Przetargi.pl
Budowa niebieskiego korytarza ekologicznego wzdłuż rzeki Regi i jej dopływów - budowa przepławek dla ryb w ramach realizowanego programu LIFE+ - Etap II

Zachodniopomorski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Szczecinie ogłasza przetarg

  • Adres: 71-421 Szczecin, ul. Wyzwolenia 105
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 91 440 51 00 , fax. 91 440 51 01
  • Data zamieszczenia: 2016-02-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zachodniopomorski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Szczecinie
    ul. Wyzwolenia 105 105
    71-421 Szczecin, woj. zachodniopomorskie
    tel. 91 440 51 00, fax. 91 440 51 01
    REGON: 00103633600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zzmiuw.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa niebieskiego korytarza ekologicznego wzdłuż rzeki Regi i jej dopływów - budowa przepławek dla ryb w ramach realizowanego programu LIFE+ - Etap II
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.2. Miejsce realizacji: Powiaty: łobeski, świdwiński, woj. Zachodniopomorskie. 1.3. Zakres przedmiotu zamówienia Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje zaprojektowanie oraz wykonanie 11 przepławek dla ryb na rzekach Uklei, Łoźnicy, Starej Redze i Brzeźnickiej Węgorzy, stanowiących dopływy rzeki Regi. Przedmiotowe działanie jest etapem II zadania realizowanego w ramach programu Budowa niebieskiego korytarza ekologicznego wzdłuż rzeki Regi i jej dopływów budowa przepławek dla ryb w ramach realizowanego programu LIFE+. Etap II realizacji budowy przepławek podzielony został na 3 zadania (w każdym zadaniu wyszczególnione są niżej wymienione obiekty polegające na wykonaniu poszczególnych przepławek dla ryb). Każde z zadań, a także poszczególnych obiektów dzieli się na dwie części część projektową oraz część budowlano-montażową. Zadanie nr. 1 Zaprojektowanie oraz wykonanie 4 przepławek dla ryb na rzece Uklei 1. Ukleja - Troszczyno Dolne km 13+250 2. Ukleja - Rogowo km 22+750 3. Ukleja - Mieszewo km 31+900 4. Ukleja - Zwierzynek km 33+250 Zadanie nr. 2 Zaprojektowanie oraz wykonanie 3 przepławek dla ryb na rzece Łoźnicy 1. Łoźnica Łobez ul. Świdwińska km 0+535 2. Łoźnica Łobez km 1+605 3. Łoźnica Suliszewice km 2+300 Zadanie nr. 3 - Zaprojektowanie oraz wykonanie 4 przepławek dla ryb na rzekach Stara Rega i Brzeźnicka Węgorza 1. Stara Rega Tarnowo km 8+400 2. Stara Rega Pęczyński Młyn km 12+290 3. Brzeźnicka Węgorza Lesięcin km 0+980 4. Brzeźnicka Węgorza Brzeźniak km 2+750 Zakres dokumentacji projektowej oraz prac budowlano montażowych przewidzianych do realizacji we wszystkich częściach zamówienia obejmuje: Część I prace projektowe wraz z dostarczeniem Zamawiającemu wszystkich materiałów niezbędnych do uzyskania decyzji administracyjnych, w tym także czynny udział przez Wykonawcę w prowadzonych przez Zamawiającego procedurach administracyjnych. Wykonawca zobowiązany jest na wezwanie Zamawiającego uzupełniać dokumentację, a także przygotowywać materiały i odpowiedzi w procesach administracyjnych prowadzonych w powiatach (Decyzja o pozwoleniu wodno-prawnym) oraz Zachodniopomorskim Urzędzie Wojewódzkim (Decyzja o pozwoleniu na budowę). Niezbędne jest także uzyskanie przez Wykonawcę uzgodnień z jednostkami branżowymi, właścicielami prywatnymi (jeżeli takie uzgodnienia będą potrzebne), a także dostarczenie innych dokumentów niezbędnych do uzyskania decyzji administracyjnych, umożliwiających rozpoczęcie prac budowlano-montażowych. Niezbędne jest także uzgodnienie szczegółów z właścicielami elektrowni wodnych i innymi podmiotami w zakresie późniejszej realizacji robót budowlanych, ewentualnych przerw w działaniu elektrowni (na skutek prowadzenia robót budowlanych), odszkodowań itp. Wykonawca odpowiedzialny jest za kontakt z podmiotami i opłaty wynikające z ww. zdarzeń. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania dokumentacji projektowej zgodnie z obowiązującymi przepisami: rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U. z 2013r. , poz. 1129). Ustawą z dnia 18.07.2001r. Prawo wodne (Dz. U. z 2015r poz. 469), Ustawą z dnia 07.07.1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2013r., poz. 1409 z późn.zm), w tym projektu budowlano-wykonawczego i operatu wodnoprawnego w ilości egzemplarzy umożliwiającej uzyskanie niezbędnych pozwoleń oraz realizację robót budowlanych, Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2013 r., poz. 1232 z póź.zm.), Rozporządzeniem Nr 3-2014 z dnia 3 czerwca 2014r. Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie w sprawie ustalenia warunków korzystania z wód regionu wodnego Dolnej Odry i Przymorza Zachodniego (Dz. Urz. Woj. Zachodniopomorskiego 2014.2431). Do podstawowych obowiązków Wykonawcy w ramach prac projektowych należy: 1) Przedstawienie koncepcji wykonania przedmiotu umowy z uwzględnieniem opisów i kierunku obranego przez Wykonawcę w celu realizacji przedmiotu umowy. 2) Wykonanie Projektu budowlany obejmującego: a)projekt architektoniczno-budowlany 6 egz., b)projekt zagospodarowania terenu 6 egz., 3) Wykonanie Projektu wykonawczego 4 egz., projekt wykonawczy - w aspekcie uzupełnienia i uszczegółowienia projektu budowlanego w zakresie i stopniu dokładności niezbędnym do realizacji wszystkich robót budowlanych określonych w projekcie budowlanym, projekt wykonawczy ma zawierać rysunki w skali uwzględniającej specyfikę zamawianych robót i zastosowanej skali rysunków w projekcie budowlanym wraz z wyjaśnieniami opisowymi, które dotyczą przede wszystkim rozwiązań budowlano-konstrukcyjnych i materiałowych, detali architektonicznych, instalacji i wyposażenia technicznego w zakresie, w którym stopień szczegółowości lub skala w projekcie budowlanym jest niewystarczająca, projekt wykonawczy należy wykonać strukturalnie adekwatnie do założeń określonych w ustawie Prawo Budowlane dla projektów budowlanych i dotyczyć ma wszystkich rodzajów robót budowlanych, od robót przygotowawczych do robót wykończeniowych. 4) Opracowanie Operatu wodno-prawnego 4 egz., 5) Opracowanie Informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia BIOZ - 6 egz., 6) Opracowanie przedmiaru robót 3 egz., 7) Opracowanie specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych 3 egz., 8) Opracowanie inwentaryzacji drzew i krzewów przewidzianych do wycinki - 3 egz., 9) Opracowanie dokumentacji terenowo - prawnej (wraz z uzgodnieniami z Właścicielami gruntów, jednostkami branżowymi itp.) 1 egz. 10) Opracowanie kosztorysowe dla każdego obiektu osobno po 1 egz. UWAGA: Dla wszystkich ww. obiektów Zamawiający uzyskał wspólną Decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację inwestycji wydaną przez Burmistrza Gryfic znak WNOŚ.6220.01.2013.K z dnia 22.04.2013r.Dodatkowo dla obiektów 1,3,4 z Zadania 1 Zamawiający uzyskał decyzje lokalizacyjne, Dla obiektów 2 z Zadania 1;1-3 z Zadania 2 oraz 1-4 z Zadania 3 Zamawiający wystąpił z wnioskami o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego, Rozwiązania projektowe muszą być ściśle związane z rozwiązaniami założonymi i opisanymi w programie funkcjonalno użytkowym, a także w ww. Decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, decyzjach lokalizacyjnych oraz wnioskach lokalizacyjnych, Wykonawca jest zobowiązany zapoznać Zamawiającego z wariantami możliwych do zastosowania rozwiązań projektowych przy realizacji zamówienia w terminie do 15 dni od daty podpisania umowy. Zamawiający dokona wyboru wariantu jednego z przedłożonych rozwiązań projektowych. Będzie to podstawą do dalszych prac projektowych, Zamawiający przewiduje zorganizowanie spotkania roboczego po podpisaniu umowy z Wykonawcą. Na spotkaniu tym obecni będą przedstawiciele wszystkich zainteresowanych stron, tj. m.in. Wykonawca, Zamawiający, Towarzystwo Miłośników Rzeki Regi oraz Polski Związek Wędkarski. Spotkanie będzie miało na celu ustalenie podstawowych założeń projektowych. Dokumentacja projektowa musi zostać wykonana odrębnie dla każdego z obiektów. Część II prace budowlano-montażowe, w skład których wchodzą: roboty przygotowawcze i odwodnieniowe, roboty rozbiórkowe, roboty konstrukcyjne, roboty umocnieniowe, roboty wykończeniowe. Wykonanie inwentaryzacji geodezyjno-budowlanej całych obiektów, Przygotowanie dokumentów związanych z oddaniem obiektów do eksploatacji (dokumentacja powykonawcza), 1.4. Opis zadań objętych zamówieniem: Wybór rozwiązania zastosowanego przez Wykonawcę powinien być uzależniony zarówno od aspektów hydraulicznych, hydrologicznych, środowiskowych jak i administracyjnych. Należy zaprojektować i wykonać przepławki zgodnie z podstawowymi wytycznymi do prawidłowego projektowania i należytego wykonania przepławek konstrukcja przepławki powinna umożliwiać migrację łososiowi atlantyckiemu jak również innym gatunkom ryb dwuśrodowiskowym (z pominięciem jesiotra). Projekt wykonania przepławek powinien przewidywać wykorzystanie materiałów naturalnych i przyjaznych środowisku naturalnemu, tam gdzie jest to możliwe w największym zakresie. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia, wraz z wytycznymi, celami jakim dane obiekty mają służyć oraz z opisem stanu istniejącego zostały zawarte w załączniku nr 3 do SIWZ Programie Funkcjonalno-Użytkowym. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzą ponadto: geodezyjne wytyczanie i inwentaryzacja powykonawcza, opłaty związane z zajęciem pasa drogowego oraz inne opłaty dotyczące prowadzenia prac budowlano-montażowych, wykonanie robót tymczasowych, wybudowanie, utrzymanie i likwidacja objazdów/przejazdów i organizacji ruchu na czas trwania budowy, uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót, naprawienie ewentualnych szkód związanych z prowadzeniem robót, w tym wyrządzonych osobom trzecim lub powodujących uszkodzenie mienia publicznego. Wykonawca przed przystąpieniem do wykonywania robót budowlanych wyznaczy trasy dojazdowe i przejazdowe oraz drogi technologiczne wraz z ich długością i inwentaryzacją stanu istniejącego, co przedstawi w formie papierowej Zamawiającemu. W rejonie urządzeń podziemnych roboty należy wykonywać w uzgodnieniu z właścicielami urządzeń i pod ich nadzorem. Wszystkie prace należy wykonać zgodnie z projektem budowlanym i Specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych. Uwaga! Przedmiotowe zadania mają na celu budowę przepławek w województwie Zachodniopomorskim oraz dostosowanie istniejących budowli piętrzących do ich prawidłowego funkcjonowania i umożliwienia migracji rybom dwuśrodowiskowym. Obowiązkiem Wykonawcy i Projektanta jest więc zapewnienie odpowiedniego stanu technicznego tych budowli, przy których lokalizowane są urządzenia do migracji ryb, tak aby istniejąca budowla, wraz z wykonanymi w ramach zamówienia konstrukcjami, zapewniała pełną funkcjonalność i bezpieczeństwo obiektu, w tym m.in. wykonanie reprofilacji ubytków w elementach żelbetowych całej budowli, wzmocnienie konstrukcji tam gdzie będzie to niezbędne. W celu dokonania wyceny zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest do rozeznania warunków zagospodarowania terenu panujących na każdym obiekcie, tak aby prawidłowo przewidzieć wszystkie niezbędne do wykonania roboty, zgodnie z oczekiwaniami Zamawiającego. W terminie 7 dni od daty podpisania umowy Wykonawca przedłoży Zamawiającemu umowę ubezpieczenia potwierdzoną polisą, ważną na cały okres realizacji zamówienia na kwotę 500.000,00 zł brutto (słownie: pięćset tysięcy złotych) na każde zadanie częściowe osobno. Przedmiotem ubezpieczenia będzie odpowiedzialność kontraktowa i deliktowa Wykonawcy za szkody powstałe w związku z realizowaniem przez Wykonawcę przedmiotu umowy. Zobowiązuje się Wykonawcę do potwierdzenia terminu wykonania całego zakresu przedmiotu zamówienia wskazanego w formularzu ofertowym (załącznik nr 1 do SIWZ). Realizacja przedmiotu zamówienia przebiegać będzie, zgodnie z Harmonogram realizacji projektu stanowiącym załącznik nr 6.1-6.3 do niniejszej SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 713220001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: WADIUM Wadium na poszczególne części zamówienia ustala się na kwotę: Zadanie częściowe nr 1:20.000,00 zł Zadanie częściowe nr 2:20.000,00 zł Zadanie częściowe nr 3:20.000,00 zł 1.Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 16 lutego 2016r. do godz. 12:00, W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej, za moment wniesienia wadium uznaje się moment uznania rachunku bankowego Zamawiającego. 2.Wadium może być wniesione w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 nr 42, poz. 275, z późn. zm.). 3.Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w PKO BP S.A. I Oddział w Szczecinie nr: 34 1020 4795 0000 9002 0122 0631 z adnotacją: WADIUM - przetarg ozn. NP/IR/333/3/2016 zadanie częściowe nr Dowód wniesienia wadium należy dołączyć do oferty. 4.W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniężna - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy zdeponować w siedzibie Zamawiającego w Szczecinie, al. Wyzwolenia 105, przed upływem terminu składania ofert a kopię tego dokumentu należy załączyć do oferty. 5.Wadium wniesione w innej formie niż pieniężna musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy. 6.Wykonawca, który nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zgodnie z zapisami ustawy zostanie wykluczony z prowadzonego postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona. 7.Zamawiający dokona zwrotu lub zatrzymania wadium zgodnie z art. 46 ustawy. UWAGA! Stosownie do zapisów art. 46 ust. 4a ustawy Zamawiający Zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust. 2 pkt.5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraziła zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 8.Zgodnie z art. 148 ust. 4 ustawy, w przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: termin realizacji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zzmiuw.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach