Przetargi.pl
Budowa oświetlenia drogowego przy ul. Sulikowskiej w Zgorzelcu

Gmina Miejska Zgorzelec ogłasza przetarg

  • Adres: 59-900 Zgorzelec, Domańskiego 7
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-02-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Zgorzelec
    Domańskiego 7
    59-900 Zgorzelec, woj. dolnośląskie
    REGON: 230821546
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.um-zgorzelec.dolnyslask.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa oświetlenia drogowego przy ul. Sulikowskiej w Zgorzelcu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej oraz na jej podstawie wykonanie robót budowlanych związanych z budową oświetlenia drogowego przy ul. Sulikowskiej w Zgorzelcu, w formule „zaprojektuj i wybuduj”.2. Realizacja przedmiotu zamówienia, o którym mowa w ust. 1, została podzielona na dwa etapy:1) Etap I „zaprojektuj” – w ramach którego należy opracować dokumentację projektową oraz Specyfikację Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, zwanych w dalszej części SWZ „dokumentacją” oraz odpowiednio, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, dokonać skutecznego zgłoszenia robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę albo uzyskać decyzję pozwolenia na budowę;2) Etap II „wybuduj” – w ramach którego należy wykonać roboty budowlane polegające na budowie oświetlenia drogowego przy ul. Sulikowskiej w Zgorzelcu, na odcinku od Ronda im. I Pułku Chemicznego do granic administracyjnych miasta Zgorzelec i wsi Tylice, o długości wynoszącej ok. 750,00 mb, obejmujące w szczególności:a) Budowę linii zasilającej o długości ok. 800,00 mb,b) Budowę słupów oświetleniowych o wysokości 8,00 – 10,00 m z wysięgnikami o długości do 1,50 m, w ilości szacunkowej wynoszącej 20 szt., wraz z energooszczędnymi oprawami typu LED.3. Teren inwestycji objęty jest Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego dzielnicy Ujazd Południe w Zgorzelcu, przyjętym Uchwałą Nr 175/2016 Rady Miasta Zgorzelec z dnia 28 czerwca 2016 r., oznaczony jako:- 1.KDG – teren drogi publicznej głównej,- 1.KDZ – teren drogi publicznej zbiorczej,- 6.KDZ – teren drogi publicznej zbiorczej. 4. Inwestycja zostanie zrealizowana w granicach działek nr:- 5 (Obr. XII, AM-7), 16 (Obr. XII, AM-8) i 1 (Obr. XII, AM-10) – będących własnością Powiatu Zgorzeleckiego oraz stanowiących pas drogowy drogi publicznej nr 2383D,- 4/6 (Obr. XII, AM-7), 17/1 (Obr. XII, AM-8), 1/6 (Obr. XII, AM-8) i 2/1 (Obr. XII, AM-10) – będących własnością Gminy Miejskiej Zgorzelec, stanowiących pasy drogowe dróg wewnętrznych. 5. Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia został zawarty w programie funkcjonalno-użytkowym (PFU), stanowiącym Załącznik nr 6 do SWZ.6. Wymagania dotyczące gwarancji:1) Zamawiający wymaga udzielenia minimum 36 miesięcznego okresu gwarancji na wykonane roboty budowlane, zastosowane materiały oraz zamontowane urządzenia.2) Bieg terminu gwarancji, o której mowa w pkt 1, rozpoczyna się z chwilą podpisania protokołu odbioru końcowego z klauzulą „odbieram”.3) Jeżeli dla zachowania ważności warunków udzielonej gwarancji wymagane są przeglądy, konserwacje czy inne czynności serwisowe związane z właściwym użytkowaniem (materiałów, urządzeń, itp.), wszystkie te czynności muszą zostać zapewnione przez Wykonawcę, a także uwzględnione w cenie oferty.4) Okres gwarancji na wykonane roboty budowlane, zastosowane materiały oraz zamontowane urządzenia, stanowi jedno z kryteriów oceny ofert. Zamawiający określa maksymalny punktowany okres gwarancji wynoszący 60 miesięcy. Zasady oceny ofert zostały zawarte w Rozdziale XX SWZ.5) Zamawiający wymaga udzielenie przez Wykonawcę 12 miesięcznego okresu gwarancji na opracowaną dokumentację projektową.6) Szczegółowe wymagania dotyczące udzielonej gwarancji zostały zawarte w projekcie umowy, stanowiącym Załącznik Nr 5 do SWZ.7. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu zmówienia z uwzględnieniem wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych.8. Rozwiązania równoważne:Wszędzie tam, gdzie przedmiot zamówienia jest opisany poprzez wskazanie: znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów, Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez Wykonawcę rozwiązań równoważnych w stosunku do opisanych w SWZ, przy czym kryterium stosowanym w celu oceny równoważności będą parametry wskazane w SWZ lub w załącznikach do SWZ. Przez rozwiązanie równoważne Zamawiający rozumie takie rozwiązanie, które umożliwia uzyskanie założonego w opisie przedmiotu zamówienia efektu za pomocą innych rozwiązań technicznych.W przypadku, gdy Zamawiający użył w opisie przedmiotu zamówienia oznaczeń norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, należy je rozumieć jako przykładowe. Zamawiający zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy Pzp dopuszcza w każdym przypadku zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym w treści SWZ. Każdorazowo, gdy wskazana jest w SWZ lub załącznikach do SWZ norma, należy przyjąć, że w odniesieniu do niej użyto sformułowania „lub równoważna”. W takim przypadku zastosowanie ma przepis art. 101 ust. 5 ustawy Pzp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45311100-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 2.970,00 PLN (słownie: dwa tysiące dziewięćset siedemdziesiąt złotych 00/100).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania oferti utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą,z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) Pieniądzu;2) Gwarancjach bankowych;3) Gwarancjach ubezpieczeniowych;4) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowaw art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy numer: 75 1240 3464 1111 0010 6448 8461, z dopiskiem: „Wadium do postępowania nr WZP.271.1.5.2023”.UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin (data oraz godzina) uznania (zaksięgowania) kwoty wadium na rachunku bankowym Zamawiającego. W związku z powyższym wadium powinno wpłynąć na rachunek bankowy Zamawiającego do upływu terminu wyznaczonego na składanie ofert, tj. przed upływem godziny i dnia wyznaczonego, jako ostateczny termin składania ofert.5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej, zgodnie z zapisami ust. 10 Rozdziału XVI SWZ i zawierać w swej treści co najmniej poniżej wskazane wymagania:1) Musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp,2) Z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium,3) Powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego, bez jakichkolwiek dodatkowych zastrzeżeń i warunków,4) Termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą,5) W treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania,6) Beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Miejska Zgorzelec7) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających sięo udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy Pzp), Zamawiający uzna wadium (w formie gwarancji lub poręczenia) za prawidłowe, jeżeli będzie ono dawało Zamawiającemu możliwość skutecznego zrealizowania swoich roszczeńw przypadku zaistnienia okoliczności uzasadniających zatrzymanie wadium, niezależnie od tego, który z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia doprowadził do ziszczenia się przesłanek określonych w art. 96 ust. 6 ustawy Pzp.6. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadiumw sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.7. Szczegółowe informacje dotyczące wadium zostały zawarte w Rozdziale XVI SWZ. Zamawiający nie zamieścił pełnego opisu ze względu na ograniczoną wielkość pola.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zgodnie z art. 112 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności zawodowej:1) Wymagane doświadczenie zawodowe:O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie:jedną robotę budowlaną polegającą na budowie lub rozbudowie lub remoncie oświetlenia terenów zewnętrznych o wartości brutto minimum 50.000,00 PLN.Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 4 do SWZ;Uwaga!W przypadku, gdy Wykonawca przedstawi w wykazie robót wartość wyrażoną w innej walucie niż PLN, Zamawiający do oceny spełniania warunku przyjmie średni kurs tej waluty w stosunku do PLN publikowany przez NBP z dnia wszczęcia (ogłoszenia) niniejszego postępowania.Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach zamówienia/umowy realizowanego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca powoływał się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio nie uczestniczył. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do Wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie wykonywanego zakresu prac lub zwróci się bezpośrednio do podmiotu na rzecz którego wykazany zakres prac został wykonany, o przedstawienie informacji lub dokumentów istotnych dla oceny spełnienia warunków.2) Osoby zdolne do wykonania zamówienia:O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który skieruje do realizacji zamówienia następujące osoby:a) Projektanta posiadającego uprawnienia budowlanew specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacjii urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń do projektowania albo inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w ww. specjalności,b) Kierownika robót/budowy, posiadającego uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjne w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi albo inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w ww. specjalności;Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 4A do SWZ.Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia funkcji projektantai kierownika robót/budowy, pod warunkiem łącznego posiadania wymaganych uprawnień, o których mowa w punkcie 2 .Zamawiający, określając wymogi dla projektanta oraz kierownika robót/budowy w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz pozostałych przepisów ww. ustawy Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1646).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-03-15

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach