownie: osiemdziesiąt tysięcy złotych). Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym ze poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym 3) gwarancjach bankowych; 4)gwarancjach ubezpieczeniowych; 5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 2. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na następujący nr konta: Orzesko Knurowski Bank Spółdzielczy w Knurowie O/Ornontowice 28 8454 1053 2001 0011 0695 0009 3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert tj. do dnia – 04.01.2018 r. do godz. 08:30. O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie decyduje data i godzina wpływu środków na rachunek bankowy zamawiającego. 4. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty lub Biurze Zamówień Publicznych pokój nr 313 w siedzibie Zamawiającego. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty i dołączonych oświadczeń wraz z dokumentami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów). 4.1. Zamawiający zwróci wniesione wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. 4.2. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 4.3. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4.4. Wykonawca, którego oferta została wybrana, a który wniósł wadium w pieniądzu, może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 4.5. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami: a) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1, oświadczeń o których mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej, b) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, - nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, - zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunku w ww. zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zobowiązanie podmiotu trzeciego, o którym mowa w rozdziale IV pkt 7 i 8 SIWZ – jeżeli wykonawca polega na zasobach lub sytuacji podmiotu trzeciego. 2. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, jest zobowiązany do przekazania zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach