Przetargi.pl
Bieżące utrzymanie chodników i poboczy w ciągu dróg wojewódzkich i powiatowych w zakresie robót naprawczych i remontowych, z podziałem na zadania

Zarząd Dróg Powiatowych ogłasza przetarg

  • Adres: 44200 Rybnik, ul. Jankowicka
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 4227478, 4227874 , fax. 324 227 479
  • Data zamieszczenia: 2018-04-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg Powiatowych
    ul. Jankowicka 49
    44200 Rybnik, woj. śląskie
    tel. 32 4227478, 4227874, fax. 324 227 479
    REGON: 27628565500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.zdp.powiatrybnicki.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Bieżące utrzymanie chodników i poboczy w ciągu dróg wojewódzkich i powiatowych w zakresie robót naprawczych i remontowych, z podziałem na zadania
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest bieżące utrzymanie chodników i poboczy w ciągu dróg wojewódzkich i powiatowych w zakresie robót naprawczych i remontowych, z podziałem na zadania: Zadanie 1 – Bieżące utrzymanie chodników i poboczy w ciągu dróg wojewódzkich w zakresie robót naprawczych i remontowych; Zadanie 2 – Bieżące utrzymanie chodników i poboczy w ciągu dróg powiatowych w zakresie robót naprawczych i remontowych; Zadanie 3 - Bieżące utrzymanie - ścinanie poboczy w ciągu dróg wojewódzkich. Przedmiot zamówienia obejmuje miejscowo uszkodzone elementy lub odcinki ciągów pieszych w zależności od potrzeb, jakie wynikają i mogą wyniknąć na skutek bieżącej eksploatacji na ciągach dróg powiatowych oraz dróg wojewódzkich utrzymywanych przez Zarząd Dróg Powiatowych w Rybniku. Prace polegające na bieżącym utrzymaniu chodników i poboczy w ciągu dróg wojewódzkich i powiatowych w zakresie robót naprawczych i remontowych dla zadań nr 1 i 2 polegają na: a) wykonaniu miejscowych remontów i napraw elementów ciągów pieszych oraz wyznaczonych odcinków chodników z wymianą starych zużytych elementów na elementy betonowe z wibroprasy (krawężniki, obrzeża, płytki chodnikowe, koska brukowa), b) wykonaniu prac związanych z naprawą i umocnieniem poboczy i skarp, c) regulacji wysokościowej poboczy (miejscowe ścinanie zawyżonych poboczy, utwardzenie materiałem kamiennym) d) umocnienie poboczy kostką kamienną po wewnętrznych stronach łuków poziomych, e) czyszczeniu nawierzchni chodników. Szacunkowy zakres rzeczowy dla zadania 1 obejmuje wykonanie m.in.: - wykonanie robót rozbiórkowych elementów chodnika; - regulację pionową studzienek dla urządzeń podziemnych - 0,4 m3; - rowki pod krawężniki i ławy krawężnikowe o wym. 30x40cm - 100 m; - rowki pod krawężniki i ławy krawężnikowe o wym. 30x30cm - 50 m; - koryta wykonywane na poszerzeniach jezdni lub chodników - 50 m2; - profilowanie i zagęszczanie podłoża pod w-wy kontrukcyjne - 150 m2; - ława betonowa z oporem pod krawężnik - 15 m3; - ława betonowa zwykła pod krawężnik - 8 m3; - ułożenie krawężnika kamiennego o wymiarach 15x30 cm - 4 m; - ułożenie krawężnika betonowego o wym. 15x30 cm - 50 m; - ułożenie krawężnika betonowego o wym. 20x30 cm - 150 m; - obrzeża betonowe o wym. 8x30 cm - 200 m - obrzeża betonowe 8 x 30 cm – materiał z odzysku - 10 m; - profilowanie i zagęszczanie podłoża wyk. mechanicznie - 50 m2; - profilowanie i zagęszczanie podłoża wyk. ręcznie - 100 m2; - podbudowa z tłucznia kamiennego w-wa dolna gr. 20cm - 200 m2; - podbudowa z tłucznia kamiennego gr. 25 cm - 100 m2; - podbudowa z tłucznia kamiennego w-wa górna gr. 15 cm - 100 m2; - podbudowa z tłucznia kamiennego, w-wa górna gr.8 cm - 50 m2; - podbudowa betonowa z betonu C12/15 gr. 15 cm - 5 m2; - chodniki z kostki brukowej betonowej szarej gr.8 cm - 80 m2; - chodniki z kostki brukowej betonowej kolorowej grub. gr.8 cm - 80 m2 - chodniki z kostki brukowej betonowej szarej gr.6 cm - 40 m2 - chodniki z kostki brukowej betonowej kolorowej gr.6 cm - 10 m2; - chodniki z kostki brukowej betonowej gr.8cm z odzysku - 50 m2 - remonty cząstkowe chodników z płyt betonowych -10 m2; - remonty cząstkowe nawierzchni z płyt bet. sześciokątnych - 10 m2; - remonty cząstkowe naw. bitum. mieszankami min. asfalt. - 5 t; - plantowanie poboczy ręcznie –ścinanie do 10 cm - 50 m2; - utwardzenie poboczy destruktem asfaltowym grub. 10 cm - 100 m2; - utwardzenie poboczy destruktem asfaltowym grub. 15 cm - 50 m2; - utwardzenie poboczy tłuczniem gr. 10 cm - 50 m2; - wykonanie nawierzchni z kostki kamiennej o wys. 18 cm - 5 m2; - umocnienie skarpy płytami ażurowymi - 3 m2; - plantowanie skarp i korony nasypów - 100 m2; - humusowanie skarp z obsianiem - 100 m2; - załadunek i odwóz nadmiaru ziemi - 50 m3; - wywóz gruzu po robotach rozbiórkowych - 50 m3; - ręczne oczyszczenie nawierzchni chodników (kostka, płytki, bitum) - 300 m2; - ręczne oczyszczenie chodników ze stwardniałych zanieczyszczeń - 300 m2. Szacunkowy zakres rzeczowy dla zadania 2 obejmuje wykonanie m.in.: - wykonanie robót rozbiórkowych elementów chodnika - regulację pionową studzienek dla urządzeń podziemnych - 0,4 m3; - rowki pod krawężniki i ławy krawężnikowe o wym. 30x40cm - 100 m; - rowki pod krawężniki i ławy krawężnikowe o wym. 30x30cm - 50 m; - koryta wykonywane na poszerzeniach jezdni lub chodników - 50 m2; - profilowanie i zagęszczanie podłoża pod w-wy kontrukcyjne - 150 m2; - ława betonowa z oporem pod krawężnik - 5 m3; - ława betonowa zwykła pod krawężnik - 8 m3; - ułożenie krawężnika kamiennego o wymiarach 15x30 cm - 30 m; - ułożenie krawężnika betonowego o wym. 15x30 cm - 100 m; - obrzeża betonowe o wym. 8x30 cm - 200 m - obrzeża betonowe 8 x 30 cm – materiał z odzysku - 10 m; - profilowanie i zagęszczanie podłoża wyk. mechanicznie - 50 m2; - profilowanie i zagęszczanie podłoża wyk. ręcznie - 100 m2; - podbudowa z tłucznia kamiennego w-wa dolna gr. 20 cm - 200 m2; - podbudowa z tłucznia kamiennego gr. 25 cm - 10 m2; - podbudowa z tłucznia kamiennego w-wa górna gr. 15 cm - 10 m2; - podbudowa z tłucznia kamiennego, w-wa górna gr.8 cm - 30 m2; - podbudowa betonowa z betonu C12/15 gr. 15 cm - 5 m2; - chodniki z kostki brukowej betonowej szarej gr.8 cm - 50 m2; - chodniki z kostki brukowej betonowej kolorowej grub. gr.8 cm - 30 m2; - chodniki z kostki brukowej betonowej szarej gr.6 cm - 50 m2; - chodniki z kostki brukowej betonowej kolorowej gr.6 cm - 10 m2; - chodniki z kostki brukowej betonowej gr.8cm z odzysku - 70 m2; - remonty cząstkowe chodników z płyt betonowych - 10 m2; - remonty cząstkowe nawierzchni z płyt bet. sześciokątnych - 10 m2; - remonty cząstkowe naw. bitum. mieszankami min. asfalt. - 5 t; - plantowanie poboczy ręcznie –ścinanie do 10 cm - 150 m2; - ścinanie poboczy sposobem mechanicznym (ścinarka) - 200 m2; - utwardzenie poboczy destruktem asfaltowym grub. 10 cm - 50 m2; - utwardzenie poboczy destruktem asfaltowym grub. 15 cm - 50 m2; - utwardzenie poboczy tłuczniem gr. 10 cm - 50 m2; - wykonanie nawierzchni z kostki kamiennej o wys. 18 cm - 5 m2; - umocnienie skarpy płytami ażurowymi - 3 m2; - plantowanie skarp i korony nasypów - 100 m2; - humusowanie skarp z obsianiem - 50 m2; - załadunek i odwóz nadmiaru ziemi - 50 m2; - wywóz gruzu po robotach rozbiórkowych - 50 m3; - ręczne oczyszczenie nawierzchni chodników (kostka, płytki, bitum) - 300 m2; - ręczne oczyszczenie chodników ze stwardniałych zanieczyszczeń - 300 m2. Zadanie nr 3 obejmuje prace związane z mechaniczną ścinką poboczy (ścinarką) w ciągu dróg wojewódzkich. 90% szacunkowego zakresu przewiduje się do wykonania w ciągu DW 921 na odcinku od skrzyżowania z DK 78 do skrzyżowania z DW 924 (m. Kuźnia Nieborowska) – ok. 3200 m2. Wykonawca będzie realizował zamówienia sukcesywnie w miarę zgłaszanych przez zamawiającego potrzeb w zakresie i w terminach określonych przez zamawiającego w pisemnych zleceniach. Dla każdego odcinka termin realizacji będzie ustalany indywidualnie w zależności od jego wielkości. W pisemnych zleceniach dla wykonawcy określona zostanie dokładna lokalizacja i zakres robót. Z tytułu złożenia zamówień w ilości mniejszej lub większej niż podane w przedmiarze, wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia przeciwko zamawiającemu. Zamawiający zastrzega, że wskazane w przedmiarach ilości mają charakter szacunkowy i zostały podane w celu realnej oceny ofert i wyboru najkorzystniejszej oferty według obiektywnych wskaźników. Wykonawca będzie realizował zamówienia w ilościach i w terminach określonych przez zamawiającego w indywidualnych zleceniach w okresie od podpisania umowy do: Zadanie 1 do 25 czerwca 2018 roku, Zadanie 2 do 30 listopada 2018 roku, Zadanie 3 do 25 czerwca 2018 roku. Powyższy opis nie powiela przedmiaru robót w pełnym zakresie (nie zawiera 100% pozycji przedmiaru), ani nie uwzględnia pełnego zakresu przewidzianych do wykonania prac. Szczegółowy opis poszczególnych pozycji przedmiotu zamówienia zawierają: przedmiar robót łącznie z Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót, stanowiące integralną część niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Ilości robot wymienione załączonych dokumentach mają charakter szacunkowy, gdyż, z uwagi na charakter zamówienia nie ma możliwości dokładnego ich podania. Wszystkie nazwy produktów i materiałów przywołane w niniejszej specyfikacji służą jedynie ustaleniu wymaganego standardu. UWAGA: Wszystkie wymienione w dokumentach materiały opatrzone nazwami mają na celu określenie wymaganych minimalnych parametrów, co oznacza, że zamawiający dopuszcza materiały innych producentów pod warunkiem spełnienia przez nie minimalnych parametrów. Informujemy, że zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy, wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne z opisanymi przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Za produkt równoważny Zamawiający uzna jedynie taki, który ma tożsame lub nie gorsze parametry jakościowe i użytkowe w stosunku do opisanego. Przedmiot umowy zostanie wykonany z materiałów nowych dostarczonych przez wykonawcę. Materiały te powinny odpowiadać co do jakości wymaganiom określonym w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz.U. z 2016 r. poz. 1570) oraz wymaganiom określonym w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót. Materiały z odzysku mogą być zastosowane wyłącznie za zgodą lub na wyraźne polecenie zamawiającego. Zamawiający nie dopuszcza zastosowania materiałów z odzysku korytowania i rozbiórek podbudowy. Materiały z rozbiórek np. włazy kanałowe, kratki na studzienkach itp. zakwalifikowane przez przedstawiciela zamawiającego jako nadające się do ponownej zabudowy stanowią własność zamawiającego i wykonawca dostarczy je na plac składowy do siedziby Obwodu Drogowego przy ul. Zwycięstwa w Stanowicach lub złoży na własny koszt we wskazane przez Zamawiającego miejsce, na odległość nie większą niż 20 km. Pozostałe materiały pochodzące z rozbiórki nie nadające się do ponownego użycia zostaną przez wykonawcę usunięte na własny koszt poza teren budowy przy przestrzeganiu przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t. j. Dz. U. z 2018 r., poz. 21). Wykonawca, któremu zostanie udzielone zamówienie na zadania 1 i 2 udzieli zamawiającemu rękojmi za wady i gwarancji jakości na wykonane roboty na okres minimum 36 miesięcy (3 lat), licząc od daty podpisania protokołu odbioru poszczególnych zleceń. Wykonawca składając ofertę akceptuje oświadczenie gwarancyjne stanowiące załącznik nr 10 do SIWZ, w którym określono zakres gwarancji i uprawnienia zamawiającego oraz obowiązki gwaranta. UWAGA: Udzielając gwarancji wykonawca zapewnia bezpłatne czynności przeglądów gwarancyjnych w okresie udzielonej gwarancji na cały przedmiot zamówienia w związku z czym koszt ten powinien zostać uwzględniony w wynagrodzeniu. Przeglądy będą odbywały się minimum raz w roku, chyba że gwarancja producenta danego materiału wymaga częstszych przeglądów. Przed przystąpieniem do prac, Wykonawca na własny koszt zobowiązany jest do opracowania i uzyskania zatwierdzenia dla projektu zmiany organizacji ruchu na czas prowadzenia robót na drogach powiatowych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonania nadzoru nad tym zarządzaniem (t. j. Dz. U. 2017, poz. 784). Przed przystąpieniem do prac na drogach wojewódzkich, wykonawca zobowiązany jest do wdrożenia zatwierdzonej zmiany organizacji ruchu na czas prowadzenia robót zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonania nadzoru nad tym zarządzaniem (t. j. Dz. U. 2017, poz. 784). Zamawiający udostępni zatwierdzoną organizację ruchu dla projektu pod nazwą „Projekt uproszczony zmiany organizacji ruchu. Schematy oznakowania robót związanych z utrzymaniem dróg wojewódzkich administrowanych przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach”. Wykonawca co najmniej na 7 dni przed terminem wprowadzenia zatwierdzonej organizacji ruchu ma obowiązek zawiadomić Marszałka Województwa śląskiego, Śląskiego Komendanta Wojewódzkiego Policji, właściwego Starostę oraz Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach o terminie jej wprowadzenia. Wykonawca powinien uwzględnić w swojej ofercie również wprowadzenie organizacji ruchu, koszt oznakowania robót i utrzymywanie go w należytym stanie przez cały okres trwania robót. W trakcie realizacji robót wykonawca jest zobowiązany znać i stosować się do przepisów zawartych we wszystkich regulacjach prawnych w zakresie ochrony środowiska. W okresie realizacji do czasu zakończenia robót, wykonawca będzie podejmował wszelkie kroki, żeby stosować się do przepisów i normatywów w zakresie ochrony środowiska na placu budowy i poza jego terenem. Wykonawca będzie unikał działań szkodliwych również w zakresie zanieczyszczeń, hałasu i innych czynników powodowanych jego działalnością. Wykonawca stosując się do regulacji prawnych w zakresie ochrony środowiska, winien posiadać wiedzę, że w wyniku realizacji projektu nie mogą zostać zachwiane wielkości marginesów tolerancji poziomów stężeń substancji określonych w treści programu ochrony powietrza dla terenu województwa śląskiego. Na podstawie art. 29 ust 3a ustawy Pzp zamawiający określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę wszystkie osoby wykonujące następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: a. Zadanie 1: • pracownicy wykonujący prace rozbiórkowe, • pracownicy zatrudnieni przy wykonywaniu warstw konstrukcyjnych, • brukarze, b. Zadanie 2: • pracownicy wykonujący prace rozbiórkowe, • pracownicy zatrudnieni przy wykonywaniu warstw konstrukcyjnych, • brukarze, c. Zadanie 3: • pracownicy wykonujący prace przy ścince poboczy - jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy. Obowiązek ten dotyczy także podwykonawców – wykonawca jest obowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Sposób dokumentowania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę oraz kontrolowanie tego obowiązku przez zamawiającego zawarto w § 15 Istotnych postanowień warunków umowy (Załącznik nr 9 do SIWZ).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233222-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, ze realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (wzór wg załącznika nr 8 do SIWZ). 2) Pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii w sytuacji: a) wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, b) podpisania oferty względnie innych dokumentów składanych wraz z ofertą przez osobę, dla której prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą – pełnomocnictwo do podpisania oferty. 3) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu oraz o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegający się o zamówienie. 4) Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje zamawiającemu, bez dodatkowego wezwania, oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (wzór wg. załącznika nr 5 do SIWZ), o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach