Przetargi.pl
Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków

Gmina Ulan-Majorat ogłasza przetarg

  • Adres: 21-307 Ulan-Majorat, Ulan-Majorat 57
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 83 351 80 69 , fax. 83 351 80 69
  • Data zamieszczenia: 2014-02-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ulan-Majorat
    Ulan-Majorat 57 57
    21-307 Ulan-Majorat, woj. lubelskie
    tel. 83 351 80 69, fax. 83 351 80 69
    REGON: 03023774700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ulanmajorat.bip.gmina.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem zamówienia jest budowa przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków zwanych dalej PBOŚ w ramach realizacji projektu pn. Budowa przydomowych oczyszczalni. Projekt zakłada budowę 183 sztuk PBOŚ z infrastrukturą niezbędną do ich prawidłowego funkcjonowania w tym: 68 - sztuk kompaktowych PBOŚ dla 1-4 RLM, 101 - sztuk hybrydowych PBOŚ dla 5-7 RLM, 14 - sztuk hybrydowych PBOŚ dla 8-11 RLM. Technologia oczyszczania ścieków - niskoobciążony osad czynny ze złożem biologicznym. Nie dopuszcza się zmiany technologii oczyszczania ścieków. Dopuszcza się tylko zbiorniki monolityczne z PEHD wykonane metodą rozdmuchu lub rotomuldingu. Nie dopuszcza się zbiorników spawanych, zgrzewanych i skręcanych. Oczyszczalnia musi posiadać system cyrkulacji gwarantujący wielokrotny przepływ ścieku przez złoże biologiczne. Wymaga się, aby częstotliwość wywozu osadów z oczyszczalni ścieków objętych zamówieniem była nie większa niż jeden raz na 12 miesięcy. Wymaga się, aby oferowane urządzenia nie wymagały w trakcie eksploatacji stosowania biopreparatów wyłączając okres ich rozruchu (pierwszy oraz po każdej naprawie). Szczegółowy opis określonego powyżej przedmiotu zamówienia zawiera projekt budowlany Załącznik Nr 9 do SIWZ wraz ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót (STWiOR) Załącznik Nr 10 do SIWZ oraz przedmiar robót Załącznik Nr 11 do SIWZ. 2) Przedmiot zamówienia realizowany będzie w wybranych miejscowościach Gminy Ulan-Majorat. Szczegółowy wykaz działek w poszczególnych miejscowościach, na których nastąpi realizacja przedmiotu zamówienia zawiera projekt budowlany. Zamawiający zaznacza, iż lokalizacja PBOŚ w obrębie wskazanych działek może ulec korekcie na wyraźne żądanie właściciela działki. Zmiana lokalizacji urządzeń musi być uzasadniona i nie może kolidować z przepisami prawa. Zamawiający zastrzega możliwość zmiany lokalizacji budowy przydomowych oczyszczalni ścieków. 3) Wykonawca zobowiązany jest do: a) poinformowania Zamawiającego o rozpoczęciu robót, b) powiadomienia gestorów o planowanym terminie rozpoczęcia robót, c) prowadzenia prac w sposób umożliwiający dojście i dojazd do poszczególnych budynków mieszkalnych, d) informowania na bieżąco o utrudnieniach w ruchu właścicieli budynków mieszkalnych. 4) Zakres prac oraz odpowiedzialność Wykonawcy w zakresie objętym proponowaną ceną ofertową obejmuje także: a) organizację i zagospodarowanie zaplecza budowy, b) zabezpieczenie terenu budowy i prowadzenia robót budowlanych, c) oznakowanie terenu budowy, d) zapewnienie bieżącej obsługi geodezyjnej, e) wykonanie badań jakości oczyszczonych ścieków wykonanych na próbce stanowiącej 10% oczyszczalni, f) zorganizowanie i przeprowadzenie niezbędnych prób, badań i odbiorów oraz ewentualnego uzupełnienia dokumentacji odbiorczej dla zakresu robót objętych przedmiotem przetargu, g) wykonanie dokumentacji powykonawczej, łącznie z dokumentacją geodezyjną wszystkich wykonanych prac, h) po zakończeniu robót doprowadzenie terenu budowy do stanu pierwotnego, demontaż obiektów tymczasowych, i) uporządkowanie terenu budowy do stanu zgodnego z przeznaczeniem, nie gorszego niż przed rozpoczęciem robót, potwierdzonego przez właścicieli danej działki. j) przeprowadzenie indywidualnych szkoleń przyszłych Użytkowników w zakresie eksploatacji oczyszczalni. W ramach przeprowadzonego szkolenia Wykonawca przekaże przyszłym użytkownikom instrukcję obsługi przydomowych oczyszczalni ścieków. Fakt przeprowadzenia szkolenia oraz przekazania ww. dokumentów powinien być potwierdzony protokolarnie przez przyszłych Użytkowników przydomowych oczyszczalni ścieków. 5) Przeprowadzanie bez wezwania, co 12 miesięcy (pierwszy przegląd w 12-stym miesiącu od terminu zakończenia realizacji niniejszej umowy) czynności związanych z corocznym przeglądem technicznym, wykonanego przedmiotu zamówienia przez okres objęty gwarancją. Przeglądy techniczne mają na celu sprawdzenie poprawności działania urządzeń, wykrycie i usunięcie ewentualnych wad lub usterek oraz w razie potrzeby dokonanie okresowej konserwacji urządzenia(czyszczenie filtrów, regulacja dmuchawy itp.). Celem przeglądu jest również ponowne przeszkolenie Użytkowników przydomowych oczyszczalni ścieków w przypadku gdy postępują niezgodnie z otrzymaną od Wykonawcy instrukcją eksploatacji i konserwacji. Oryginały protokołów z przeprowadzonych przeglądów technicznych Wykonawca przekaże niezwłocznie Zamawiającemu. 6) Materiały użyte do wykonania przedmiotu zamówienia powinny odpowiadać wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie oraz projektu budowlanego. W stosunku do użytych materiałów i urządzeń wykonawca powinien posiadać dokumenty potwierdzające na zastosowanie/wbudowanie w budownictwie (atesty, deklaracje zgodności, certyfikaty, świadectwa jakości). Urządzenia winny spełniać wymagania Polskiej Normy PN, przenoszących normy europejskie PN-EN. Dla wyrobów, dla których nie przedstawiono Polskiej Normy - Aprobatę Techniczną. Wykonawca zapewni, aby materiały do czasu ich wbudowania były zabezpieczone przed zniszczeniem, zachowały swoją jakość i właściwości oraz były dostępne do kontroli przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego. Jeżeli w jakimkolwiek miejscu specyfikacji istotnych warunków zamówienia, projektu budowlanego, specyfik acji technicznej wykonania i odbioru robót, przedmiaru robót zostały użyte znaki towarowe, patenty lub pochodzenie należy traktować to jako propozycje projektanta i minimalne wymagania Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza zastosowanie urządzeń, materiałów (wyrobów) równoważnych opisywanym w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych i przedmiarze robót (dotyczy to także, gdy wskazane są znaki towarowe). Ciężar udowodnienia, że urządzenie, materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogów określonych przez Zamawiającego, spoczywa na składającym ofertę. W tym celu Wykonawca jest zobowiązany przedstawić karty katalogowe z rysunkami i opisem technicznym oraz certyfikaty lub aprobaty urządzeń zastosowanych (proponowanych), aby Zamawiający mógł ocenić równoważność tych urządzeń, materiałów. Wykonawca proponujący urządzenia, materiały równoważne powinien wykazać (opisać), że proponowane urządzenia charakteryzują się nie gorszymi parametrami od przyjętych w dokumentacji projektowej. Urządzenia, materiały równoważne muszą pracować w tej samej technologii, co urządzenia określone w dokumentacji. 6) Zamawiający zastrzega sobie prawo rezygnacji z realizacji części przedmiotu zamówienia w przypadku rezygnacji z uczestnictwa w projekcie poszczególnych mieszkańców gminy. W takim przypadku wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie korekcie proporcjonalnie do faktycznie wykonanych PBOŚ. 7) Zamawiający wymaga, by gwarancja na wykonane roboty wynosiła 5 lat oraz dla zainstalowanych zbiorników - minimum 10 lat, dla zainstalowanych pozostałych urządzeń - minimum 5 lat. Jeżeli na poszczególne materiały lub urządzenia udzielona jest gwarancja producenta na okres dłuższy niż wskazany powyżej, okres gwarancji udzielonej przez Wykonawcę odpowiada okresowi gwarancji udzielonej przez producenta. 8) Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia serwisu gwarancyjnego zamontowanych urządzeń przez cały okres gwarancji oraz dokonania niezbędnych przeglądów gwarancyjnych w okresie 5 lat od dnia odbioru, serwis gwarancyjny nie nie obejmuje wywozu osadu. Przeglądy gwarancyjne, o których mowa, będą wykonywane z częstotliwością zgodną z wymaganiami technicznymi producenta dla zaoferowanego typu urządzeń zgodnie z przedstawionym przez wykonawcę, harmonogramem przeglądów - min. 1 w roku. Wykonawca przez okres 5 letniej gwarancji będzie świadczył nieodpłatne usługi serwisu gwarancyjnego (w tym usługi przeglądów gwarancyjnych) zainstalowanych urządzeń. Koszty dotyczące serwisu i ewentualnej wymiany części należy zawrzeć w cenie oferty
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 451112000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium 2. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 80.000,00 zł., słownie: osiemdziesiąt tysięcy złotych 0 gr. 3. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie: 1) w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym, 3) w gwarancjach bankowych, 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych 5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275), 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy w Radzyniu Podlaskim o. Ulan 28 8046 1041 2005 0800 0866 0003 z adnotacją wadium - Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków 5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć najpóźniej na dzień przed terminem otwarcia ofert. Przy czym za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego. 7. Wadium wniesione w pieniądzu, zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 8. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału, razem z ofertą w osobnej kopercie. 9. Polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium winno zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami specyfikacji istotnych warunków zamówienia, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta - poręczyciela. 10. W przypadku niezabezpieczenie oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium wykonawca zostanie wykluczony z udziału w postępowaniu, a jego oferta podlegać będzie odrzuceniu. 11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. 12. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy. 13. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, lub zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 15. W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46 Prawa zamówień publicznych

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ulanmajorat.bip.gmina.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach