Przetargi.pl
Zimowe utrzymanie drogi publicznej na odcinku od drogi wojewódzkiej nr 369 (Rozdroże Kowarskie) do granicy Państwa (Przełęcz Okraj)

Powiat Jeleniogórski - Starostwo Powiatowe w Jeleniej Górze ogłasza przetarg

  • Adres: 58500 Jelenia Góra, ul. Jana Kochanowskiego
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 756 473 103 , fax. 757 526 419
  • Data zamieszczenia: 2017-01-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Jeleniogórski - Starostwo Powiatowe w Jeleniej Górze
    ul. Jana Kochanowskiego 10
    58500 Jelenia Góra, woj. dolnośląskie
    tel. 756 473 103, fax. 757 526 419
    REGON: 23082149200000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zimowe utrzymanie drogi publicznej na odcinku od drogi wojewódzkiej nr 369 (Rozdroże Kowarskie) do granicy Państwa (Przełęcz Okraj)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług związanych z kompleksowym zimowym utrzymaniem drogi publicznej na odcinku od drogi wojewódzkiej nr 369 (Rozdroże Kowarskie) do granicy Państwa PL – CR (Przełęcz Okraj/Pomezni Bouda), tj. byłej drogi wojewódzkiej nr 368, przebiegającej w granicach administracyjnych Powiatu Jeleniogórskiego (gmina Kowary), o długości 4.501 m. 2. Wymagany termin realizacji obu zamówienia: od dnia podpisania umowy do dnia 30.04.2017 r. 3. Kompleksowe zimowe utrzymanie w/w odcinka drogi w szczególności polega na: 1) oczyszczaniu ze śniegu oraz błota pośniegowego nawierzchni wyznaczonego odcinka drogi (jezdnia) oraz obiektów mostowych położonych w granicach administracyjnych gminy Kowary; 2) zwalczaniu śliskości drogi do stanu umożliwiającego bezpieczną przejezdność wyznaczonych odcinków drogi (jezdnia) oraz obiektów mostowych położonych w granicach administracyjnych gminy Kowary – przy użyciu materiałów szorstkich i środków chemicznych. 3) sprzątaniu zanieczyszczeń pozimowych na zakończenie sezonu zimowego. 4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wytyczne dotyczące sposobu realizacji usługi zostały określone w Specyfikacji technicznej kompleksowego zimowego utrzymania drogi publicznej na odcinku: Rozdroże Kowarskie – Przełęcz Okraj, stanowiącej Załącznik Nr 6 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 5. Wykaz odcinków drogi i obiektów mostowych na terenie gminy Kowary, podlegających zimowemu utrzymaniu drogi, został ujęty w Załączniku Nr 7 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia [Realizacja zimowego utrzymania drogi publicznej na odcinku od drogi wojewódzkiej nr 369 (Rozdroże Kowarskie) do granicy Państwa (Przełęcz Okraj)]. 6. Wykonawca, w zakresie realizowanego zamówienia, odpowiada za teren, na którym wykonywana będzie usługa, a także bezpieczeństwo podczas realizacji zadania w okresie, o którym mowa w ust. 2. 7. Wykonawca, w zakresie realizowanego zamówienia, ponosi pełną odpowiedzialność w stosunku do Zamawiającego oraz osób trzecich za szkody, wypadki i kolizje drogowe, a także inne zdarzenia spowodowane zaniechaniem wykonywanych prac lub na skutek niedostatecznego lub niezgodnego z obowiązującymi przepisami wykonywania prac przy realizacji przedmiotu zamówienia. Za bezpieczeństwo ruchu w obrębie odcinków drogi, na których będzie prowadzone zimowe utrzymanie, od chwili ich rozpoczęcia aż do ostatecznego zakończenia sezonu zimowego odpowiada Wykonawca. 8. Wykonawca zobowiązany jest realizować przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami i warunkami technicznymi, w szczególności zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz. U. Nr 230, poz. 1960). 9. Wykonawca musi dysponować bazą materiałowo-sprzętową położoną w takiej odległości od przedmiotowego odcinka drogi publicznej, aby zapewnić terminową realizację usługi, bez opóźnień wynikających z konieczności dojazdu w wymaganym czasie do miejsca świadczenia usługi. 10. Usługa musi być realizowana przez Wykonawcę w terminie nie dłuższym niż dwie godziny licząc od momentu uzyskania informacji o potrzebie interwencji. Termin, o którym mowa powyżej, stanowi jedno z punktowanych kryteriów oceny ofert, stąd Wykonawca, który zaoferuje krótszy termin realizacji zamówienia, zobowiązany będzie do świadczenia usługi w tym (zaoferowanym) terminie – traktowanym jako maksymalny czas reakcji. 11. Informację, o której mowa w ust. 10, Wykonawca może uzyskać od Zamawiającego oraz funkcjonariusza Policji. 12. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób, które będą wykonywać czynności bezpośrednio związane z realizacją usługi zimowego utrzymania dróg przez cały okres trwania zamówienia (zgodnie z ust. 2 Działu Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia), tj. co najmniej jednej osoby, która będzie wykonywać czynności polegające na odśnieżaniu nawierzchni drogi oraz zwalczaniu śliskości nawierzchni (operator sprzętu używanego do odśnieżania oraz usuwania śliskości). 13. Osoba wskazana w ust. 12 musi być zatrudniona na pełny czas realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666 z późn. zm.). 14. Zamawiający jest uprawniony do kontroli zatrudnienia na każdym etapie realizacji zamówienia. 15. Na każde żądanie Zamawiającego i w terminie wskazanym przez Zamawiającego – nie dłuższym niż 7 dni roboczych od dnia przekazania Wykonawcy żądania wyrażonego na piśmie lub drogą elektroniczną – Wykonawca, przedłoży Zamawiającemu kopie zanonimizowanej umowy zawartej z osobą, która będzie wykonywać czynności bezpośrednio związane z realizacją zamówienia. Wraz z kopią umowy Wykonawca przedłoży Zamawiającemu w oryginale pisemne oświadczenie Wykonawcy i podwykonawcy (jeśli podwykonawcy powierzona zostanie realizacja części zamówienia) o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osoby wykonującej czynności wskazane w ust. 12. 16. Na żądanie Zamawiającego, nie później jednak niż w ciągu 10 dni od dnia podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu kopie zanonimizowanego formularza ZUS ZUA, dotyczącego zgłoszenia do ubezpieczenia osoby zatrudnionej na podstawie umowy o pracę, wyznaczonej do realizacji przedmiotowego zamówienia. 17. Zamawiający dopuszcza zmianę osoby zatrudnionej na umowę o pracę, o której mowa w ust. 12. W przypadku zmiany osoby wyznaczonej do wykonywania czynności bezpośrednio związanych z realizacją usługi zimowego utrzymania drogi, Wykonawca zobowiązany jest w ciągu 10 dni od dnia zmiany pracownika dostarczyć Zamawiającemu kopię zanonimizowanej umowy o pracę zawartej z nowym pracownikiem wraz z pisemnym oświadczeniem Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę tej osoby, a także przedłożyć kopię zanonimizowanego formularza ZUS ZUA, dotyczącego zgłoszenia do ubezpieczenia tego pracownika. 18. Wykonawca zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu zanonimizowany druk DRA i do tego zanonimizowany załącznik RCA z elektronicznym lub pocztowym dowodem przesłania, w celu potwierdzenia opłacenia składek ubezpieczenia społecznego za osobę zatrudnioną na umowę o pracę, o której mowa w ust. 12 Termin dostarczenia w/w dokumentów – w ciągu czterech dni roboczych od dnia przekazania do ZUS przedmiotowego druku wraz z załącznikiem w odniesieniu do danego pracownika, nie później jednaj niż do 20. dnia miesiąca po miesiącu, za który odprowadzona została składka ubezpieczenia społecznego, chyba, że dzień ten wypada w sobotę, niedzielę lub dzień wolny od pracy. Ustala się, że za zatrudnienie w styczniu 2017 r. (lub w lutym 2017 r. – w zależności od tego, w którym miesiącu popisana zostanie umowa w sprawie zamówienia publicznego) osoby, o której mowa w ust. 12, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wymagany druk DRA wraz z załącznikiem RCA (z poświadczonym dowodem przesłania do ZUS) najpóźniej w dniu 20.02.2017 r. (lub 20.03.2017 r.). Analogicznie – za zatrudnienie w/w osoby w kolejnych miesiącach (w których odbywać się będzie realizacja usługi – zgodnie z ust. 2), Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wymagane druki w terminie do 20. dnia kolejnego miesiąca, po miesiącu świadczenia usługi. 19. Niezatrudnienie przy realizacji przedmiotowych usług wymaganej przez Zamawiającego liczby osób lub nieprzedłożenie przez Wykonawcę wskazanych powyżej dokumentów (kopii zanonimizowanej umowy o pracę, oświadczenia, a także zanonimizowanych formularzy i druków ZUS) w terminach określonych powyżej, będzie stanowić dowód niewypełnienia przez Wykonawcę obowiązku zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę i tym samym podstawę do naliczania kar umownych przez Zamawiającego na podstawie klauzul zawartych w umowie, której projekt stanowi Załącznik Nr 4 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90620000-9

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach