Przetargi.pl
Budowa połączenia ulic Żeromskiego i Jana Pawła II wraz z rondem na DK6 w Lęborku

Gmina Miasto Lębork ogłasza przetarg

  • Adres: 84-300 Lębork, ul. Armii Krajowej 14
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 59 862 42 80 , fax. 59 862 24 27
  • Data zamieszczenia: 2016-04-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Lębork
    ul. Armii Krajowej 14 14
    84-300 Lębork, woj. pomorskie
    tel. 59 862 42 80, fax. 59 862 24 27
    REGON: 77097973700000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa połączenia ulic Żeromskiego i Jana Pawła II wraz z rondem na DK6 w Lęborku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest Budowa połączenia ulic Żeromskiego i Jana Pawła II wraz z rondem na DK6 w Lęborku, w tym: 1.1. roboty drogowe - budowa ulicy łączącej ulicę Żeromskiego z ul. Jana Pawła II o długości ok. 270m, szerokości 6m, z jednostronnym chodnikiem, budowa ronda na ul. Jana Pawła II (DK6) o średnicy zewnętrznej 35m, szerokość jezdni 6m, przebudowa ulicy Jana Pawła II (DK6) w zakresie dowiązania do ronda 1.2. roboty sanitarne - kanalizacja deszczowa - kolektor deszczowy i przykanaliki o średnicach 160-500 mm długości łącznej ok. 220 m, zbiornik retencyjny poj. 22,6 m3, kolektor deszczowy i przykanaliki o średnicach 160-400 mm długości łącznej ok. 85 m 1.3. roboty sanitarne - kanalizacja sanitarna i wodociąg - wodociąg DN110 PE o długości 10 m, kanał kanalizacji sanitarnej D90 długości 10 m 1.4. roboty elektryczne - usunięcie kolizji z oświetleniem ulicznym oraz budowa nowego oświetlenia - 16 słupów i ok. 450 m linii zasilającej 1.5. roboty teletechniczne - przełożenie istniejącego rurociągu dł. 89 m, przedłużenie przepustu dł. 1 m 2. Zakres robót budowlanych opisuje dokumentacja projektowa pn. Budowa nowoprojektowanej ulicy łączącej ul. Jana Pawła II z ul. Żeromskiego na terenie dzielnicy gospodarczo-przemysłowej w Lęborku, stanowiąca Załącznik nr 8 do SIWZ: 2.1. z zakresu objętego dokumentacją nie należy realizować: 2.1.1. branża drogowa - budowa ul. Nowej Teligi - od granicy ronda do ul. Teligi 2.1.2. branża sanitarna kanalizacja deszczowa - kanał B od studni B3 (wraz ze studnią) do B8i wraz z wpustami na tym odcinku (nie dotyczy wpustów Wb3.1 i Wb3.2), osadnik na kanale A 2.1.3. branża teletechniczna - zakres prac zlokalizowany na południe od studni telekomunikacyjnej w poboczu DK6 (na zakończeniu przepustu) 2.1.4. branża elektryczna - słupy oświetleniowe wraz z okablowaniem od słupa 12/3 (ze słupem) w kierunku ul. Teligi 2.1.5. branża sanitarna kanalizacja sanitarna i wodociąg - cały zakres prac 2.1.6. branża sanitarna ciepłociąg - cały zakres prac 2.1.7. mała architektura - cały zakres prac 2.1.8. zieleń - cały zakres prac 2.2. zakres robót opisany w punkcie 2.1 zostanie zrealizowany na podstawie odrębnego postępowania przetargowego (pkt. 2.1.1-2.1.4.) i przez gestorów sieci (pkt. 2.1.5 i 2.1.6) w pełnej koordynacji z zakresem umownym. 2.3. w Załączniku nr 10 do SIWZ oznaczono granicę podziału dokumentacji projektowej na zakresy - zrealizować należy zakres oznaczony jako Zakres Przedsiębiorstwa 2.4. Roboty objęte są Decyzją ZRID z dnia 04.06.2014 znak D2/2014 ZRID, która stanowi Załącznik nr 9 do SIWZ. Wykonawca zrealizuje roboty budowlane zgodnie z zapisami Decyzji. 3. Zakres zamówienia obejmuje również: 3.1. geodezyjne wytyczenie obiektów w terenie 3.2. opracowanie, uzyskanie zatwierdzenia i zrealizowanie w trakcie robót budowlanych (włącznie z ewentualnym wyznaczeniem objazdów lub budową dróg tymczasowych) projektu tymczasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót budowlanych na terenie drogi krajowej. Wstępne założenia GDDKiA do projektu organizacji ruchu stanowią Załącznik nr 11 do SIWZ. 3.3. organizację terenu budowy, w tym ogrodzenia, przejścia tymczasowe, oznakowanie terenu prac, zasilanie w niezbędne media kosztem i staraniem wykonawcy, zabezpieczenie wykopów, organizację zaplecza socjalnego, placów na składowanie materiałów, ewentualne opłaty za zajęcie pasa drogowego i wszelkie inne opłaty związane z prowadzeniem robót budowlanych 3.4. wykonanie niezbędnych pomiarów, prób i sprawdzenia prawidłowości realizowanych robót wynikających z obowiązujących przepisów dotyczących wykonania odbioru robót budowlanych oraz badań zagęszczenia gruntu 3.5. uwzględnienie uwag zgłoszonych w uzgodnieniach branżowych 3.6. usuwanie wszelkich kolizji i prac nie wymienionych w dokumentacji projektowej, które można było przewidzieć po szczegółowym zapoznaniu się z zakresem robót i terenem budowy 3.7. opracowanie kompletnej dokumentacji powykonawczej zawierającej również inwentaryzację geodezyjną powykonawczą 3.8. uporządkowanie terenu budowy i terenów przyległych 4. Ustalenia dodatkowe dotyczące prowadzenia robót budowlanych: 4.1. Równolegle z realizacją zakresu opisanego w punkcie 2.3. realizowany będzie zakres opisany w punkcie 2.2. 4.1.1. Wykonawca ustanowi Kierownika Budowy dla całości prowadzonych prac oraz prowadzić będzie dziennik budowy dla całości prowadzonych prac. 4.1.2. Wykonawcy zakresu z punktu 2.2. będą mieli obowiązek ustanowić kierowników robót dla realizowanych przez siebie zakresów, którzy będą dokonywać wpisów odnośnie swoich prac. 4.1.3. Wykonawcy zobowiązani będą do ścisłej i zgodnej współpracy zapewniającej odpowiednie przeprowadzenie prac, szczególnie w zakresie styku zakresów 4.1.4. Ustanowieni zostaną Inspektorzy Nadzoru (różnych branż) dla całości prac objętych dokumentacją projektową oraz decyzją ZRID. 4.1.5. Sytuacje sporne pomiędzy wykonawcami rozstrzygać będzie Zamawiający przy udziale Inspektorów Nadzoru. Zamawiający organizować będzie cotygodniowe narady koordynacyjne dla całości prowadzonych prac, w których obowiązkowo uczestniczyć będą kierownicy robót oraz inspektorzy nadzoru. 4.2. Płatnikiem dla całości zakresu robót będzie Roman Formela, prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe FORMEL, ul. Toruńska 13, 84-300 Lębork, zwany dalej Przedsiębiorstwem. 4.2.1. Podczas inwestycji Przedsiębiorstwo będzie miało swojego reprezentanta do wnoszenia uwag i akceptowania kolejnych etapów budowy. 4.2.2. Przedsiębiorstwa brać będzie udział na prawach zgodnych z Zamawiającym w realizacji robót budowlanych, w tym w pracach odbiorowych 4.2.3. Wykonawca wystawiać będzie faktury na rzecz Przedsiębiorstwa i przekazywać je za pośrednictwem Zamawiającego 4.2.4. W przypadku gdyby Przedsiębiorstwo nie opłaciło faktury w terminie, płatności dokona, w ciągu 14 dni od powiadomienia o tym fakcie, Zamawiający ze środków gwarancji wniesionej przez Przedsiębiorstwo 4.2.5. Podpisanie umowy na realizację zamówienia możliwe będzie po wniesieniu przez Przedsiębiorstwo gwarancji bankowej zabezpieczającej płatności. 4.3. Budowa ronda prowadzona będzie na Drodze Krajowej nr 6, zarządzanej przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Gdańsk 4.3.1. Zamawiający podpisze umowę drogową z GDDKiA określająca warunki prowadzenia robót w pasie drogi krajowej 4.3.2. Wykonawca opracuje projekt organizacji ruchu na czas robót oraz uzyska jego zatwierdzenie przez GDDKiA po zaopiniowaniu w Komendzie Wojewódzkiej Policji 4.3.3. Po otrzymaniu zatwierdzonego projektu organizacji ruchu Zamawiający niezwłocznie złoży wniosek o zajęcie pasa drogowego. Rozpoczęcie robót w pasie drogi krajowej będzie możliwe po uzyskaniu decyzji na zajęcie pasa drogowego. 4.3.4. Materiały użyte do robót winny uzyskać uzgodnienie Laboratorium Drogowego GDDKiA. 4.3.5. Wyspę kanalizującą wjazd na rondo od strony Gdańska należy wydłużyć o 2,5 m w taki sposób, aby możliwe było w przyszłości wykonanie na niej drogi rowerowej. Poszerzenie obejmuje wykonanie dłuższych krawężników obniżonych na wyspie, nawierzchni wyspy w obrębie na odcinku jej wydłużenia, wydłużenie krawężników obniżonych na przejściach dochodzących do wyspy. 5. Przy sporządzaniu wyceny ofertowej przedmiary robót należy traktować jako pomocnicze do określenia ilości i zakresu robót. Szczegółowe ilości i zakres opisuje dokumentacja projektowa i SIWZ. 6. Wykonawca udzieli gwarancji na okres wskazany w ofercie (minimum 36 miesięcy, maksymalnie 60 miesięcy) od dnia odbioru końcowego zadania. Wykonawca złoży Gwarancję w formie odrębnego dokumentu, który będzie załącznikiem do końcowego protokołu odbioru zadania. 7. Przed złożeniem oferty i ustaleniem wartości ryczałtowej prac zaleca się przeanalizować opis przedmiotu zamówienia z załączonymi materiałami. Wykonawca dokona dokładnego rozpoznania, co do ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności jakie mogą wpłynąć na wykonanie zamówienia. Wartość ryczałtowa zamówienia winna uwzględniać wszystkie punkty Opisu Przedmiotu Zamówienia. 8. Tam gdzie na rysunkach, w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót, przedmiarach robót, dokumentacji projektowej lub opisie przedmiotu zamówienia zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub normy o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych. Pod pojęciem równoważności rozumieć należy iż zagwarantują one realizację zamówienia w zgodzie z opisem przedmiotu zamówienia oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w w/w dokumentach. 9. Obowiązkiem Wykonawcy będzie, bezpośrednio przed podpisaniem umowy, uzgodnienie z Zamawiającym podziału przedmiotu zamówienia na elementy rozliczeniowe, a następnie określenie kosztów i terminów wykonania poszczególnych elementów. Wzór tabeli elementów rozliczeniowych stanowi Załącznik nr 7 do SIWZ. Ustalona tabela elementów rozliczeniowych, jako Harmonogram rzeczowo-finansowy, będzie stanowiła Załącznik nr 1 do umowy. Obowiązkiem Wykonawcy będzie przedstawianie prac budowlanych do odbioru zgodnie z ww. Harmonogramem rzeczowo-finansowym, co będzie podstawą do wystawiania faktur.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331402
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 100 000 zł (słownie: sto tysięcy zł), przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy. 3. Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 04 2030 0045 1110 0000 0220 5910 z dopiskiem: Budowa połączenia ulic Żeromskiego i Jana Pawła II wraz z rondem na DK6 w Lęborku. Wadium uważa się za wniesione w terminie, jeżeli kwota wadium znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium wniesione w formie poręczenia lub gwarancji wnosi się w oryginale dołączając do przygotowanej oferty w osobnej, odpowiednio opisanej kopercie. Kopię gwarancji należy włączyć do oferty. 5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: 5.1. Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy Pzp, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy Pzp, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej 5.2. Wykonawca, którego oferta została wybrana: 5.2.1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 5.2.2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 5.3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 6. Zamawiający zwraca wadium 6.1. wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp 6.2. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 6.3. niezwłocznie na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 7. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 8. W przypadku wniesienia odwołania od niezgodnej z przepisami ustawy czynności zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy, Zamawiający, nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wzywa wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie kieruje się jedynie do wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą. 9. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawców, którzy nie wnieśli wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3 ustawy, albo nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą. Art. 46 ust. 3 ustawy stanowi, że Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. W tym przypadku Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Długość okresu gwarancji w pełnych miesiącach (nie mniej niż 36 i nie więcej niż 60)
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.um.lebork.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach