Przetargi.pl
Budowa instalacji fotowoltaicznych na budynkach użyteczności publicznej na terenie Miasta i Gminy Połaniec

Gmina Połaniec ogłasza przetarg

  • Adres: 28-230 Połaniec, Ruszczańska
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 158 650 305, , fax. 158 650 328
  • Data zamieszczenia: 2018-10-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Połaniec
    Ruszczańska 27
    28-230 Połaniec, woj. świętokrzyskie
    tel. 158 650 305, , fax. 158 650 328
    REGON: 83040971000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.polaniec.bip.gov.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa instalacji fotowoltaicznych na budynkach użyteczności publicznej na terenie Miasta i Gminy Połaniec
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Opis: Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznych w ramach zadania pn.: „Budowa instalacji fotowoltaicznych na budynkach użyteczności publicznej na terenie Miasta i Gminy Połaniec w ramach projektu partnerskiego pn.: „Budowa instalacji fotowoltaicznych na obiektach użyteczności publicznej Powiatu Staszowskiego i Gminy Połaniec”, polegających na wykonaniu siedmiu mikroinstalacji fotowoltaicznych o mocy do 40 kW każda. Przedmiotowe zadanie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020. Projektowane instalacje zostaną zamontowane na dachach i będą zasilały instalacje elektryczne niżej wymienionych obiektów budowlanych tj.: 1) Publiczna Szkoła Podstawowa w Połańcu, ul Żapniowska 1, 2) Przychodnia Zdrowia w Połańcu, ul. Ruszczańska 3 3) Centrum Kultury i Sztuki w Połańcu, ul Czarnieckiego 5, 4) Budynek Świetlicy Środowiskowej w Połańcu, ul. Sportowa 1, 5) Zespół Placówek Oświatowych w Ruszczy, ul. Szkolna 2, 6) Publiczne Przedszkole w Połańcu, ul. Madalińskiego 1, 7) Środowiskowy Dom Samopomocy w Połańcu, ul Kościuszki 37. I. Zamówienie należy wykonać zgodnie z: a) projektami budowlano - wykonawczymi: TI/IB-3/2220/4/2017, TI/IB-3/2220/5/2017, TI/IB-3/2220/6/2017, TI/IB-3/2220/7/2017, TI/IB-3/2220/8/2017, TI/IB-3/2220/9/2017, TI/IB-3/2220/10/2017, b) specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych STWiORB, c) zakresem rzeczowym robót – zamówienia,  Załączone projekty – stanowią podstawę do oszacowania i wykonania zadania,  Załączony zakres rzeczowy robót – zamówienia – stanowi jedynie uzupełnienie projektu,  Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych STWiORB, załącznik,  Kosztorys ofertowy należy opracować na podstawie załączonych projektów, przedmiarów i wymagań Zamawiającego opisanych w niniejszej SIWZ. II. W ramach przedmiotowego zadania przewidziano następujący zakres prac dla każdej z w/w instalacji: - montaż konstrukcji na dachu na potrzeby modułów fotowoltaicznych - montaż modułów fotowoltaicznych na konstrukcji - wykonanie uzupełnienia istniejącej instalacji odgromowej na potrzeby ochrony odgromowej instalacji fotowoltaicznej - montaż inwertera - montaż okablowania - montaż systemu monitorowania elektrowni fotowoltaicznej - montaż zabezpieczeń i ochrony przepięciowej strony DC - podłączenie instalacji fotowoltaicznej do istniejącej rozdzielnicy elektrycznej budynku - uruchomienie elektrowni fotowoltaicznej - zgłoszenie przyłączenia mikroinstalacji do odpowiedniego OSD III. Poza tym Wykonawca zobowiązany jest do: • przeprowadzenia wszystkich niezbędnych prób, sprawdzeń i pomiarów, po zrealizowaniu dostaw i robót budowlanych a po uzyskaniu pozytywnych wyników przedstawienia ich w protokołach i przekazania Zamawiającemu. W przypadku dokonania jakichkolwiek zmian dopuszczalnych przepisami i zgodnych z umową, należy przedłożyć Zamawiającemu dokumentację powykonawczą wraz z atestami, certyfikatami i deklaracjami zgodności, • przeszkolenia przyszłych użytkowników instalacji fotowoltaicznych co do zasad ich prawidłowej eksploatacji wraz z opracowaniem szczegółowych instrukcji obsługi i przekazaniem ich użytkownikom. • wykonania przedmiotowego zadania z zachowaniem obowiązujących norm technicznych, sztuką budowlaną, przepisami BHP, ppoż, • kontaktu z gospodarzami budynków przed rozpoczęciem prac budowlanych jak również w trakcie ich trwania, • zutylizowania we własnym zakresie odpadów powstałych w toku realizacji zadania zgodnie z Ustawą z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (tekst jednolity w Dz. U. z 2018 roku poz. 992). • przedstawienia atestów, aprobat technicznych lub innych dokumentów równoważnych na dostarczone do wbudowania w procesie realizacji inwestycji materiały i urządzenia, • przywrócenia do stanu pierwotnego pomieszczenia oraz miejsca montażu instalacji fotowoltaicznej do stanu technicznego nie gorszego niż przed dostawą, • zabezpieczenia składowanych materiałów, narzędzi i sprzętu przed zniszczeniem, uszkodzeniem, kradzieżą, zagrożeniem dla osób postronnych • zapewnienia i przestrzegania warunków bhp, zabezpieczenia interesów osób trzecich, naprawy ewentualnych szkód wyrządzonych w trakcie realizacji, ochrona mienia związanego z budową (materiały i sprzęt wykonawcy oraz mienie użytkownika. IV. Dla realizacji zamówienia należy uwzględnić również wymienione czynności i roboty oraz poniesienie kosztów z tym związanych: - wykonanie wszelkich niezbędnych robót przygotowawczych, towarzyszących i zabezpieczających koniecznych do wykonania zamówienia, - poniesienia wszelkich opłat i odszkodowań za wyrządzone szkody w związku z realizacją zadania, V. Zamawiający umożliwi Wykonawcy korzystanie z energii elektrycznej i wody zlokalizowanych w budynkach. Rozliczenie Wykonawcy z tego tytułu nastąpi na podstawie ustaleń z Zamawiającym, VI. Wszelkie wykorzystane przy realizacji zamówienia urządzenia i materiały muszą być fabrycznie nowe. VII. Panele fotowoltaiczne, inwertery nie mogą być starsze niż z 2018r. VIII. Gwarancja na wszystkie zastosowane urządzenia i materiały winna być gwarancją producencką. UWAGA : Prace montażowe i roboty budowlane realizowane będą na czynnych obiektach, dlatego też powinny być prowadzone w sposób niepowodujący uciążliwości dla pracowników, dzieci (w przypadku szkoły, przedszkola) oraz osób korzystających z przedmiotowych obiektów. Korzystanie z mediów powinno odbywać się cały czas bez zakłóceń w godzinach pracy obiektów. W przypadku wyłączeń winno odbywać się to poza godzinami pracy lub po uprzednim uzgodnieniu z Użytkownikami przedmiotowych obiektów. Po stronie Wykonawcy leży obowiązek zabezpieczenia ciągłości pracy obiektów oraz bezpieczeństwo osób korzystających z budynków jak również samych pracowników 2. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia występuje wskazanie znaków towarowych lub pochodzenia, Zamawiający informuje, iż zapis ten jest jedynie określeniem minimalnych parametrów i stanowi wskazanie dla Wykonawcy jakie cechy powinny posiadać materiały użyte do realizacji przedmiotu zamówienia. Zamawiający dopuszcza realizację zamówienia poprzez zastosowanie materiałów równoważnych. Zamawiający przez podanie nazw własnych produktów, określa minimalne parametry techniczne, cechy użytkowe oraz jakościowe (m.in.: wymiary, skład, zastosowany materiał, kolor, odcień, przeznaczenie urządzeń, estetyka itp.) jakim powinny odpowiadać materiały równoważne, aby spełniały stawiane wymagania. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy – Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 3. Obowiązkiem Wykonawcy jest informowanie swoich: podwykonawców, podmioty trzecie, konsorcjantów oraz wszystkie osoby fizyczne, których dane będą wykorzystywane o przetwarzaniu ich danych osobowych na potrzeby niniejszego postępowania oraz o fakcie, że odbiorca tych danych będzie Zamawiający. W sytuacji kiedy dane osobowe nie będą pozyskiwane bezpośrednio od osoby, której dotyczą obowiązkiem Wykonawcy będzie poinformowanie tej osoby.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09331200-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. W prowadzonym postępowaniu Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 10 000 zł. 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U. z 2014 r. poz.1804 oraz z 2015 r. poz. 978i 1240) Poręczenia lub gwarancje, wnoszone jako wadium muszą być ważne minimum przez okres związania ofertą i dotyczyć przedmiotowego zamówienia. 1. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem /operacja bezgotówkowa/ na rachunek bankowy w BS Połaniec NR 80942500080000234920060008. 2. Na dowodzie wpłaty należy zaznaczyć, jakiego zadania wadium dotyczy. 3. Wadium w formie poręczeń, gwarancji, należy złożyć w oryginale, w terminie nie późniejszym niż termin składania ofert. 4. W przypadku wniesienia wadium w formie poręczeń, gwarancji bankowych, ubezpieczeniowych, ich treść ma być bezwarunkowa i na pierwsze żądanie, obejmująca okres związania ofertą - art. 85 ustawy Pzp. 5. Dokonanie wypłaty zabezpieczonej kwoty nie może być uzależnione od spełnienia przez Zamawiającego jakichkolwiek dodatkowych warunków lub przedłożenia jakichkolwiek dokumentów. W przypadku przełożenia gwarancji zawierającej jakiekolwiek dodatkowe zastrzeżenia, Zamawiający uzna, że Wykonawca nie wniósł wadium." 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 14. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa wart. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa wart. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa wart. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa wart. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. W przypadku nie wskazania w ofercie rachunku bankowego, na który należy zwrócić wadium, Zamawiający uzna, że wskazanym rachunkiem bankowym jest rachunek, z którego dokonano przelewu wpłaty wadium. 15. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 15.1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 15.2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 15.3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: ZAMAWIAJĄCY NIE STAWIA WARUNKU W TYM ZAKRESIE
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.formularz ofertowy, 2.kosztorys ofertowy,3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 4. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda przedstawienia dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 5.oświadczenie Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach