Przetargi.pl
Administrowanie i serwisowanie lokalnych sieci komputerowych Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Mokotów m. st. Warszawy oraz gospodarki sprzętem komputerowym ZGN

Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy ogłasza przetarg

  • Adres: 02-660 Warszawa, ul. Irysowa 19
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 022 5493727, 5493737 , fax. 022 5493737
  • Data zamieszczenia: 2012-01-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy
    ul. Irysowa 19 19
    02-660 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 022 5493727, 5493737, fax. 022 5493737
    REGON: 01085840700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zgnmokotow.waw.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Administrowanie i serwisowanie lokalnych sieci komputerowych Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Mokotów m. st. Warszawy oraz gospodarki sprzętem komputerowym ZGN
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. ZGN powierza, a Wykonawca zobowiązuje się do administrowania i serwisowania lokalnych sieci komputerowych ZGN oraz gospodarki sprzętem komputerowym ZGN. 2. Wykaz poszczególnych lokalizacji komórek organizacyjnych ZGN objętych usługą stanowi Rozdział IV.1 specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 3. Do zakresu obowiązków Wykonawcy wynikających z opisu przedmiotu zamówienia zgodnie z pkt 3.1. specyfikacji istotnych warunków zamówienia należy: 1) administrowanie i serwis techniczny lokalnych sieci komputerowych ZGN (Novell 6.5 i Linux) w zakresie: a) systemów operacyjnych, serwerów i stacji roboczych, b) okablowania sieciowego wraz z elementami aktywnymi - rozbudowa i modernizacja sieci z elementów Wykonawcy, c) prowadzenia na rzecz ZGN i pozostającego jego wyłączną własnością szczegółowego dziennika dokonanych czynności administracyjnych wymienionych w lit. a i b, 2) serwisowania sprzętu komputerowego, który w całości jest po gwarancji w zakresie: a) zestawów komputerowych, drukarek, ups-ów, serwerów, qnap-ów i switchy b) dwa razy w roku w dniach od 1 do 30.06 i od 1 do 31.10 okresowej konserwacji poprzez czyszczenie całego sprzętu komputerowego i pomieszczeń serwerowni: - ups - wyczyszczenie obudowy zewnętrznej, wyczyszczenie przewodów - switch - wyczyszczenie obudowy zewnętrznej, wyczyszczenie przewodów, odkurzanie wejść i wyjść wentylacyjnych - komputery i serwery - odkurzenie wejść i wyjść wentylacyjnych, wyczyszczenie obudowy zewnętrznej, wyczyszczenie przewodów, wydmuchanie kurzu ze środka - monitory - odkurzenie wejść i wyjść wentylacyjnych, wyczyszczenie obudowy zewnętrznej, wyczyszczenie przewodów, wyczyszczenie ekranu, dezynfekcja - klawiatury - odkurzenie i wydmuchania klawiatury, usunięcie ciał obcych z obudowy, wyczyszczenie zewnętrznej obudowy i klawiszy, dezynfekcja, wyczyszczenie kabla - myszki - wyczyszczenie zewnętrznej obudowy, wyczyszczenie optyki/rolek/kulki, wyczyszczenie kabla, dezynfekcja - drukarki - diagnostyka, sprawdzenie elementów, czyszczenie czujnika papieru, czyszczenie elementów poboru i transportu papieru, czyszczenie zewnętrznej obudowy - pomieszczenie serwerowni - wyłączenie i wyniesienie całego sprzętu komputerowego, odkurzenie pomieszczenia serwerowni, przemycie środkami czyszczącymi podłogi, szaf serwerowych, stołów i półek - w ramach umowy czynności dotyczące czyszczenia sprzętu komputerowego mogą być zlecone poza harmonogramem czyszczenia w związku z np. remontem w określonej lokalizacji. c) prowadzenia na rzecz ZGN i pozostającej jego wyłączną własnością szczegółowej dokumentacji zawierającej informacje o: - dokonanych czynnościach wobec sprzętu i oprogramowania ZGN; - przeprowadzonych przeglądach, konserwacjach i regulacji sprzętu. 3) gospodarki sprzętem komputerowym w zakresie: klasyfikacji sprzętu do zamortyzowania i utylizacji sprzętu komputerowego na swój koszt i we własnym zakresie, potwierdzając protokołem utylizacji zużytego sprzętu komputerowego. Ostateczną decyzje o naprawie lub utylizacji sprzętu podejmuje ZGN. 4) zabezpieczanie wszelkich danych ZGN: a) archiwizacja danych co 7 dni w 9 lokalizacjach - dane (ok. 400 GB) muszą zostać zgrane i opisane ze wszystkich lokalizacji na dowolny nośnik Usługodawcy (płyty, dyski), który zostanie przekazany do siedziby ZGN ósmego dnia i zostanie jako własność ZGN. W czasie trwania umowy w przypadku utraty danych z powodu awarii sprzętu komputerowego Usługodawca na własny koszt odtworzy dane lub odzyska w specjalistycznej firmie odzyskiwania danych. b) archiwizacja co 30 dni pulpitów i poczty email ze wszystkich komputerów, dane muszą zostać zgrane i opisane jak w/w. (Serwer poczty znajduje się poza siedzibą ZGN-u.) 5) w ciągu 60 dni od dnia podpisania umowy przeprowadzenie od podstaw samodzielnej jednorazowej inwentaryzacji sprzętu komputerowego mającej na celu utworzenie elektronicznej bazy danych - baza danych będzie zawierać - producent, model, data i cena zakupu, nr seryjny; komputer - producent, model, data i cena zakupu, nr seryjny, rodzaj dysku i pamięci, system operacyjny, nr licencji zainstalowanych programów, nr ip, login użytkownika i jego adres email. 6) w 9 lokalizacjach administrowanie i sprawowanie nadzoru nad stałym łączem posiadanym przez ZGN, programem lub urządzeniem Usługodawcy. ZGN posiada w 9 lokalizacjach stałe łącze DSL 2000. W przypadku posiadania przez Usługodawcę swojego programu ZGN udostępni Usługodawcy 9 stacji roboczych, na których Usługodawca zainstaluje własny program spełniający rolę firewalla i monitorującego ruch sieciowy; pozwalającego na monitorowanie w celach statystycznych wejść/wyjść poszczególnych użytkowników, dający możliwość blokowania poszczególnym użytkownikom dostępu do określonych serwisów. Postawienie serwerów dostępowych do dnia 31 marca i pozostawienie Usługodawcy działającego programu najpóźniej do dnia 31 stycznia 2013; 7) instalacja nowego sprzętu komputerowego (ok. 20 szt.) w ramach planowanych zakupów przez ZGN w 2012 roku w terminie 20 dni roboczych od chwili powiadomienia. 8) pełnienie obowiązków Lokalnego Administratora Bezpieczeństwa Informacji (załącznik nr 3 szczegółowy opis zamówienia) 9) całodniowy dyżur w godz. 7-15, co drugi miesiąc w dziewięciu lokalizacjach 10) sprawowanie funkcji administratora sieci novell 6.5 i Linux - wdrażanie usług sieciowych, organizowanie i konfigurowanie zasobów sieciowych, codzienna kontrola wykorzystania zasobów, archiwizacja systemu plików, kontrola zajętości przestrzeni dyskowej (w razie stwierdzenia zbyt dużej zajętości porównanie do dnia poprzedniego, znalezienie i usunięcie przyczyny), przygotowanie osobistych i współużytkowych miejsc przechowywania plików z danymi i plików aplikacji, kontrola atrybutów związanych z utrzymanie bezpieczeństwa, podejmowanie działań dla utrzymania pożądanego poziomu bezpieczeństwa, ustanawianie i utrzymywanie sieciowego systemu zabezpieczeń, zakładanie i usuwanie kont użytkowników, ustalenie zezwoleń na korzystanie z wyróżnionych zasobów systemu, nadzorowanie uprawnień i dostępu użytkowników do sieci, odblokowywanie kont, powiadamianie użytkowników o zmianach w systemie, usuwanie zablokowanych procesów, rekonstrukcja systemu plików, zarządzanie hasłami, ochrona plików i katalogów systemowych, ochrona przed wszelkimi zagrożeniami powodowanymi własnymi mechanizmami systemowymi, współpraca z Webmasterem w zakresie utrzymania strony internetowej, kontrola legalności zainstalowanych systemów operacyjnych i innego oprogramowania, zabezpieczenie danych poprzez tworzenie zapasowych kopii danych - opracowanie procedur systematycznego sporządzania kopii oraz odtwarzania danych, dokumentowanie sieci - tworzenie drukowanej kopii drzewa NDS, nadzorowanie uprawnień i dostępu użytkowników do sieci, rejestrowanie decyzji dotyczących bezpieczeństwa 11) raz na kwartał aktualizacja programu kosztorysowego Norma na 50 stanowiskach (wgrywanie nowszych wersji, instalacja nowych programów zakupionych przez Zamawiającego, w razie kłopotów z oprogramowaniem samodzielny kontakt z firmą Athenasoft w celu rozwiązywania problemów) 12) w razie konieczności instalacja urządzeń xero posiadanych przez Zamawiającego jako drukarek i skanerów. 13) do dnia 31 marca 2012 roku instalacja 1 szt. HP StorageWorks DAT 160 Int Tape Drive zakupionego przez Zamawiającego na serwerze Novell 6.5 bez historii instalacji systemu i bez zainstalowanych serwis pack. 14) załadunek, wyładunek i przewożenie sprzętu pomiędzy siedzibami ZGN, na koszt Usługodawcy 15) załadunek, wyładunek i przewożenie sprzętu z i do serwisu na koszt Usługodawcy 16) instalacja nowych tonerów w drukarkach - pobranie nowego toneru z magazynu ZGN i instalacja w określonej lokalizacji, zwrot zużytego toneru do magazynu ZGN; 17) co 7 dni wgrywanie na wszystkich stanowiskach komputerowych aktualizacji Microsoftu 18) co 7 dni wgrywanie na wszystkich stanowiskach komputerowych aktualizacji programu antywirusowego ESET Smart Security 19) do dnia 30 czerwca opracowanie w formie pisemnej procedur: aktualizacji, backupu, instalacji nowych stanowisk komputerowych, nadawania uprawnień, zamiany stanowisk komputerowych miedzy użytkownikami i przegrywaniem danych; 20) do dnia 31 marca aktualizacja kont użytkowników na serwerach - likwidacja wspólnych kont, zakładanie samodzielnych kont, usuwanie kont nieaktywnych tak aby liczba i nazwy kont odpowiadały liczbie aktywnych użytkowników 21) codzienna zmiana tasiemek w streamerze HP w siedzibie ZGNu przy ul. Irysowej 19 w Warszawie. ZGN nie posiada autoloadera do streamera. 22) comiesięczna aktualizacja programu LEX Omega na 7 stanowiskach w czterech lokalizacjach 23) zarządzanie strona internetową ZGN - aktualizacja i modernizacja witryny, aktualizacja treści poprzez umieszczanie treści dostarczonej przez ZGN, aktualizacja grafik sezonowych. Strona wykonana jest w technologii Joomla. Strona umieszczona na serwerze zewnętrznym 4.W ramach czynności, o których mowa w ust. 3.3. pkt. 1 lit a Usługodawca zobowiązany jest do instalacji i reinstalacji Windowsów, programów obsługujących urządzenia, sterowników, programów sterujących oraz sprawdzić na obecność wirusów i jeśli zachodzi taka potrzeba odwirusowania zainfekowanego stanowiska komputerowego. 5.W ramach czynności konserwacyjnych, o których mowa w ust. 3.3. pkt. 1 lit b Usługodawca zobowiązany jest do rozbudowy i modernizacji sieci poprzez naprawianie gniazd sieciowych, zakładanie nowych gniazd, listew i kabli sieciowych, przewiercenia stropów lub ścian wewnętrznych, a ZGN zobowiązany jest do dostarczenia Usługodawcy wszystkich niezbędnych do tego materiałów, a w szczególności: 1) gniazd sieciowych, kabli sieciowych potrzebnej długości, 2) switchów 4 i 8-portowe 10/100. Dostawa w/w materiałów nie wchodzi w zakres obowiązków Usługodawcy objętych przedmiotem umowy. 6.W ramach czynności konserwacyjnych, o których mowa w ust. 3.3. pkt. 2 lit a Usługodawca zobowiązany jest do wymiany uszkodzonych elementów, a ZGN zobowiązany jest do dostarczenia Usługodawcy wszystkich niezbędnych do tego materiałów, a w szczególności dysków, napędów CD/DVD, stacji dyskietek, wentylatorów, zasilaczy, pamięci i płyt głównych, klawiatur i myszy; baterii w ups-ach. Dostawa w/w materiałów nie wchodzi w zakres obowiązków Usługodawcy objętych przedmiotem umowy. 7.W ramach czynności konserwacyjnych, o których mowa w ust. 3.3. pkt. 2 lit b cena konserwacji będzie uwzględniała zastosowanie wszystkich niezbędnych do tego materiałów, a w szczególności: 1) pianki do czyszczenia obudów, 2) pianki do czyszczenia monitorów, 3) powietrza sprężonego i odkurzaczy 4) środków dezynfekujących 5) środków czyszczących 6) ręczników papierowych 7) wszelkich niezbędnych materiałów do wykonania czynności konserwacyjnych. 8.Usługodawca musi zapewnić 100% techniczną i operacyjną sprawność lokalnych sieci komputerowych ZGN. 9.Czynności, o których mowa w ust. 3.1 siwz, muszą być wykonywane sukcesywnie w okresie realizacji przedmiotu zamówienia, aby zapewnić ciągłość pracy sieci ZGN. 10.Usługodawca nie będzie sprawował opieki w zakresie aplikacji posiadanych przez ZGN (opiekę sprawują autorzy oprogramowania), ale będzie współpracował z autorem oprogramowania w przypadku konfliktu sprzętu komputerowego z oprogramowaniem. 11.Czynności serwisowe realizowane będą w siedzibie ZGN w ciągu 4 godzin od emailowego lub telefonicznego zgłoszenia, a w przypadku, gdy czynność nie będzie mogła być zrealizowana w siedzibie ZGN, Usługodawca będzie zobowiązany do zabrania sprzętu poza siedzibę ZGN nie dłużej jednak niż na 7 dni. Do dnia zwrotu naprawionego sprzętu, na czas naprawy Usługodawca na własny koszt dostarczy ZGN, zainstaluje i skonfiguruje sprzęt zastępczy o parametrach nie gorszych od uszkodzonego. Koszty odebrania i zwrotu sprzętu - serwerów, ups-ów, monitorów, drukarek wraz z tonerami obciążają Usługodawcę. 12.W przypadku awarii sprzętu komputerowego i nie dostarczenia przez ZGN części zamiennych, Usługodawca przedstawi wycenę zakupu części niezbędnych do wykonania naprawy. ZGN w ciągu 2 godzin od momentu otrzymania wyceny podejmie decyzję czy dokonana zakupu we własnym zakresie, czy zakupu po cenach wskazanych w wycenie dokonać ma Usługodawca. 13.Koszty wyceny zepsutego sprzętu obciążają Usługodawcę. 14.Usługodawca powinien zapewnić stabilność składu pracowników oddelegowanych do ZGN, tak, aby nie występowała częsta rotacja pracowników. Osoby wyznaczone do wykonywania powyższej usługi muszą posiadać telefony komórkowe, które umożliwią sprawną łączność z pracownikami Zamawiającego i pomiędzy sobą. 15.Zamawiający nie dopuszcza świadczenia pomocy drogą zdalną. 16. Usługodawca rozpocznie wykonywanie usługi następnego dnia po dacie zawarcia umowy i będzie ją realizował do dnia 31 grudnia 2012 r. 17. W dniach r. (w ciągu 14 dni od dnia następującego po dniu podpisania umowy) ZGN wraz z Usługodawcą dokonają wspólnego przeglądu sieci lokalnych ZGN dla ustalenia ich początkowego stanu faktycznego. Z czynności tej sporządzony zostanie protokół początkowy podpisany przez przedstawicieli obu stron. 18. W dniach 1 grudnia - 15 grudnia 2012 r. ZGN wraz z Usługodawcą dokonają wspólnego przeglądu sieci lokalnych ZGN dla ustalenia ich końcowego stanu faktycznego. Ponadto Usługodawca przekaże ZGN kompletną i uporządkowaną dokumentację, o której mowa w ustępie 6. Z czynności tych sporządzony zostanie protokół końcowy podpisany przez przedstawicieli obu stron. 19. Do 16 grudnia 2012 r. Usługodawca przekaże ZGN protokół przejęcia systemu IT w ZGN Mokotów zawierający: a. listę sprzętu serwerowego i urządzeń aktywnych oraz ich lokalizacja, adresy IP w tym - usługi uruchomione na urządzeniach, serwerach, schemat sieci LAN, maintenace producenta urządzeń b. sposób dostępu do urządzeń, loginy administratorów i hasła (stacje robocze, urządzenia sieciowe aktywne, serwery) - koperta z hasłami; c. aplikacje biznesowe (krytyczne dla ZGN): gdzie się znajdują, kto z nich korzysta, ewentualnie informacje o ich serwis-wsparciu u producenta; d. procedury: aktualizacji, backupu inne - backup - polityka backupu, odtwarzanie, sposób realizacji, nośniki i urządzenia wykorzystywane do tego, inne procedury; e. lista zasobów sieciowych: katalogi, drukarki, serwisy www inne, metoda ich przydziału i nadawania nazw; f. konfiguracja dostępu do Internetu - pula adresowa, przypisane usługi do adresów, dostawca, kontakt do niego, sposób zgłaszania awarii, nr klienta, itp., domena internetowa, dostawca, dostęp do panelów administracyjnych; g. nośniki instalacyjne systemów operacyjnych, aplikacji biznesowych, CD i dokumenty dotyczące urządzeń, serwerów; h. dokumentacja zasobów (ew. systemu) IT, dokumentacja sieci strukturalnej, opisy patchpaneli, pomiary kategorii okablowania. 20. Jeżeli w toku przeglądu zostaną stwierdzone wady wynikające z działalności Usługodawcy, ZGN może odmówić podpisania protokołu końcowego do czasu ich usunięcia. Termin usunięcia tych wad nie może przekroczyć 7 dni od daty ich stwierdzenia przez ZGN. 21. Usługodawca w porozumieniu z ZGN sporządzi i zobowiązuje się do starannego prowadzenia następującej dokumentacji pozostającej własnością ZGN: 1) Harmonogram okresowej konserwacji i/lub regulacji sprzętu przekazanego mu w serwisowanie na mocy przedmiotowej umowy, 2) Dziennik administratora sieci lokalnych ZGN zawierający szczegółowe informacje o dokonanych czynnościach administracyjnych, 3) formularz naprawy sprzętu komputerowego z datą i godziną zgłoszenia usterki, z datą i godziną wizyty serwisant i datą i godzina usunięcia usterki,; w przypadku zabrania sprzętu poza siedzibę ZGN z datą i godzina zabrania sprzętu, z datą i godzina podstawienia sprzętu zastępczego, z data i godziną oddania sprzętu naprawionego. Do dnia 2 każdego miesiąca kopie w/w dokumentów za poprzedni miesiąc zostaną przekazane do ZGN. 22. W czasie trwania umowy Usługodawca raz na kwartał przedstawi ZGN raport z czynności wykonanych w ramach usługi. 23. Wykonawca zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji powstałych w trakcie wykonywania umowy i do przestrzegania ustawy o ochronie danych osobowych. 24. Czynności, o których mowa w pkt. 3.1.- 3.23. niniejszej specyfikacji mają być wykonane zgodnie z warunkami wynikającymi z Istotnych postanowień umowy stanowiących Rozdział III specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 24.1. Zmiany treści umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. ZGN zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian postanowień umowy o ile warunkiem wprowadzenia takich zmian będą między innymi okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy lub zmiany te będą korzystne dla ZGN, w szczególności: a) ograniczenia środków budżetowych na realizację Przedmiotu zamówienia; b) zmiany zakresu rzeczowego i finansowego, w szczególności rezygnacji z wykonania części usług objętych przedmiotem zamówienia; c) zmiany osób uczestniczących w realizacji Przedmiotu zamówienia; d) zmiany wymaganej sprawozdawczości i rozliczeń kosztów wykonania przedmiotu zamówienia; e) zmiany regulacji prawnych wprowadzonych w życie po dacie zawarcia umowy wraz ze skutkami takiej zmiany regulacji prawnych. 25. Cena z VAT podana w ofercie uwzględniać musi podatek VAT wg stawki obowiązującej w dacie składania oferty. Zamawiający zastrzega, że cena oferty z VAT nie ulegnie zmianie ze względu na zmianę stawki podatku VAT. 26. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 503230005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zgnmokotow.waw.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach