Przetargi.pl
ZP-381-8/2019 Usługa odbioru i utylizacji odpadów medycznych dla SPZOZ w Szamotułach

Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej ogłasza przetarg

  • Adres: 64-500 Szamotuły, ul. Sukiennicza
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 612 927 103 , fax. 612 927 102
  • Data zamieszczenia: 2019-03-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
    ul. Sukiennicza 13
    64-500 Szamotuły, woj. wielkopolskie
    tel. 612 927 103, fax. 612 927 102
    REGON: 55382200000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ZP-381-8/2019 Usługa odbioru i utylizacji odpadów medycznych dla SPZOZ w Szamotułach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.1. Przedmiotem zamówienia jest: świadczenie usług w zakresie odbioru i utylizacji odpadów medycznych dla Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Szamotułach . 1.2. Wymagania dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia: 1) zasada bliskości: art. 20 ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach zakazuje unieszkodliwiania zakaźnych odpadów medycznych poza obszarem województwa, na którym zostały one wytworzone, a art. 20 ust. 6 w związku z art. 20 ust. 5 ww. ustawy przewidują, że zakaźne odpady medyczne i zakaźne odpady weterynaryjne mogą być unieszkodliwiane na obszarze województwa innego niż to, na którym zostały one wytworzone, jeżeli odległość od miejsca wytwarzania odpadów do miejsca unieszkodliwienia położonego na obszarze innego województwa jest mniejsza niż odległość do miejsca unieszkodliwienia położonego na obszarze tego samego województwa. Dopuszcza się unieszkodliwienie zakaźnych odpadów medycznych i zakaźnych odpadów weterynaryjnych na obszarze województwa innego niż to, na którym zostały one wytworzone, w najbliżej położonej instalacji, w przypadku braku instalacji do unieszkodliwiania tych odpadów na obszarze danego województwa lub gdy istniejące instalacje nie mają wolnych mocy przerobowych, 2) metoda unieszkodliwiania odpadów: art. 95 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach przewiduje, że zakaźne odpady medyczne unieszkodliwia się przez termiczne ich przekształcanie w spalarniach odpadów niebezpiecznych. Zakazuje się ich unieszkodliwiania we współspalarniach odpadów, 3) potwierdzenie unieszkodliwiania odpadów: art. 95 ust. 4 i ust. 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, przewiduje że Zamawiający powinien żądać, aby tzw. posiadacz odpadów, tj. Wykonawca, wydał Zamawiającemu wraz z fakturą dokument potwierdzający ich unieszkodliwienie przez termiczne przekształcenie w spalarniach odpadów niebezpiecznych za każdy miesiąc realizacji usługi. 1.3. Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Szamotułach wymaga, aby świadczenie usług w zakresie odbioru oraz utylizacji odpadów medycznych odbywało się zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie na terenie RP przepisami prawa, tj.: 1) ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o (t.j.: Dz. U. z 2018 r., poz. 992, z późń. zm.). 2) ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 799, z późn. zm.) 3) ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 382) 4) rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 21 października 2016 r. w sprawie wymagań i sposobów unieszkodliwiania odpadów medycznych i weterynaryjnych (Dz. U. z 2016 r., poz. 1819), 5) rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 5 października 2017 r. w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z odpadami medycznymi (Dz. U. z 2017 r., poz. 1975), 6) rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 7 grudnia 2001 r. w sprawie postępowania ze zwłokami i szczątkami ludzkimi (Dz. U. z 2001 r., Nr 153, poz. 1783, z późn. zm.), 7) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2014 r., poz. 1923 z późn. zm.). 1.4. Przedmiotem zamówienia jest usługa odbioru i przekazania do utylizacji odpadów medycznych z Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Szamotułach (w następujących lokalizacjach: Szamotuły ul. Sukiennicza 13, Pniewy ul. Targowa 14, Wronki ul. Polna 3B i Wronki ul. Partyzantów 14) w okresie 36 miesięcy. 1.Odbiorem odpadów medycznych objęte są odpady oznaczone kodami: 18 01 01, 18 01 02*, 18 01 03*, 18 01 04, 18 01 08*, 18 01 06*, 18 01 09, sklasyfikowane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r., w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2014 r., poz. 1923, z późn. zm.). 2. Kod CPV dla Przedmiotu Zamówienia: 90.50.00.00-2 – usługi związane z odpadami 90.52.00.00-8 - Usługi w zakresie odpadów radioaktywnych, toksycznych, medycznych i niebezpiecznych, 90.40.00.00-6 - Usługi w zakresie odpadów medycznych, 90.42.00.00-8 - Usługi usuwania odpadów szpitalnych, 90.44.00.00-0 - Usługi gromadzenia, transportu i wywozu odpadów szpitalnych. 3. Szacunkowa ilość odpadów medycznych do odbioru i unieszkodliwienia wynosi 3.041 kg/m-c (3,041 tony/m-c) . Ilość odpadów uzależniona jest od ilości pacjentów oraz ilości wykonywanych zabiegów. W przypadku odbioru mniejszej ilości odpadów medycznych w skali jednego miesiąca kalendarzowego, Wykonawcy nie przysługuje z tego tytułu żadne roszczenie. 4. Wykonawca, któremu udzielone zostanie zamówienie winien udostępnić Zamawiającemu niezbędną ilość szczelnych pojemników kołowych z pokrywami – MGB lub pojemników podobnego typu niezbędnych do zbiórki i czasowego magazynowania odpadów w wyznaczonym pomieszczeniu magazynowym oraz legalizowaną wagę. Pojemniki muszą być zgodne z: Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 5 października 2017 r. w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z odpadami medycznymi. Wymagana ilość pojemników i wag: - 2 szt. pojemników o pojemności 240 l każdy. - 1 szt. legalizowana waga (w przypadku zaistnienia konieczności w trakcie trwania umowy dokonania ponownej legalizacji – Wykonawca jest zobowiązany do jej wykonania na własny koszt) 5. Pojemniki muszą być sprawne technicznie, czyste, zdezynfekowane zgodnie z wymogami sanitarno-epidemiologicznymi. Wykonawca dostarczy je nie później niż na 24 godziny przed rozpoczęciem realizacji umowy, po wcześniejszym pisemnym uzgodnieniu daty dostawy z Zamawiającym. Pojemniki zostaną ustawione w miejscach wskazanych przez Zamawiającego. 6. Wykonawca dokonując odbioru pojemników z odpadami, przywiezie każdorazowo taką samą ilość czystych, zdezynfekowanych pojemników na wymianę. Pojemniki stanowią własność Wykonawcy i są przekazane Zamawiającemu w użytkowanie. Użytkowanie pojemników przez okres trwania umowy ujęte jest w cenie ofertowej i nie może rodzić żadnych dodatkowych kosztów dla Zamawiającego. Wykonawca jest odpowiedzialny za bezpłatną dezynfekcję pojemników przeznaczonych na gromadzenie odpadów. Dezynfekcja powinna odbywać się po każdym odbiorze odpadów z pomieszczenia. Wykonawca będzie zobowiązany dostarczać Zamawiającemu (do Działu Techniczno – Administracyjnego wraz z fakturą VAT za odbiór i utylizację odpadów medycznych ) raz w miesiącu potwierdzenia dezynfekcji dostarczonych pojemników. 7. Odbiór, transport i unieszkodliwienie odpadów medycznych musi odbywać się zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie, szczególnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r., o odpadach (t.j.: Dz. U. z 2018 r., poz. 992, z późń. zm.). Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia dokumentu potwierdzającego utylizację odpadów zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 13 stycznia 2014 r. w sprawie dokumentu potwierdzającego unieszkodliwienie zakaźnych odpadów medycznych (Dz. U. 2014r., poz. 107) 8. Odbiór odpadów odbywać się będzie z pomieszczenia wyznaczonego do czasowego magazynowania odpadów z częstotliwością: trzy razy w tygodniu – poniedziałek, środa, piątek i w razie potrzeby na zgłoszenie telefoniczne Zamawiającego, w godz. 8:00-13:00. W przypadku kumulacji dni wolnych Wykonawca gwarantuje odbiór odpadów medycznych, w taki sposób, aby ich okres przechowywania na terenie SPZOZ nie przekraczał 72 godzin. 9. Ważenie odpadów odbywać się będzie każdorazowo na wadze dostarczonej przez Wykonawcę, umiejscowionej w magazynie Zamawiającego w obecności pracownika Wykonawcy i pracownika Zamawiającego. 10. Każdy odbiór odpadów medycznych musi być potwierdzony kartą przekazania odpadów zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r., w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz.U. z 2014 r., poz. 1973). Karta przekazania odpadu musi być potwierdzona każdorazowo przez przedstawicieli obu Stron. Wykonawca po potwierdzeniu, na karcie przekazania odpadu przejęcia odpadów medycznych przez spalarnię, zwraca oryginał dokumentu Zamawiającemu. Kartę przekazania odpadów za miniony miesiąc Wykonawca zobowiązany jest dostarczać Zamawiającemu wraz z co miesięczną fakturą. 11. Transport odpadów musi odbywać się pojazdami przystosowanymi do transportu odpadów niebezpiecznych spełniających wszelkie wymagania zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych niebezpiecznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 382), oraz obsługiwany przez wykwalifikowany personel. 12. Odpady medyczne muszą być unieszkodliwiane poprzez termiczne przekształcenie w spalarniach zlokalizowanych na obszarze województwa wielkopolskiego lub zasadą bliskości opisaną z punkcie 13 opisu przedmiotu zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Zamawiający ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia zastrzega, że jego wykonanie nie może być powierzone podwykonawcom. 13. Wymagania dotyczące realizacji przedmiotowej usługi: a) ZASADA BLISKOŚCI: Zgodnie art. 20 ust 3 i art. 20 ust.6 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach zakazuje się unieszkodliwiania zakaźnych odpadów medycznych poza obszarem województwa, na którym zostały wytworzone. Dopuszcza się unieszkodliwienie zakaźnych odpadów medycznych na obszarze województwa innego niż to, na którym zostały wytworzone, w najbliżej położonej instalacji, w przypadku braku instalacji do unieszkodliwiania tych odpadów na obszarze danego województwa lub gdy istniejące instalacje nie mają wolnych mocy przerobowych. b) METODA UNIESZKODLIWIANIA ODPADÓW: Zgodnie z art. 95 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach - zakaźne odpady medyczne unieszkodliwia się przez termiczne przekształcanie w spalarniach odpadów niebezpiecznych. Zakazuje się ich unieszkodliwianie we współspalarniach odpadów. c) POTWIERDZENIE UNIESZKODLIWIENIA ODPADÓW: W oparciu o art. 95 ust. 4 i 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach Zamawiający wymaga, aby posiadacz odpadów tj. Wykonawca wydawał Zamawiającemu wraz z fakturą dokument potwierdzający unieszkodliwienie odpadów medycznych przez termiczne przekształcanie w spalarniach odpadów niebezpiecznych za każdy miesiąc. d) Zamawiający wymaga, żeby odpady odbierane przez Wykonawcę były transportowane/dostarczane do zakładu utylizacji bez przepakowywania, bądź dodatkowego pakowania. 14. Zgodnie z art. 29 ust. 3a uPZP, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca lub Podwykonawca(y) zatrudniali na podstawie umowy o pracę osoby wykonujące czynności bezpośrednio związane z zawieraniem i wykonywaniem umowy zawartej w rezultacie przedmiotowej procedury o udzielenie zamówienia publicznego. Zatrudnienie, o którym mowa w rozdziale II dziale 3. SIWZ powinno trwać przez cały okres realizacji zamówienia. Na każde żądanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązuje się przedstawić dowody zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. Przedstawienie dowodów winno nastąpić w terminie nie dłuższym niż 5 dni od dnia otrzymania żądania Zamawiającego. Takimi dowodami mogą być: 1) zanonimizowane kopie umów o pracę osób wykonujących ww. czynności, 2) oświadczenie własne Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane w rozdziale II dziale 2. SIWZ. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte oświadczeniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę oraz podpisem osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy. 15. O ile okaże się to niezbędne do realizacji umowy, Wykonawca powinien uzyskać od zatrudnionych pracowników zgodę na przetwarzanie przez Zamawiającego ich danych osobowych, wyłącznie w celu realizacji niniejszej umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 13.1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 6.000,- zł 13.2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub w kilku z następujących form, w zależności od wyboru Wykonawcy: 1) pieniądzu, przelewem na konto Zamawiającego w: Bank Spółdzielczy w Dusznikach o/Szamotuły nr 27 9072 0002 0450 0009 2000 0003 , z dopiskiem: „Wadium nr postępowania: ZP-381-8/2019”. Wiążąca jest data uznania rachunku Zamawiającego, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r., poz. 359 i 2260 oraz z 2017 r. poz. 1089). 13.3. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji: 1) oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium, winien zostać załączony do oferty w oddzielnym opakowaniu, a do oferty przetargowej Wykonawca winien załączyć kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium, 2) musi obejmować cały okres związania ofertą, 3) powinno być wystawione na Zamawiającego, 4) koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowało odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 uPzp. Wadium wniesione w tej formie musi być bezwarunkowe oraz realizowane na pierwsze żądanie Zamawiającego. 13.4. Zamawiający, niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, zwróci wadium wszystkim Wykonawcom z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a uPzp. 13.5. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 13.4. SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 13.6. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 13.7. Zamawiający na podstawie wniosku Wykonawcy, który wycofał swoją ofertę przed upływem terminu składania ofert, niezwłocznie zwróci mu wadium. 13.8. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwróci wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszonymi o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek Wykonawcy. 13.9. Wykonawca traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego, jeżeli: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, 3) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a uPzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 uPzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 uPzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 uPzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada wymagane przepisami prawa uprawnienia do prowadzenia działalności zawodowej, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada: a) aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów medycznych niebezpiecznych lub decyzję w sprawie pozwolenia na eksploatację zakładu unieszkodliwiania odpadów lub ważną umowę lub zobowiązanie innego zakładu do utylizacji, unieszkodliwiania odpadów zgodnie z ustawą z dnia 14.12.2012 r. o odpadach (t.j.: Dz. U. z 2018 r., poz. 992, z późń. zm.). b) W przypadku składania oferty wspólnej, ww. warunek muszą spełniać wszyscy Wykonawcy składający ofertę wspólną, którzy w ramach realizacji zamówienia wykonywać będą czynności wymagające posiadania ww. uprawnień.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach