Przetargi.pl
Budowa Regionalnego Centrum Szkoleń i Zachowania Dziedzictwa Kulturowego Polskiej Wsi w Częstochowie dla Śląskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Częstochowie ul. Wyszyńskiego 70/126 w formule „zaprojektuj i wybuduj”.

Śląski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Częstochowie ogłasza przetarg

  • Adres: 42200 Częstochowa, ul. Wyszyńskiego
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 343 770 100 , fax. 343 620 489
  • Data zamieszczenia: 2018-04-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Śląski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Częstochowie
    ul. Wyszyńskiego 70
    42200 Częstochowa, woj. śląskie
    tel. 343 770 100, fax. 343 620 489
    REGON: 276553400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.czwa.odr.net.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa Regionalnego Centrum Szkoleń i Zachowania Dziedzictwa Kulturowego Polskiej Wsi w Częstochowie dla Śląskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Częstochowie ul. Wyszyńskiego 70/126 w formule „zaprojektuj i wybuduj”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania inwestycyjnego p.n. Budowa Regionalnego Centrum Szkoleń i Zachowania Dziedzictwa Kulturowego Polskiej Wsi w Częstochowie dla Śląskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Częstochowie ul. Wyszyńskiego 70/126 w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Cel zamówienia Celem zamówienia jest opracowanie kompleksowej, pełno-branżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej i uzyskanie pozwolenia na budowę dla całego zadania inwestycyjnego obejmującego etap I i II wraz z nadzorem autorskim oraz wykonanie robót budowlano-montażowych („pod klucz”) dla I etapu zamierzenia budowlanego pn. „Budowa Regionalnego Centrum Szkoleń i Zachowania Dziedzictwa Kulturowego Polskiej Wsi w Częstochowie dla Śląskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Częstochowie zlokalizowanego na działce nr 18/13 obręb 0100,100”. Zakres rzeczowy robót budowlano-montażowych wraz z charakterystycznymi parametrami wg technologicznej kolejności ich wykonywania: Organizacja placu budowy dla inwestycji – (objęta I etapem realizacji): Plac budowy możliwy do wydzielenia i organizacji od ulicy Muszyńskiej. Przed przystąpieniem do rozbudowy budynku należy rozebrać istniejące utwardzenia kolidujące z budową. Należą do nich: - istniejący parking dla samochodów osobowych w miejscu rozbudowy, nawierzchnia z prostokątnej kostki betonowej powierzchnia ok. 550 m2 - stare utwardzenia od strony zachodniej istniejącego budynku nawierzchnia z trylinki rozbierane bez odtworzenia powierzchnia ok. 450 m2 Dla prawidłowego funkcjonowania Śląskiego ODR w Częstochowie w pierwszej kolejności należy wykonać przebudowę zjazdów, wykonać fragment nowego parkingu dla samochodów osobowych wraz z dojazdem (od zjazdu zachodniego) oraz przebudowę dróg wewnętrznych po stronie wschodniej rozbudowy. Zbilansowane części dojazdów i parkingów wykonać z wykorzystaniem 550 m2 kostki betonowej. Rozbudowa budynku /etap I realizacji zadania inwestycyjnego/ : Rozbudowa po północnej stronie istniejącego budynku o nowy segment konferencyjno – noclegowy z częściowym podpiwniczeniem. Poza podstawową funkcją zlokalizowane będą w nim: zaplecze żywieniowe ośrodka szkoleniowego, sklep internetowy i zaplecze techniczne. Segment budynku o docelowych 2 kondygnacjach nadziemnych, z małym podpiwniczeniem przylegającym do istniejących piwnic. Konstrukcja budynku tradycyjna. Segment posadowiony na poziomie ok. +1,30 w stosunku do istniejącej części „BIUROWEJ” . Strop żelbetowy nad parterem i piętrem, dach o spadku ok. 16-20 stopni kryty dachówką ceramiczną (stropodach - typu wentylowanego). Zamawiający wyłącza z zakresu zamówienia system fotowoltaiczny i pompę ciepła, które zamierza wykonać odrębnym zamówieniem. W I etapie inwestycji przewiduje się także częściową przebudowę parteru istniejącego budynku biurowo-szkoleniowego: z organizacją toalet ogólnodostępnych dla całego Centrum Szkoleń ŚODR, możliwą technicznie przebudową piwnic wynikającą z etapowania instalacji sanitarnych i drobne zmiany dostosowawcze. I etap prac musi zostać częściowo zakończony w rozumieniu prawa budowlanego - a zakres tego etapu ma umożliwić oddanie tej części budynku do użytkowania. Parametry charakterystyczne (wg. Koncepcji architektonicznej): - pow. zabudowy ok. 924,5 m2 (bez ganków i arkad) - pow. netto ok. 1723,42 m2 - kubatura ok. ok. 8127,5 m3. Zakres I etapu obejmuje także pełne wykonanie infrastruktury i elementów zagospodarowania terenu: Przebudowa i rozbudowa infrastruktury i elementów zagospodarowania terenu ( I etap ), w tym urządzeń technicznych związanych z budynkiem. Zewnętrzne elementy utwardzeń komunikacji kołowej powierzchnia w m2 (wg. Koncepcji architektonicznej): - trzy zjazdy indywidualne, nawierzchnie przy trafo i śmietnik – ok. 118 m2 - nowe drogi wewnętrzne, parkingi – ok. 1250 m2 - drogi istniejące przebudowywane (zał. 33% istn. powierzchni) – ok. 105 m2 - chodniki nowe – ok. 232 m2. Zewnętrzne elementy infrastruktury ( I etap ) - instalacja zewnętrzna wodociągowa (z ewentualną przebudową przyłącza) - instalacja zewnętrzna kanalizacji sanitarnej (z przebudową przyłącza) - instalacja zewnętrzna kanalizacji deszczowej (z ewentualną przebudową przyłącza) - zabezpieczenia istniejących sieci pod trzema zjazdami - zewnętrzna instalacja do celów p.poż (ewentualne podziemne zbiorniki wody p.poż.) - zewnętrzna elektroenergetyczna instalacja zasilająca (od stacji trafo) - zewnętrzna instalacja oświetleniowa - przyłącza wod-kan. i zasilania elektrycznego dla urządzenia wodotrysku (fontanny w atrium) - elementy małej architektury: ławki, śmietnik - ogrodzenia przebudowywane o dł. ogółem ok. 76 mb wraz z 4-ma bramami i furtkami. - Zamawiający wyłącza z zakresu zamówienia wykonanie fontanny, pozostawiając wykonanie przyłączy do fontanny. Urządzenia techniczne związane z obiektem ( do wykonania wg. PFU) ( I etap ) Parametry charakterystyczne zagospodarowania (wg. Koncepcji architektonicznej): Powierzchnia działki: 6797 m2 Powierzchnia zabudowy · pow. zab. budynku: ok. 1368,13 m3 + arkady, schody 100,25 m2 = ok. 1468,38 m2 · pow. utwardzeń istniejących ok. 320 m2 · pow. utwardzeń projektowanych ok. 1600 m2. Ogółem powierzchnia zabudowana i utwardzona: ok. 3388,38 m3 Zakres niniejszego zamówienia obejmuje wykonanie kompletu prac projektowych dla I i II etapu wraz uzyskaniem pozwolenia na budowę dla całego zadania inwestycyjnego, lecz nie obejmuje wykonania robót budowlanych dla II etapu inwestycji. Przebudowa i nadbudowa istniejącego budynku biurowo-szkoleniowego dla uzyskania części noclegowej na piętrze /etap II realizacji zadania inwestycyjnego/ Istniejący budynek składa się z połączonych ze sobą „łącznikiem” dwóch części budynku (z części biurowej i części konferencyjnej). Budynek przeznaczony do uzyskania docelowo 2 kondygnacji nadziemnych, częściowo podpiwniczony (w obrysie obecnych piwnic), z nowym stropem nad piętrem i dachem o spadku ok. 16-20 stopni krytym dachówką ceramiczną (stropodach jak w etapie I, typu wentylowanego). Konstrukcja budynku tradycyjna. W ramach docelowej przebudowy w II etapie przewidywane są: wyburzenia istniejących dachów i stropodachu, wyburzenie części ścian istniejącego piętra, podniesienie poziomu piętra w części istniejącej z równoczesnym podniesieniem poziomu izolacyjności akustycznej, wyburzenie i przebudowa schodów z doprowadzeniem do właściwych parametrów przestrzennych, przebudowa parteru dla docelowych funkcji. Parametry charakterystyczne: Parametry 2-kondygnacyjnej części „BIUROWEJ” (zaokrąglenie do 0,1m) (wg. Koncepcji architektonicznej): · pow. zabudowy 190,5 m2 (jak pierwotnie) · pow. netto ok. 443,34 m2 (przed przebudową ok. 398,0 m2) · kubatura ok. 1914,0 m3 (przed przebudową ok. 1454,9 m3) Parametry części „KONFERENCYJNEJ” z ŁĄCZNIKIEM po nadbudowie (wg. Koncepcji architektonicznej): · pow. zabudowy ok. 253,2 m2 (przed nadbudową 230,0 m2) · pow. netto ok. 401,12 m2 (przed nadbudową 195,4 m2) · kubatura ok. 1511,7 m3 (przed nadbudową ok.1345,0 m3) 2. Przedmiot zamówienia został opisany szczegółowo w Programie Funkcjonalno – Użytkowym oraz w Koncepcji Architektonicznej stanowiącymi załącznik nr 8 do SIWZ łącznie dalej zwane PFU. 3. Przedmiot zamówienia obejmuje: Faza I – faza projektowa: Zakres zadań Projektanta obejmuje m.in.: 1). Opracowanie dokumentacji projektowej dla całego zadania inwestycyjnego (etapy I i II) we wszystkich branżach dla budynku, urządzeń technicznych związanych z budynkiem, zapewniających możliwość użytkowania obiektu zgodnie z jego przeznaczeniem, jak przyłącza i urządzenia instalacyjne, w tym służące oczyszczaniu lub gromadzeniu ścieków, a także dojazdy, przejazdy, ogrodzenia, place postojowe i plac pod śmietnik, oraz zagospodarowanie terenu z elementami małej architektury w tym: - projektu budowlanego i projektu wykonawczego (oba projekty mają stanowić odrębną dokumentację) wraz z kosztorysami szczegółowymi, przedmiarami robót; projektu wnętrz opisanego w PFU, wg uzgodnionych propozycji rozwiązań oraz wszelkiej niezbędnej dokumentacji np. warsztatowej, - specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, - uzyskanie wszelkich niezbędnych opinii, pozwoleń, uzgodnień itp. wymaganych do rozpoczęcia inwestycji oraz niezbędnych do rzetelnego, prawidłowego opracowania ww. dokumentacji (w tym np. niezbędnych odkrywek, odwiertów dla ustalenia warunków gruntowo-wodnych, sprawdzeń, ekspertyz, ewentualnych odstępstw , itp.), - opracowanie „Harmonogramu rzeczowo – finansowego robót budowlanych” i przedłożenie harmonogramu do zatwierdzenia przez Zamawiającego, - uzyskanie prawomocnego pozwolenia na budowę, - opracowanie dokumentacji powykonawczej w przypadku wprowadzania zmian nieistotnych w trakcie realizacji dla uzyskania pozwolenia na użytkowanie. 2). Dokumentacja projektowa powinna uwzględniać etapowanie realizacji projektu zgodnie z niniejszym SIWZ obejmujące realizację w pierwszej kolejności rozbudowę o nowy segment obiektu konferencyjno – szkoleniowy z częścią żywieniową i sklepem wysyłkowym a w drugiej kolejności nadbudowę istniejącego budynku. 3). Dokumentacja projektowa będzie przedłożona Zamawiającemu do zatwierdzenia z jednoczesnym pisemnym wskazaniem ewentualnych zmian lub uzupełnień w stosunku do obowiązującego PFU. 4). Wymagany czas realizacji fazy projektowania wynosi 7 miesięcy, w tym wykonania projektu budowlanego i uzyskania pozwolenia na budowę do 5 miesięcy licząc od terminu podpisania umowy , z założeniem sukcesywnego dostarczania dokumentacji mającej na celu jak najwcześniejsze rozpoczęcie prac realizacyjnych w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. Faza II – faza wykonania robót budowlanych I etapu realizacji zadania inwestycyjnego i uzyskanie prawomocnego pozwolenia na użytkowanie dla obiektu wybudowanego w I etapie. a) wykonanie robót budowlanych na podstawie opracowanej i zatwierdzonej dokumentacji projektowej, zgodnie z pozwoleniem na budowę, „Harmonogramem rzeczowo – finansowym robót budowlanych”, obowiązującym prawem, normami, zasadami wiedzy technicznej, sztuką budowlaną i niniejszą SIWZ, b) wykonanie robót pomocniczych, przygotowawczych i porządkowych oraz naprawa ewentualnych uszkodzeń, c) zapewnienie pracy kierownika budowy (wymagany stały pobyt na budowie w czasie wykonywania robót budowlanych) oraz kierowników robót branżowych, d) zapewnienie nadzoru autorskiego projektantów w tym: - sprawowanie nadzoru autorskiego nad realizacją inwestycji, - wykonywanie ewentualnych korekt dokumentacji projektowej (w związku z rękojmią za wady fizyczne) oraz ewentualnej dokumentacji zamiennej, e) zagospodarowanie terenu: uporządkowanie terenu, przebudowa ciągów komunikacyjnych, uzupełnienie i przebudowa istniejącego oświetlenia terenu oraz terenów zielonych, mała architektura. f) przeprowadzenie wymaganych prób i badań, opracowanie i przedłożenie świadectwa charakterystyki energetycznej dla budynków, opracowanie i przedłożenie instrukcji bezpieczeństwa pożarowego, opracowanie i przedłożenie instrukcji eksploatacji obiektu oraz dokumentacji odbiorowej powykonawczej (operat kolaudacyjny) i geodezyjnych pomiarów powykonawczych. g) przygotowanie własnym kosztem i staraniem Wykonawcy dokumentów wymaganych przepisami prawa, związanych z oddaniem obiektu do użytkowania, h) uzyskanie prawomocnego pozwolenia na użytkowanie we współpracy z Zamawiającym i przekazanie Zamawiającemu obiektu do eksploatacji. 4. W celu zapoznania się z przedmiotem zamówienia, Wykonawca ma możliwość dokonania oględzin miejsca budowy i rozpoznać wszelkie uwarunkowania, które mogą mieć wpływ na przyszły proces realizacji zadania. Adres: Częstochowie ul. Wyszyńskiego 70/126. 5. Przedmiot zamówienia określono poprzez wskazanie obiektywnych cech technicznych i jakościowych oraz standardów, dla których określenia dopuszcza się wskazanie przykładowych znaków towarowych. 6. Zamawiający informuje, że wszystkie użyte w dokumentacji postępowania nazwy własne mają wyłącznie charakter poglądowy określające minimalne wymogi dotyczące parametrów technicznych, jakościowych czy technologicznych. W sytuacji kiedy w dokumentacji zostały użyte nazwy własne, znaki towarowe, patenty czy pochodzenie materiałów, urządzeń i technologii Zamawiający dopuszcza zaoferowanie rozwiązań równoważnych, pod warunkiem, że zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych i eksploatacyjnych nie gorszych od założonych w dokumentacji. Udowodnienie równoważności leży po stronie Wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca wnosi wadium nie później niż przed upływem terminu składania ofert w następujących formach:  w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: 52 1130 1091 0003 9121 5920 0001  w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,  w gwarancjach bankowych – nieodwołalnych i bezwarunkowych, płatnych na pierwsze żądanie,  w gwarancjach ubezpieczeniowych – nieodwołalnych i bezwarunkowych, płatnych na pierwsze żądanie.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków w tym zakresie, zamawiający uzna spełnienie tego warunku poprzez złożenie oświadczenia wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu według załącznika nr 2 do SIWZ
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W przypadku korzystania z podmiotów trzecich pisemne zobowiązanie innego podmiotu do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich podczas realizacji zamówienia (jeśli dotyczy).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach