Przetargi.pl
Zmiana miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Jabłonka

Gmina Jabłonka ogłasza przetarg

  • Adres: 34480 Jabłonka, ul. 3 Maja
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 182 611 146 , fax. 182 652 468
  • Data zamieszczenia: 2018-10-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Jabłonka
    ul. 3 Maja 1
    34480 Jabłonka, woj. małopolskie
    tel. 182 611 146, fax. 182 652 468
    REGON: 54325500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.jablonka.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zmiana miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Jabłonka
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie „zmiana miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Jabłonka”. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 2.1. Przedmiotem zamówienia jest: a) wykonanie opracowania ekofizjograficznego dla obszaru Gminy Jabłonka b) opracowanie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Jabłonka – zgodnie z uchwałą Nr XLVII/372/2018 Rady Gminy Jabłonka z dnia 27 sierpnia 2018 r., wraz z prognozą oddziaływania na środowisko i prognozą skutków finansowych. Opracowanie obejmuje obszar w granicach administracyjnych Gminy Jabłonka. Plan obejmie obszar o powierzchni ok. 212 km² i liczbie ludności ok. 18 400 osób. 2.2. Szczegółowy opis przedmiotu obejmuje: a) wykonanie opracowania ekofizjograficznego zgodnie z obowiązującymi przepisami, b) opracowanie projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Jabłonka w formie nowego dokumentu planistycznego, zgodnie z przepisami:  ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2017, poz. 1073 z późn. zm.),  rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. z dnia 19 września 2003 r.),  ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego  ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1405 z późn. zm.),  innych obowiązujących przepisów prawa, dotyczących przedmiotu zamówienia. 2.3. Ustalenia projektów planów należy formułować w sposób zgodny z prawem (w tym z uwzględnieniem orzecznictwa), w sposób jednoznaczny i wykluczający możliwość ich dowolnej interpretacji. 2.4. Przygotowanie na każdym etapie procedury planistycznej potrzebnej ilości materiałów roboczych (w tym na nośnikach elektronicznych- płyta CD) - odpowiedniej m.in. do ilości uzgodnień, opinii, konsultacji, dyskusji publicznej. 2.5. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do wykonania opracowań i czynności wymienionych w SIWZ, w szczególności do: a) przygotowania i przekazania Zamawiającemu materiałów, o których mowa w art. 17 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, w tym dokumentów i projektów wystąpień do właściwych organów, wzorów komunikatów i ogłoszeń, a także prognozy oddziaływania na środowisko i prognozy skutków finansowych, b) udziału i prezentacji zagadnień na posiedzeniu komisji urbanistyczno-architektonicznej oraz w dyskusji publicznej nad przyjętymi w projekcie planu rozwiązaniami, c) udziału w posiedzeniach Komisji Rady Gminy na żądanie Zamawiającego oraz sesji Rady Gminy podczas uchwalania planu, d) analizy wniosków o dokonanie zmian w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego z lat poprzednich w ilości ok. 230 wraz ze sporządzeniem ich wykazu oraz propozycją ich uwzględnienia w projekcie planu, e) przygotowanie sumarycznego zestawienia powierzchni poszczególnych terenów ustalonych w projektach planów przedłożonych do uchwalenia, zbilansowanych do 100% powierzchni miejscowości, powierzchnię należy podać w ha oraz w procentach, f) skompletowania dokumentacji prac planistycznych. 2.6. Wykonawca sporządzi przedmiot zamówienia oraz zapewni we własnym zakresie: a) obowiązkowy zakup w Starostwie Powiatowym map do celów planowania przestrzennego, zgodne z warunkami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Zakup map z licencją na nieograniczoną publikację w tym w Internecie, przekazane wraz z tą licencją (lub kopią licencji) Zamawiającemu po wykonaniu przedmiotu zamówienia, b) inne niezbędne materiały do przygotowania projektów planów, c) wszelkie plany, dokumenty dostarczy do siedziby Zamawiającego w wersji papierowej oraz elektronicznej, zgodnie z umową. 2.7. Zamawiający ze swej strony przekaże materiały będące w jego posiadaniu, a mogące mieć istotny wpływ na poziom i zakres przedmiotowego opracowania tj. obowiązujące miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego, obowiązujące studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy. 2.8. Wymagania w zakresie poszczególnych składników opracowania a) Opracowanie ekofizjograficzne winno być sporządzone i dostarczone w 3 egzemplarzach (część tekstowa + rysunki w skali 1: 10 000 + wersja elektroniczna) b) Plan powinien być sporządzony i dostarczony w następującej formie: 1) na etapach roboczych: - po 1 komplecie (tekst planu + rysunek planu + prognoza oddziaływania na środowisko – tekst + rysunek + wersja elektroniczna ze wszystkimi w/w opracowaniami) - komplet materiałów dla instytucji uzgadniających i opiniujących; - komplet projektu planu na wyłożenie (tekst planu + rysunki planu + prognoza oddziaływania na środowisko – wersja papierowa i elektroniczna do publikacji na stronie internetowej gminy); 2) na etapie końcowym: - 5 kompletów (tekst planu + rysunki planu w skali 1:2000 + inne załączniki do uchwały + wersja elektroniczna ze wszystkimi w/w opracowaniami). Elektroniczna wersja części graficznej planu winna być opracowana w oprogramowaniu Ewmapa oraz w formatach „jpg” i „pdf”, w formie umożliwiającej publikację w Dzienniku Urzędowym Woj. Małopolskiego. Pozostałe wymagane materiały Wykonawca przekaże w formie zgodnej z obowiązującymi przepisami. 3. CPV Główny przedmiot: 4. Szczegółowy rodzaj i zakres zamówienia, obowiązki stron, podział prac na etapy oraz terminy wykonania poszczególnych prac określone zostały we wzorze umowy oraz w załączniku do wzoru umowy, w postaci Harmonogramu rzeczowo-finansowego. Harmonogram rzeczowo-finansowy określa generalny zakres prac dla przewidywanych etapów procedury planistycznej. Określone w harmonogramie etapy stanowią przedmiot odrębnego protokolarnego odbioru i rozliczenia. Rozliczenie będzie następować częściowymi fakturami VAT za konkretny etap prac (przy czym w 2019 roku wartość faktur częściowych nie może przekroczyć kwoty 250.000,00 zł brutto (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych). Wartość faktur częściowych nie może przekroczyć 80% łącznej wartości wynagrodzenia Wykonawcy. Faktura końcowa w wysokości 20 % wynagrodzenia Wykonawcy zostanie zapłacona po zakończeniu FAZY V – PRACE KOŃCOWE – ostateczne opracowanie projektu planu i dokumentacji planistycznej. Harmonogram rzeczowo-finansowy (według załącznika nr 9 do SIWZ) należy dostarczyć Zamawiającemu co najmniej trzy dni przed podpisaniem umowy. W przypadku jego niedostarczenie w tym terminie nie zostanie podpisana umowa. Koszt 1-wszego etapu prac nad planami miejscowymi nie może być większy niż 35% całkowitej wartości zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71410000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 4.000,00 zł brutto (słownie złotych: cztery tysiące złotych). 2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dna 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2014 r.poz.1804 z późn.zm) 3. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank BS Jabłonka Nr 74 8798 0002 0000 0000 0026 0014 (w tytule przelewu należy wpisać sygnaturę postępowania RIOŚ.271.46.2018) 4. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania rachunku Zamawiającego. 5. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego Urząd Gminy Jabłonka, ul. 3 Maja 1 34-480 Jabłonka – kasa UG w pok. 105 lub dołączyć do oferty. Oryginał gwarancji/poręczenia powinien być umieszczony w ofercie w sposób umożliwiający jego zwrot zgodnie z ustawą. 6. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje odrzucenie oferty wykonawcy na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Pzp. 7. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert, tj. do dnia 15.10.2018 roku do godz. 12:00. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Pzp. 8. Zasady zwrotu wadium oraz jego utraty określa art. 46 ust. 1-5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem, że Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 oświadczenia, o którym mowa w art.25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki o której mowa w art. 87 ust.2 pkt.3 ustawy Prawo zamówień publicznych, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert; 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca ,którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia w ramach tego warunku szczegółowych wymagań.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 7. Inne dokumenty: 1) Formularz oferty przetargowej (według Załącznika nr 1 do SIWZ) 1a. Oryginał dokumentu wadialnego, w przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniądz 2) Wraz z ofertą wykonawca winien złożyć Oświadczenie aktualne na dzień składania ofert o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia – zał. nr 2 i nr 3 do SIWZ. 3) Pełnomocnictwo - W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje Pełnomocnik wraz z ofertą winno być złożone pełnomocnictwo dla tej osoby określające jego zakres. Pełnomocnictwo winno być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. Wszelkie pełnomocnictwa winny być załączone do oferty w formie oryginału lub urzędowo (notarialnie) poświadczonego odpisu pełnomocnictwa (kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza – art. 96 ustawy z 14 lutego 1991 r. – Prawo o notariacie (tekst jednolity Dz. U. z 2014 poz. 1794 z późniejszymi zmianami). 4) Zobowiązanie innego podmiotu - Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – art. 22a ust. 2 ustawy Pzp (według Załącznik nr 5 do SIWZ). 5) Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej: w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie, o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Zamawiający zaznacza, iż podziela rekomendację opublikowaną na stronie internetowej UZP o następującej treści: „(…) Oświadczenie o braku przynależności do grupy kapitałowej złożone wraz z ofertą, niezależnie od ilości ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, również potwierdza brak podstawy do wykluczenia z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Należy jednak w tym przypadku pamiętać, że jakakolwiek zmiana sytuacji wykonawcy w toku postępowania (włączenie do grupy kapitałowej) będzie powodowała obowiązek aktualizacji takiego oświadczenia po stronie wykonawcy”. Dlatego też, Zamawiający podkreśla, iż Wykonawca który nie należy do żadnej grupy kapitałowej (po zaznaczeniu odpowiednio miejsca w oświadczeniu), może złożyć takie oświadczenie wraz z ofertą. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ i zamieszczony zostanie przez Zamawiającego na stronie internetowej www.jablonka.pl wraz w informacją z otwarcia ofert. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie, o którym mowa powyżej składa każdy z Wykonawców. 6)Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 stawy Pzp, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352). W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w Sekcji III.7 pkt 5, Sekcji III.4 oraz Sekcji III.5 (w rozdziale 11 SIWZ ust. 2, 3 pkt 3.1, pkt 3.2 oraz rozdziale 12 ust. 1 SIWZ) w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. 8) W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w Sekcji III.7 pkt 5, Sekcji III.4 oraz Sekcji III.5 (w rozdziale 11 SIWZ ust. 2, 3 pkt 3.1, pkt 3.2 oraz rozdziale 12 ust. 1 SIWZ), które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 Ustawy, zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 Ustawy, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach