Przetargi.pl
Budowa chodnika w ul. Parkowej w Potulicach

Gmina Nakło nad Notecią ogłasza przetarg

  • Adres: 89-100 Nakło nad Notecią, ul. Ks. P. Skargi 7
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 52 386 79 01 , fax. 52 386 79 02
  • Data zamieszczenia: 2015-03-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Nakło nad Notecią
    ul. Ks. P. Skargi 7 7
    89-100 Nakło nad Notecią, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 52 386 79 01, fax. 52 386 79 02
    REGON: 00052622200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.naklo.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa chodnika w ul. Parkowej w Potulicach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zadania jest budowa nawierzchni chodnika w pasie drogowym ul. Parkowej w Potulicach o pow. 960 m2 wraz z utwardzeniem terenu pod ławki o pow. 26 m2. Lokalizację utwardzenia terenu pod ławki należy dodatkowo uzgodnić z Sołtysem oraz inspektorem nadzoru inwestorskiego. Łączna pow. utwardzona - 986m2, Chodnik z kostki betonowej bezfazowej, grubości 8 cm, w kolorze szarym, ułożonej na 4 cm podsypce cementowo-piaskowej i 15 cm warstwie podsypkowej z piasku . szer. chodnika - 2,25 m, Zakres robót przewiduje również roboty rozbiórkowe nawierzchni chodników, regulację wysokości pokryw urządzeń infrastruktury podziemnej, zabezpieczenie rurą ochronną urządzeń infrastruktury podziemnej - zgodnie z poszczególnymi uzgodnieniami oraz roboty wykończeniowe z plantowaniem terenu. Wykonawca zapewni obsługę geodezyjną , zleci wykonanie inwentaryzacji powykonawczej. Wykonawca oznakuje teren zgodnie z obowiązującymi przepisami (tymczasowy projekt organizacji ruchu, tablice informacyjne - szt 2) 3. Rozwiązania równoważne. 1) Użyte w dokumentach opisujących przedmiot zamówienia nazwy materiałów i urządzeń lub jakichkolwiek innych wyrobów lub produktów służą jedynie i wyłącznie określeniu pożądanego standardu wykonania i określenia właściwości i wymogów techniczno - użytkowych założonych w dokumentacji technicznej dla danego typu rozwiązań, nie są obowiązujące i należy je traktować, jako propozycje projektanta. Nie są one wiążące przyszłego Wykonawcę do ich stosowania. 2) Wykonawca może zastosować materiały i urządzenia równoważne o parametrach techniczno - użytkowych odpowiadających co najmniej parametrom materiałów i urządzeń zaproponowanych w dokumentacji projektowej. 3) Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do materiałów i urządzeń równoważnych dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie /wbudowanie (atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, świadectwa jakości) oraz dokumentację techniczno - ruchową. 4) Dopuszcza się zamienne rozwiązania (w oparciu o produkty innych producentów) pod warunkiem: - spełnienia co najmniej takich samych lub lepszych właściwości technicznych, - przedstawienia zamiennych rozwiązań na piśmie (dane techniczne, atesty, dopuszczenie do stosowania). 4. Warunki gwarancji jakości i rękojmi za wady 1) Zamawiający wymaga od Wykonawcy, że odpowiedzialność za wady przedmiotu zamówienia zostanie rozszerzona poprzez udzielenie pisemnej gwarancji. Minimalny okres winien wynosić 36 miesięcy. 2) Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji i rękojmi na wykonany przedmiot zamówienia i wbudowane materiały przez okres gwarancji określonej w formularzu oferty, licząc od dnia dokonania odbioru końcowego; 3) Wykonawca przekaże Zamawiającemu wypełnioną kartę gwarancyjną w dniu końcowego odbioru robót; 4) Uprawnienia Zamawiającego z tytułu gwarancji i rękojmi za wady wygasają po upływie gwarancji określonej w formularzu oferty licząc od dnia dokonania odbioru końcowego; 5) Wykonawca zobowiązany będzie w ramach gwarancji i rękojmi, bez dodatkowego wynagrodzenia w całym okresie gwarancji corocznych przeglądów gwarancyjnych zapewniających bezusterkową eksploatację wybudowanych obiektów. 6) Zamawiający może dochodzić roszczeń z tytułu gwarancji i rękojmi także po okresie określonym w pkt. 2) i 4) , jeżeli zgłosił wadę przed upływem tego okresu. 7) Wykonawca odpowiada wobec Zamawiającego za cały przedmiot zamówienia, w tym także za części realizowane przez podwykonawców. 8) W przypadku wystąpienia (ujawnienia) wady w okresie gwarancji Zamawiający zobowiązany jest niezwłocznie zawiadomić pisemnie o tym fakcie Wykonawcę. 9) Istnienie wad stwierdza się protokolarnie. W protokole stwierdzenia wad, Zamawiający wyznaczy termin na usunięcie wad. Wykonawca usunie wady bezpłatnie w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego. 10) Usunięcie wad powinno być stwierdzone protokolarnie. 11) Gwarancja i rękojmia obejmuje uszkodzenia wskutek wadliwego wykonawstwa (niezgodnego z dokumentacją opisującą przedmiot zamówienia lub z zasadami sztuki budowlanej) bądź nieprzestrzegania warunków SIWZ albo ukrytej wady materiałowej. 12) Z każdego przeglądu gwarancyjnego sporządzany będzie protokół przeglądu gwarancyjnego, w dwóch egzemplarzach, po jednym dla Zamawiającego i Wykonawcy. 5. Wykonanie przedmiotu zamówienia. 1) Roboty budowlane ( przedmiot Zamówienia ) należy wykonać zgodnie z załączoną dokumentacją projektową w skład, której wchodzi: specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (dalej STWiORB), przedmiary robót oraz decyzje wymienione w Rozdziale IV SIWZ, ust. 2. Opis przedmiotu Zamówienia, wytycznymi i opiniami określonymi w SIWZ, z należytą starannością oraz z wiedzą i sztuką budowlaną, przepisami BHP, ppoż., oraz poleceniami Nadzoru Inwestorskiego. 2) Wykonanie robót będzie się uważać za zakończone - odbiór końcowy, jeżeli odbiór nastąpi bez wad istotnych, obiekt będzie spełniał wymagania projektowe. 3) Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie (atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, świadectwa jakości). 4) Zabrania się stosowania materiałów nieodpowiadających wymaganiom obowiązujących Norm oraz o innych parametrach niż określone w projekcie. 5) Wyroby budowlane użyte do wykonania robót muszą odpowiadać wymaganiom określonym w obowiązujących przepisach : a. Ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. Nr 92, poz. 881 z późn. zm.) cyt.: Art. 4. Wyrób budowlany może być wprowadzony do obrotu, jeżeli nadaje się do stosowania przy wykonywaniu robót budowlanych, w zakresie odpowiadającym jego właściwościom użytkowym i przeznaczeniu, to jest ma właściwości użytkowe umożliwiające prawidłowo zaprojektowanym i wykonanym obiektom budowlanym, w których ma być zastosowany w sposób trwały, spełnienie wymagań podstawowych. b. Ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane ( tj. Dz. U. z 2013 r., poz. 1409) cyt.: Art. 10. Wyroby wytworzone w celu zastosowania w obiekcie budowlanym w sposób trwały, o właściwościach użytkowych, umożliwiających prawidłowo zaprojektowanym i wykonanym obiektom budowlanym spełnienie wymagań podstawowych, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, można stosować przy wykonywaniu robót budowlanych wyłącznie, jeżeli wyroby te zostały wprowadzone do obrotu zgodnie z przepisami odrębnymi. 6. Podwykonawcy. Wykonawca może powierzyć wykonywanie części robót budowlanych Podwykonawcom, z uwzględnieniem następujących postanowień : 1) Zawarcie umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, może nastąpić wyłącznie po akceptacji jej projektu przez Zamawiającego, a przystąpienie do realizacji robót budowlanych przez Podwykonawcę może nastąpić wyłącznie po akceptacji umowy o podwykonawstwo przez Zamawiającego. 2) Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu, za pośrednictwem Nadzoru Inwestorskiego, projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, wraz z zestawieniem ilości robót i ich wyceną zgodną z cenami jednostkowymi przedstawionymi w Ofercie Wykonawcy i wraz z częścią dokumentacji dotyczącej wykonania robót, które mają być realizowane na podstawie umowy o podwykonawstwo lub ze wskazaniem tej części dokumentacji, nie później niż 14 dni przed jej zawarciem. 3) Projekt umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, będzie uważany za zaakceptowany przez Zamawiającego, jeżeli Zamawiający w terminie 14 dni od dnia przedłożenia mu projektu nie zgłosi na piśmie zastrzeżeń. Za dzień przedłożenia projektu przez Wykonawcę uznaje się dzień przedłożenia projektu Nadzorowi Inwestorskiemu na zasadach określonych w pkt. 2. 4) Zamawiający zgłosi w terminie określonym w pkt. 2 pisemne zastrzeżenia do projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, w szczególności w następujących przypadkach: a) niespełniania przez projekt wymagań dotyczących umowy o podwykonawstwo, określonych w SIWZ, w szczególności w zakresie oznaczenia stron tej umowy, wartości wynagrodzenia z tytułu wykonania robót, b) niezałączenia do projektu zestawień, dokumentów lub informacji, o których mowa w ust. 7, c) niespełniania przez Podwykonawcę warunków określonych w SIWZ dla Podwykonawców, d) określenia terminu zapłaty wynagrodzenia dłuższego niż 30 dni od doręczenia Wykonawcy, Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy faktury lub rachunku za wykonane roboty budowlane, e) gdy wynagrodzenie za wykonanie robót budowlanych powierzanych do wykonania Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy przekroczy wartość wycenioną za te roboty w ofercie Wykonawcy, f) zamieszczenia w projekcie postanowień uzależniających uzyskanie przez Podwykonawcę płatności od Wykonawcy od zapłaty Wykonawcy przez Zamawiającego wynagrodzenia obejmującego zakres robót wykonanych przez Podwykonawcę; g) gdy projekt zawiera postanowienia uzależniające zwrot przez Wykonawcę kwot zabezpieczenia Podwykonawcy od zwrotu Wykonawcy Zabezpieczenia należytego wykonania umowy przez Zamawiającego, h) gdy termin realizacji robót budowlanych określonych projektem jest dłuższy niż przewidywany umową dla tych robót, i) gdy projekt zawiera postanowienia dotyczące sposobu rozliczeń za wykonane roboty uniemożliwiającego rozliczenie tych robót pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą na podstawie umowy. 5) W przypadku zgłoszenia przez Zamawiającego zastrzeżeń do projektu umowy o podwykonawstwo w terminie określonym w pkt. 2 Wykonawca może przedłożyć zmieniony projekt umowy o podwykonawstwo, uwzględniający w całości zastrzeżenia Zamawiającego. 6) Po akceptacji projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane lub po upływie terminu na zgłoszenie przez Zamawiającego zastrzeżeń do tego projektu, Wykonawca, Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca przedłoży Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię umowy o podwykonawstwo w terminie 7 dni od dnia zawarcia tej umowy, jednakże nie później niż na 7 dni przed dniem skierowania Podwykonawcy do realizacji robót budowlanych. 7) Zamawiający zgłosi pisemny sprzeciw do przedłożonej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, w terminie 7 dni od jej przedłożenia w przypadkach określonych w pkt. 4. 8) Umowa o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, będzie uważana za zaakceptowaną przez Zamawiającego, jeżeli Zamawiający w terminie 7 dni od dnia przedłożenia kopii tej umowy nie zgłosi do niej na piśmie sprzeciwu. 9) Umowa z Podwykonawcą powinna stanowić w szczególności, iż: a) termin zapłaty wynagrodzenia nie może być dłuższy niż 30 dni od dnia złożenia faktury wraz z protokołem odbioru częściowego potwierdzającym wykonanie zafakturowanych robót, b) w przypadku uchylania się przez Wykonawcę od obowiązku zapłaty wymagalnego wynagrodzenia przysługującego Podwykonawcy, który zawarł: - zaakceptowaną przez Zamawiającego Umowę o Podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane lub - przedłożoną Zamawiającemu umowę o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi, Zamawiający zapłaci bezpośrednio Podwykonawcy kwotę należnego wynagrodzenia bez odsetek należnych Podwykonawcy, zgodnie z treścią umowy o podwykonawstwo. 10) Umowa o podwykonawstwo nie może zawierać postanowień: a) uzależniających uzyskanie przez Podwykonawcę płatności od Wykonawcy od zapłaty Wykonawcy przez Zamawiającego wynagrodzenia obejmującego zakres robót wykonanych przez Podwykonawcę; b) uzależniających zwrot przez Wykonawcę Podwykonawcy kwot zabezpieczenia, od zwrotu Zabezpieczenia należytego wykonania umowy przez Zamawiającego Wykonawcy. 11) Wykonawca poinformuje Zamawiającego na piśmie w ciągu 14 dni od dnia zawarcia umowy o nazwach firm Podwykonawców, którym zamierza powierzyć realizację robót wraz ze wskazaniem części robót powierzanych poszczególnym Podwykonawcom. 12) Wykonawca jest odpowiedzialny za działania lub zaniechania Podwykonawcy, jego przedstawicieli lub pracowników, jak za własne działania lub zaniechania. 13) Wykonawca, Podwykonawca, lub dalszy Podwykonawca zamówienia na roboty budowlane, przedkłada Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem dostawy lub usługi, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia, z wyłączeniem umów o podwykonawstwo o wartości mniejszej niż 0,5 % wartości umowy oraz umów o podwykonawstwo, których przedmiot został wskazany w SIWZ jako niepodlegający temu obowiązkowi, przy czym wyłączenie nie dotyczy umów o podwykonawstwo o wartości większej niż 50.000 zł . 14) Wykonawca ma obowiązek doprowadzenia do zmiany umowy o podwykonawstwo w przypadku określonym w pkt. 7 oraz na wezwanie Zamawiającego w przypadku przedłożenia Umowy o podwykonawstwo, o której mowa w pkt. 13, zawierającej termin zapłaty wynagrodzenia dłuższy niż 30 dni od dnia doręczenia faktury lub rachunku. Wykonawca nie może polecić Podwykonawcy realizacji przedmiotu umowy o podwykonawstwo w przypadku braku jej akceptacji przez Zamawiającego. 15) Wykonawca przedłoży, wraz z kopią umowy z podwykonawstwo, o której mowa w pkt. 13, odpis z Krajowego Rejestru Sądowego Podwykonawcy lub inny dokument właściwy z uwagi na status prawny Podwykonawcy, potwierdzający uprawnienia osób zawierających umowę w imieniu Podwykonawcy. 16) Powierzenie realizacji zadań innemu Podwykonawcy niż ten, z którym została zawarta zaakceptowana przez Zamawiającego umowa o podwykonawstwo, lub zmiana zakresu zadań określonych tą umową wymaga ponownej akceptacji Zamawiającego w trybie określonym w pkt. 6 - 14. 17) Do zmian istotnych postanowień umów o podwykonawstwo, innych niż określone w pkt. 16, stosuje się zasady określone w pkt. 6 - 14. 18) W przypadku zawarcia umowy o podwykonawstwo Wykonawca jest zobowiązany do dokonania zapłaty we własnym zakresie wynagrodzenia należnego Podwykonawcy z zachowaniem terminów określonych tą umową. 19) Wykonawca jest zobowiązany przedłożyć wraz z okresowym rozliczeniem należnego mu wynagrodzenia oświadczenia Podwykonawców lub dowody dotyczące zapłaty wynagrodzenia Podwykonawcom, których termin upłynął w danym okresie rozliczeniowym. Oświadczenia, podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania składających je Podwykonawców lub inne dowody na potwierdzenie dokonanej zapłaty wynagrodzenia powinny potwierdzać brak zaległości Wykonawcy w uregulowaniu wszystkich wymagalnych w tym okresie wynagrodzeń Podwykonawców wynikających z umów o podwykonawstwo. 20) Jeżeli w terminie określonym w zaakceptowanej przez Zamawiającego umowie o podwykonawstwo, Wykonawca, Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca nie zapłaci wymagalnego wynagrodzenia przysługującego Podwykonawcy, Podwykonawca może zwrócić się z żądaniem zapłaty należnego wynagrodzenia bezpośrednio do Zamawiającego. 21) Przed dokonaniem zapłaty na żądanie, o którym mowa w pkt. 20, Zamawiający wezwie Wykonawcę do zgłoszenia pisemnych uwag dotyczących zasadności bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy, w terminie nie krótszym niż 7 dni od dnia doręczenia żądania Podwykonawcy. 22) W przypadku zgłoszenia przez Wykonawcę uwag, o których mowa w pkt. 21, podważających zasadność bezpośredniej zapłaty, Zamawiający może: a) nie dokonać bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia Podwykonawcy, jeżeli Wykonawca wykaże niezasadność takiej zapłaty lub b) złożyć do depozytu sądowego kwotę potrzebną na pokrycie wynagrodzenia Podwykonawcy w przypadku zaistnienia zasadniczej wątpliwości co do wysokości kwoty należnej zapłaty lub podmiotu, któremu płatność się należy, c) dokonać bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy, jeżeli Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca wykaże zasadność takiej zapłaty. d) Inspektor nadzoru inwestorskiego może żądać od Wykonawcy zmiany albo odsunięcia Podwykonawcy, jeżeli sprzęt techniczny, osoby i ich kwalifikacje, którymi dysponuje Podwykonawca, nie spełniają warunków lub wymagań dotyczących podwykonawstwa, określonych w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, nie dają rękojmi należytego wykonania powierzonych Podwykonawcy robót budowlanych lub dotrzymania terminów realizacji tych robót. 7. Warunki rozliczenia wykonania przedmiotu zamówienia 1) wynagrodzenie Wykonawcy jest ceną kosztorysową za wykonanie przedmiotu zamówienia określonego w ust. 2. Opis przedmiotu Zamówienia niniejszego rozdziału (IV); 2) podstawą ustalenia wynagrodzenia Wykonawcy (ceny brutto oferty) będzie kosztorys ofertowy opracowany metodą uproszczoną (zawierający zestawienie kosztów materiałów oraz składniki cenotwórcze: Ko, Z, Kz, Rg) na podstawie przedmiaru i dokumentacji projektowej wytycznych i zaleceń określonych w niniejszej SIWZ, STWiORB; 3) Zamawiający przewiduje rozliczenia za wykonane całości robót, określone w protokole odbioru potwierdzonym przez inspektora nadzoru. 4) Płatności będą dokonywane przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany na fakturze VAT, w ciągu 30 dni licząc od dnia złożenia u Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury sprawdzonej i zatwierdzonej przez Zespół Nadzoru Inwestorskiego. 5) Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek. 6) Wykonawca nie może, bez pisemnej zgody Zamawiającego, przenieść zobowiązań na osobę trzecią. Wykonawca nie może, bez pisemnej zgody Zamawiającego, scedować na osobę trzecią swoich wierzytelności. 7) Zamawiający nie przewiduje faktury pro-forma. 8. Dostępność dokumentacji projektowej oraz dokumentacji wspomagającej opis przedmiotu zamówienia: 1) Dokumentacja projektowa dostępna jest dla zainteresowanych Wykonawców za pośrednictwem poczty na płycie CD. 2) Płyta CD ze SIWZ oraz dokumentacją projektową, przedmiarami robót, STWiORB zostanie nieodpłatnie przesłana do zainteresowanego Wykonawcy niezwłocznie po złożeniu wniosku faksem lub e-mailem. 3) Kompletna dokumentacja projektowa w wersji papierowej jest dostępna u p. Elżbiety Pasieka w siedzibie Zamawiającego w dniach roboczych w godzinach służbowych od 730 do 1430.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452330009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Długość gwarancji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.naklo.pl- zakładka bip. zamówienia publiczne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach