Przetargi.pl
„Budowa sali gimnastycznej z zapleczem socjalno – sanitarnym w kompleksie dydaktycznym Regionalnego Centrum Edukacji Zawodowej w Biłgoraju”

Powiat Biłgorajski ogłasza przetarg

  • Adres: 23-400 Biłgoraj, Kościuszki 94
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 84 688 20 00
  • Data zamieszczenia: 2023-12-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Biłgorajski
    Kościuszki 94
    23-400 Biłgoraj, woj. lubelskie
    tel. 84 688 20 00
    REGON: 950369014
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bilgorajski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Budowa sali gimnastycznej z zapleczem socjalno – sanitarnym w kompleksie dydaktycznym Regionalnego Centrum Edukacji Zawodowej w Biłgoraju”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    4.1.Przedmiotem zamówienia jest budowa sali gimnastycznej z zapleczem socjalno – sanitarnym w kompleksie dydaktycznym Regionalnego Centrum Edukacji Zawodowej w Biłgoraju. Budynek będzie przeznaczony na potrzeby prowadzenia zajęć wychowania fizycznego uczniów RCEZ. W realizowanym obiekcie będzie mieścić się pomieszczenie sali gimnastycznej, dwa zespoły szatni z sanitariatami oraz pokój nauczycieli WF z zapleczem szatniowym dla nauczycieli. W podpiwniczeniu przewidziano wykonanie siłowni dla potrzeb uczniów.4.2.Inwestycja zlokalizowana jest na działce nr 53/15, ul. T. Kościuszki 98, 23-400 Biłgoraj. Na działce zlokalizowane są budynki dydaktyczne i techniczne oraz boisko wielofunkcyjne. Działka uzbrojona jest w sieć wodociągową, sieć kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieć ciepłowniczą, sieć telekomunikacyjną, sieć elektroenergetyczną.4.3.Budynek zaprojektowano jako prostopadłościenną bryłę złożoną z niepodpiwniczonej sali gimnastycznej oraz częściowo podpiwniczonego, dwukondygnacyjnego zaplecza. Przewiduje się wykonanie przejścia z istniejącego budynku dydaktycznego w poziomie parteru. Sala gimnastyczna kryta dwuspadowym dachem w konstrukcji z drewna klejonego, z poszyciem z paneli warstwowych. Nad zapleczem stropodach płaski, o nachyleniu około 2%, kryty membraną TPO. Na dachu płaskim zaprojektowano urządzenia techniczne, m.in. panele fotowoltaiczne oraz centrale wentylacyjne. W projekcie elewacji użyto materiałów imitujących drewno. Tynkowanie części elewacji przewidziano w stonowanych, pastelowych kolorach. W elewacji frontowej (południowo – wschodniej) podkreślono wejście główne.4.4.Zakres prac do wykonania obejmuje głównie:1) budowę sali gimnastycznej z zapleczem socjalno – sanitarnym,2) budowę utwardzeń,3) wyznaczenie miejsc postojowych na istniejących utwardzeniach,4) budowę odcinka instalacji kanalizacji sanitarnej,5)budowę odcinka instalacji kanalizacji deszczowej,6)przebudowę odcinka kolidującej instalacji wodociągowej,7)przeniesienie odcinka kolidującego przyłącza elektrycznego i poprowadzeniu przyłącza po nowej trasie,8)rozbiórkę odcinka kolidującego przyłącza telekomunikacyjnego i budowie odcinka przyłącza po nowej trasie, 9)rozbiórkę odcinka kolidującej kanalizacji deszczowej,10)wymianę odcinka kanalizacji deszczowej, 11)wymianę odcinka kanalizacji sanitarnej.4.5.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku Nr 1 do SWZ. Składają się na niego następujące dokumenty:1)dokumentacja projektowa, w tym:a)Projekt zagospodarowania terenu,b)Projekt architektoniczno – budowlany,c)Opinie, pozwolenia, uzgodnienia:- opinia geotechniczna,- oświadczenie o możliwości podłączenia obiektu do sieci ciepłowniczej,- uzgodnienie PGE Dystrybucja S.A.,- warunki przebudowy sieci teletechnicznej OBSS.PL,- decyzja na wycinkę drzew,- warunki przyłączenia do sieci ciepłowniczej -BPEC Sp. z o. o., - warunki przyłączenia wod. – kan.,-PGK Sp. z o.o.,- warunki lokalizacji hydrantu - PGK Sp. z o.o.,- protokół wydajności hydrantu,- decyzja pozwolenia na budowę,d) Projekty techniczne w tym: architektura, konstrukcja, elektryka, instalacje sanitarne.2)Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB),3)Przedmiary robót.Z uwagi na to, że wynagrodzenie Wykonawcy wskazane w ofercie będzie miało charakter ryczałtowy, Wykonawca przy wycenie oferty powinien opierać się na zakresie wskazanym w dokumentacji projektowej, o której mowa w pkt 4.5 ppkt 1) oraz STWiORB. Przedmiar robót ma charakter pomocniczy. Wystąpienie w trakcie realizacji umowy robót nieujętych w przedmiarze lub robót w większej ilości w stosunku do przyjętej w przedmiarze nie będzie uprawniało Wykonawcy do żądania dodatkowego wynagrodzenia - jeżeli roboty te ujęte były w dokumentacji projektowej, o której mowa w pkt 4.5 ppkt 1) lub STWiORB.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 12.1.Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 50.000,00 PLN (słownie: pięćdziesiąt tysięcy 00/100 zł).12.2.Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:a) pieniądzu;b) gwarancjach bankowych;c) gwarancjach ubezpieczeniowych;d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.12.3.Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego:Bank Spółdzielczy w BiłgorajuNr 30 9602 0007 0000 0039 2000 0031z adnotacją „Wadium – nr referencyjny: IZ.273.10.202312.4.Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które zostanie zaksięgowane na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.12.5.Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia Wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej – przed upływem terminu składania ofert.12.6.W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, lub poręczenia gwarancja lub poręczenie musi być nieodwołalne, bezwarunkowei płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzone zgodniez obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy:a)nazwę: dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib,b)kwotę wadium,c)termin ważności gwarancji/poręczenia w formule: „od dnia ...– do dnia …”,d)zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty wskazanej w gwarancji/poręczeniu na pierwsze żądanie Zamawiającego w sytuacjach zatrzymania wadium określonych w przepisach ustawy.12.7.Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowaw art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.12.8.Zasady dokonywania zatrzymania i zwrotu wadium określono w przepisach art. 98 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 6.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:6.1.1.zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.6.1.2.uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.6.1.3.uprawnień sytuacji ekonomicznej lub finansowej;Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie6.1.4zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:1)Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie co najmniej jedną robotę budowlaną, która:−polegała na budowie lub/i przebudowie lub/i remoncie budynku użyteczności publicznej o kubaturze min. 2.000,00 m 3−miała wartość minimum 3 000 000,00 zł brutto (słownie: trzy miliony złotych).przy czym przez budynek użyteczności publicznej rozumie się budynek o którym mowa w §3 pkt 6) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.2) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować w okresie wykonywania zamówienia i skierują do jego realizacji:a)min. jedną osobą (pełniącą funkcję kierownika budowy) posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno – budowlanej, w zakresie umożliwiającym kierowanie robotami objętymi przedmiotem zamówienia,b)min. jedną osobą (pełniącą funkcję kierownika robót w branży sanitarnej) posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, w zakresie umożliwiającym kierowanie robotami objętymi przedmiotem zamówienia,c)min. jedną osobą (pełniącą funkcję kierownika robót w branży elektrycznej) posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, w zakresie umożliwiającym kierowanie robotami objętymi przedmiotem zamówienia.DODATKOWE INFORMACJE DOTYCZĄCE WARUNKÓWUDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:1)Wykonawca powinien w wykazie robót wyraźnie określić zakres robót (w tym w szczególności wartość, rodzaj robót, kubaturę i rodzaj budynku), aby można było ustalić, czy spełnia warunek udziału w postępowaniu.2)Wartości podane w dokumentach w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego będą przeliczane wg średniego kursu NBP na dzień publikacji ogłoszenia o zamówieniu.3)Przez posiadanie uprawnień budowlanych wymaganych prawem dla osób uczestniczących w realizacji zamówienia, rozumie się uprawnieniado wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w rozumieniuart. 15a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. 2023 poz. 682 z późn. zm.) oraz przepisów wcześniejszych. Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie (nazwy specjalności i ich zakresy) będą rozpatrywane zgodnie z przepisami regulującymi nadawanie uprawnień budowlanych w dacie ich nadania oraz zgodnie z treścią decyzji o ich nadaniu.4)Wykonawca w celu wykazania spełniania warunków określonych w pkt 6.1.4, ppkt 2) SWZ może wskazać osobę będącą obywatelem państwa członkowskiego w rozumieniu art. 4a ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t.j. Dz.U. 2023 poz. 551 z póź. zm.), która nabyła kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznaczne wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – zgodnie z właściwymi przepisami, w szczególności z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. 2023 poz. 334 z póź. zm.) oraz ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t.j. Dz.U. 2023 poz. 551 z póź. zm.).5)Zgodnie art. 3 pkt 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane(t.j. Dz.U. 2023 poz. 682 z późn. zm.), przez „budowę” rozumie się wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a także odbudowę, rozbudowę, nadbudowę obiektu budowlanego.6)Zgodnie z art. 3 pkt 7a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, przez „przebudowę” rozumie się wykonywanie robót budowlanych, w wyniku których następuje zmiana parametrów użytkowych lub technicznych istniejącego obiektu budowlanego, z wyjątkiem charakterystycznych parametrów, jak: kubatura, powierzchnia zabudowy, wysokość, długość, szerokość bądź liczba kondygnacji; w przypadku dróg są dopuszczalne zmiany charakterystycznych parametrów w zakresie niewymagającym zmiany granic pasa drogowego.7)Zgodnie z art. 3 pkt 8 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, przez „remont” w rozumieniu zapisów SWZ rozumie się wykonywanie w istniejącym obiekcie budowlanym robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego, a niestanowiących bieżącej konserwacji, przy czym dopuszcza się stosowanie wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym.6.2.Zamawiający może, oceniając zdolność techniczną lub zawodową, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia na każdym etapie postępowania (art. 116 ust. 2 ustawy Pzp).6.3.W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazując warunek udziału w postępowaniu mogą polegać na zdolnościach tych Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.6.4.Sposób wykazania warunków udziału w postępowaniu wskazano w rozdziale 8 SWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-01-10

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach