Przetargi.pl
Bieżące utrzymanie i konserwacja dróg leśnych Nadleśnictwa Brzeg w roku 2022 - cz. II

Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Brzeg ogłasza przetarg

  • Adres: 49-300 Brzeg, Jana Kilińskiego 1
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 774048030 , fax. 774048044
  • Data zamieszczenia: 2022-11-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Brzeg
    Jana Kilińskiego 1
    49-300 Brzeg, woj. opolskie
    tel. 774048030, fax. 774048044
    REGON: 530561426
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Bieżące utrzymanie i konserwacja dróg leśnych Nadleśnictwa Brzeg w roku 2022 - cz. II
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zamówienie będzie polegało w szczególności na:wykonaniu prac związanych z bieżącym utrzymaniem i konserwacją dróg leśnych na terenie będącym w zarządzie Nadleśnictwa Brzeg w roku 2022. Prace będą miały charakter interwencyjny oraz lokalny, co oznacza, że Wykonawca będzie zobowiązany do realizacji prac polegających na usuwaniu uszkodzeń nawierzchni dróg leśnych m. in.: likwidacji ubytków, zastoisk wody, nierówności podłużnych i poprzecznych, różnymi metodami, w miejscach wskazanych przez Zamawiającego.Opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 1 do SWZ.Zamawiający określił sześć sposobów (technologii) konserwacji i utrzymania dróg leśnych, których zastosowanie precyzowane będzie w zleceniu wykonania robót utrzymaniowych, które stanowić będzie integralną część protokołu przekazania obiektu (załącznik nr 2 do SWZ), na podstawie którego Wykonawca przystąpi do prac.Prace należy wykonać przy użyciu niezbędnego sprzętu budowlanego. Obiektami na których przewiduje się konserwację jedną z sześciu metod (technologii) są drogi leśne. Przedmiotowe drogi posiadają nawierzchnie tłuczniowe, żużlowe, wzmacniane gruzem budowlanym oraz gruntowe. W ramach prac utrzymaniowych przewidziano również:  profilowanie nawierzchni drogi leśnej bez użycia dodatkowych materiałów, odmulanie rowów przydrożnych, wymianę rur w przepuście o średnicy 0,50 m.Zamawiający zastrzega możliwość łączenia kilku metod na jednym odcinku drogi (np. wbudowanie kruszywa łamanego z profilowaniem nawierzchni drogi i wymianą rury w przepuście).Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje zakup, dostarczenie, wbudowanie i zagęszczenie kruszywa łamanego poszczególnych frakcji oraz zakup i wbudowanie rur przepustowych betonowych o średnicy 0,50 m na odpowiednio przygotowanym podłożu. Sposoby konserwacji i uzupełnień nawierzchni dróg leśnych (technologie, zakres prac):1. Profilowanie (równanie nawierzchni drogi, wraz z wałowaniem i ścięciem poboczy).2. Odmulanie rowów przydrożnych.3. Wymiana rur w przepuście o średnicy 0,50 m.4. Uzupełnienie ubytków w nawierzchni dróg leśnych kruszywem naturalnym łamanym granitowym o uziarnieniu ciągłym fr. 0-31,5mm, grubość warstwy 5 cm.5. Uzupełnienie ubytków w nawierzchni dróg leśnych kruszywem naturalnym łamanym granitowym o uziarnieniu ciągłym fr. 0-63, grubość warstwy 10 cm.6. Uzupełnienie ubytków w nawierzchni dróg leśnych kruszywem naturalnym łamanym granitowym o uziarnieniu ciągłym fr. 0-63, grubość warstwy 20 cm.Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany zakresu zadań zleconych do wykonania w ramach poszczególnych technologii robót (załącznik nr 3 do SWZ), w zależności od bieżących potrzeb konserwacyjno – utrzymaniowych i konieczności ich przeprowadzenia, nie mającą jednak wpływu na ostateczną wartość wynagrodzenia ryczałtowego zapisanego w umowie.Obowiązywać będzie zasada wbudowania odpowiedniej objętości kruszywa, która będzie stanowić iloczyn: średnia długość x średnia szerokość x średnia grubość warstwy po zagęszczeniu.Ustalenie zakresu prac związanych z odmuleniem rowów będzie polegać na określeniu długości drogi wzdłuż której przebiega rów wymagający konserwacji.Ustalenie zakresu prac związanych z wymianą rur w przepuście będzie wynikać z długości wymienianej uszkodzonej rury w konserwowanym przepuście.Ustalenie zakresu robót polegających na likwidacji uszkodzeń nawierzchni drogi bez użycia dodatkowych materiałów będzie wynikać z określenia powierzchni drogi wymagającej równania nawierzchni.Przed przystąpieniem do prac Wykonawca zobowiązany jest zapoznać się z warunkami w terenie oraz szczegółowo uzgodnić zakres prac z Zamawiającym. Wszystkie uzgodnienia zostaną zapisane w sporządzonym protokole przekazania obiektu, który zostanie zatwierdzony do realizacji przez Zamawiającego i Wykonawcę na podstawie cen jednostkowych zaoferowanych w formularzu ofertowym (załącznik nr 4 do SWZ). Bez podpisanego protokołu przekazania obiektu Wykonawca nie może przystąpić do realizacji prac. Po zatwierdzeniu przez Zamawiającego protokołu Wykonawca niezwłocznie przystąpi do realizacji prac.Wykonawca zobowiązany jest w każdym czasie poddać się kontroli Zamawiającego (lub wyznaczonego przez Zamawiającego Inspektora Nadzoru Inwestorskiego) w zakresie jakości stosowanych przez Wykonawcę materiałów, a także jakości wykonywanych robót. Wykonawca ma obowiązek uwzględnić zalecenia i uwagi Zamawiającego (Inspektora Nadzoru Inwestorskiego) oraz udostępnić wymagane przez niego dokumenty potwierdzające jakość stosowanych materiałów. Zamawiający (Inspektor Nadzoru Inwestorskiego) wskaże Wykonawcy, które materiały będą wymagały każdorazowo jego zatwierdzenia przed zastosowaniem. Użycie materiałów bez wymaganej akceptacji Zamawiającego (Inspektora Nadzoru Inwestorskiego), o której mowa w zdaniu poprzednim, upoważnia Zamawiającego do żądania ich usunięcia lub do naliczenia kary umownej. Materiały niespełniające warunków nie będą dopuszczone do wbudowania w trakcie trwania robót. Zamawiający ma prawo żądania od Wykonawcy dostarczenia dokumentu np. WZ potwierdzającego zakup materiałów, które wymagają akceptacji Zamawiającego (Inspektora Nadzoru Inwestorskiego). Z wybranym Wykonawcą zostanie zawarta umowa (załącznik nr 5 do SWZ) obejmująca zakres rzeczowy określony w SWZ (wraz z dokonanymi przez Zamawiającego jej modyfikacjami oraz wyjaśnieniami będącymi odpowiedziami na wnioski i zapytania Wykonawców o wyjaśnienie treści SWZ) i w przedmiarach robót - które pełnią funkcję pomocniczą przy sporządzaniu kalkulacji ze względu na ryczałtowy charakter wynagrodzenia. Wybrany Wykonawca, po podpisaniu umowy, w przypadku rozbieżności zakresu robót nie może wykorzystywać błędów lub braków w dokumentacji, a o ich wykryciu winien natychmiast powiadomić Zamawiającego (Inspektora Nadzoru Inwestorskiego), który dokona odpowiednich zmian lub poprawek. W przeciwnym przypadku, Wykonawca zobowiązany będzie do interpretacji zakresu zamówienia „rozszerzająco”, tzn. zostanie zobowiązany do wykonania w ramach wynagrodzenia ryczałtowego wszystkich robót, usług, dostaw wynikających z wymienionych wyżej dokumentów, niezbędnych do prawidłowego i zgodnego z zasadami sztuki budowlanej ukończenia i oddania przedmiotu zamówienia do eksploatacji w sposób zgodny z jego przeznaczeniem i funkcją, których wykonanie profesjonalny Wykonawca przy zachowaniu należytej staranności mógłby przewidzieć, na etapie kalkulowania ceny oferty, jako konieczne do wykonania.Zakres zamówienia robót utrzymaniowych ustalany będzie każdorazowo przez Zamawiającego z podaniem ilości poszczególnych elementów wg. określonych cen zgodnych ze złożonym formularzem ofertowym.Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia takiej organizacji robót, która zminimalizuje uciążliwości związane z wykonywanymi pracami dla pracowników Nadleśnictwa Brzeg oraz firm świadczących usługi na rzecz Nadleśnictwa Brzeg.Wykonawca jest zobowiązany do uporządkowania terenu po zakończeniu robót.W przypadku udzielenia zamówienia o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 zakres robót będzie polegał na wykonaniu prac wg w/w technologii (technologii 1-6) do 100% wartości zamówienia podstawowego. Zamówienie takie może być udzielone w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu Wykonawcy po uprzednich negocjacjach. Szczegółowy opis, zestawienie ilości poszczególnych technologii oraz szczegółowa specyfikacja techniczna stanowią załączniki nr 1, 3 i 6 do SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233141-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach