Przetargi.pl
Badania archeologiczne Starego Rynku w Słupsku w ramach zadania inwestycyjnego "Przebudowa Starego Rynku”

Zarząd Infrastruktury Miejskiej w Słupsku ogłasza przetarg

  • Adres: 76-200 Słupsk, ul. Przemysłowa
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. +48 59 841 00 91 , fax. +48 59 848 37 35
  • Data zamieszczenia: 2017-07-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Infrastruktury Miejskiej w Słupsku
    ul. Przemysłowa 73
    76-200 Słupsk, woj. pomorskie
    tel. +48 59 841 00 91, fax. +48 59 848 37 35
    REGON: 221221715
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: jednostka organizacyjna administracji samorządowej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Badania archeologiczne Starego Rynku w Słupsku w ramach zadania inwestycyjnego "Przebudowa Starego Rynku”
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi pn. Badania archeologiczne Starego Rynku w Słupsku w ramach zadania inwestycyjnego "Przebudowa Starego Rynku". 2. Przedmiot zamówienia obejmuje przeprowadzenie wykopaliskowych badań archeologicznych wyprzedzających planowane prace ziemne na działce nr 706/13 w obrębie 6 w Słupsku w związku z przebudową Starego Rynku. Przy realizacji zamówienia należy uwzględnić wymagania określone w opinii archeologicznej wydanej przez Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Gdańsku Delegatura w Słupsku, ul. Jaracza 6, 76-200 Słupsk (zwanym dalej także „WUOZ w Gdańsku Delegatura w Słupsku”). Lokalizacja obszaru badań to miejsce zlokalizowania historycznego Ratusza. Wielkość obszaru w rzucie to 41 x 24 metry (po 5 metrów w każdą stronę od fundamentów ratusza), głębokość wykopu do poziomu calca. 3. USŁUGA OBEJMUJE WYKONANIE NASTĘPUJĄCYCH PRAC: 1) opracowanie programu badań archeologicznych, 2) przygotowanie wniosku o wydanie decyzji o pozwoleniu na badania archeologiczne oraz uzyskanie pozwolenia na te badania, 3) sporządzenie kwerendy archiwalno – historycznej, 4) obsługa geodezyjna, 5) przeprowadzenie archeologicznych badań wykopaliskowych, w zakresie wskazanym decyzją o pozwoleniu na badania archeologiczne, w tym odsłonięcie i przebadanie zabytków nieruchomych, nawarstwień kulturowych, pozyskanie i zabezpieczenie zabytków ruchomych, 6) w czasie badań archeologicznych w terenie należy: a) pobrać próby do analiz specjalistycznych (np. archeozoologicznych, archeobotanicznych, dendrochronologicznych, mineralno - petrograficznych i technologicznych cegieł i zaprawy murarskiej), b) zinwentaryzować relikty architektury murowanej w technice 3D, a dla pozostałych konstrukcji i obiektów wykonać dokumentację rysunkową lub fotogrametryczną, c) udokumentować fotograficznie wszystkie jednostki stratygraficzne, d) używać sprzętu mechanicznego tylko do zdjęcia nadkładu do poziomu koron ratusza, 7) sporządzenie, po zakończeniu badań terenowych, sprawozdania do WUOZ w Gdańsku Delegatura w Słupsku, 8) przekazanie, po zakończeniu badań terenowych, WUOZ w Gdańsku Delegatura w Słupsku dokumentacji badań archeologicznych (kompleksowych opracowań) uwzględniającej: a) analizy specjalistyczne, b) zinwentaryzowanie, zakonserwowanie i wykonanie kart katalogowych zabytków wydzielonych i masowych, c) opracowania materiału zabytkowego, d) opracowania jednostek stratygraficznych wraz z określeniem datowania poszczególnych faz osadniczych i ich graficznym przedstawieniem (plany), wykonaniem inwentarza jednostek stratygraficznych, e) wykonanie inwentarza i kart dokumentacji fotograficznej, f) wykonanie inwentarza dokumentacji rysunkowej i jej digitalizację (o ile nie została wykonana w technice 3D), g) przekazanie zabytków ruchomych do Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku, h) opracowanie wyników badań zostanie dostarczone Zamawiającemu w wersji drukowanej i cyfrowej, 9) przekazanie Zamawiającemu 1 egzemplarza dokumentacji badań archeologicznych, w zakresie i formie określonej przez WUOZ w Gdańsku Delegatura w Słupsku w pozwoleniu na prowadzenie badań archeologicznych, wraz z wersją elektroniczną na płycie CD/DVD w formacie pdf, 10) magazynowanie, konserwacja i dozór nad pozyskanymi zabytkami ruchomymi do momentu przekazania ich do Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku, 11) organizacja zaplecza badań, 12) zabezpieczenie i całodobową ochronę terenu badań, 13) ogrodzenie terenu badań ogrodzeniem nieprzejrzystym z zapewnieniem minimum ośmiu wizjerów (po dwa z każdej strony ogrodzenia) umożliwiających zainteresowanym osobom obserwację prowadzonych prac, 14) zdjęcie nawierzchni i transport materiału odzyskowego na odległość 3 kilometrów do magazynu Zamawiającego, 15) wywóz i utylizacja urobku z badań, 16) odcięcie istniejącej infrastruktury podziemnej, 17) zasypanie wykopu po przeprowadzeniu badań piaskiem wraz z zagęszczeniem. 4. OBOWIĄZKI WYKONAWCY: 1) zamieszczenie na koszt Wykonawcy w prasie lokalnej informacji o planowanym rozpoczęciu badań. Treść informacji do prasy Wykonawca musi uzgodnić z Zamawiającym, 2) zapewnienie kompletnego kierownictwa, siły roboczej, materiałów, sprzętu i innych urządzeń niezbędnych do prawidłowego wykonania zamówienia, 3) pracownicy Wykonawcy muszą posiadać wszystkie wymagane prawem uprawnienia i ubezpieczenia, 4) zabezpieczenie całego terenu podczas prowadzenia robót ze względu na ruch pieszych i pojazdów w bezpośrednim sąsiedztwie tego terenu, 5) utrzymanie terenu prac w trakcie realizacji robót w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz składowanie w wyznaczonym miejscu wszelkich urządzeń pomocniczych, zbędnych materiałów, odpadów oraz niepotrzebnych urządzeń prowizorycznych lub usunięcie ich z terenu budowy, 6) zorganizowanie i prowadzenie prac z należytą starannością, 7) zapewnienie czystości w rejonie terenu, na którym wykonywane są prace i uporządkowanie go (oczyszczenie z piasku, błota, liści, itp.), 8) przy wycenie robót rozbiórkowych Wykonawca musi założyć, że materiały z rozbiórki zostaną przetransportowane i unieszkodliwione na jego koszt. 5. WYMAGANIA OGÓLNE: 1) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia, 2) od chwili protokolarnego przejęcia terenu objętego badaniem do czasu jego oddania Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody wynikłe na tym terenie, 3) organizacja pracy podczas wykonywania przedmiotu zamówienia winna odpowiadać wymaganiom określonym w aktualnych przepisach dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz musi zapewniać prawidłowe wykonanie prac. Prace należy prowadzić w sposób, który nie będzie naruszał interesów osób trzecich, 4) Wykonawca jest posiadaczem i wytwórcą odpadów powstających w związku z realizacją umowy. Na Wykonawcy ciążą obowiązki wynikające z ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r., poz. 1987, z późn. zm.). Wobec powyższego utylizację powstałych odpadów należy przeprowadzić zgodnie z ww. ustawą i jej koszt uwzględnić w cenie oferty, 5) przy realizacji zamówienia odpadami są materiały pochodzące z robót ziemnych i rozbiórki, które nie zostaną użyte na miejscu. Wykonawca wywiezie odpady na wybrane przez siebie wysypisko na własny koszt, 6) materiały z rozbiórki przeznaczone do odzysku stanowią własność Zamawiającego. Wykonawca zważy lub policzy materiały, posegreguje, oczyści, a następnie przetransportuje je na paletach i złoży je na placu zlokalizowanym w Zarządzie Infrastruktury Miejskiej w Słupsku, ul. Przemysłowa 73, 76-200 Słupsk, w ramach wynagrodzenia, 7) Wykonawca będzie ponosił odpowiedzialność wobec Zamawiającego lub osób trzecich za ewentualne szkody powstałe w wyniku niewykonania lub niewłaściwego wykonania prac, 8) Wykonawca odpowiada wobec Zamawiającego za wszelkie szkody wyrządzone Zamawiającemu przez pracowników Wykonawcy oraz osoby trzecie w przypadku nie dołożenia przez Wykonawcę należytej staranności przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia, 9) za wypadki oraz szkody wynikłe w czasie wykonywania prac, jak również za wszelkie zdarzenia powstałe z tej przyczyny odpowiada Wykonawca, 10) całość prac należy wykonać w oparciu o obowiązujące w zakresie przedmiotu zamówienia przepisy prawne i normy branżowe, 11) Wykonawca w trakcie wykonywania umowy zobowiązany jest postępować z należytą starannością mając na uwadze miejsce i charakter prac, 12) w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia w toku realizacji zamówienia dróg, chodników, małej architektury (np. ławki, kosze na odpady), trawników, drzew, krzewów, itp. Wykonawca zobowiązany jest do ich naprawienia i doprowadzenia do stanu poprzedniego, a w przypadku zieleni do jej odtworzenia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71351914-3

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach