Przetargi.pl
Zmiana sposobu użytkowania budynku po byłej mleczarni na Klub Integracji Społecznej wraz z rozbudową i przebudową

Gmina Hajnówka ogłasza przetarg

  • Adres: 17200 Hajnówka, ul. Aleksego Zina
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 85 682 25 00 , fax. 85 682 46 12
  • Data zamieszczenia: 2019-01-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Hajnówka
    ul. Aleksego Zina 1
    17200 Hajnówka, woj. podlaskie
    tel. 85 682 25 00, fax. 85 682 46 12
    REGON: 5065906500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.ug.hajnowka.wrotapodlasia.pl/tab_oglosze/przetargi/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zmiana sposobu użytkowania budynku po byłej mleczarni na Klub Integracji Społecznej wraz z rozbudową i przebudową
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opis przedmiotu zamówienia CZĘŚĆ 1: Roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest zmiana sposobu użytkowania budynku po byłej mleczarni wraz z rozbudową i przebudową o istniejącej kubaturze budynku równej 226,4 m3 na kubaturę budynku po przebudowie i rozbudowie wynoszącej 460,5 m3. Zakres robót obejmuje między innymi: 1. Roboty budowlane przy rozbudowie i przebudowie konstrukcji budynku: - ława fundamentowa, ścian fundamentowych, stop fundamentowych, - ściany zewnętrzne i wewnętrzne, - stropy, - nadproża i podciągi, słupy, - dach, - kominy, - schody, pochylnia, - stolarka, - wentylacja pomieszczeń, - izolacje, - roboty wykończeniowe. 2. Roboty budowlane przy rozbudowie i przebudowie instalacji sanitarnych budynku: - całkowity demontaż istniejącej instalacji wodociągowej w pomieszczeniach oraz wykonanie nowej instalacji wodociągowej (ciepłej i zimnej), - wykonanie szczelnego zbiornika na ścieki o pojemności 7,0 m3 wyposażony w właz rewizyjny, - wykonanie przewodów kanalizacyjnych, - wykonanie pompy ciepła powietrze-powietrze. 3. Roboty budowlane przy rozbudowie i przebudowie instalacji elektrycznych budynku: - całkowity demontaż istniejącej instalacji elektrycznej oraz wykonanie nowej instalacji elektrycznej o mocy przyłączeniowej obiektu 17 kW, - wykonanie rozdzielnicy RG, - wykonanie instalacji odgromowej budynku. 4. Roboty budowlane przy zagospodarowaniu terenu: - wykonanie chodników i placów z kostki betonowej kolorowej typu starobruk na podsypce o powierzchni 59,7 m2. Wymagania Zamawiającego dla Wykonawcy: 1. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami. 2. Wymagania techniczne i jakościowe, dotyczące rozbudowie i przebudowie są przedstawione w załączniku nr 10 – dokumentacja projektowa. 3. Wymaga się, aby kierownik budowy był obecny w miejscu / miejscach wykonywania robót w każdym dniu, w którym wykonywane będą przedmiotowe roboty, przez cały okres trwania prac. 4. Prace i roboty, w ramach niniejszego zamówienia, zostaną wykonane z wykorzystaniem fabrycznie nowych materiałów i urządzeń będących w dyspozycji Wykonawcy (Zamawiający nie dostarczy żadnych materiałów ani urządzeń), przy użyciu będących w dyspozycji Wykonawcy narzędzi i urządzeń technicznych. 5. Odnośnie do wyrobów budowlanych, zastosowanych do wykonania przedmiotowego zamówienia, muszą być wydane dokumenty świadczące o dopuszczeniu danego wyrobu do obrotu, w szczególności deklaracje zgodności, certyfikaty zgodności z odpowiednimi normami i aprobaty techniczne. Wykonawca jest zobowiązany do tego, aby podczas realizacji zamówienia stosować materiały odpowiadające co do jakości wymogom stawianym wyrobom budowlanym dopuszczonym do obrotu powszechnego lub do jednostkowego stosowania w budownictwie. 6. Przed rozpoczęciem robót, Wykonawca przedstawi do zatwierdzenia przez Zamawiającego wnioski materiałowe wraz z deklaracjami zgodności, certyfikatami zgodności z odpowiednimi normami i aprobatami technicznymi, itp. dotyczące zastosowanych urządzeń w niniejszym zamówieniu. Certyfikaty, aprobaty techniczne, deklaracje zgodności, itp. muszą być podpisane przez reprezentanta zakładu produkcyjnego, a kserokopie potwierdzone za zgodność z oryginałem i podpisem kierownika budowy. Po zatwierdzeniu wniosków materiałowych przez Inspektora Nadzoru Wykonawca będzie mógł rozpocząć prace montażowe u ostatecznych użytkowników instalacji. 7. Na każde życzenie Inspektora Nadzoru lub upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego zostaną Im okazane materiały używane na aktualnym wówczas etapie wykonywania zamówienia oraz przedstawione zostaną informacje dotyczące producenta, właściwości materiału, typu, gatunku. Ww. osoby będą sprawdzały jakość wykonanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności będą zapobiegały stosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie. 8. Zapis ww. pkt. 6 oraz pkt. 7 nie zdejmuje z Wykonawcy odpowiedzialności za zastosowane wyroby, materiały, urządzenia techniczne oraz za jakość wykonanych robót. 9. Wykonawca będzie odpowiadał za zbieranie oraz usuwanie z terenu budowy - w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami - odpadów, które powstaną w trakcie wykonywania zamówienia. Wykonawca poniesie koszty ww. zbierania i usuwania odpadów i na każde żądanie Zamawiającego przedstawi dokumenty potwierdzające ich unieszkodliwienie. 10. Wykonawca wykona dokumentację fotograficzną budynku w formie pisemnej i w formie elektronicznej z jej opisem, obrazującej przed i po wykonaniu robót. 11. Po wykonaniu prac Wykonawca wykona wszystkie obowiązujące przepisami badania i pomiary wykonanej instalacji elektrycznej. Wyniki z przeprowadzonych badań i pomiarów należy przekazać dla Zamawiającego. W przypadku błędnych pomiarów należy instalacje elektryczne przebudować. 12. Po wykonaniu prac Wykonawca wykona badania i pomiary szczelności instalacji sanitarnych (wodociąg, kanalizacja, zbiornik na ścieki, pompa ciepła). Wyniki z przeprowadzonych badań i pomiarów należy przekazać dla Zamawiającego. W przypadku błędnych pomiarów należy instalacje sanitarne przebudować. 13. Wykonawca przeprowadzi uruchomienie instalacji pompy ciepła. Protokół z uruchomienia ma być spisany przy udziale Kierownika Budowy oraz Inspektora Nadzoru. Protokół bez uwag Wykonawca przekaże Zamawiającemu. 14. Wykonawca przeprowadzi szkolenie dla Zamawiającego w zakresie użytkowania pompy ciepła. 15. W przypadku wystąpienia awarii, wad lub usterek przedmiotu zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest do usunięcia bezpłatnie w ciągu 24 godzin od daty zgłoszenia. Protokoły z napraw awarii, wad i usterek Wykonawca przedłoży Zamawiającemu. 16. Wykonawca jest zobowiązany przeprowadzić coroczne przeglądy gwarancyjne pompy ciepła i sporządzić indywidualne protokoły z wykonanych przeglądów. Kserokopie protokołów potwierdzone z oryginałem Wykonawca przekaże dla Zamawiającego w terminie czternaście dni od dnia wykonania przeglądów. 17. Wykonawca musi posiadać pisemną autoryzację od producenta pompy ciepła na montaż i serwisowanie w okresie gwarancji. 18. Wykonawca dokona wszelkich formalności uzyskania warunków przyłączenia oraz dokonania skutecznego zgłoszenia do PGE Polska Grupa Energetyczna SA podłączenia do sieci rozbudowanego i przebudowanego budynku. 19. Wykonawca dostarczy dla Zamawiającego Karty gwarancyjne budynku (wzór załącznik nr 13 do SIWZ) oraz karty gwarancyjne pompy ciepła. 19. Wykonawca zorganizuje na własny koszt miejsce do składowania materiałów z których zrealizuje przedmiot zamówienia. 20. Zamawiający wymaga od Wykonawcy aby wszystkie deklaracje, aprobaty techniczne, certyfikaty, atesty, itp. były sporządzone w języku polskim. 21. Zamawiający wymaga wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z dokumentacją projektową przy zastosowaniu materiałów i urządzeń opisanych w projektach lub przy użyciu materiałów i urządzeń równoważnych. Zastosowanie urządzeń i materiałów równoważnych nie zwalnia Wykonawcy od przedstawienia dokumentacji potwierdzającej parametry techniczne i jakościowe przypisane w projektach. Dokumentację potwierdzającą należy przedłożyć Zamawiającemu i Inspektorowi Nadzoru do zatwierdzenia. Brak zatwierdzenia skutkuje odrzucenie materiałów i urządzeń równoważnych. Opis przedmiotu zamówienia zawarty jest także w projektach składających się z: a) Projekty budowlano-wykonawcze – 3 egz. b) Przedmiarów robót – materiał pomocniczy, nie będzie on stanowił podstawy do rozliczeń, stanowiących złączniki do SIWZ. Odbiór robót. 1) Roboty budowlane, będące przedmiotem zamówienia, podlegają następującym odbiorom: a) odbiorom robót ulegających zakryciu i zanikających, b) odbiorom technicznym, c) odbiorowi końcowemu. 2) Gotowość do odbioru robót ulegających zakryciu, zanikających i odbiorów technicznych oraz odbioru końcowego, Kierownik Budowy zgłosi wpisem do dziennika budowy, zawiadamiając o tym fakcie Inspektora Nadzoru. Każde ze zgłoszeń wymaga potwierdzenia przez Inspektora Nadzoru. 3) Zgłaszając do odbioru końcowego przedmiot zamówienia, Wykonawca jest obowiązany dostarczyć dokumentację odbiorową, która powinna zawierać: a) dokumentację powykonawczą, uwzględniającą ewentualne zmiany w trakcie realizacji robót budowlanych, b) protokoły z odbiorów technicznych, c) protokoły z uruchomienia instalacji pompy ciepła, d) protokoły prób szczelności i pomiarów, e) dzienniki budowy, f) instrukcję obsługi na pompę ciepła, g) gwarancję producenta na pompę ciepła na okres 5 lat, licząc od daty odbioru końcowego zadania, e) deklaracje zgodności, atesty, certyfikaty i inne dokumenty, potwierdzające dopuszczenie zastosowanych materiałów i urządzeń do stosowania w budownictwie, f) oświadczenie Kierownika budowy o zakończeniu wszystkich robót zgodnie z dokumentacją projektową i uporządkowaniu oraz doprowadzeniu do należytego stanu terenu budowy. 4) Termin odbioru końcowego będzie ustalony po potwierdzeniu przez Inspektora Nadzoru wykonania przedmiotu zamówienia i sprawdzeniu kompletności dokumentacji odbiorowej. Inspektor Nadzoru potwierdzi gotowość do odbioru końcowego wpisem do dziennika budowy. 5) Za termin wykonania zamówienia przyjmuje się datę podpisania protokołu odbioru końcowego, przez przedstawicieli Wykonawcy, Zamawiającego oraz przez Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego . 6) Wykonawca udzieli co najmniej 3 – letniej gwarancji, licząc od dnia podpisania protokołu odbioru, na przedmiot zamówienia. 7) Wykonawca odpowiada za czynności i zaniechania podwykonawców w zakresie wykonywania zamówienia - jak za czynności i zaniechania własne. 8) Wykonawca jest zobowiązany niezwłocznie udostępniać dziennik budowy Zamawiającemu na każde jego życzenie. CZĘŚĆ 2: Dostawa sprzętu i wyposażenia: Przedmiotem zamówienia są dostawy fabrycznie nowego sprzętu i wyposażenia. Dostarczane sprzęty i wyposażenie mają posiadać oznakowanie CE i tabliczki znamionowe z następującym opisem: dane producenta, model, numer fabryczny, rok produkcji. Dostarczane sprzęty i wyposażenie mają być wolne od wszelkich wad. Zamawiający wymaga aby dostawa została wykonana tylko i wyłączenie do przebudowanego i rozbudowanego budynku po byłej mleczarni w Dubiczach Osocznych, po wykonanych robotach, o których mowa w części 1 niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Szczegółowy opis CZĘŚCI 2 przedmiotu zamówienia zawarty jest w wykazie sprzętu i wyposażenia stanowiącym złącznik 12 do SIWZ. Wykonawca ma zaproponować sprzęt o parametrach wskazanych w złączniku 12 do SIWZ, lub równoważnych. Odbiór dostawy. 1. O terminie odbioru elementów dostawy Wykonawca zgłosi Zamawiającemu pisemnie. 2. Za termin wykonania dostawy przyjmuje się datę podpisania protokołu odbioru, przez przedstawicieli Wykonawcy oraz Zamawiającego. 3. Wykonawca udzieli co najmniej 2 – letniej gwarancji na elementy dostawy będące przedmiotem zamówienia, licząc od dnia podpisania protokołu odbioru. 4. W dniu podpisania protokołu odbioru wykonanych robót Wykonawca przedłoży Zamawiającemu Karty Gwarancyjne na dostarczony sprzęt. 5. Wykonawca zobowiązany będzie w dniu dostawy dokonać rozruchu i przeszkolenia personelu Zamawiającego z obsługi urządzeń. 6. Zaleca się, aby Wykonawca przed przystąpieniem do złożenia oferty dokonał wizji lokalnej na miejscu dostawy / montażu / rozruchu pożądanego przez Zamawiającego wyposażenia. 7. Zamawiane urządzenia winny być opatrzone w instrukcję, określającą sposób bezpiecznego korzystania. Zamawiający wymaga, aby Wykonawcy do oferty złożyli kosztorys ofertowy (dotyczy Część 1 oraz Część 2). Zamawiający wymaga, aby materiały i urządzenia, które będą użyte w ramach wykonania niniejszego zamówienia były fabrycznie nowe i wolne od wad. Materiały i urządzenia nie mogą być wyprodukowane wcześniej niż 12 miesięcy przed realizacją niniejszego zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: I. CZĘŚĆ 1: Roboty budowlane: 1. Wymagania dotyczące wadium 1) Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości: 7 000,00 zł (słownie: siedem tysięcy złotych) 2) Wadium może być wnoszone w: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110, z późn. zm.). 3) Wadium w formie pieniężnej należy wnieść na rachunek bankowy Zamawiającego nr 60 1020 1332 0000 1802 0915 9015 PKO SA Oddział Hajnówka z dopiskiem: wadium – Zmiana sposobu użytkowania budynku po byłej mleczarni na Klub Integracji Społecznej wraz z rozbudową i przebudową. CZĘŚĆ 1 4) Wadium powinno być wniesione przed upływem terminu do składania ofert tj. do dnia 12.02.2019 r. do godz. 12:00. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się dzień i godzinę uznania kwoty wadium na rachunku Zamawiającego. 5) Dokument w formie gwarancji i poręczenia winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty odpowiadającej wysokości wadium, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń. 6) W przypadku wniesienia wadium w formie, o której mowa w ust. 2 lit. b-e, do oferty należy dołączyć oryginał. 7) Wykonawca, który nie zabezpieczy oferty akceptowaną formą wadium zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania. 2. Zamawiający niezwłocznie zwróci wadium: 1) wszystkim Wykonawcom po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 3. 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania tej umowy, 3) na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 3. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 4. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 5. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 6. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawców, którym zwrócono wadium na podstawie ust. 2 pkt 1, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania unieważniono czynność wykluczenia Wykonawcy lub odrzucenia oferty. Wykonawcy wnoszą wadium w terminie określonym przez Zamawiającego 7. Wadium wniesione w formie gwarancji i poręczeń musi obejmować wszystkie przypadki, w których Wykonawca traci wadium na rzecz Zamawiającego (ust. 6). W przypadku, gdy dokumenty te nie będą zabezpieczały w pełnym zakresie możliwych roszczeń Zamawiającego, Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania. II. CZĘŚĆ 2: Dostawa sprzętu i wyposażenia: 1. Wymagania dotyczące wadium 1) Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości: 1 500,00 zł (słownie: tysiąc pięćset złotych) 2) Wadium może być wnoszone w: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U.. z 2018 r. poz. 110, z późn. zm.). 3) Wadium w formie pieniężnej należy wnieść na rachunek bankowy Zamawiającego nr 60 1020 1332 0000 1802 0915 9015 PKO SA Oddział Hajnówka z dopiskiem: wadium – Zmiana sposobu użytkowania budynku po byłej mleczarni na Klub Integracji Społecznej wraz z rozbudową i przebudową. CZĘŚĆ 2 4) Wadium powinno być wniesione przed upływem terminu do składania ofert tj. do dnia 12.02.2019 r. do godz. 12:00. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się dzień i godzinę uznania kwoty wadium na rachunku Zamawiającego. 5) Dokument w formie gwarancji i poręczenia winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty odpowiadającej wysokości wadium, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń. 6) W przypadku wniesienia wadium w formie, o której mowa w ust. 2 lit. b-e, do oferty należy dołączyć oryginał. 7) Wykonawca, który nie zabezpieczy oferty akceptowaną formą wadium zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania. 2. Zamawiający niezwłocznie zwróci wadium: 1) wszystkim Wykonawcom po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 3. 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania tej umowy, 3) na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 3. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 4. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 5. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 6. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawców, którym zwrócono wadium na podstawie ust. 2 pkt 1, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania unieważniono czynność wykluczenia Wykonawcy lub odrzucenia oferty. Wykonawcy wnoszą wadium w terminie określonym przez Zamawiającego 7. Wadium wniesione w formie gwarancji i poręczeń musi obejmować wszystkie przypadki, w których Wykonawca traci wadium na rzecz Zamawiającego (ust. 6). W przypadku, gdy dokumenty te nie będą zabezpieczały w pełnym zakresie możliwych roszczeń Zamawiającego, Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków ustawy należy przedłożyć: 1) Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie (zgodnie z załącznikiem nr 2 i 3 do SIWZ) stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca: a) nie podlega wykluczeniu b) spełnia warunki udziału w postępowaniu. 2) Kosztorys ofertowy. 3) Wykaz co najmniej 2 robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących wykonanych robót budowlanych wydanych przez podmiot na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy roboty budowlane zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone; - wzór wykazu stanowi załącznik nr 4 do SIWZ, 3) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę, jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami wraz z oświadczeniem, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia (kwalifikacje zawodowe) - wzór wykazu stanowi załącznik nr 6 do SIWZ, 4) Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy, wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia – zgodnie z załącznikiem nr 7 i 7a do SIWZ 5) Zamawiający może wezwać Wykonawcę, którego oferta została oceniona najwyżej, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, oświadczeń lub dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia niniejszego postępowania potwierdzających wymagania oraz warunki określone w art. 25 ust. 1 ustawy. 2. Dokumenty podmiotów zagranicznych. a) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, • nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, 2) Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 2, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 3) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 3. Uwagi dotyczące formy składanych dokumentów. 1) Warunkiem uznania kopii za dokument jest umieszczenie na każdej stronie kopii oświadczenia za zgodność z oryginałem i złożenie podpisu osoby/osób uprawnionych do reprezentowania Wykonawcy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem rejestracyjnym, wymaganiami ustawowymi oraz przepisami prawa. 2) Gdy przedstawiona kopia dokumentu będzie nieczytelna lub będzie budziła wątpliwość, co do jej prawdziwości, Zamawiający może zażądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu. 3) Dokumenty sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski. 4. Oferty składane przez Wykonawców występujących wspólnie. 1) Wykonawcy występujący wspólnie ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełnienia warunków o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy oraz o których mowa w dziale VI 6 ust. 2 SIWZ, w związku z czym każdy ze wspólników musi złożyć oświadczenia, o których mowa w dziale VII ust. 1 pkt. 1) SIWZ. 3) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie o przynależności/ braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o którym mowa w dziale VII ust. 1 pkt. 6) SIWZ składa każdy wykonawca. 4) Wykonawcy występujący wspólnie, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 5) Jeżeli oferta Wykonawców występujących wspólnie została wybrana, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. 5. Informacja dla wykonawców polegających na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy. 1) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 3) Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 13–22 i ust. 5 ustawy. 4) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 5) Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 6) Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w VII ust. 6 pkt. 1) SIWZ, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w VII ust. 6 pkt. 1) SIWZ. 7) W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształceń i kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. 8) Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w VII ust. 1 pkt. 1) SIWZ. 9) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczenia, o których mowa w dziale VII ust. 1 pkt. 1) SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach