Przetargi.pl
„Zmiana Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego dla Miasta Mysłowice”

Miasto Mysłowice ogłasza przetarg

  • Adres: 41400 Mysłowice, Ul. Powstańców
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 223 40 75 , fax. 32 223 40 75; 222 25 65
  • Data zamieszczenia: 2018-07-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Mysłowice
    Ul. Powstańców 1
    41400 Mysłowice, woj. śląskie
    tel. 32 223 40 75, fax. 32 223 40 75; 222 25 65
    REGON: 27625539300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.myslowice.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Zmiana Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego dla Miasta Mysłowice”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zadanie pod nazwą: „Zmiana Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego dla Miasta Mysłowice”. Zakres rzeczowy obejmuje wykonanie opracowania planistycznego dot. zmiany Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego dla Miasta Mysłowice – w granicach administracyjnych Miasta Mysłowice wraz z wymaganymi opracowaniami / analizami zgodnie z zapotrzebowaniem Zamawiającego, m.in. w oparciu o uchwałę LII/981/14 Rady Miasta Mysłowice z dnia 27 lutego 2014 r. w zakresie i na zasadach określonych jak niżej – zwanego dalej „Studium ..." lub „suikzp”. 2. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania dokumentacji dot. zmiany „Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego dla Miasta Mysłowice” zgodnie z wymaganiami wynikającymi dla tego rodzaju opracowań zawartymi w ustawie z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j.: Dz. U. z 2017 r. poz. 1073, z późn. zm.). 3. W ramach przedmiotu zamówienia: 3.1) faza analityczna – wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia następujących analiz: a) analizy struktury własności nieruchomości gruntowych oraz analizy zmian własności nieruchomości gruntowych, ze szczególnym uwzględnieniem gruntów stanowiących własność gminy i będących we władaniu gminy, Skarbu Państwa, w tym do dokonania analizy tendencji zmian – aktualny stan, porównanie ze stanem opisanym w obecnym „suikzp”, b) oceny oddziaływań sąsiedztwa dużych miast na Mysłowice, w tym stolicy metropolii zawierającej rekomendacje w zakresie kierunków rozwoju, kierunków zmian wraz ze wskazaniem obszarów i kierunków rozwoju w których miasto Mysłowice może ustanowić ofertę konkurencyjną. Wykonawca zobowiązany jest również do sporządzenia analizy strategii rozwoju gminy w kontekście aktualizacji „suikzp” oraz powstania metropolii, c) analizy porównawczej wykazującej różnice w planowanym przeznaczeniu pomiędzy obecnie obowiązującym „Studium ...”, a obecnie obowiązującymi ustaleniami miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz obszarami na których brak jest obowiązującego planu miejscowego w odniesieniu do planu ogólnego z 1993 r. oraz wydanymi pozwoleniami na budowę, określającą obszary / nieruchomości, które podlegać będą obniżeniu lub zwiększeniu wartości w związku ze zmianą dotychczas obowiązujących ustaleń, d) analizy użytkowania terenu na obszarze całego miasta, w poszczególnych jednostkach strukturalnych i referencyjnych, ze wskazaniem dominujących funkcji, w tym sporządzenia analiz tendencji zmian – aktualny stan, porównanie ze stanem opisanym w obecnym „suikzp”, e) analizy intensywności i gęstości zabudowy – w tym funkcje zabudowy, wysokość zabudowy, struktura wieku / czasu powstania, obiekty zabytkowe oraz o cennych walorach dla kultury współczesnej, w podziale na rodzaje użytkowania w jednostkach strukturalnych i referencyjnych – inwentaryzacja urbanistyczna. Wykonawca zobowiązany jest również do sporządzenia analizy tendencji zmian – aktualny stan, porównanie ze stanem opisanym w obecnym „suikzp”, f) analizy powiązań funkcjonalnych – obejmującej korytarze ekologiczne, powiązania widokowe, waloryzację krajobrazu, kompleksy leśne, strefy przewietrzania, przestrzenie publiczne, krawędzie, węzły aktywności. W ramach analizy wykonawca zobowiązany jest do określenia terenów geologicznie czynnych, terenów górniczych, terenów ochrony przeciwpowodziowej – analiza uwarunkowań, zagrożeń, ochrony (analiza zmian – tereny górnicze i pogórnicze, w tym wyznaczenie filarów ochronnych), g) sporządzenia rekomendacji i wniosków dotyczących krajobrazu wraz z wyznaczeniem obszarów cennych krajobrazowo (ochrona krajobrazu), h) analizy barier rozwojowych – w zakresie linii kolejowych, ciągów komunikacji (drogi ekspresowe, autostrady) infrastruktura, terenów zamkniętych oraz analizy tendencji zmian – aktualny stan, porównanie ze stanem opisanym w obecnym „suikzp”, i) analizy chłonności terenów rozwojowych wraz z bilansem terenów przeznaczonych pod zabudowę – w tym zabudowę mieszkaniową wielorodzinną i jednorodzinną, zabudowę o funkcji gospodarczej, usługi społeczne, infrastruktura techniczna oraz analizy zasadności wniosków mieszkańców o zmianę przeznaczenia terenu, możliwości zagospodarowania na cele mieszkaniowe i gospodarcze terenów o takim przeznaczeniu w aktualnym „suikzp”, mpzp, wz, tendencje zmian, ewentualna korekta polityki planistycznej w tym zakresie, analizy studium i prognozy demograficznej, możliwość finansowania przez gminę sieci infrastruktury, sieci komunikacyjnej drogowej. Wszystkie opracowania i analizy powinny być sporządzone w formie mapowej, formie tabelarycznej lub formie diagramowej i powinny być przekazane Zamawiającemu w formie elektronicznej (xls i tab, shp, qgis) po zakończeniu etapu analiz oraz przy weryfikacji – w trakcie opracowania poszczególnych etapów; 3.2) faza projektowa (w oparciu m.in. o udostępnione przez Zamawiającego materiały, opracowania oraz przy uwzględnieniu wymaganych dokumentów / stanowisk w procedurze ustawowej przy sporządzaniu „Studium ....”) powinna zawierać projekt Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego dla miasta Mysłowice, obejmujący komplet analiz, o których mowa w art. 10 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j.: Dz. U. z 2017 r. poz. 1073, z późn. zm.). Ponadto: a) wykonawca jest zobowiązany do rozpoznania stopnia dostępności materiałów koniecznych do realizacji przedmiotu zamówienia w podmiotach dysponujących tymi materiałami, w tym wykonawca, dokona oceny możliwości wykorzystania ekofizjografii dla miasta Mysłowice z 2015 r. na cele opracowania. Zgodnie z obowiązującymi przepisami: ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j.: Dz. U. z 2018 r. poz. 799, z późn. zm.), ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j.: Dz. U. z 2017 r. poz. 1405, z późn. zm.) wykonawca sporządzi opracowania „środowiskowe” dla potrzeb „Studium ..." wraz z wymaganymi oświadczeniami, uzasadnieniami oraz uzgodnieniami ich zakresów, b) główny projektant jest zobowiązany do uczestnictwa (przedstawiania / prezentowania) w posiedzeniach komisji urbanistyczno-architektonicznej i dyskusji nad przyjętymi w projekcie „Studium ..." rozwiązaniami oraz do uczestnictwa w sesji Rady Miasta, na której uchwalane będzie „Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego dla Miasta Mysłowice". Na etapie wyłożenia do publicznego wglądu projektu „Studium ..." przedstawiciele wykonawcy zapewnią dostępność konsultacyjną (minimum dwa razy w tygodniu dostępność telefoniczna) w razie zaistnienia konieczności; 3.3) wykonawca zobowiązany jest do: a) sporządzenia pism i dokumentów wymaganych procedurą sporządzania „Studium ....”, potrzebnych do przeprowadzenia kompletnej procedury sporządzenia i uchwalenia „Studium ...", w szczególności do ogłoszeń, obwieszczeń, zawiadomień oraz wystąpień o opinie i uzgodnienia tego dokumentu, przygotowania korespondencji związanej z procedurą planistyczną (przygotowanie pism, map, zaadresowania kopert i zwrotek, itp. i poniesienia kosztów z tym związanych). Wysłanie i poniesienie kosztów za wysyłkę korespondencji leży po stronie wykonawcy, b) uzyskania pozytywnej opinii miejskiej komisji urbanistycznej w zakresie projektu „Studium ...”. W wypadku uzyskania negatywnej opinii komisji urbanistyczno-architektonicznej w zakresie opiniowania projektu „Studium ...", każde kolejne (powtórne) posiedzenie ww. komisji, na którym opiniowany będzie projekt „Studium ..." wiąże się z poniesieniem przez wykonawcę kosztów z tytułu tego posiedzenia i uzyskania opinii, c) przygotowania i umieszczenia na swój koszt w prasie ogłoszeń / obwieszczeń Zamawiającego działającego jako organ administracji publicznej wymaganych przepisami prawa w sprawach związanych z przedmiotem zamówienia, d) poniesienia innych ewentualnych kosztów pozyskania opinii i uzgodnień niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia, e) przygotowania propozycji stanowisk w sprawach zgłoszonych wniosków oraz uwag, sporządzenia listy nieuwzględnionych uwag, f) sporządzenia projektu uchwały w sprawie uchwalenia „Studium ..." wraz z wymaganymi załącznikami, g) skompletowania dokumentacji prac planistycznych, w tym dokumentacji formalno-prawnej, h) powtórzenia ww. niezbędnych czynności jeżeli zajdzie taka potrzeba w trakcie przeprowadzania procedury planistycznej lub na etapie analizy prawnej przed organem nadzoru prawnego / sądowego w terminach nie dłuższych niż minimalne wymagane ustawowo dla przeprowadzenia poszczególnych etapów procedury planistycznej; 3.4) wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z wymaganą w tym zakresie wiedzą i przepisami prawa, zaleceniami Zamawiającego oraz uchwałą intencyjną o przystąpieniu do sporządzenia „Studium ...". Wykonawca zobowiązuje się działać przy wykonywaniu prac z najwyższą starannością. Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował zespołem projektowym (składającym się z osób, o których mowa w pkt 14 ppkt 14.4 specyfikacji istotnych warunków zamówienia), który jest w stanie wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j.: Dz. U. z 2017 r. poz. 1073, z późn. zm.). Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmiany członka/ów zespołu projektowego na inną/e osobę/y spełniającą/e w stopniu co najmniej równoważnym lub wyższym wymagania określone w art. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j.: Dz. U. z 2017 r. poz. 1073, z późn. zm.). Zmiana członka/ów zespołu projektowego jest dopuszczalna w przypadku zaistnienia w okresie realizacji przedmiotu umowy: a) choroby lub innych zdarzeń losowych uniemożliwiających wykonywanie obowiązków wynikających z umowy; b) niewywiązywania się z obowiązków wynikających z umowy; c) rezygnacji z wykonywania obowiązków wynikających z umowy, i nie wymaga zmiany umowy w formie aneksu, z zastrzeżeniem § 9 ust. 1 i ust. 2 pkt 3 oraz ust. 10 projektu umowy (Załącznik Nr 6 do SIWZ). Zamawiający zastrzega sobie możliwość wpływu na treść zapisów i sposób kształtowania ustaleń projektu „Studium ..." (w zakresie nienaruszającym obowiązujących przepisów), w celu zapewnienia możliwości realizacji zamierzeń gminy i ułatwienia późniejszego korzystania ze „Studium ..."; 3.5) każdy etap opracowania będący przedmiotem odbioru musi zostać podpisany i zaakceptowany przez głównego projektanta, prognoza skutków finansowych podpisana i zaakceptowana przez rzeczoznawcę majątkowego, opracowania „środowiskowe” wymagane w toku procedury Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego dla Miasta Mysłowice dokonane i podpisane będą przez osoby posiadające właściwe kwalifikacje oraz posiadające zdolność do złożenia stosownych oświadczeń oraz sporządzenia uzasadnień w tym zakresie wymaganych ustawowo celem ich zawarcia w dokumentacji planistycznej podlegającej weryfikacji przez organ nadzoru prawnego; 3.6) wykonawca zobowiązany jest do przekazania rysunku planu w rozszerzeniach tab. shp., stworzenia bazy danych m.in. na wzór struktury, charakteru, stopnia dokładności, układu itp. obecnie funkcjonujących baz danych stworzonych / wytworzonych na etapie sporządzania obecnie obowiązującego „Studium Uwarunkowań i Zagospodarowania Przestrzennego m. Mysłowice" z 2008 r. wraz z opracowaniem metadanych dla przedmiotowego opracowania w zgodzie z właściwą dyrektywą INSPIRE; 3.7) wykonawca przekaże Zamawiającemu po uchwaleniu i ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego „analogową” wersję studium – w ilości 5 kopii studium, w tym 5 kopii rysunku studium stanowiących załącznik do Uchwały Rady Miasta w skali sporządzenia studium. 4. Szczegółowy zakres prac i obowiązków, podział prac na etapy oraz przewidywane terminy ich przekazania określa harmonogram rzeczowo-terminowy realizacji przedmiotu umowy, który stanowi załącznik nr 1 do umowy. 5. Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia bez udziału podwykonawcy/ów / z udziałem podwykonawcy/ów we wskazanej części. 6. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszelkie działania lub zaniechania własne, za jakość, terminowość oraz bezpieczeństwo usług, które wykonuje oraz podwykonawcy/ów, którym/i się posługuje lub przy pomocy którego/ych wykonuje przedmiot zamówienia. 7. Wykonawca oświadcza, że w przypadku powierzenia mu danych osobowych osób fizycznych przez Zamawiającego będzie w pełnym zakresie przestrzegał przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r., str. 1). 8. Pomiędzy Zamawiającym (administratorem) a wykonawcą (przetwarzającym) zostanie zawarta odrębna umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych (Załącznik Nr 7 do SIWZ). 9. Rozwiązania równoważne. 9.1. W opisie przedmiotu zamówienia nie wskazano znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów. Wobec powyższego, nie znajduje zastosowania art. 29 ust. 3 uPzp. 9.2. W opisie przedmiotu zamówienia nie odniesiono się do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 uPzp. Wobec powyższego, nie znajduje zastosowania art. 30 ust. 4 uPzp. 9.3. Mając na uwadze informacje, o których mowa wyżej, nie znajduje zastosowania art. 30 ust. 5 uPzp. 10. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a uPzp. Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a uPzp, tj. związanych z zatrudnianiem przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia. W ocenie Zamawiającego wykonywanie czynności w zakresie realizacji zamówienia (w tym przez głównego projektanta, sporządzającego prognozy finansowe (rzeczoznawcę majątkowego) lub sporządzającego opracowania środowiskowe) nie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j.: Dz. U. z 2018 r. poz. 917, z późn. zm.). Główny projektant jako osoba wykonująca czynności w zakresie realizacji zamówienia działa samodzielnie, tj. sam wyznacza sobie zadania i sam te zadania realizuje w oparciu o posiadaną wiedzę specjalistyczną oraz nabyte uprawnienia kierunkowe. To samo dotyczy osoby sporządzającej prognozy finansowe (rzeczoznawca majątkowy) lub sporządzającej opracowania środowiskowe. Osoby sporządzające tego rodzaju opracowania, które posiadając w przypadku analiz ekonomicznych obligatoryjny wpis na listę członków samorządu zawodowego (rzeczoznawca majątkowy) lub jak w przypadku opracowań środowiskowych zdolność do merytorycznego sformułowania i przedstawienia dokumentów do analizy organowi nadzoru prawnego także samodzielnie wyznaczają sobie cele i sposoby ich osiągnięcia w realizacji zadania.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71410000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przed upływem terminu składania ofert wykonawca/y jest/są zobowiązany/i wnieść wadium w wysokości 8 000,00 PLN (słownie: osiem tysięcy złotych 00/100). 2. Zgodnie z art. 45 ust. 6 uPzp, wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: – pieniądzu, – poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, – gwarancjach bankowych, – gwarancjach ubezpieczeniowych, – poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j.: Dz. U. z 2018 r. poz. 110, z późn. zm.). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wykonawca/y wpłaca/ją przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Miasto Mysłowice – ING Bank Śląski S.A., nr 13 1050 1214 1000 0023 5654 6974. Za skutecznie wniesione wadium w pieniądzu Zamawiający uzna wadium, które w oznaczonym terminie znajduje się na rachunku Zamawiającego. Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu. 4. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 5. Oryginał wadium wniesionego w formie niepieniężnej wykonawca/y jest/są zobowiązany/i dołączyć do oferty. Wadium wnoszone w formie innej niż w pieniądzu musi spełniać wymagania wynikające z uPzp, w szczególności określać bezwarunkowy, nieodwołalny obowiązek zapłaty na pierwsze żądanie Zamawiającego, w przypadkach określonych w uPzp oraz być ważne przez okres związania ofertą określony w siwz. 6. W przypadku składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (zgodnie z art. 23 ust. 1 uPzp), wadium w formie gwarancji/poręczenia musi być wystawione na wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego albo wystawione po zawiązaniu konsorcjum wyłącznie na pełnomocnika wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego. 7. Wadium wnoszone w pieniądzu zachowuje ważność przez cały okres jego przechowywania na rachunku bankowym. Wadium wnoszone w formie niepieniężnej musi być ważne co najmniej od dnia, w którym przypada termin składania ofert, do dnia, w którym upływa termin związania ofertą. 8. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami w przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 uPzp. 9. Zwrot, a także ponowne wniesienie wadium następuje według przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Poleganie na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a uPzp. W niniejszym postępowaniu nie znajduje zastosowania art. 22a uPzp bowiem Zamawiający nie określa szczególnych wymagań w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej oraz zdolności technicznej lub zawodowej. 2. Wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia na zasadach określonych w art. 23 i art. 25a ust. 6 uPzp. 2.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 2.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (np. członkowie/partnerzy konsorcjum, wspólnicy spółki cywilnej) zobowiązani są do złożenia wraz z ofertą pełnomocnictwa (Załącznik Nr 3 do SIWZ), zgodnie z którym ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3. Na podstawie art. 24 ust. 11 uPzp wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 uPzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 uPzp, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik do pisma zawierającego ww. informacje. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 4. Na podstawie art. 26 ust. 2f uPzp, jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 5. Podwykonawstwo na zasadach określonych w art. 36a, art. 36b, art. 36ba uPzp. 5.1. Na podstawie art. 36a ust. 1 uPzp, wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający nie wprowadza zastrzeżenia, o którym mowa w art. 36a ust. 2 pkt 1 uPzp. 5.2. Zgodnie z art. 36b ust. 1 uPzp, Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę w pkt 9 formularza ofertowego (Załącznik Nr 1 do SIWZ) części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. Na podstawie art. 36b ust. 1b w związku z ust. 1a uPzp, w przypadku zamówień na usługi inne niż dotyczące usług, które mają być wykonane w miejscu podlegającym bezpośredniemu nadzorowi Zamawiającego, Zamawiający zażąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w takie usługi. Wykonawca zawiadomi Zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekaże informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację usług. 5.3. Zgodnie z art. 36ba ust. 1 uPzp, jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia na usługi nastąpi w trakcie jego realizacji, wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawi oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 uPzp. Zgodnie z art. 36ba ust. 2 uPzp, jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. Zapisy, o których mowa wyżej stosuje się wobec dalszych podwykonawców. Zgodnie z art. 36ba ust. 4 uPzp, powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. 6. Oświadczenia i dokumenty należy złożyć w formie zgodnej z poniższymi zasadami. 6.1. Oświadczenia dotyczące wykonawcy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 6.2. Dokumenty inne niż oświadczenia, o których mowa w ppkt 6.1, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 6.3. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 6.4. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej. 6.5. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 6.6. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 6.7. Pełnomocnictwo wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (Załącznik Nr 3 do SIWZ), zgodnie z którym ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego składane jest w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. 6.8. Pełnomocnictwo wykonawcy (Załącznik Nr 4 do SIWZ), zgodnie z którym ustanawia pełnomocnika w zakresie przez siebie wskazanym, składane jest oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach