Przetargi.pl
„Bieżące oznakowanie pionowe i poziome na terenie miasta i gminy Busko-Zdrój”

Gmina Busko-Zdrój ogłasza przetarg

  • Adres: 28-100 Busko-Zdrój, al. Mickiewicza 10
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. (+48) 41 370-52-00
  • Data zamieszczenia: 2024-02-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Busko-Zdrój
    al. Mickiewicza 10
    28-100 Busko-Zdrój, woj. świętokrzyskie
    tel. (+48) 41 370-52-00
    REGON: 291009716
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.umig.busko.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Bieżące oznakowanie pionowe i poziome na terenie miasta i gminy Busko-Zdrój”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest bieżące oznakowanie pionowe i poziome na terenie miasta i gminy Busko-Zdrój, a w tym:Oznakowanie pionowe1 Montaż słupków stalowych ocynkowanych o średnicy 60 mm do znaków lub tablic – nawierzchnia gruntowa – materiał Wykonawcy - 30 szt2 Montaż słupków stalowych ocynkowanych o średnicy 60 mm do znaków lub tablic wraz z odtworzeniem nawierzchni chodników – materiał Wykonawcy - 50 szt3 Montaż słupków do znaków lub tablic pochodzących z demontażu-materiał Zamawiającego - 10 szt4 Montaż słupków stalowych ocynkowanych o średnicy 60 mm wysięgnik gięty do znaków lub tablic wraz z odtworzeniem nawierzchni chodników – materiał Wykonawcy - 10 szt5 Demontaż słupków do znaków lub tablic do znaków - 40 szt6 Montaż tarcz znaków drogowych zakazu, nakazu, ostrzegawczych informacyjnych, (grupa znaków „małe”) – materiał Wykonawcy - 70 szt7 Montaż tarcz znaków drogowych zakazu, nakazu, ostrzegawczych informacyjnych, (grupa znaków „średnie”) – materiał Wykonawcy - 15 szt8 Montaż tarcz znaków drogowych zakazu, nakazu, ostrzegawczych, informacyjnych pochodzących z demontażu – materiał Zamawiającego - 30 szt9 Demontaż tarcz znaków bez względu na wielkość - 50 szt10 Wykonanie i montaż pod znakami tabliczek informacyjnych o treści podanej przez Zamawiającego – materiał Wykonawcy - 25 szt11 Montaż tabliczek typu R- materiał Wykonawcy - 5 szt12 Montaż tarcz znaków drogowych typu F-6 - 10 szt13 Montaż tablicy D-44 i D-45 – materiał Wykonawcy - 8 szt14 Montaż elementów progów zwalniających małych o wymiarach 600x500x50 mm - element podstawowy – materiał Wykonawcy . - 16 szt15 Montaż elementów progów zwalniających małych o wymiarach 600x350x50 mm – element zakończenia – materiał Wykonawcy. - 4 szt16 Montaż elementów progów zwalniających o wymiarach 900x500x50 - element podstawowy - materiał Wykonawcy - 12 szt17 Montaż elementów progów zwalniających o wymiarach 900x450x50 - element zakończenia - materiał Wykonawcy - 4 szt18 Montaż progu wyspowego1800x2000x65 – materiał Wykonawcy - 1 kpl19 Montaż słupków do barier łańcuchowych – materiał Wykonawcy - 10 szt20 Montaż łańcuchów do barierek – materiał Wykonawcy - 10 mb21 Dostawa i montaż słupka U-1a – materiał Wykonawcy - 10 szt22 Dostawa i montaż słupka U-1b – materiał Wykonawcy - 10 szt23 Dostawa i montaż słupka U-2 – materiał Wykonawcy - 10 szt24 Dostawa i montaż słupka przeszkodowego U-5a - aplikacja folią II generacji – materiał Wykonawcy - 2 szt25 Montaż lustra drogowego U-18a, śr.60cm – materiał Wykonawcy - 3 szt26 Montaż lustra drogowego U-18a, śr.80cm – materiał Wykonawcy - 3 szt27 Montaż ochronnych barierek drogowych SP-09 – materiał Wykonawcy - 40 mb28 Naprawa elementów progów zwalniających bez ich wymiany /przykręcenie/ - 10 szt29 Montaż barieroporęczy U-11b - materiał Wykonawcy - 15 mb30 Wykonanie bariery ozdobnej z rur stalowych Ø50cm z wewn. rombem po przekątnej, rozstaw słupków 2,0 m, malowana proszkowo - 20 mb31 Montaż blokad parkingowych Z-6 - 2 szt32 Wykonanie znaków poprzecznych w tym przejść dla pieszych - masa chemoutwardzalna - grubowarstwowo - 400 m233 Odnowienie oznakowania poziomego jezdni farbą akrylową z użyciem mikrokulek szklanych - 1700 m234 Wykonanie nowego oznakowania poziomego jezdni farbą akrylową z użyciem mikrokulek szklanych - 100 m235 Wykonanie oznakowania poziomego jezdni farbą chlorokauczukową kolor niebieski lub czerwony - 300 m236 Usuwanie istniejącego oznakowania poziomego - 50 m22. W zakresie oznakowania poziomego należy uwzględnić wykonanie:a) oznakowania poziomego cienkowarstwowego – znaków drogowych poziomych, umieszczonych na nawierzchni w postaci linii ciągłych lub przerywanych, pojedynczych lub podwójnych, strzałek, napisów symboli oraz innych linii związanych z oznaczeniem określonych miejsc na tej nawierzchni.b) znaków poprzecznych - wyznaczających miejsca przeznaczone do ruchu pieszych i rowerzystów w poprzek jezdni oraz miejsca zatrzymania pojazdów.c) znaków uzupełniających - w postaci symboli, napisów, linii przystankowych oraz innych określających szczególne miejsca na nawierzchni. d) usunięcie oznakowania poziomego poprzez frezowanie, piaskowanie lub innym sposobem3. Roczna ilość robót jest szacunkową ilością określoną na podstawie wielkości zrealizowanego zamówienia w 2022 r. Ilość ta może ulec zmianie (zmniejszenie lub zwiększenie zakresu) Wynagrodzenie należne Wykonawcy zostanie określone na podstawie faktycznej ilości wykonanych robót z uwzględnieniem cen jednostkowych podanych w ofercie.4. Zabezpieczenie i oznakowanie miejsc prowadzonych robót należy do obowiązków Wykonawcy.5. Materiał Wykonawcy jest materiałem nowym, na który posiada świadectwo jakości.6. Wymogi dla materiałów:a) znaki drogowe typu A,B,C,D,E,F,G,T,U, progi zwalniające i lustra drogowe powinny posiadać certyfikat wydany przez Instytut Badawczy Dróg i Mostów lub inne upoważnione jednostki,b) znaki powinny być: - wykonane z folii typu II (II generacji) dla znaków o symbolach: A-7, B-2, B-20, D-6, D-6a, D-6b - wykonane z folii typu I ( I generacji) dla pozostałych znaków i tablic, - wykonane z blachy ocynkowanej, - podwójnie zaginane na całym obwodzie, - pomalowane z zastosowaniem farby proszkowej.c) słupki do znaków powinny być wykonane z rur ocynkowanych o średnicach 60 mm, winny posiadać kotwy uniemożliwiające obrót elementu ( po jego osadzeniu ) w gruncie wokół jego osi. Długości słupków należy dostosować w zależności od konfiguracji mocowanego na nich znakowania z zachowaniem wymaganych skrajni pionowych określonych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. z 2019r., poz. 2311 z późn. zm.). d) materiały do poziomego znakowania dróg - materiały zawierające rozpuszczalniki, wolne od rozpuszczalników lub punktowe elementy odblaskowe, które mogą zostać naniesione albo wbudowane przez malowanie, natryskiwanie, odlewanie, wytłaczanie, rolowanie, klejenie itp. na nawierzchnie drogowe, stosowane w temperaturze otoczenia lub w temperaturze podwyższonej. Materiały te powinny być retrorefleksyjne. e) oznakowanie poziome cienkowarstwowe powinno być wykonane poprzez nałożenie warstwy grubości od 0,3 do 0,8 mm na mokro z użyciem refleksyjnych kulek szklanych f) oznakowanie poziome grubowarstwowe powinno być wykonane poprzez nałożenie warstwy grubości od 0,9 do 3,5 mm masy chemoutwardzalnej aplikowanej na zimno.g) każdy materiał używany przez wykonawcę do poziomego oznakowania dróg musi posiadać aprobatę techniczną.7 Wykonawca jest zobowiązany do: a) przystąpienia do wykonywania prac na podstawie zgłoszenia dokonanego przez Zamawiającego, b) niezwłocznego, jednak nie dłużej niż w terminie 3 dni usuwania wszelkich zgłoszonych przez Zamawiającego przypadków uszkodzenia oznakowania, c) niezwłocznego, jednak nie dłużej niż w terminie 3 dni usuwania wszelkich zgłoszonych przez Zamawiającego przypadków nienależytego wykonania umowy, d) zagwarantowania ciągłości wykonywania zadania i pełnej dyspozycyjności w okresie trwania umowy.8 W cenie zamówienia należy uwzględnić:a) koszty własne,b) koszty naprawy szkód powstałych w wyniku korzystania z nieruchomości,c) koszty utrzymania terenu objętego przedmiotem zamówienia, zapewnienia warunków bezpieczeństwa dla osób i pojazdów użytkujących drogi i chodniki,d) koszty składowania i utylizacji materiałów rozbiórkowych, odpadów i śmieci,e) zakup oraz zainstalowanie wszelkich potrzebnych do realizacji zadania materiałów,f) koszty związane z przycięciem gałęzi w celu odsłonięcia tarcz znaków,g) koszty przeglądu i sporządzenia inwentaryzacji fotograficznej (na płycie CD) oznakowania pionowego dróg i ulic gminnych niespełniającego warunków rozporządzenia ministra infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach Oznakowanie niespełniające warunków w/w rozporządzenia zostanie zastąpione znakami spełniającymi warunki, h) koszty przeglądu w celu ustalenia ewentualnych nieprawidłowości w istniejącym oznakowaniu pionowym, i) koszty robót przygotowawczych, demontażowych i oznakowania robótj) koszty prac pomiarowychk) koszty oczyszczenia nawierzchnil) koszty przedznakowaniam) koszty związane z ochroną znaków przed zniszczeniem przez pojazdy w czasie prowadzenia robót i tuż po nich (do czasu wyschnięcia farby)n) koszty przeprowadzenia pomiarów i badań laboratoryjnych wymaganych w specyfikacji technicznej Płatności będą dokonywane na podstawie poprawnie wystawionej faktury złożonej na dziennik podawczy Zamawiającego – po odbiorze zadania i podpisaniu protokołu odbioru robót.2. Przedmiot zamówienia opisano szczegółowo w:a) dokumentacji projektowej, która stanowi załącznik do SWZ zawierającej:• specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233290-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 3. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu Zamawiający żąda złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych w zakresie:Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków w tym zakresie. Zamawiający nie dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu4. Zdolność techniczna lub zawodowa:W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu Zamawiający żąda złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych w zakresie:1) wykonanych robót.Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, datyi miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty;Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w tym okresie wykonał:min. jedną robotę polegającą na wykonaniu bieżącego utrzymania oznakowania pionowego i poziomego dróg wykonaną w ramach jednej umowy o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto.UWAGA!Do każdej pozycji wykazu należy załączyć dowody określające, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty.2) wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia publicznego.Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami:Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje n/w osobami:• min. 1 osobą posiadającą uprawnienia do kierowania ruchem drogowym,• min. 1 osobą pełniącą funkcję kierownika robót z doświadczeniem w kierowaniu na stanowisku kierownika robót min. 1 robotą przy bieżącym utrzymaniu oznakowania pionowego i poziomego.Do wykazu osób należy dołączyć oświadczenie Wykonawcy, że zaproponowane osoby posiadają wymagane uprawnienia i przynależą do właściwej izby samorządu zawodowego jeżeli taki wymóg na te osoby nakłada Prawo budowlane.Zgodnie z art. 12a Prawa budowlanego który to odsyła do ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2020 r. poz. 220) przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego nie jest wymagana od obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) gdyż do posiadania uprawnień w wykonywaniu samodzielnych funkcji w budownictwie nie jest wymagana przynależność do izby samorządu zawodowego.3) wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;Na potwierdzenie niniejszego warunku będzie przedstawienie wykazu zawierającego nie mniej niż:• szczotkę mechaniczną - min 1 szt.;• malowarkę samobieżną do oznakowania cienkowarstwowego, z elektronicznym sterowaniem znakowania, z możliwością regulowania szerokości malowanej linii, oraz wyposażona w system pneumatyczny do wykonania odblasku - min 1 szt.;• malowarkę do wykonywania drobnych elementów oznakowania cienkowarstwowego, ze sterowaniem ręcznym wyposażona w system pneumatyczny do wykonania odblasku -min. 1 szt.;• pojazd z przyczepą z oznakowaniem pulsacyjnym – min 1 szt.;• samochód dostawczy lub ciężarowy do przewożenia elementów oznakowania pionowego – min. 1 szt. wraz z podaniem informacji o podstawie dysponowania wymienionym sprzętem.Sprzęt, który zostanie wykorzystany do realizacji przedmiotu zamówienia winien być zgodny z Polskimi Normami i Szczegółowymi Specyfikacjami Technicznymi.5. Sytuacja ekonomiczna i finansowa:W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu Zamawiający żąda złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków w tym zakresie. Zamawiający nie dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-02-28

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach