Przetargi.pl
Bankowa obsługa budżetu Miasta Kostrzyn nad Odrą oraz jednostek organizacyjnych w latach 2018-2022

Miasto KOstrzyn nad Odrą ogłasza przetarg

  • Adres: 66470 Kostrzyn, ul. Graniczna
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 95 727 81 47
  • Data zamieszczenia: 2018-06-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto KOstrzyn nad Odrą
    ul. Graniczna 2
    66470 Kostrzyn, woj. lubuskie
    tel. 95 727 81 47
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kostrzyn.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Bankowa obsługa budżetu Miasta Kostrzyn nad Odrą oraz jednostek organizacyjnych w latach 2018-2022
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa obsługa rachunków bankowych budżetu Miasta Kostrzyn nad Odrą oraz jednostek organizacyjnych (rachunek podstawowy oraz rachunki pomocnicze), a w szczególności:. 1.1 Otwarcie i prowadzenie rachunku bieżącego i rachunków pomocniczych budżetu Miasta w formie elektronicznej (w złotych polskich, w EURO oraz innych walutach wymienialnych – w razie zaistnienia takiej potrzeby); 1.2 Realizacja wszystkich rodzajów przelewów, do wszystkich banków wyłącznie w formie elektronicznej w uzasadnionych przypadkach w formie papierowej - realizacja powinna następować tego samego dnia roboczego, jeżeli dyspozycja została złożona do godz. 14.30, najpóźniej w następnym dniu roboczym, jeżeli dyspozycja złożona została po godz. 14.30; 1.3 Zapewnienie użytkowania systemu bankowości elektronicznej; 1.4 Realizacja wpłat i wypłat gotówkowych przez posiadacza rachunku w oddziale lub filii banku na terenie miasta Kostrzyn nad Odrą; 1.5 Wydawanie blankietów czekowych; 1.6 Gotowość do udzielenia kredytu w rachunku bieżącym, na podstawie uchwały budżetowej na dany rok, w terminie 7 dni od zgłoszenia zapotrzebowania przez Zamawiającego. Zamawiający wymaga jako zabezpieczenie kredytu weksel in blanco. Kosztem kredytu odnawialnego będzie jedynie jego oprocentowanie. Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania innych (dodatkowych) opłat związanych z usługą udzielonego kredytu w rachunku bieżącym; Kredyt odnawialny w rachunku bieżącym dostępny w każdym kolejnym roku budżetowym przez okres trwania umowy do wysokości kwoty określonej w uchwale budżetowej na dany rok budżetowy (kwota udostępniona do wykorzystania przez cały kolejny rok budżetowy, w roku 2018 jest to kwota 2.000.000,00 zł); 1.7 Świadczenie nieodpłatne następujących usług bankowych: a) sporządzanie wyciągów bankowych wraz z papierowymi wtórnikami na koniec dnia, w którym nastąpił obrót na rachunku w razie braku możliwości pobrania elektronicznego: wyciągi bankowe z rachunków podstawowych Wykonawca dostarcza do siedziby zamawiającego oraz jego jednostek organizacyjnych w terminie do 2 dni roboczych po każdym dniu, w którym nastąpił obrót na rachunku, natomiast wyciągi bankowe z rachunków pomocniczych – w terminie do 3 dni roboczych od ostatniego dnia każdego miesiąca; b) wydawanie opinii bankowej o prowadzonym rachunku oraz innych opinii i zaświadczeń; c) bezpłatna realizacja poleceń przelewów wewnętrznych między rachunkami w tym samym banku; d) zainstalowanie i uruchomienie systemu bankowości elektronicznej niezwłocznie w Urzędzie Miasta, a także nie pobieranie opłat za użytkowanie systemu i przeszkolenie pracowników, e) zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania opłat i prowizji bankowych od wpłat gotówkowych dokonywanych na rzecz gminy przez podatników podatków i opłat lokalnych oraz innych należności budżetowych. 1.8 Możliwość umieszczania wolnych środków pieniężnych na lokatach krótkoterminowych (również typu overnight). 1.9 Zamawiający będzie miał prawo umieszczania wolnych środków pieniężnych na rachunkach i lokatach w innych bankach niż bank Wykonawca. 2.Szczegółowy opis przedmiotu: A. Otwieranie, prowadzenie i likwidacja rachunków bieżących i pomocniczych Zamawiającego, w złotych polskich i w EURO Na początku trwania usługi Wykonawca na zlecenie zamawiającego otworzy ok. 40 rachunków bieżących i pomocniczych, oprocentowanych stawką WIBID 1M z uwzględnieniem stałej (jednakowej w całym okresie trwania usługi) marży banku określonej w złożonej ofercie. Dodatkowo w trakcie trwania obsługi bankowej Wykonawca na każdy pisemny wniosek zamawiającego otworzy nowy lub zlikwiduje wskazany rachunek bankowy. Otwieranie i likwidacja rachunków bankowych następować będzie bez opłat i prowizji. B. System bankowości elektronicznej 1. Wykonawca zapewni dostęp do systemu bankowości elektronicznej - internetowej, (bez konieczności instalacji systemu) spełniający następujące wymogi: • 24 godz. dostęp do usługi za pomocą łącza internetowego, • autoryzacja transakcji opierać się będzie na podstawie narzędzi autoryzacji udostępnionych Zamawiającemu przez Wykonawcę, • udostępnienie narzędzi do autoryzacji każdemu uprawnionemu użytkownikowi, • możliwość ustanowienia administratora systemu, w ramach którego będzie on posiadać prawo samodzielnego zarządzania uprawnieniami użytkowników, • system winien spełniać wysokie standardy bezpieczeństwa zapewniające ochronę przed dostępem osób nieupoważnionych, • system musi funkcjonować sprawnie i działać przynajmniej na dwóch przeglądarkach internetowych. • w przypadku awarii systemu lub braku łączności z winy Wykonawcy, bank bez dodatkowych opłat będzie przyjmował i realizował zlecenia w formie papierowej, • korzystanie z międzybankowego elektronicznego systemu przelewów środków pieniężnych – co najmniej 3 sesje połączeniowe w ciągu dnia roboczego. • możliwość wykonywania przelewów pojedynczych oraz masowych, • możliwość definiowania stałych odbiorców, • zapewnienie zachowania lub przeniesienia dotychczasowej listy zdefiniowanych odbiorców do systemu Wykonawcy, • dostęp on-line do aktualnych informacji finansowych m.in. w zakresie wysokości oprocentowania kredytu, oprocentowania środków na rachunkach bankowych, oprocentowania lokat, wysokości stóp procentowych, itp., • dostęp do wszystkich danych o rachunkach i zleceniach, • możliwość pobierania raportów plikowych, • przesyłanie wielu przelewów w formie paczki • generowanie elektronicznych wyciągów bankowych w dowolnym zakresie czasowym z możliwością ich zapisywania i drukowania, • przechowywanie historii wszystkich operacji w archiwum systemu. 2. Realizacja przelewów: • realizacja poleceń przelewów w formie elektronicznej, sporadycznie papierowej. Polecenia przelewów w formie elektronicznej do godz. 14.30 winny być realizowane w tym samym dniu, • przelewy pomiędzy rachunkami w tym samym banku mają być realizowane w czasie rzeczywistym, natomiast przelewy zewnętrzne mają być realizowane pierwszą dostępną sesją systemu ELIXIR, a w przypadku przelewów wysoko kwotowych (powyżej 1.000.000 PLN) tego samego dnia. C. System wirtualnych rachunków kontrahenckich : • założenie i prowadzenie w systemie wirtualnych rachunków kontrahenckich - rachunków bankowych służących obsłudze płatności masowych z tytułu podatków i opłat pobieranych przez Miasto, • system wirtualnych rachunków kontrahenckich umożliwi identyfikację danych kontrahenta poprzez umieszczenie indywidualnych oznaczeń w numerze rachunku (kodu identyfikacyjnego) przypisanemu indywidualnie każdemu kontrahentowi/dłużnikowi, • określenie struktury i długości kodu identyfikacyjnego, • płatności dokonywane przez kontrahenta/dłużnika będą księgowane na wskazanym rachunku przez Zamawiającego, • z operacji zarejestrowanych na rachunku, Zamawiający otrzymywać będzie informacje w formie elektronicznej w postaci pliku wynikowego, który będzie zawierał szczegółowe dane w strukturze opartej na format uzgodniony i zaakceptowany przez Zamawiającego, • obecny program księgowy Urzędu Miasta Kostrzyn nad Odrą „FKB ”jest produkcji firmy RADIX S.A., • za świadczone usługi nie będą pobierane opłaty. D. Bieżąca obsługa bankowa: 1) prowadzenie rachunków bankowych, 2) przyjmowanie wpłat gotówkowych dokonywanych przez Zamawiającego, 3) przyjmowanie wpłat gotówkowych w oddziałach banku oraz filii banków dokonywanych przez osoby fizyczne na rachunki zamawiającego i jednostki organizacyjne bez konieczności wypełniania dowodu wpłaty podając jedynie nr konta i tytuł wpłaty, 4) realizacja przelewów składanych w formie papierowej na rachunki prowadzone w banku obsługującym. 5) realizacja przelewów składanych w formie papierowej na rachunki prowadzone w innych bankach. 6) realizacja przelewów składanych za pośrednictwem serwisu internetowego na rachunki prowadzone w banku obsługującym, 7) realizacja przelewów składanych za pośrednictwem serwisu internetowego na rachunki prowadzone w innych bankach, 8) wykonywanie czynności związanych z obsługą masowych płatności – system wirtualnych rachunków kontrahenckich, 9) korzystanie z serwisu internetowego bez opłat, 10) wyciągi bankowe przekazywane w formie pliku elektronicznego, 11) przekazywanie kopii i wtórników dowodów źródłowych, 12) wydawanie zaświadczeń ( np. potwierdzenie prowadzenia rachunku bankowego, wydawanie potwierdzenia operacji bankowej), 13) wydawanie wydruku historii rachunku za okres poprzedzający bieżący miesiąc, 14) „zerowanie” rachunków podstawowych i pomocniczych – przelew z rachunku na wskazany numer rachunku konta budżetu, 15) opłata za przeksięgowanie skapitalizowanych odsetek od środków na rachunkach bankowych. 16) wydawanie blankietów czeków, bez opłat i prowizji. E. Kredyt w rachunku bieżącym: 1) Udzielenie w rachunku bieżącym budżetu Miasta, w każdym roku budżetowym, kredytu odnawialnego na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetowego, do wysokości określonej w każdym roku przez Radę Miasta w uchwale budżetowej. Nie może to być kwota wyższa, niż określona corocznie w uchwale budżetowej na dany rok budżetowy. Na rok 2018 w uchwale budżetowej kwota kredytu na finansowanie przejściowego deficytu budżetu wynosi 2.000.000,00 PLN 2) Zabezpieczenie kredytu weksel in blanco z wystawienia kredytobiorcy wraz z deklaracją wekslową. 3) Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane będą w miesięcznych okresach obrachunkowych. 4) Oprocentowanie kredytu będzie liczone jako suma stawki WIBOR 1M z dnia rozpoczęcia każdego okresu obrachunkowego oraz określonej w ofercie stałej (jednakowej w całym okresie trwania umowy) marży banku. 5) Termin spłaty kredytu - do 31 grudnia każdego roku. Każdy wpływ na rachunek bieżący będzie powodował zmniejszenie salda kredytu. 6) Wykonawca nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat z tytułu gotowości, a oprocentowanie będzie liczone wyłącznie od faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu. 7) Uruchomienie kredytu w rachunku bieżącym powinno nastąpić bez opłat i prowizji. 8) Szczegółowe warunki kredytu określi odrębna umowa. F. Oprocentowanie środków na rachunkach bankowych, lokaty: 1) Naliczanie i kapitalizacja odsetek od środków na rachunkach bankowych będzie następować ostatniego dnia miesiąca, bez opłat i prowizji. 2) Wysokość oprocentowania środków na rachunkach bankowych wyznaczona będzie każdego miesiąca jako iloczyn wysokości stawki WIBID 1M z dnia poprzedzającego dzień naliczania odsetek oraz współczynnika marży (jednakowej w całym okresie trwania umowy), określonego w ofercie złożonej przez Wykonawcę. 3) Możliwość zakładania lokat overnight. G. Pozostałe 1) Dostarczanie zamawiającemu (w celu użytkowania w trakcie umowy) narzędzia umożliwiającego wyliczanie odsetek od zwracanych depozytów (wadiów, zabezpieczeń należytego wykonania umowy). Przykładowo oferowanym narzędziem może być: kalkulator on-line, aktualizowany arkusz kalkulacyjny, informacja przesyłana z banku z załączonym wyliczeniem itp., bez opłat i prowizji). 2) Aneksowanie umów bez opłat i prowizji. 3) Dewizowe polecenia wypłaty (DPW) przychodzące i wychodzące, bez opłat i prowizji. 4) Komunikaty SWIFT bez opłat i prowizji. 5) Zamawiający nie dopuszcza pobierania opłat za zmianę kart wzorów podpisów. 6)Wyznaczenie osoby lub osób pełniących funkcję opiekuna bankowego Miasta Kostrzyn nad Odrą. 7) Zamawiający wymaga od Wykonawcy posiadania oddziału placówki, filii lub punktu kasowego w Kostrzynie nad Odrą lub otwarcia oddziału, placówki, filii lub punktu kasowego w Kostrzynie nad Odrą czynnej od dnia rozpoczęcia prowadzenia obsługi bankowej Zamawiającego. W przypadku niespełnienia tego warunku Zamawiający zastrzega sobie możliwość odstąpienia od zawartej umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66100000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej tj. uprawnienia do prowadzenia działalności bankowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz.U. z 2015 r. poz.128 ze zm.): a) posiadają zezwolenie Komisji Nadzoru Bankowego na prowadzenie działalności bankowej przez Wykonawcę, w zakresie objętym niniejszym zamówieniem,

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach