Przetargi.pl
Bezpieczne przejścia na terenie miasta Łodzi w ramach realizacji projektów Łódzkiego Budżetu Obywatelskiego, Edycja 2023/2024, w systemie zaprojektuj i wybuduj – 2 części

Miasto Łódź - Zarząd Inwestycji Miejskich ogłasza przetarg

  • Adres: 90-447 Łódź, Piotrkowska 175
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-05-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Łódź - Zarząd Inwestycji Miejskich
    Piotrkowska 175
    90-447 Łódź, woj. łódzkie
    REGON: 364429563
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://zim.lodz.bip-e.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Bezpieczne przejścia na terenie miasta Łodzi w ramach realizacji projektów Łódzkiego Budżetu Obywatelskiego, Edycja 2023/2024, w systemie zaprojektuj i wybuduj – 2 części
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej na budowę aktywnych przejść dla pieszych z doświetleniem wraz z realizacją zaprojektowanej inwestycji, z podziałem na 2 części - Część 1 - Budowa inteligentnego przejścia na ul. Narutowicza (BO nr ID: S048WS).2. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej, budowę aktywnego przejścia dla pieszych wraz z doświetleniem, uzupełnienie chodnika płytkami wskaźnikowymi dla osób niepełnosprawnych, wykonanie oznakowania poziomego i pionowego, wykonanie oznakowanie pasa rowerowego w kolorze czerwonym na jezdni, wyznaczenie powierzchni wyłączonej z ruchu oraz wprowadzenie fizycznych elementów blokujących (azyl drogowy) przed przejściem dla pieszych, celem wyeliminowania parkowania, montaż elementów odblaskowych na jezdni.3. Zamawiający opisał przedmiot zamówienia za pomocą programu funkcjonalno-użytkowego wraz z załącznikami (OPZ) stanowiącego załącznik nr 3 do SWZ oraz wzoru umowy stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ.1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej na budowę aktywnych przejść dla pieszych z doświetleniem wraz z realizacją zaprojektowanej inwestycji, z podziałem na 2 części - Część 2 - Bezpieczne przejście dla pieszych. Zadbajmy o bezpieczeństwo naszych dzieci. Ulica Szpitalna przy SP Nr 37 (BO nr ID: W213SW).2. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej, budowę aktywnego przejścia dla pieszych wraz z doświetleniem, wymianę uszkodzonej warstwy ścieralnej nawierzchni bitumicznej, wykonanie oznakowania poziomego i pionowego, wykonanie oznakowania powierzchni wyłączonej z ruchu celem wyeliminowania parkowania w jego bezpośrednim sąsiedztwie.3. Zamawiający opisał przedmiot zamówienia za pomocą programu funkcjonalno-użytkowego wraz z załącznikami (OPZ) stanowiącego załącznik nr 3 do SWZ oraz wzoru umowy stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: a) Przystępując do postępowania wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości:- dla części 1: 2 400,00 zł (słownie złotych: dwa tysiące czterysta 00/100).- dla części 2: 1 200,00 zł (słownie złotych: jeden tysiąc dwieście 00/100).Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.b) Wadium może być wnoszone w pieniądzu, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych i poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.c) Wadium wnoszone w pieniądzu należy przelać na rachunek bankowy prowadzącego postępowanie w Banku PEKAO S.A, nr konta: 76 1240 1037 1111 0011 0925 1836.d) Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania rachunku bankowego zamawiającego.e) Wadium wnoszone w formie innej niż pieniężna musi być wniesione w oryginale w postaci elektronicznej i musi obejmować cały okres związania ofertą. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązane wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. Wadium należy załączyć jako załącznik do zaszyfrowanej zgodnie z zapisami rozdziału VIII SWZ oferty wykonawcy.f) Dokument, o którym mowa w lit. e) musi być podpisany podpisem elektronicznym przez gwaranta/ poręczyciela.W treści poręczenia lub gwarancji winna znaleźć się nazwa postępowania tj. „Bezpieczne przejścia na terenie miasta Łodzi w ramach realizacji projektów Łódzkiego Budżetu Obywatelskiego, Edycja 2023/2024, w systemie zaprojektuj i wybuduj – 2 części – część……”, numer referencyjny postępowania: ZIM-DZ.2620.37.2024.g) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy Pzp), Zamawiający wymaga, aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna).g) Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp zostanie odrzucona.h) Zwrot wadium nastąpi zgodnie z art. 98 Pzp. Wykonawca jest zobowiązany wskazać w Formularzu ofertowym dane umożliwiające Zamawiającemu zwrot wadium:• nr rachunku bankowego (w przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu) lub• adres email gwaranta/poręczyciela (w przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji lub poręczenia).W przypadku braku wskazania powyższych informacji zwrot wadium wniesionego w pieniądzu nastąpi na rachunek z którego dokonano wpłaty wadium, a w przypadku gwarancji lub poręczenia na adres email uzyskany ze strony internetowej gwaranta lub poręczycielai) Zamawiający zatrzyma wadium zgodnie z zasadami określonymi w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: [numeracja zgodna z SWZ]3.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.3.2.uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.3.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.3.4. zdolności technicznej lub zawodowej:3.4.1. posiadają wiedzę i doświadczenie tj.:3.4.1.1. dla części 1 i 2: w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonali 2 (dwie) dokumentacje projektowe, z których każda obejmowała budowę aktywnego przejścia/aktywnych przejść dla pieszych z doświetleniem na terenie miejskim.Uwaga: W przypadku składania oferty na dwie części zamówienia, zamawiający dopuszcza wykazanie się tymi samymi usługami dla każdej z części.3.4.1.2. w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonali 2 (dwa) zamówienia na roboty budowlane obejmujące swoim zakresem budowę aktywnego przejścia/aktywnych przejść dla pieszych z doświetleniem na terenie miejskim o łącznej wartości nie mniejszej niż:dla części 1: 150 000,00 zł bruttodla części 2: 75 000,00 zł brutto.Uwaga: W przypadku składania oferty na więcej niż jedną część zamówienia, wystarczającym będzie wykazanie spełnienia warunku dla tej części zamówienia spośród części na które jest składana oferta, dla której warunek został określony najwyżej.3.4.2. dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.:3.4.2.1. jedną osobą na stanowisko projektanta branży drogowej posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń,3.4.2.2. jedną osobą na stanowisko projektanta branży elektrycznej posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń,3.4.2.3. jedną osobą na stanowisko kierownika budowy posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń,3.4.2.4. jedną osobą na stanowisko kierownika robót elektrycznych posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń.Uwaga: W przypadku składania oferty na dwie części zamówienia, zamawiający dopuszcza wykazanie się tymi samymi osobami dla każdej z części.3.4.3. Przez pojęcie/pojęcia:3.4.3.1. „dokumentacja projektowa”, rozumie się zakres prac projektowych wskazany w rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robot budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego.3.4.3.2. „budowa”, rozumie się pojęcia zdefiniowane odpowiednio w art. 3 pkt. 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane.3.4.3.3. „aktywne przejście dla pieszych” – system urządzeń oznakowana i doświetlania przejścia mające na celu zasygnalizowanie obecności pieszego na samym przejściu i zwrócenie na niego szczególnej uwagi kierowców.3.4.3.4. ,,teren miejski" rozumie się teren znajdujący się w granicach administracyjnych miasta.3.4.4. W przypadku wykazywania warunków przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna), a także w przypadku polegania na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp:3.4.4.1. Zamawiający nie dopuszcza wykazywania spełnienia warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej w taki sposób, że warunek określony w pkt. 3.4.1.1. spełniają podmioty łącznie (doświadczenie podmiotów nie podlega sumowaniu), z zastrzeżeniem pkt 3.4.6.3.4.4.2. Zamawiający nie dopuszcza wykazywania spełnienia warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej w taki sposób, że warunek określony w pkt. 3.4.1.2. spełniają podmioty łącznie (doświadczenie podmiotów nie podlega sumowaniu), z zastrzeżeniem pkt 3.4.6.3.4.4.3. Zamawiający dopuszcza wykazywanie spełnienia warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej w taki sposób, że warunek określony w pkt. 3.4.1.1. spełnia jeden z podmiotów, a warunek określony w pkt. 3.4.1.2. spełnia drugi z podmiotów.3.4.4.4. W przypadku warunków, o których mowa w pkt 3.4.2.1. – 3.4.2.4., Zamawiający dopuszcza łączne spełnianie warunków, tj. podmioty muszą łącznie wykazać, że dysponują lub będą dysponowali wymaganymi osobami.3.4.5. Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający z zastrzeżeniem punktu 3.4.6. nie dopuszcza by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie wykonanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez wykonawcę faktur.3.4.6. W przypadku gdy ofertę w niniejszym postępowaniu składa konsorcjum / spółka cywilna w takim samym składzie podmiotowym (lub szerszym), w jakim realizowali wykazywaną usługę/robotę budowlaną, Zamawiający nie będzie badał zakresu usług i wartości/zakresu robót wykonanych przez poszczególnych wykonawców.3.4.7. W przypadku zamówień/kontraktów obejmujących większy zakres prac niż wymagany przez Zamawiającego, należy wyodrębnić rzeczowo i wykazać odpowiednio:3.4.7.1. wartość i zakres robót budowlanych zgodnych z zakresem określonym w pkt. 3.4.1.2. oraz3.4.7.2. zakres usług zgodnych z zakresem określonym w pkt. 3.4.1.1.3.4.8. Zamawiający dopuszcza wykazanie usług oraz robót budowlanych wykonanych w trybie zaprojektuj i wybuduj. W tym przypadku w wykazie usług/robót budowlanych należy osobno podać zakres opracowanej dokumentacji oraz wartość i zakres wykonanych robót budowlanych, potwierdzający spełnianie warunku udziału w postępowaniu.3.4.9. Uprawnienia, o których mowa w pkt 3.4.2. powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. Dopuszcza się uprawnienia równoważne (w zakresie koniecznym do wykonania przedmiotu zamówienia) – dla osób, które posiadają uprawnienia uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do projektowania i pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.3.4.10. W przypadku Wykonawców zagranicznych, dopuszcza się również kwalifikacje zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r.o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.3.4.11. W przypadku osób będących obywatelami państw członkowskich UE, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym – prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium RP winno być potwierdzone odpowiednią decyzją o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub prawa do świadczenia usług transgranicznych.[więcej informacji w SWZ]
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-06-04

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach